- 1 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (53 opinie)
- 2 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (778 opinii)
- 3 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (312 opinii)
- 4 Protest na ul. Boh. Getta Warszawskiego (437 opinii)
- 5 Zwężenie na Estakadzie Kwiatkowskiego (26 opinii)
- 6 15-latek autem na minuty uciekał policji (116 opinii)
Dortmundy przydadzą się podczas remontów torów. Zobacz zmiany na liniach tramwajowych
Od 1 września ponownie wprowadzone zostaną zmiany w trasach tramwajów. Na szczęście przyniosą one ulgę mieszkańcom Przymorza, Zaspy oraz po części także Siedlec, gdzie trwają remonty torowisk.
Wprawdzie remonty torowisk potrwają jeszcze co najmniej do listopada, to już 1 września częściowo na stare trasy wrócą linie numer 2 oraz 10. Zmiany mają na celu rozładowanie tłoku w tramwajach i autobusach zastępczych w związku ze zwiększoną ilością pasażerów - uczniów szkół.
Linia numer 2 nie będzie już zawracać na pętli Brzeźno Plaża, lecz zostanie skierowana z centrum do nowej, tymczasowej "pętli" na al. Legionów.
- Za przystankiem Legionów , znajdującym się przy skrzyżowaniu z ul. Kościuszki, powstanie na okres remontu torowisk rozjazd między torami, który pozwoli zawrócić dwukierunkowym "Dortmundom". - tłumaczy Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM Gdańsk.
W przypadku obecnego remontu, tramwaje na linii 2 będą kursować z normalną częstotliwością na całym odcinku Centrum - Legionów.
Niestety, umowa z ZKM nie precyzuje, czy linię 2 będą obsługiwać "Dortmundy" z częścią niskopodłogową, czy jeszcze te sprzed modernizacji.
Ponadto od 1 września na tory wraca linia numer 10. Będzie ona kursować z Nowego Portu do centrum, gdzie zawracać będzie, jadąc przez przystanki: Hucisko - Centrum - Brama Wyżynna (pętla wykonywana w kierunku odwrotnym do linii 12).
Wciąż nie wiadomo także, czy 1 listopada uda się w pełni uruchomić trasę na Siedlce. Tego dnia, pomimo trwających prac wykończeniowych, tramwaje wyjątkowo miałyby pojechać ul. Nowe Ogrody i Kartuską tak, by usprawnić dojazd na cmentarz łostowicki.
- Gdyby nie udało się do 1 listopada wykonać przystanków na trasie, tramwaje będą zabierać pasażerów na Hucisku, a kolejnym - końcowym przystankiem - będzie dopiero pętla Siedlce. - informuje Zomkowski.
Pomimo wprowadzenia zmian na liniach tramwajowych, nadal funkcjonować będą z dotychczasową częstotliwością autobusy zastępcze T2 i T12.
Opinie (95) 4 zablokowane
-
2010-08-29 19:08
a ja czekam kiedy trojmiasto.pl wstawi mapkę w takiej rozdzielczości w której byłaby do rozczytania bo jak zwykle muszę zgadywać
- 0 1
-
2010-08-27 15:52
fajnie jakby 7 nie likwidowali po tym remoncie (3)
Chełm to zdecydowanie lepszy węzeł końcowy dla mieszkańców Nowego Portu czy Letniewa, niż z całym szacunkiem Siedlce, ale by mieszkańcy Siedlec nie byli pokrzywdzeni można by przedłużyć 1 na Siedlce i zostawić 10 jako linię kursującą w godzinach szczytu i byłoby super
- 2 0
-
2010-08-29 16:00
nie tyle zeby mieszkańcy siedlec nie byli pokrzywdzeni :P tylko zeby chełm był szcześliwszy... :P
- 0 0
-
2010-08-27 17:56
(1)
i zatrzymuje sie przy locie i nie trzeba pare minut wiecej przebijac sie przez tlumy kolo tunelu
- 0 0
-
2010-08-27 23:42
tylko, że w "7" zawsze tłum...może to dlatego, że teraz siódemka , która funkcjonuje za 10tkę jeździ rzadziej niż normalnie 10 przed remontami.;) Plus ze zatrzymuje się przy locie i nie trzeba zasuwać z huciska- to fakt:)
- 0 0
-
2010-08-27 06:13
Wciąż nie wiadomo także (11)
Jak czytam artykuły o ZKM i widzę takie kwiatki jak: "Wciąż nie wiadomo także", "Niestety, umowa z ZKM nie precyzuje" czy "Będzie to pierwszy przypadek pełnego wykorzystania możliwości " to mnie krew zalewa.
Dawno powinni sprywatyzować komunikację miejską, najdroższą w Polsce.- 75 16
-
2010-08-27 09:58
(3)
jeden "garbaty" autobus kosztuje około 1 mln PLN. gdyby firmy były prywatne, w jaki sposób miałby się spłacić taki JEDEN autobus ? bilety jednorazowe chyba musiałby by być po 10 zł !
- 7 2
-
2010-08-28 11:49
Liczyć nie umiesz. (1)
PKSy są prywatne, autobusy kosztują po 4mln zł i jakoś dają radę
- 0 0
-
2010-08-28 22:51
To tramwaje kosztują po 4mln. Autobusy kosztyją 700tys-1.2mln
- 0 0
-
2010-08-27 19:00
z kredytu
Ogłasza się przetarg na np 10 lat, tak żeby firma była w stanie spłacić kredyt w okresie umowy.
P.S. W Gdańsku część linii jest obsługiwanych z przetargu przez PKS Gdańsk i Warbus. Nie wiem jak pierwsza, ale ta druga firma jest prywatna... i dała rady kupić nowe autobusy.- 1 0
-
2010-08-27 12:43
(4)
Poza tym ceny biletów w Gdańsku są jednymi z najniższych w Polsce
- 4 8
-
2010-08-28 11:48
we Wrocławiu taniej
j/w
- 0 1
-
2010-08-27 16:06
(2)
nie sa... pojedź do Warszawy i porównaj tamtejsze ceny.
- 3 1
-
2010-08-27 18:09
(1)
Natomiast w Poznaniu mają drożej. nie musisz jechać do Poznania, użyj Internetu by się przekonać
- 1 3
-
2010-08-27 21:45
Ale jak porównać jakość komunikacji...
Z Poznaniu płacę, ale dostaję sprawną sieć połączeń.
- 1 1
-
2010-08-27 12:41
Ale ZKM jest sprywatyzowany przecie.
- 2 3
-
2010-08-27 11:25
A ja mam propozycję :)
Napisz lepiej że "ręce opadają" a nie "krew zalewa", Bo czytając twą wypowiedź to mam wrażenie że masz okres i dlatego tak się czepiasz i marudzisz
- 13 1
-
2010-08-28 10:58
Przepraszam. Gdzie jedzie ten tramwaj do tyłu czy do przodu??
- 0 1
-
2010-08-28 07:29
Remonty
W takim tempie jak robią remont to tramwaje na Siedlce w tym roku nie pojadą.
- 0 1
-
2010-08-27 07:44
Czy linia "Proszę nie wsiadac" będzie dalej kursowała? (2)
Z jaką częstotliwością będzie od 1 września kursowała linia "Proszę nie wsiadać".
- 25 1
-
2010-08-27 23:34
dobre;D
- 0 0
-
2010-08-27 07:45
a jest to linia szybkiego przemieszczania się po Gdańsku
- 5 0
-
2010-08-27 07:41
Kiedy zaczne działać poprawnie SIP -System Informacji Pasażerskiej? (7)
Władze miasta oraz ZTM Gdańsku lubią wyrzucać pieniądze w błoto.
Od ponad roku wciąż widzimy napisy - TEST SYSTEMU.- 49 2
-
2010-08-27 09:26
(5)
najbardziej zalosne są te monitorki na przystankach przy dworcu. Slonce swieci - nic nie widac, jest wilgotno - nic nie widac, stoisz 10m od monitora - nic nie widac....
Tablice z przystankow autobusowych powinny byc widoczne z przystanku tramwajowego i na odwrót. To by byl jakis system informacji na najwiekszym wezle przesiadkowym w gdansku. Takie coś jak mamy teraz jest prawie nieprzydatne- 14 1
-
2010-08-27 23:32
To prawda, te na dworcu to jedna wielka pomyłka...latem w słoneczny dzień to nawet jak się bardzo człowiek wpatruje, to i tak nic nie widać, a poza tym co do informacji o opóźnieniach to na tablicy na dworcu jeszcze się nie spotkałam, pomimo, że nie raz i nie dwa tramwaje przyjeżdzały po czasie... Powinny być takie jak pod lotem, czy na hallera/ wyspiańskiego, gdzie z tramwaju widać czy warto wysiąść czy może jechać dalej;)
- 3 0
-
2010-08-27 09:44
(3)
albo tablice ustawione byle jak bokiem np przystanek Hucisko
- 5 1
-
2010-08-27 16:21
Na Hucisku są tak, abyś idąc na przystanek mógł zobaczyć rozkład(lub jadąc-szukając przesiadki).. Wg mniejest ok.
- 2 0
-
2010-08-27 10:35
(1)
albo wyspiańskiego - fajnie sie czyta co jedzie w drugą strone niż nasza, ale żeby sprawdzic przyjazdy ze swojego przystanku trzeba spacerkiem pod tablice maszerowac, i czytac z metra z uniesioną ku niebu glową. Jeszcze pol biedy jak idziemy od strony szpitala na przykład, chcac jechac do gdanska glownego, wtedy widzimy mniej wiecej co sie tam wyswietla, ale jak idziemy z drugiej strony albo jedziemy w przeciwnym kierunku - zapomnijmy o informacji
- 7 0
-
2010-08-27 12:54
Gdyż albowiem "tablice informacyjne" ustawione są w taki sposób, w jaki łatwo je było ustawić a nie tak, żeby były widoczne dla czekających pasażerów. Jak można do tego dopuścić to ja nie wiem. Skuteczność urzędników jest dosłownie porażająca. O komunikacji zbiorowej decydują osoby, które z niej nie korzystają - efekty widać.
- 5 0
-
2010-08-27 18:12
z tego co mi wiadomo, to firma realizująca ten system nie wywiązuje się z oferty, przez co miasto nie wyrzuca pieniędzy, a wręcz zarabia na odszkodowaniu za "poślizg".
- 5 1
-
2010-08-27 09:36
Dwu kierunkowe Dortmundy to bzdura !!! (5)
Modernizacja wszystkich Dortmundów w wersji dwu kierunkowej to bzdura i to bardzo droga. Żeby to miało sens to musiały by powstać albo przystanki końcowe bez pętli albo wprowadzone powinny być na torowiskach stałe rozjazdy umożliwiające zawrócenie pojazdu w przypadku awarii. W trakcie poprzednich remontów w Gdańsku wszystkie rozjazdy między torami zostały zlikwidowane i praktycznie nie da się wykorzystać dwukierunkowości tramwajów . Obecnie montowany rozjazd na zaspie jest rozjazdem przenośnym nakładanym na torowisko i może być stosowany tylko w zaplanowanych remontach i nie da się go zamontować na chwilowe perturbacje komunikacyjne.W Gdańsku wystarczyło pozostawić około 5 - 6 tramwajów dwu kierunkowych i koszt modernizacji był by znacznie niższy a i funkcjonalność tak zmodernizowanych tramwajów znacznie lepsza . Tym bardziej że modernizacje tramwajów z dwu na jednokierunkowe już w Gdańsku przerabialiśmy w latach 70-tych . Ktoś podejmując decyzje w sprawie modernizacji tramwajów Dortmund wszystkich z zachowaniem ich dwukierunkowości chyba nie do końca to przemyślał !
- 5 5
-
2010-08-27 22:50
(1)
Chyba nie jesteś na bieżąco, bo wiadomo, że koszt zakupu i modernizacja Dortmunda to 700tys. zł a nowy tramwaj to koszt ponad 2mln złotych. Co lepsze?
- 0 0
-
2010-08-27 23:14
Nowy tramwaje PESA kupiono po grubo ponad 6 milionów za sztukę. Relacja ceny zmodernizowanego "Dortmunda" do nowego tramwaju 120Na to mniej więcej 1:10.
- 0 0
-
2010-08-27 10:05
(1)
Co do rozjazdów na trasie to poszukaj sobie we wcześniejszych postach wyjaśnienia. Nigdzie na świcie nie stawia się rozjazdów na wypadek awarii i nie dzieje się tak bez powodu. W Poznaniu na trasie szybkiego tramwaju próbowano i szybko zrezygnowano.
A 5 czy 6 tramwajów, gdyby tyle pozostawić, nie pozwoliłaby na odpowiednią częstotliwość na długich liniach. Zauważ, że gdyby na przykład takie tramwaje zmieniały kierunek w Jelitkowie (np z powodu remontu pętli) to potrzeba by ich było kilkanaście żeby zapewnić odpowiednią częstotliwość na Chełm. Inaczej trzeba by organizować przesiadki.- 2 0
-
2010-08-27 14:49
PST
W Poznaniu na PST rozjazdy sa do dzisiaj od poczatku istnienia tej trasy. W ciagu ostatniego roku zlikwidowano jedynie te pomiedzy kilkoma przystankami, ale nadal jest rozjazd przed pierwszym i ostatnim przystankiem tj Slowianska i Szymanowskiego.
- 0 1
-
2010-08-27 09:44
Przywrócić nalezy rozjazdy na stałe
- 2 0
-
2010-08-27 07:55
Moim zdaniem za dużol tych dwukierunkowych. (6)
Powiedzmy sobie szczerze - takie rozwiązanie jest dobre na czas remontów, ale w normalnej eksploatacji zmniejsza dostępną przestrzeń. Wystarczyłaby ograniczona ilość takich pojazdów - tak jest w Poznaniu i wszystko gra.
- 5 5
-
2010-08-27 08:10
(5)
Ale pamiętajcie, że dwukierunkowość tych tramwajów nie była jednym z kryteriów zakupu! Tramwaje miały być tanie, w niezłym stanie i nadawać się do modernizacji - a że są dwukierunkowe to fajny bajer.
- 4 0
-
2010-08-27 08:41
Tylko trochę ta modernizacja nie wyszła (4)
Podłoga niska to raptem 1/5 (może) podłogi, miejsca tak mało, że ledwo wózek dla dziecka wchodzi. O wiele lepiej wyszła modernizacja 105Na znana jako Moderus Alfa HF 04 AC - stara stopiątka wygląda jak nowa i jeździ jak nowa: nie szarpie, klimatyzacja jak się należy, poręczy wystarczająca ilość i miejsca w środku również. Tylko że potem Modertrans przestał się przykładać, czego dowodem Moderus Alfa HF 07.
- 4 0
-
2010-08-27 22:45
Ładne zabytkowe tramwaje w tym poznaniu. Sporo Duwag'ów
- 0 0
-
2010-08-27 22:39
Alfa HF04 ładny, ale ciekawa jaka cena tej modernizacji. Tramwaj jest juz stary pociagnie mniej niż Dortmund. Jest ciasny, ale nowszy i mocno przyspiesza i delikatnie hamuje.
- 0 0
-
2010-08-27 08:42
z tymi wózkami to zawsze zabawa (1)
jestem ciekawa kiedy pobiją rekord, narazie naliczyłam 3, a co z rodzicami, ktrózy nie potrafią się zając niemowlakami, płaczą i płaczą
- 1 0
-
2010-08-27 08:45
ta... i ta kłótnia staruszek, która jest starsza i powinna drugie ustąpić miejsca
bo dortmund zapchany moherami
- 2 1
-
2010-08-27 06:14
Trasy tramwajów (6)
Wg mnie warto ponownie wprowadzić zmiany w trasach tramwajów. Linia nr 6 powinna być zlikwidowana (w zamian za zwiększenie częstotliwości 9-tki i ewentualnie przedłużenie jej trasy na Stogi?), a trasa 2-ki powinna łączyć Zaspę z Chełmem.
- 31 7
-
2010-08-27 08:42
(1)
Można też przedłużyć 1-kę na Zaspę, ale 6 mogłaby zostać na obecnej trasie. Przydaje się w szczycie.
- 3 3
-
2010-08-27 21:13
chyba i tak mieszkańcy chełmu saa w najlerpszej sytuacji jezeli chodzi o komuminkacje tramwajowa... zamiast w kolko zajmowac sie liniami z chelmu czas w koncu pomyslec o innych dzielnicach miasta :P Gdańsk to nie tylko Chełm jak sie chyba niektorym wydaje... :P
- 0 0
-
2010-08-27 09:08
6 daje rade, tylko powinna jeździć do jelitkowa
natomiast 2 lub 8 nie powinny skręcać z chlopskiej do jelitkowa, tylko w pomorską w kierunku oliwy
- 3 1
-
2010-08-27 08:43
Towarzyszko feministko (1)
Nie jesteś od decydowania, co gdzie ma jeździć. Nikt nie będzie dla twojego widzimisię tras układał
- 4 6
-
2010-08-27 09:05
każdy niech napisze własną wersję rozkładu według tego gdzie mieszka
- 5 1
-
2010-08-27 08:07
Napisz do ZTM taką propozycję.
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.