- 1 BMW potrąciło kobiety idące na zielonym (204 opinie)
- 2 List nowożeńców przepłynął długą drogę (131 opinii)
- 3 Pijany wybił głową szybę w sklepie (53 opinie)
- 4 Uderzył w przystanek, popękały szyby (101 opinii)
- 5 Ważny most zamknięty przez dwa dni (60 opinii)
- 6 Kto nowym konserwatorem zabytków? (197 opinii)
Dlaczego w centrum Gdańska jest coraz mniej przejść?
Przejścia dla pieszych to nie tylko część infrastruktury, ale również kluczowy element bezpieczeństwa i wygody. O to niestety w centrum Gdańska coraz trudniej, bo namalowanych pasów ze świecą szukać. Zdarza się też, że te, które już są, znikają, a wraz z nimi znaki D6 oraz uprawnienie do pierwszeństwa spacerowiczów przed jadącym pojazdem.
Zbyt długie dystanse pomiędzy dostępnymi przejściami skłaniają pieszych do niebezpiecznych manewrów, takich jak przechodzenie przez jezdnię w miejscach niedozwolonych. To zjawisko zwiększa ryzyko wypadków drogowych i stwarza realne zagrożenie dla zdrowia i życia ludzi.
Spacerowiczów tłumy, a przejść dla pieszych coraz mniej
- Od Madisona do City Forum nie ma ani jednego przejścia, a przecież z uwagi na bliskie sąsiedztwo dworca, centrów handlowych i biurowców, ruch - zarówno pieszy, jak i samochodowy - jest tam przecież ogromny - zwraca uwagę nasz czytelnik pan Michał. - Te przejścia natomiast, które jeszcze do niedawna funkcjonowały, są likwidowane, choć nawyk pierwszeństwa przed nadjeżdżającym pojazdem przechodniom pozostał. Szczególnie przy moście z kłódkami miłości przy ul. Korzennej
Przejście przy ul. Korzennej, o którym wspomniał nasz czytelnik, nie jest jedynym w tym rejonie, które zostało zlikwidowane. Pozostałości po pasach na jezdni można zobaczyć też np. po sąsiedzku, na ul. Garncarskiej
Samochody jadą wolno, więc można przechodzić, gdzie się chce?
Gdański Zarząd Dróg i Zieleni nie widzi potrzeby i nie planuje zwiększania liczby przejść dla pieszych w tej części miasta, bo skoro samochody jeżdżą tam wolno, to piesi mogą przekraczać jezdnię w różnych miejscach.
- Ulice Korzenna i Heweliusza znajdują się w strefie uspokojonego ruchu tempo 30 i prędkości utrzymują się w zalecanych granicach. Dlatego w takich sytuacjach nie kanalizujemy ruchu pieszego wyłącznie do miejsc wyznaczanych przejść i przyzwyczajamy kierowców do możliwości pojawienia się w takim obszarze pieszego w wielu lokalizacjach - tłumaczy Patryk Rosiński z GZDiZ. - W zakresie rejonu Ratusza Staromiejskiego można obserwować ruch pieszych przekraczających jezdnie w wielu miejscach bez utrudnień czy ryzyka wynikającego z nadmiernej prędkości pojazdów. Dlatego nie planuje się obecnie wyznaczania przejść dla pieszych w tym obszarze.
GZDiZ: liczba przejść dla pieszych nie decyduje o bezpieczeństwie
GZDiZ tłumaczy, że decydujący wpływ na bezpieczeństwo pieszych ma coś zupełnie innego niż wyznaczone miejsca, gdzie mogą przekroczyć jezdnię z zachowaniem pierwszeństwa przed pojazdami.
- Należy podkreślić, że o bezpieczeństwie czy komforcie ruchu pieszego nie decyduje liczba wyznaczonych przejść dla pieszych, ale takie kształtowanie otoczenia, które wymusza zmniejszenie prędkości pojazdów i zachowanie szczególnej uwagi na niechronionych użytkowników dróg - wyjaśnia Patryk Rosiński z GZDiZ.
Opinie wybrane
-
2023-11-18 16:53
Pod Zrębem ten sam problem - brak przejść (15)
Od Baszty Białej do Bramy Nizinnej nie ma żadnego przejścia. Dzieci codziennie mają problemy z przejściem przez ulicę, by dotrzeć do szkoły przy Żabim Kruku. Niestety większość kierowców na tym odcinku drogi często nie przestrzega ograniczenia prędkości do 30 km/h ( strefa 30 ).
- 91 90
-
2023-11-18 17:22
(7)
Kiedy rządzą lewacy to mamy anarchie. w Gdańsku tak jest. Jedyne co pasuje lewakowi to bezwzględne poparcie i posłuszeństwo jego wizji. Tak samo jak w bolszewizmie. Kto nie z nami ten przeciwko nam.
- 23 35
-
2023-11-18 17:36
ktoś próbuje narrację polegającą na odwracaniu znaczeń (5)
Na kartonach pewnej marki mleka promuje się wypowiedź krowy (przy pomocy tzw. "dymku"): "Białe jest białe, a czarne jest czarne". W naszym społeczeństwie od 15 października próby mówienia, że "nikt nam nie udowodni, że białe jest białe, a czarne jest czarne" raczej nie mają przyszłości. Uwolnienie pieszych od konieczności szukania przejść w strefie
Na kartonach pewnej marki mleka promuje się wypowiedź krowy (przy pomocy tzw. "dymku"): "Białe jest białe, a czarne jest czarne". W naszym społeczeństwie od 15 października próby mówienia, że "nikt nam nie udowodni, że białe jest białe, a czarne jest czarne" raczej nie mają przyszłości. Uwolnienie pieszych od konieczności szukania przejść w strefie uspokojonego ruchu (TEMPO 30) nie jest przejawem anarchii, tylko zwiększeniem strefy wolności z założeniem, że użytkownicy przestrzeni miejskiej będą się zachowywali odpowiedzialnie. Jak wykazują statystyki, w historycznej części Gdańska, gdzie ruch został skutecznie uspokojony, liczba zdarzeń z udziałem tzw. niechronionych uczestników ruchu uległa znaczącej redukcji, z korzyścią dla wszystkich.
- 16 10
-
2023-11-18 19:04
z korzyścią dla samochdów
bo mogą obtrąbić pieszego z prędkością 30 km/h, która wcale nie jest taka niska
- 12 8
-
2023-11-19 00:23
GZDiZ i to ich zaklinanie rzeczywistości (2)
przy strefie ograniczenia do 30 km/h to dalej samochód ma pierwszeństwo, bo to nie to samo co strefa zamieszkania i są ulice gdzie ciężko przejść - przy wyznaczonych przejściach przynajmniej część kierowców się zatrzyma; dodatkowo jeśli są większe progi zwalniające, piesi często uważają, że to przejścia (mimo braku znaków) i pakują się pod
przy strefie ograniczenia do 30 km/h to dalej samochód ma pierwszeństwo, bo to nie to samo co strefa zamieszkania i są ulice gdzie ciężko przejść - przy wyznaczonych przejściach przynajmniej część kierowców się zatrzyma; dodatkowo jeśli są większe progi zwalniające, piesi często uważają, że to przejścia (mimo braku znaków) i pakują się pod samochody; gdyby GZDiZ w gdańsku zależało na bezpieczeństwie pieszych to albo by wyznaczali przejścia dla pieszych w strefie tempo 30 albo zamienialiby te obszary na strefy zamieszkania; powyższy komentarz GDZiZ to jakieś urojenia człowieka, który nie musi codziennie chodzić po ulicach w strefie tempo 30 - całkowicie oderwane od rzeczywistości urojenia
- 18 4
-
2023-11-19 08:39
Z tego co wiem to kopiują rozwiązania amerykańskie, tylko tam nie ma pieszych i nawet 100 metrów do sklepu jeździ się samochodem
- 6 0
-
2023-11-19 18:22
Pokaż mi jak przechodzisz przez jezdnię, a powiem Ci czy łamiesz przepisy ruchu drogowego.
Przejście przy Korzennej zniknęło....ja nie mogę...kilka lat temu zniknęło ze skrzyżowania Heweliusza i Korzennej. I coś się stało? Nic się nie stało. Podobne natężenia ruchu kołowego będziesz miał tutaj. Ciekawe jak szedłeś z Ratusza Starego Miasta do pozostawionego po drugiej jezdni stronie samochodu...wątpię, że szedłeś do przejścia.
Ciekawe czy idziesz 50m do najbliższego przejścia żeby przejść przez osiedlową ulicę?- 4 2
-
2023-11-19 10:01
Uspokojenie ruchu
Nie oznacza, że pieszy może pchać się nagle i bezmyślnie pod koła. Ograniczenie do 30-ki nie jest równoznaczne z pierwszeństwem dla pieszych, ma ograniczyć szkody związane z włażeniem właśnie pieszych pod koła.
- 6 6
-
2023-11-18 17:37
Brałeś coś?
Ciężko uwierzyć że takie przemyślenia przychodzą spontanicznie
- 6 8
-
2023-11-18 19:57
(3)
Dokładnie tak, jeszcze żeby samochody jechały 30 na godzinę a tak nie jest. Najłatwiej kwestii bezpieczeństwa przerzucić na pieszego
- 14 7
-
2023-11-19 13:30
Fakt. Jadą max 15km/h w korkach, które funduje nam jaśnie panująca. (2)
Serdeczności.
- 6 6
-
2023-11-19 17:39
tak PiS jaśnie panująca, ale już niedługo :)
- 3 6
-
2023-11-22 08:15
korki fundują kierowcy realizujący tzw. niepotrzebne przejazdy samochodem (na krótkie odległości)
kierowcy sami sobie utrudniają życie ustawiając się w coraz dłuższych kolejkach do zmiany świateł.
- 0 0
-
2023-11-19 08:26
Zgłaszać na policję. Chętnie przyjadą.
- 1 6
-
2023-11-19 11:12
Pod Zrębem
najwyraźniej czekają na wypadek śmiertelny dziecka, wtedy dopiero zacznie się rozwiązywać problem, przy czym winnego oczywiście nie będzie.
- 10 3
-
2023-11-22 11:11
ze wszystkim macie problem,
przecież przy żabim kruku, na dojściu do szkoły są Światła i przejście. kilka metrów trudno nadrobić?
- 0 0
-
2023-11-20 10:40
Upadek Gdańska widać na każdym kroku (1)
Niestety obecna władza w Gdańska to bezpośrednie zagrożenie dla życia i zdrowia mieszkańców tego miasta. Zaniedbania są widoczne już wszędzie. Szkoda Gdańska. Ostatnie 4 lata to uwstecznienie miasta niestety.
- 7 11
-
2023-11-20 21:02
Przepisy ruchu drogowego
nie mają nic wspólnego z władzami miast, bo są ogólnopolskie. We wrześniu ubiegłego roku zmieniono przepisy o przejściach dla pieszych. I zgodnie z nimi pieszy ma pierwszeństwo na przejściach oznaczonych i terenach osiedlowych 20km/h poza tymi miejscami pieszy musi ustąpić wszelkim pojazdom drogowym. To ustawodawca zmienił prawo o przejściach
nie mają nic wspólnego z władzami miast, bo są ogólnopolskie. We wrześniu ubiegłego roku zmieniono przepisy o przejściach dla pieszych. I zgodnie z nimi pieszy ma pierwszeństwo na przejściach oznaczonych i terenach osiedlowych 20km/h poza tymi miejscami pieszy musi ustąpić wszelkim pojazdom drogowym. To ustawodawca zmienił prawo o przejściach sugerowanych, gdzie pieszy musi ustąpić, to ustawodawca zapisał, że w strefie ruchu 30km/h pieszy nie ma pierwszeństwa, więc pretensje trzeba kierować do władzy, która po cichu zmieniła przepisy mając na sztandarch bezpieczeństwo
- 1 0
-
2023-11-19 10:47
Zamknęli centrum dla samochodów to i przejścia dla pieszych niepotrzebne (2)
W ramach zmasowanej i skutecznej akcji wyrzucania samochodów z centrum miasta znika także problem przejść dla pieszych. Wydaje się logiczne. Po co przejścia jak nie ma samochodów.
- 114 16
-
2023-11-19 18:11
Ty chyba w centrum bardzo dawno nie byłeś, jeśli twierdzisz, ze nie ma tam samochodow (1)
Ale to wiadomo, z Kartuz za daleko
- 9 6
-
2023-11-19 21:20
jeszcze są...
... ale miejmy nadzieję, że już niedługo :)
- 7 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.