• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dodatkowe połączenia na trasie PKM i na Kaszuby

ms
8 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Poranny kurs z Kartuz do Gdyni oraz trzy pary połączeń między Gdynią i Wrzeszczem mają ulżyć pasażerom PKM, którzy skarżą się na tłok w przepełnionych składach. Poranny kurs z Kartuz do Gdyni oraz trzy pary połączeń między Gdynią i Wrzeszczem mają ulżyć pasażerom PKM, którzy skarżą się na tłok w przepełnionych składach.

Dodatkowych sześć pociągów dziennie między Gdynią Główną a Wrzeszczem na trasie PKM i jeden poranny z Kartuz do Gdyni wyjedzie na szyny w najbliższy poniedziałek, 14 października. Pociągi obsługiwane będą dwuczłonowym szynobusem ze 130 miejscami siedzącymi.



Jak oceniasz funkcjonowanie pociągów na trasie PKM?

Pasażerowie korzystający z pociągów kursujących linią Pomorskiej Kolei Metropolitalnej zgłaszali ostatnio, że niektóre pociągi są bardzo przepełnione. Pisała o tym choćby nasza czytelniczka w ostatni weekend, w artykule pt. Trudny los pasażera PKM.

- Samorząd województwa pomorskiego, wychodząc naprzeciw zwiększonym potrzebom przewozowym, postanowił uruchomić dodatkowe połączenia pomiędzy Gdynią a Gdańskiem Wrzeszczem i Kartuzami - mówi Ryszard Świlski, wicemarszałek województwa pomorskiego.
Dodatkowe pociągi obsługiwane będą dwuczłonowym szynobusem PESY SA133, który mieści około 130 osób na miejscach siedzących. Operatorem tych dodatkowych połączeń będą Przewozy Regionalne.

Sześć dodatkowych połączeń w Trójmieście, jedno na Kaszuby



Dodatkowych pociągów będzie siedem. Sześć pojedzie między Gdańskiem Wrzeszczem a Gdynią Główną. Na szlak wyjedzie też jeden dodatkowy, poranny skład z Kartuz przez stację Gdańsk Osowa (z pominięciem linii PKM) do Gdyni Głównej.

- Z Gdyni Głównej składy odjadą o godzinach: 8:41, 14:31, 17:31, z Gdańska Wrzeszcza o 10:01, 15:31 oraz 19:16. Z Kartuz do Gdyni pociąg wyruszy o 7:17 - informuje wicemarszałek Świlski.

Koszt dodatkowych połączeń: 950 tys. zł do końca roku



Za uruchomienie dodatkowych połączeń, samorząd województwa dopłaci kolejarzom z Przewozów Regionalnych 950 tys. zł. To koszt obsługi tych pociągów do końca obecnego rozkładu jazdy, który obowiązuje do końca roku. Pracownicy Urzędu Marszałkowskiego, który finansuje połączenia kolejowe na Pomorzu, przekonują, że te połączenia zostaną zachowane w kolejnym rozkładzie jazdy.
ms

Opinie (278) ponad 10 zablokowanych

  • No i pięknie! Szkoda tylko, że nie SKM tylko polregio... (1)

    • 3 5

    • Chyba dobrze...

      • 1 0

  • abc

    kampania i tyle
    Nawet nowe połączenia są z Pruszcza Gd. do trójmiasta z frekwencja do 10 osób

    • 3 1

  • Chyba jakies nieporozumienie (1)

    A dla kogo są te dodatkowe pociągi? Chyba nie dla ludzi dojeżdżających do pracy lub szkoły na 8:00. Super jak zwykle "Samorząd województwa wyszedł naprzeciw oczekiwaniom" tylko nie wiadomo kogo :(

    • 18 0

    • Dokładnie!!!

      • 1 0

  • Nie ilość kursów ale wielkość składów jest istotna (1)

    Mam poczucie że nowe rozwiązanie jest chybione. Problemem nie jest liczba dodatkowych kursów które i tak wypadają po godzinach porannego szczytu ale pojemność składów. Pociągi powinny być sparowane np dwie podwójne PESY albo układ 3+2. Co mi po kursach z Kiełpinka po 7.30 skoro właśnie połączenia Kartuzy Gdańsk Gł i Kościerzyna Gdynia są do bólu przepełnione.
    I jeszcze jedna uwaga Nowe składy które miałyby trafić na linie powinny być projektowane pod kątem większej przepustowości korytarzy nawet kosztem liczby miejsc siedzących (tak jak to ma miejsce w składach kolei brytyjskich

    • 10 2

    • Puścić "kaszubskie pendolino" czyli SA137-007 + SA137-006 z "bonanzą" w środku (wagon 120A) ;)

      • 2 0

  • Katastrofa

    Pieniądze wywalone w błoto. Jaki wpływ na rozładowanie porannego ścisku ma kolejka wyjeżdżająca z Gdyni 10.01? Wszystkie szkoły zaczynają lekcje o 8, a nawet po 7. Większość firm pracuje w godz. 8-16. Większe składy w godz. 6-8/9 - to jest najlepsze rozwiązanie. Zresztą to właśnie podnosi czytelniczka w przytoczonym w artykule liście. Ale urzędnicy jeżdżący do pracy autami wiedzą oczywiście lepiej....

    • 13 0

  • Pępowo kartuskie omijane

    A co z pomijanym Pępowem kartuskim w kierunku lub z Kościerzyny
    Istny absurd

    • 8 1

  • G..no to i w puchu zmarznie

    Ciasno złe spodni się minutę złe nic t ludziom nie pasuje najlepiej żeby pod sam dom pojechała i to jeszcze wygoda z 1 klasy i zabić nie płacić!!
    Ludzie w tyłach wam się po lrzewracalo już całkiem.

    • 0 9

  • dodatkowe pociągi

    ciekawe co będzie jak ruszy tzw. bajpas kaszubski, kolejna trasa, kolejne kursy, nie wyrobią z ludźmi i sprzętem

    • 3 1

  • Bardzo slabe godziny...

    Spojrzcie na godziny odjazdow.
    Poranny szczytnie dostał zadnego pociagu.
    Popoludniowy szczyt dostanie jeden dodatkowy pociag(wczesniej byla pol godzinna przerwa miedzy 15:19 a 15:49).

    Jak zwykle...cel sluszny jednak wykonanie...wiaodmo;]

    • 9 0

  • PKP to stan umysłu

    Po co zwiększać ilość połączeń między Gdynią a Wrzeszczem? jest przecież SKMka tu należało by dać dłuższe składy w szczycie. A PKM oblężona jest najbardziej w stronę Kartuz czy Kościerzyny i tam trzeba zwiększyć częstość kursowania. Kiedy wreszcie będzie PKM kursować regularnie z Gdańska Głównego ?

    • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane