- 1 Marsz życia przeszedł przez Gdańsk (491 opinii)
- 2 Oponami rezerwują miejsca do parkowania (174 opinie)
- 3 Ograniczenie do 50 km/h nie ma sensu (48 opinii)
- 4 Pięć płotów, które "podzieliły" Trójmiasto (183 opinie)
- 5 Wyburzenia w UCK. Będą utrudnienia (10 opinii)
- 6 9 mln zł za naprawę kwatery na Szadółkach (12 opinii)
Do końca roku projekty remontów peronów SKM
Do końca roku powstanie dokumentacja projektowa pozwalająca rozpocząć remonty stacji SKM w Orłowie , Grabówku i Leszczynkach . W powtórzonym przetargu okazało się, że złożone oferty, choć wyższe od zakładanego budżetu, będą dla firmy prawdopodobnie akceptowalne.
Przypomnijmy:
- Po raz pierwszy koperty w postępowaniu na opracowanie projektów remontów przystanków na Grabówku, Leszczynkach i w Orłowie zostały otwarte w grudniu.
- Oferta firmy Multiconsult Polska z Warszawy, na kwotę 1,06 mln zł - mieściła się w budżecie SKM, który wyniósł 1,3 mln zł.
- Podczas analizy dokumentów okazało się, że wykonawca nie wpłacił wadium i przetarg musiał zostać unieważniony.
W ostatnich dniach otwarto koperty w drugim przetargu. Zgłosiły się dwie firmy: Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu oraz konsorcjum złożone z firm Multiconsult Polska i
Transprojekt Gdański. Oferty przekraczają o ok. 80 tys. zł budżet zaplanowany przez SKM na całość prac.
Wszystko wskazuje na to, że projekty remontów Grabówka i Leszczynek wykona pierwsza firma, proponująca kolejno cenę blisko 381 tys oraz 379 tys. zł. SKM chce na każdą z dokumentacji wydać 369 tys. zł. W przypadku Orłowa konsorcjum firm zaoferowało 627 tys. zł. SKM planowało wydać 574,5 tys. zł.
- Nie chcę niczego przesądzać, ale prawdopodobnie przyjmiemy oferty, bowiem przekraczają zakładane ceny nieznacznie - mówi Sławomir Szlendak, dyrektor ds. umów i marketingu w SKM.
Projekty powinny być gotowe do końca roku.
Zakres prac projektowych w przypadku wszystkich trzech jest podobny i obejmuje:
- nowy peron o długości ok. 200 metrów i wysokości 96 cm
- nową wiatę przykrywającą jak największą część peronu
- wymianę torów w obrębie peronu
- modernizację przejścia podziemnego
- montaż 24 kamer monitoringu, czterech wyświetlaczy LED, dwóch dwustronnych zegarów, czterech automatów biletowych i sześciu kasowników, dwóch słupków SOS/INFO.
Jest też kilka różnic w poszczególnych projektach.
W przypadku Grabówka nie przewiduje się budowy windy, a jedynie pochylnię w miejsce schodów. Winda będzie za to na Leszczynkach i w Orłowie. Na Grabówku likwidacji ulegnie również zadaszenie nad schodami i poczekalnią oraz dwukondygnacyjny budynek techniczno-socjalny. Zaprojektowane zostanie wyjście z przejścia podziemnego od strony ul. Zakręt do Oksywia oraz nowe przejście podziemne pod torem nr 502, poprowadzone od granicy terenu kolejowego od strony ul. Morskiej.
SKM - Rozkład jazdy
W projekcie dla SKM Leszczynki projektant musi przewidzieć wyburzenie istniejącego zadaszenia nad schodami oraz obiektów handlowych, zlokalizowanych bezpośrednio przy wejściu oraz istniejącej kasy biletowej.
W przypadku Orłowa zaprojektowane zostaną też nowe rozjazdy. Przebudowa rozpocząć się ma w połowie przyszłego roku i potrwa 12 miesięcy.
Warto wspomnieć, że w maju 2019 roku ruszy remont peronu SKM w Redłowie. Obecnie trwają prace projektowe. Przystanek w nowej odsłonie zostanie udostępniony pasażerom w marcu 2020 roku.
