- 1 Masz interes? Zostaw kartkę (45 opinii)
- 2 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (258 opinii)
- 3 Reforma ortografii wymusi zmiany w miastach (134 opinie)
- 4 Od soboty spore utrudnienia na A1 (57 opinii)
- 5 Lody Miś były serwowane na ruinach zamku (82 opinie)
- 6 Wojsko oferuje 6 tys. zł za wspólne wakacje (333 opinie)
Długoletnia umowa przewozowa kluczowa dla nowych SKM-ek
Jesienią tego roku SKM planuje ogłosić przetarg na 10 nowych pociągów. Szacowana wartość tego zamówienia to ok. 320 mln zł netto. W tej chwili trwają rozmowy PKP i Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego na temat długoletniej umowy przewozowej, która ma być zabezpieczeniem wkładu własnego i jest kluczowa dla inwestycji.
Co istotne, 10 nowych, elektrycznych zespołów trakcyjnych pozwoli wycofać z eksploatacji 20 najstarszych, najbardziej wyeksploatowanych pojazdów.
Powodzenie tego zakupu zależy jednak w dużej mierze od podpisania z Urzędem Marszałkowskim Województwa Pomorskiego wieloletniej umowy przewozowej. Taka umowa pozwoli ubiegać się SKM o środki na wkład własny.
Ładowarki USB w SKM. Pasażerowie są zadowoleni
- Czekamy na wyniki kontroli dokumentacji przetargowej prowadzonej przez Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Nasi dominujący współwłaściciele, czyli PKP SA i Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego, prowadzą rozmowy w sprawie długoletniej umowy przewozowej, która ma być zabezpieczeniem wkładu własnego, niezbędnego do sfinalizowania zakupu przez PKP SKM w Trójmieście 10 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych - tłumaczy Tomasz Złotoś, rzecznik SKM.
Spółka realizuje także działania mające na celu ewentualne pozyskanie z innych źródeł środków na wkład własny. Przedstawiciel przewoźnika nie udziela na razie bardziej szczegółowych informacji na temat wspomnianych ruchów.
- Szacujemy, że pierwsze pojazdy powinny się u nas pojawić na przełomie 2022 i 2023 r. Ostatni spodziewamy się otrzymać w połowie 2023 r. - podsumowuje Tomasz Złotoś.
Obecnie PKP SKM posiada 59 elektrycznych zespołów trakcyjnych
Na liniach PKM używanych jest także 10 spalinowych zespołów trakcyjnych. Kilkuletnie szynobusy dzierżawione są od Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego.
Rozkład jazdy SKM w Trójmieście
Przewoźnik posiada dwa czteroletnie pociągi Impuls produkcji nowosądeckiego Newagu. Reszta to starsze pojazdy, zmodernizowane w różnym stopniu.
Średnia wieku pojazdów typu EN 57 i EN 71 to ponad 30 lat. Połowa z nich kilka lat temu została zmodernizowana. Posiadają między innymi nowy napęd, ogrzewanie nawiewowe oraz elektroniczny system informacji pasażerskiej.
Miejsca
Opinie (199) 5 zablokowanych
-
2019-10-16 19:43
a przerwa między peronem a skmką zostanie? na to planów nie ma dalej?
- 4 0
-
2019-10-16 20:11
(1)
Na zbity pyk powinni ten urząd Marszałkowi wywalić.
- 5 0
-
2019-10-16 21:03
Mogles to zrobic
Rok temu.
Teraz sami uciekaja.- 1 0
-
2019-10-16 20:12
Polregio ma jeszcze starsze pojazdy ;] złom tylko w tym województwie.
- 5 0
-
2019-10-16 21:25
Miejsca na rowery??? Już to widzę!! (1)
Może znów jak w PKM 6 miejsc na rowery na cały skład????!!!!
( a potem jałowa dyskusja przez kolejne kilka lat i wkurzenie pasażerów, rowerzystów, mieszkańców itd)- 4 0
-
2019-10-17 10:42
Rowery na ścieżki, nie do pociągu!!!
- 1 0
-
2019-10-16 21:33
Klimatyzacja, rowery... A ja się pytam: GDZIE ja mogę się załatwić jak mnie przyciśnie z Gdyni do Gdańska? (1)
XXI wiek ....
- 4 2
-
2019-10-17 00:49
Z za biurka tego nie widać ,
ponadto jest To szerszy problem ,ludzie starsi , turyści itp
- 0 0
-
2019-10-17 00:40
Kasowniki na peronach !!!
To wstyd ,kasowniki pochowane w podziemiach , celowo ?
- 1 0
-
2019-10-17 08:07
10 letnią umowa z SKM - to żart?
Na ładne oczy podpisywać 10 letnią umowę z SKM. Śmiech na sali, a gdzie ta konkurencja, wolny rynek. Co SKM (PKP) nie chce udostępnić torów innym przewoźnikom. Ta umowa, będzie błędem władz samorządowych. SKM nigdy nie będzie miało motywacji do zmian na "lepsze", a te 10 składów kiedyś tam będzie. A reszta kiedy? Nie mają długoletniej strategii. Jak mają to niech ja pokażą. Koleje to wstyd dla całego pomorza, bez pomysłu na przyszłość i ze zmarnowaną przeszłością. :(
- 1 2
-
2019-10-18 21:53
Problem
Problem jest z tym że marszałek chce mieć SKM dla siebie. I w tym że cała kasa na kolej w pomorskim idzie do przewozów regionalnych. Gdzie oni nie mają praktycznie własnego taboru. Ale jaki to ma znaczenie
- 1 0
-
2020-03-15 21:26
A czy wróci stare dobre?
No bardzo jestem ciekawy, czy szanowni zamawiający ten nowy tabor jako warunek postawią więcej drzwi na jedną stronę wagonu, tak jak było w latach 50-tych!
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.