• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Do końca roku powstanie prawoskręt na al. Havla w Gdańsku

Rafał Borowski
15 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Pod koniec roku, kierowcy jadący w kierunku skrzyżowania alei Havla i Armii Krajowej będą mieli do dyspozycji aż dwa prawoskręty. Inwestycja powinna znacznie odkorkować to jedno z najbardziej newralgicznych skrzyżowań w Gdańsku. Pod koniec roku, kierowcy jadący w kierunku skrzyżowania alei Havla i Armii Krajowej będą mieli do dyspozycji aż dwa prawoskręty. Inwestycja powinna znacznie odkorkować to jedno z najbardziej newralgicznych skrzyżowań w Gdańsku.

Kierowcy jadący z południa Gdańska do centrum maja powody do radości. W ramach Budżetu Obywatelskiego zostanie zbudowany prawoskręt, poszerzający wyjazd z al. Havla w al. Armii Krajowej. Inwestycja zostanie zrealizowana do końca roku, a jej koszt to ok. 950 tys. zł.



Jak często poruszasz się własnym autem lub autobusem al. Havla?

Umowa na realizację inwestycji właśnie została podpisana. Wykonawcą prac będzie spółka Hydro-Mag z Chmielna.

Prawoskręt zostanie dobudowany obok już istniejącego, pomiędzy skrzyżowaniami z ul. Wilanowską i al. Armii Krajowej. Oprócz prawoskrętu ich zakres obejmuje również przebudowę chodników, oświetlenia ulicznego i sygnalizacji świetlnej.

Warto wspomnieć, że zgodnie z pierwotnymi założeniami prawoskręt na al. Havla miał zostać wybudowany latem tego roku.

Czytaj więcej: Al. Havla: prawoskręt latem, lewoskręt w 2021 roku

Wspomnianego terminu nie udało się dotrzymać, gdyż złożone w przetargu oferty okazały się zbyt wysokie i postępowanie należało powtórzyć. Co ciekawe, za drugiem razem udało się wyłonić wykonawcę, choć budżet inwestycji nie uległ zmianie. I ulec nie mógł, gdyż w przypadku inwestycji realizowanych w ramach Budżetu Obywatelskiego magistrat nie ma możliwości dokładania środków w miejskiej kasy.

- Dzięki inwestycji mieszkańcy południowych dzielnic Gdańska zyskają szybszy i bardziej komfortowy wyjazd z al. Havla, ul. Wilanowskiej i Witosa w kierunku Armii Krajowej i ul. Łostowickiej. Zadanie zostało przegłosowane w Budżecie Obywatelskim 2019. Natomiast w ramach Budżetu Obywatelskiego 2020 zostanie wykonany również lewoskręt z al. Havla w kierunku obwodnicy Trójmiasta. Zawiera też element związany z poszerzeniem odcinka Wilanowskiej przed skrzyżowaniem z al. Havla w celu łatwiejszego wjazdu na ul. Łostowicką, czyli przedłużenie Havla - informuje Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która koordynuje inwestycję.
Czytaj więcej: Milion zł na budowę lewoskrętu na Havla

Obecnie trwa opracowywanie dokumentacji projektowej dla lewoskrętu. Zgodnie z harmonogramem, powinna ona być gotowa również do końca roku, zaś kierowcy powinni mieć do dyspozycji dodatkowy lewoskręt już w przyszłym roku.

Miejsca

Opinie (154) 3 zablokowane

  • Nie wystarczyłaby podwójna strzałka na środkowym pasie - prosto i w prawo? Koszt byłby 1000 razy mniejszy.

    • 1 0

  • dwie szerokie trasy przelotowe (5)

    z kolizyjnym skrzyżowaniem i światłami bez synchronizacji.

    • 65 6

    • Estakada (3)

      Tu niestety potrzebna jest estakada, bo zadne dorabianie pasow w dluzszej perspektywie nie bedzie miec sensu. W godzinach 15-16 tworza sie tam potezne korki...

      • 11 3

      • (2)

        Tak ,estakada .