W kolejce na remont, poza Grabówkiem, Leszczynkami i Orłowem, czekają jeszcze perony: Gdynia Stocznia i Gdańsk Stocznia.
Peron SKM Chylonia po remoncie
Miejsca
Opinie (92) 4 zablokowane
-
2019-03-16 04:01
Tran zrównoważony (2)
A ja się zastanawiam po co ten remont? Jak do SKMki nie ma czym dojechać? Gdzie zostawić auto?
- 6 2
-
2019-03-16 10:30
sprawdź odległość - jeśli dojeżdżasz z odległości mniejszej niż 7 km sprawdź opcję rower (1)
rowerem na pewno dojedziesz do stacji SKM w przewidywanym czasie i bez stania w korkach - przypuszczalnie nawet szybciej niż samochodem.
- 3 0
-
2019-03-16 12:40
Zazwyczaj znacznie szybciej. Swego czasu długo się łamałem, żeby zacząć poruszać się po mieście rowerem na co dzień, ale jak spróbowałem, to jest to szalenie wygodny środek transportu: od drzwi do drzwi jak samochód ale nie muszę się martwić korkami czy krążyć długo w poszukiwaniu miejsca parkingowego. Na odległościach rzędu kilku kilometrów nie ma konkurencji.
- 1 0
-
2019-03-16 06:45
I po co te monitoringu? Nic nie dają, jedynie zawyzaja cenę remontu...
- 5 1
-
2019-03-16 07:26
(1)
Dlaczego likwidacja zadaszenia , to nie jest dobry pomysł , w naszym klimacie często pada , kolejki się spóźniają i co tak stać na deszczu i wietrze?
- 8 1
-
2019-03-17 13:26
Będzie zadaszenie przecież
Czytaj uważnie
- 0 0
-
2019-03-16 07:32
Do konca roku to powinny perony byc juz gotowe
- 5 0
-
2019-03-16 07:43
do konca roku powstanie dokumentacja projektowa. hahaha. To remonty zakonczone beda kiedy? Za 3 lata? Polacy chyba zyja dluzej od reszty cywilizowanego swiata, ze u nas na zkonczenie nawet drobnych inwestycji trzeba czekac lata.
- 9 0
-
2019-03-16 08:34
Zmarnowane pieniądze. Dawno przedłożono by linię nr 250 do Pruszcza gdyby nie remonty
peronów. Te wcześniejsze i te przyszłe. W Nowym Jorku jest blisko 500 stacji metra. Wiecie jakie są? Megabanalne. Po prostu peron, schody i tyle. Te wszystkie fajerwerki uznali za wyrzucanie pieniędzy przez okno. Nie ważne jak wygląda przystanek, byle był. Ilość, zamiast jakości tu się liczy.
- 6 3
-
2019-03-16 09:13
Wszystkie perony SKM powinny wyglądać po remoncie jak Rumia Janowo który jest dobrym przykładem rewitalizacji.
PS a co z skm Gdynia Stocznia ?- 4 2
-
2019-03-16 09:27
a kiedy będą w SKM darmowe przejazdy dla zasłuzonych kwriodawców I stopnia? (2)
tak jak w mpk, zkm, ztm, gaiT i wszędzie indziej w komunikacji zbiorowej w Polsce
- 5 2
-
2019-03-16 20:01
Narod darmozjadow. Chcesz jechac, to plac.
- 1 4
-
2019-03-17 13:27
Jak przepisy się zmienią
a tego nie da się zrobić pod osłoną nocy
- 1 0
-
2019-03-16 09:50
Biletomaty normalne zamontujcie które obsługują płatności karta! Takie jak np na PKM
- 6 0
-
2019-03-16 10:32
W Gdańsku pilnie potrzebne jest zbudowanie tunelu dla pieszych do peronu stacji Gdańsk Oliwa
od strony ulicy Droszyńskiego - do południowego krańca peronu SKM i peronu dla pociągów dalekobieżnych i regionalnych.
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.