- 1 Szukał na targu sadzonek, znalazł amunicję (129 opinii)
- 2 Oślepiał śmigłowiec podczas derbów (227 opinii)
- 3 Po alkoholu jechał motocyklem 190 km/h (63 opinie)
- 4 Kradli klocki LEGO. Hurtowo (33 opinie)
- 5 We wrześniu koniec prac na Chwarznieńskiej (52 opinie)
- 6 Coraz więcej domów pływających na wodzie (66 opinii)
Dlaczego tramwaje w zajezdni nie są wyłączane na noc? Wyjaśniamy
"Dlaczego tramwaje w nocy mają podniesione pantografy?", "Dlaczego pojazdów nie wyłącza się całkowicie, gdy zjadą do zajezdni?", "Czy to nie generuje niepotrzebnych kosztów i nie rodzi ryzyka wybuchu kolejnych pożarów?". To tylko niektóre z pytań, którymi zasypali nas czytelnicy po tym, jak opisaliśmy przyczynę pożaru w zajezdni w Nowym Porcie. Poprosiliśmy więc o wyjaśnienia w Gdańskich Autobusach i Tramwajach.
Tuż po publikacji artykułu skontaktowali się z nami czytelnicy, którzy zwrócili uwagę m.in. na to, że tramwaje, po tym jak zjadą do zajezdni, nie mają opuszczonych pantografów. Zwracali również uwagę na to, że pojazdy nie są całkowicie wyłączane.
- Rano połowa wozów by nie wyjechała, byłyby problemy z ich uruchomieniem, stan akumulatorów jest tragiczny - zauważył jeden z naszych czytelników, podkreślając, że pojazdy są włączone całą dobę.
Tramwaje muszą "czuwać" w zajezdni. To konieczność
Poprosiliśmy więc o wyjaśnienia w Gdańskich Autobusach i Tramwajach. Anna Dobrowolska, rzeczniczka GAiT, przyznaje, że tramwaje faktycznie stacjonują na terenie zajezdni w trybie czuwania i nie opuszcza się pantografów.
- W godzinach wieczornych i nocnych, czyli po zakończeniu kursów, prowadzone są bowiem prace związane z codzienną obsługą pojazdów. Pracownicy zaplecza technicznego przeprowadzają codzienne przeglądy techniczne i prace serwisowe, natomiast firma sprzątająca prowadzi prace porządkowe w pojazdach - mówi rzeczniczka GAiT.
Tłumaczy, że do prowadzenia tych codziennych czynności niezbędny jest pewien poziom aktywności pojazdów, dający m.in. możliwość otwierania i zamykania drzwi, a więc swobodnego wchodzenia i wychodzenia z pojazdów, uruchamiania oświetlenia według potrzeb czy też utrzymania temperatury w pojeździe odpowiedniej do pracy załogi serwisującej i sprzątającej.
- Wszystko to umożliwia sprawne i efektywne wykonywanie codziennych czynności - tłumaczy.
O codziennym życiu zajezdni w Nowym Porcie czytaj więcej w cyklu Nietypowe Budowle Trójmiasta
Przedstawicielka przewoźnika zwraca też uwagę na to, że przerwa pomiędzy ostatnimi zjazdami pojazdów do zajezdni a ich wyjazdami do obsługi porannych kursów wynosi zaledwie kilka godzin.
GAiT: pobór energii w stanie spoczynku jest niewielki
- Ostatnie tramwaje zjeżdżają do zajezdni po północy, natomiast pierwsze tramwaje do obsługi porannych kursów wyjeżdżają już po godz. 3. Pobór energii przez tramwaje w stanie spoczynku jest niewielki, natomiast utrzymanie wspomnianych funkcji ma ogromne znaczenie dla efektywności prac związanych z codzienną obsługą pojazdów - wyjaśnia.
Dodaje, że pomimo potwierdzonego podczas kontroli prawidłowego działania systemów grzewczych we wszystkich pojazdach w związku z pożarem spółka podjęła decyzję o wprowadzeniu modyfikacji systemów prewencyjnych.
- Dodatkowe działania prewencyjne wprowadzone zostają, by całkowicie wyeliminować ryzyko wystąpienia sytuacji, która dotychczas nigdy wcześniej nie miała miejsca - mówi Anna Dobrowolska o pożarze w zajezdni Nowy Port.
Akumulatory w tramwajach wymieniane przynajmniej raz w roku
Co natomiast z uwagą naszego czytelnika dotyczącego stanu akumulatorów?
Rzeczniczka GAiT informuje, że "wymiana akumulatorów nie ma charakteru akcyjnego".
- Jest to proces ciągły. Akumulatory wymieniane są przynajmniej raz w roku. A w przypadku gdy podczas przeglądu akumulator wykazuje ponadnormatywny spadek napięcia lub pojemności, wymieniany jest niezwłocznie - podsumowuje.
Na koniec warto wspomnieć, że koszt pojedynczego akumulatora to 470 zł.
Miejsca
Opinie (160) ponad 10 zablokowanych
-
2022-01-24 18:35
Dlaczego opinie znikają?
- 1 0
-
2022-01-24 18:29
Zacietak
Kto wytłumaczy dlaczego tramwaje jeżdżące w nocy nie mogą brać pasażerów. Tak i tak jeździ . Proponuje aby w przypadku postoju pasażera zatrzymywał się jak na przystanku na żądanie. Nie jeździły by po pruznicy a zarabiały . Co noc śmiga 3lub 4 tramwaje nawet w dodatnich temperaturach. Kto za to płaci. Jeżdżą to niech wozom pasażerów.
- 0 1
-
2022-01-24 07:23
Redaktorzy, (3)
Należałoby zapytać, jak to jest w innych miastach
- 30 5
-
2022-01-24 16:39
"natomiast firma sprzątająca prowadzi prace porządkowe w pojazdach" (1)
robota im sie pali w rekach
- 1 1
-
2022-01-24 18:06
Pani kierowniczko, Pani pyta czy ja palę ? Ja palę cały czas...
- 0 0
-
2022-01-24 08:30
A po co? Jest tak samo!
- 3 6
-
2022-01-24 18:03
Lubię jak pantograf w nocy jest podniesiony
- 2 0
-
2022-01-24 16:33
Sroka
Tramwaje się psuły i bendom się psuły to proste były konstale i teraz się psuły
- 0 1
-
2022-01-24 16:19
Dal czego tramwaje nie sa wyłaczone na noc....
Jak byś miał rano poskrobać szyby to byś się dowiedział.
- 0 2
-
2022-01-24 16:09
Piszecie coś o przegladach technicznych i bazujecie na informacjach od reczniczki prasowej ;)
Już wiadomo ,że to bzdury ;)
Jaki serwis ?
Zjazd wyglad nastepująco : Wjazd na teren zajezdni / Pytanie o usterki( jeżeli zdnych nie ma tramwaj odstawiony na "miejsce parkingowe",jeżeli są usterki:tramwaj odstawiany na miejcce " parkingowe"
Mam na to dowody w postaci filmów ,czarno na białym ;)- 3 0
-
2022-01-24 16:06
" walczymy z przemocą słowną"-to jest mistrzostwo ;).
Czyli jeśli komentarz nie będzie serdeczny i będzie zawierał prawdę,to zostanie usunięty ponieważ zawiera prwdę?- 1 0
-
2022-01-24 16:03
nie są wyłączane ponieważ rano byłby problem z odpaleniem tych zajazdów
- 1 0
-
2022-01-24 15:37
Cóż za troska
Pantograf podniesiony i pobiera energię nie rozchodowując jej. Matematyczna zagwostka.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.