        • 0 5

        • estakady w wielu miastach się rozbiera a nie buduje (1)

          • 1 5

          • nie wiem za co złapałeś minusy?
            chyba za powiedzenie prawdy :-)
            to jak Gdańsk jest PRO samochodowy to jest niewiarygodne na tle reszty kraju.
            W żadnym inny mieści nie widziałem tylu autostrad obok starówki.
            U nas jak buduje się drogę dwujezdniową (2x2) to oczywiście mega pas zieleni w rozdziale + gigantyczna wyspa centralna.
            W innych miastach normalne pasy, jedna jezdnia : dwa pasy w każdym kierunku bez żadnych rozdziałów i wysp centralnych.
            Czy w Gdańsku kierowcy już nie potrafią pokonać zwykłego skrzyżowania? Prosty sprawdzian to skrzyżowanie Grunwaldzka - Miszewskiego :-)

            • 1 0

    • Jak bez synchronizacji?

      Jadąc 1-2km poniżej limitu na pierwsze czerwone trafiam na Morenie koło MCDonalda, bo skręcam.

      Oczywiście, jak nie ma ruchu, bo jak jest, zaraz ktoś mnie wyprzedza i zatrzymuje się na czerwonym...

      • 2 3

  • Dlaczego od razu ktoś nie potrafił pomyśleć przyszłościowo ? Przecież wiadomo że tam zawsze będzie w chu aut.

    • 3 1

  • Takie rzeczy robi się w Gdańsku z budżetu obywatelskiego?? (7)

    To powinno być bez łaski robione z budżetu inwestycyjnego.

    • 175 15

    • A rydwany z jakiego powinny być budżetu? (3)

      • 5 1

      • Z tego samego co 70 milionów na wybory. (2)

        • 5 3

        • Z tego samego co Bronek Komorowski zrobił referendum JOW za 100 mln jak przegrywał wybory (1)

          • 1 1

          • Oj, kazali Ci trollu zawyżać kwotę, żeby Sasin nie wyglądał tak źle? :D

            • 1 1

    • Spoko popatrz dla porównania ile inwestycji drogowych jest w takiej np Gdyni?

      Z jakiegokolwiek budżetu - i nie liczy się odmalowywanie pasów drogowych.

      • 3 2

    • takie rzeczy robi sie z bardzo dużym opóźnieniem. lewoskręt i prawoskręt to tematy z przed roku i przed 2 lat

      • 4 2

    • A czym te dwa budżety się różnią?

      Niczym?
      A to niespodzianka.

      Władze miasta nie potrafią czytać w myślach, więc przy części wydatków pytają mieszkańców czego im potrzeba.

      Jedyne na co można narzekać, to że BO nie jest z 10x większy.

      • 9 12

  • Zatoczka autobusowa przed prawoskrętem w Armii Krajowej

    Proponuję także udrożnić przejazd autobusów, które z powodu zbyt krótkiej i źle zlokalizowanej zatoki autobusowej za skrzyżowaniem Al. Havla z ul. Wilanowską i przyjazdu kilku długich autobusów naraz, codziennie blokują to skrzyżowanie. Proponuję także wydłużyć zieloną falę dla skręcających w prawo w Armii Krajowej. Dwa pasy to prawoskrętu to zbyt mało.

    • 5 0

  • Może jakiś pomysł ???

    Umiejscowiony jest tam przystanek autobusowy z którego autobusy mają bardzo ciężki wyjazd w kierunku Łostowickiej.

    • 3 0

  • (19)

    A potem jeszcze trzeci i czwarty prawoskret i trzy lewoskrety. Ile jeszcze milionów trzeba wywalić, by zrozumieć, że aut jest po prostu za dużo? W żadnym europejskim mieście nie jeździ się do roboty kilka dzielnic dalej autem.

    • 32 57

    • Będą wywalać dopóki będzie teren pod kolejne pasy

      Powtarzamy błędy innych

      • 1 1

    • Ta komunikacja niestety stale zniechęca (1)

      Vide zmiany w lini 199 która dla jednego przystanku przy dworcu puszczona jest tak że łapie wszystkie korki w okolicy. A przy robotach na Dmowskiego to nawet po 2 razy.

      • 5 1

      • To prawda

        Ja ostatnio jechałam z Wrzeszcz PKP do Manhattanu 10min - 1 przystanek. Więc wysiadłam i poszłam na tramwaj, ten chociaż jechał....

        • 1 0

    • Lepsze było by metro

      Szybciej, pod ziemią, więc bez korków. Ale nasi są na wybudowanie tego za głupi. Wola swoje kabzy nabijać

      • 2 2

    • bo w żadnym europejskim mieście zbiorkom nie działa tak jak tutaj

      • 3 1

    • (7)

      Jak mam wybierać 25 minut autem w korku albo godzina w komunikacji...

      • 19 4

      • 25min... (6)

        ... to jedziesz z Chelmu do centrum. Tramwajem 10min.

        • 8 16

        • raczej 15 min z Chełmu i 25 min z pętli i to przy dobrym układzie. i jeszcze przed pandemia to na Chałubińskiego cieżko było wejść takie tłumy.

          • 11 1

        • Pokaz mi ten tramwaj co jedzie 10 min

          • 9 3

        • Ciii, nie mów mu ile to naprawdę trwa. (2)

          Bo psujesz mu światopogląd.
          Palce w uszy i krzycz: Tramwaj jedzie 3h do centrum moja godzina stania w korkach jest lepsza!

          • 6 12

          • Niewazne, ze tramwaj może czaeem jedzie szybciej... (1)

            Ale za to komfort własnego auta w porównaniu do tramwaju?!!! To jest nie do porównania. Dlatego NIGDY nie będę jeździł tą "komunikacją".

            • 12 4

            • A tak, ten komfort.

              Nic fajniejszego niż codziennie po 1.5h lampić się w światła samochodu przed Tobą w korku...

              • 5 10

        • Dolicz jeszcze czas dojścia na przystanek, oczekiwanie na tramwaj i dojście do celu. O pogodzie jak wczoraj to nawet nie wspomnę.

          • 18 3

    • Aut jest duzo

      Ale można tworzyć różne rozwiązania zmniejszające korki a nie takie ktoś potęgują zakorkowanie ulic ;) duzo by pisac ale nie to tutaj miejscem do tego .

      • 6 0

    • Komunikacja albo dojedzie albo nie. (2)

      Niektórzy pracują.

      • 14 6

      • (1)

        Dlaczego komunikacja jest taka słaba? Bo zamiast ją dofinansować przewala się kasę na kolejne prawo i lewoskrety. Potem już nie starcza na dodatkowe kursy autobusów.

        • 11 13

        • Do tego pozwala się bandzie Januszy blokować tramwaj przez 5 lat.

          A 100000 ludzi z południa niech sobie stoi w korkach, mi się darmowy parking należy!

          • 7 7

    • Ja bym pojechał komunikacją ale jak ona funkcjonuje to każdy widzi. (1)

      • 25 6

      • Teraz tak sobie, bo pandemia.

        Wcześniej autobus 162 jechał 5min dłużej na trasie Havla - Wrzeszcz niż samochód, więc czego jeszcze do szczęścia trzeba?

        "marudy" zazwyczaj ostatnio komunikację widziały w 2004, przed zalewem Polski "15 letnimi samochodami marki premium" z Niemiec.

        • 8 11

  • Przesuwania korków c.d.

    Ani nie powinna, ani nie odkorkuje. Ten zabieg jedynie wydłuży korek przez węzłem Groddecka. Czas przejazdu złomem - bez zmian

    • 1 3

  • Brawo! (1)

    Czyli teraz autobus blokujący prawoskręt będzie się przebijać przez 2 pasy zamiast przez 1?
    Ale super!

    • 8 0

    • Dalej przez jeden

      • 0 0

  • Ale tam już jest prawoskręt więc o co chodzi? (1)

    • 0 0

    • Miałby być drugi pas prawoskrętu.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane