• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Długoletnia umowa przewozowa kluczowa dla nowych SKM-ek

Szymon Zięba
16 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Dziesięć nowych, elektrycznych zespołów trakcyjnych pozwoli przewoźnikowi wycofać z eksploatacji dwadzieścia najstarszych, najbardziej wyeksploatowanych pojazdów. Dziesięć nowych, elektrycznych zespołów trakcyjnych pozwoli przewoźnikowi wycofać z eksploatacji dwadzieścia najstarszych, najbardziej wyeksploatowanych pojazdów.

Jesienią tego roku SKM planuje ogłosić przetarg na 10 nowych pociągów. Szacowana wartość tego zamówienia to ok. 320 mln zł netto. W tej chwili trwają rozmowy PKP i Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego na temat długoletniej umowy przewozowej, która ma być zabezpieczeniem wkładu własnego i jest kluczowa dla inwestycji.



Czym najczęściej podróżujesz po Trójmieście?

Nowe pociągi - według szacunków - powinny pojawić na przełomie 2022 i 2023 roku. Przypomnijmy: mają być to pojazdy wyposażone m.in. w klimatyzację czy miejsca na rowery. Będą także przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Co istotne, 10 nowych, elektrycznych zespołów trakcyjnych pozwoli wycofać z eksploatacji 20 najstarszych, najbardziej wyeksploatowanych pojazdów.

Powodzenie tego zakupu zależy jednak w dużej mierze od podpisania z Urzędem Marszałkowskim Województwa Pomorskiego wieloletniej umowy przewozowej. Taka umowa pozwoli ubiegać się SKM o środki na wkład własny.

Ładowarki USB w SKM. Pasażerowie są zadowoleni



- Czekamy na wyniki kontroli dokumentacji przetargowej prowadzonej przez Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Nasi dominujący współwłaściciele, czyli PKP SA i Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego, prowadzą rozmowy w sprawie długoletniej umowy przewozowej, która ma być zabezpieczeniem wkładu własnego, niezbędnego do sfinalizowania zakupu przez PKP SKM w Trójmieście 10 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych - tłumaczy Tomasz Złotoś, rzecznik SKM.
Spółka realizuje także działania mające na celu ewentualne pozyskanie z innych źródeł środków na wkład własny. Przedstawiciel przewoźnika nie udziela na razie bardziej szczegółowych informacji na temat wspomnianych ruchów.

- Szacujemy, że pierwsze pojazdy powinny się u nas pojawić na przełomie 2022 i 2023 r. Ostatni spodziewamy się otrzymać w połowie 2023 r. - podsumowuje Tomasz Złotoś.

Obecnie PKP SKM posiada 59 elektrycznych zespołów trakcyjnych



Na liniach PKM używanych jest także 10 spalinowych zespołów trakcyjnych. Kilkuletnie szynobusy dzierżawione są od Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego.

Rozkład jazdy SKM w Trójmieście



Przewoźnik posiada dwa czteroletnie pociągi Impuls produkcji nowosądeckiego Newagu. Reszta to starsze pojazdy, zmodernizowane w różnym stopniu.

Średnia wieku pojazdów typu EN 57 i EN 71 to ponad 30 lat. Połowa z nich kilka lat temu została zmodernizowana. Posiadają między innymi nowy napęd, ogrzewanie nawiewowe oraz elektroniczny system informacji pasażerskiej.

Miejsca

Opinie (199) 5 zablokowanych

  • Ankieta

    60 tys. Ludzi jeździłoby SKM, gdyby była... Na południu Gdańska.

    • 33 3

  • Co się czepiacie taboru! Nie musicie przynajmniej do muzeum chodzić...

    • 21 2

  • obiecanki cacanki. takie obietnice juz były

    • 19 0

  • Taaak, a na tory wjadą Tomek i przyjaciele...

    • 18 3

  • Gdyby nie sprywatyzowano i nie potworzono spółek to nie byłoby dziś problemu

    Niegdyś PKP czy PKS potrafiły takie zabiegi wykonywać w zwykłym trybie, wszystko było produkowane w Polsce, komu to przeszkadzało?
    Oczywiście tym, którzy za bezcen wykupili mienie skarbu państwa - mienie nas podatników - to tak jakby ktoś odsprzedał za nas, nasze własne mieszkanie czy własny samochód za symboliczną złotówkę - nikt przy zdrowych zmysłach by się na to nie zgodził!
    Tymczasem, tuż po 1989 roku, wszyscy zachłyśnięci wolnością i dostępnością do towarów, przegapili to co dziś odbija się nam wszystkim czkawką.
    Dobra narodowe zostały zlikwidowane, sprzedane, swoim lub kapitałowi zagranicznemu, gdzie zaraz po zakupieniu zostały zakłady zamknięte, a jeśli nawet funkcjonują to z początku skutecznie unikały płacenia podatku w Polsce, zaś dochód z produkcji wykonywanej przez wyzyskiwanych Polaków, wywożony był za granicę kraju.
    To co w Polsce się zadziało po 1989 roku to jest dziki kapitalizm przeplatający się z grabieżą.
    Sama demokracja w Polsce bardziej przypomina anarchię niż wolność, bowiem wolność jednego nie powinna naruszać wolności innych ludzi, wszystko powinno się odbywać z poszanowaniem praw drugiego człowieka.
    Gdyby te proste, jednak bardzo ważne zasady były stosowane od początku, zaś politycy mądrze by potrafili rządzić, to dziś nie byłoby potrzebne tyle wsparcia z środków pochodzących z UE.
    Nawet dziś, kiedy minęło 30 lat od upadku komuny, nie potrafimy docenić tego co mamy, środki z UE są wydawane bezmyślnie zamiast planować zrównoważony rozwój. Inwestuje się w rozwój np. turystyki w miejscach które nie posiadają żadnych walorów, w przedsiębiorczość tam gdzie niema rąk do pracy, gdzie nie ma dróg. W drogi tam gdzie nie są one potrzebne, zaś tam gdzie są niezbędne tam ich zwykle niema. Wyciąga się wyłącznie rękę po pieniądze z UE jednak polityki np. zrównoważonego transportu się już nie podejmuje w stopniu takim w jakim prowadzona jest w krajach zachodnich UE. Bierzemy z UE jedynie to co jest nam wygodne, stąd też taki oporny rozwój...

    • 28 12

  • Ważne, by jeździły zgodnie z rozkładem i się nie spóźniały !!!

    i bez awarii.

    • 18 1

  • Naresczie! (1)

    • 15 20

    • nareszcie co??

      nareszcie obiecali?
      Nareszcie cos napisali?
      Nareszcie podpisza umowe?:)
      Powiesz nareszcie jak pojedziesz:)

      • 17 3

  • Rozmowy dżumy z cholerą

    Obie strony siebie warte, mogą wspólnie wykładać na temat: jak nie zarządzać czymkolwiek

    • 85 12

  • Zaorac ta dziadowska firme

    • 97 24

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane