• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Do urzędu nie wejdziesz? "I dobrze!"

neo
24 maja 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (320)
81 proc. ankietowanych po zmianach uważa, że gdyński urząd jest przyjazny dla klientów. 81 proc. ankietowanych po zmianach uważa, że gdyński urząd jest przyjazny dla klientów.

Zmiany, które miały miejsce w czasie pandemii COVID-19, częściowo zostały w gdyńskim magistracie. Niektórzy złorzeczą, bo trzeba się umówić, inni się cieszą, bo nie traci się czasu w kolejkach.



Wolisz przychodzić do urzędu na umówioną godzinę czy kiedykolwiek?

Przypomnijmy: w czasach pandemii COVID-19 wprowadzono wiele obostrzeń. Dotyczyły także urzędów. Jednym z nich była konieczność umówienia się na konkretną godzinę. Wszystko po to, by ludzie nie tłoczyli się w kolejkach i nie zarażali.

Gdy o epidemii już mało kto pamięta, w urzędzie nadal część obostrzeń obowiązuje. Urzędnicy podkreślają jednak, żeby nie wiązać ich z koronawirusem, a zmianą - na lepsze - organizacji pracy Urzędu Miasta.

- To chyba coś nie wyszło, bo ostatnio przyszedłem i musiałem czekać pół godziny aż zostanę obsłużony. To ma być zmiana na lepsze? - denerwuje się nasz czytelnik, pan Piotr.


Podkreślmy, że można przyjść do UM bez wcześniejszej rezerwacji terminu.

- Jeśli jednak będą w tym czasie inne umówione osoby, to one mają pierwszeństwo. W takim przypadku trzeba będzie poczekać. Szczególnie jeśli chodzi o dowody osobiste czy rejestracje pojazdów, gdzie mieszkańcy są umawiani tak, że praktycznie cały czas ktoś jest przy okienku. W innych sprawach, dotyczących np. gruntów, urzędnik często musi przygotować odpowiednie dokumenty, co również zajmuje niepotrzebnie czas mieszkańca, bo gdy osoba przychodzi umówiona, dokumenty te są już gotowe i czas, który trzeba spędzić w urzędzie, jest o wiele krótszy. Dlatego zachęcamy, by się umawiać na konkretną godzinę, wówczas mamy pewność, że zostaniemy obsłużeni sprawnie i w czasie, który zaplanowaliśmy na wizytę w urzędzie - podkreśla Agata Grzegorczyk, rzecznik prasowy gdyńskiego magistratu. - Mamy zwrotne sygnały od mieszkańców, że taki system ma dużo więcej plusów niż minusów. Co ciekawe, mówią tak nawet ci, którzy wcześniej byli przeciwni takim rozwiązaniom - dodaje.
Mieszkańcy doceniają to, że mogą przyjść na konkretną godzinę i załatwić swoją sprawę. Nie muszą przeznaczać na to pół dnia, bo nie czekają w kolejce, co bez wątpienia jest bardziej komfortowe.

- Warto też dodać, że obowiązuje nas RODO, a dokumenty z danymi mieszkańców, znajdujące się na biurkach urzędników, nie powinny być oglądane przez osoby postronne. Gdy ktoś w każdej chwili może wejść do pokoju, to praca nad dokumentami z danymi osobowymi byłaby mocno utrudniona - podkreśla Agata Grzegorczyk.
Warto też dodać, że większość spraw w gdyńskim magistracie można załatwić w ogóle nie wychodząc z domu - wystarczy dostęp do internetu czy choćby telefonu. Cyfrowy Urząd oferuje bardzo wygodne i oszczędzające czas mieszkańców możliwości - w ten sposób można załatwić ponad 150 rodzajów spraw. Część spraw, jak odbiory dokumentów, nie wymagają wcześniejszego umówienia - czas obsługi przy okienku jest bardzo krótki, więc nie ma ryzyka, że mieszkaniec będzie musiał stać w długiej kolejce.

neo

Miejsca

Opinie (320) ponad 10 zablokowanych

  • Petent nasz wróg.

    Petent nasz wróg.

    • 8 1

  • dla umówionych osobne dodatkowe okienko

    ale to za trudne dla urzędu jest

    • 7 1

  • Idę kiedy mam czas (5)

    Umówię się zachoruje czy wyskoczy coś innego i po terminie Skandalem jest to że urzędy są dla nas a my nie możemy do nich wejść Za komuny tak źle nie traktowali ludzi

    • 112 11

    • do fryzjera, lekarza, na wymiane opon, do mechanika itd. też się umawiasz (1)

      co wy macie za problem z tym umawianiem i nagła potrzebą wejścia i załatwienia sprawy w urzędzie. Przeciętny Kowalski załatwia sprawę raz na kilka lat. A Ty co? Budzisz się rano i nagle stwierdzasz, że pójdziesz wymienić lub wyrobić dowód? Serio ile razy w miesiącu/roku to robisz? Na wymianę opon tez tak "wpadasz"? Jakoś w sezonie nikogo kilometrowe kolejki pod punktami wymiany opon nie dziwią, podobnie jak konieczność wcześniejszego umówienia się.

      • 11 10

      • Tu w komentarzach ludzie nie myślą, tylko psioczą na urzędników. Wybory blisko.

        • 1 1

    • (1)

      Możesz wejść ale musisz czekać. Nagle na zakupach przypomina ci się ze dowod musisz wyrobić?

      • 8 15

      • Nie można wejść

        Bi schody odgrodzone są taśmą więc nie gadaj bzdur

        • 6 1

    • No tak i wszyscy czekamy ba Ciebie

      Bo może będziesz miał czas którego nawet nie potrafisz sobie zaplanować

      • 4 5

  • Z tym RODO to pani pojechała

    Problemem jest zakryć kartki papieru?

    • 9 1

  • niezadowolony? idź do Horały

    on ci obieca.... gruszki na wierzbie

    • 2 4

  • RODO :) (1)

    Fragment wypowiedzi pani rzecznik odnośnie RODO i dok.leżących na biurku urzędnika bardzo mnie rozbawiła :) zdaje się,że ustawa RODO weszła w życie zdecydowanie wcześniej niż zaczął się covid a wtedy urząd pracował normalnie. Osoby,które są po to aby służyć mieszkańcom robią sobie po prostu żarty bunkrując się w budynku. Żenada

    • 86 2

    • Co ta rzecznik za bzdury odpowiada.

      • 3 0

  • Facet narzeka że musiał czekać pół godziny :D

    W d się poprzewracało. Przed pandemią brałeś numerek i czekałeś czasem 2-3 godziny.

    • 3 12

  • POdziwiam urzędników z Gdyni (1)

    Praca w granicach najniższej krajowej...

    • 7 4

    • czy to prawda

      ???

      • 1 0

  • Wiekszosc spraw mozna by zalatwic przez internet

    Bez upierdliwej obsługi pani Krysi z urzedu

    • 7 1

  • Wielokrotnie jak czekałem na korytarzu to obserwowałem jak z kubeczkami urzednicy biegają do łazienki -do mycia po kawusi

    Tylko w Gdyni takich mądrych mamy włodarzy , najchętniej odgodzili by sie od społeczeństwa ścianami z cegły, ale ciągle mówia że mają niskie wynagrodzenia , senior który nie potrafi zarejestrowac przez internet jest stracony ........

    • 13 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane