- 1 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (278 opinii)
- 2 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (229 opinii)
- 3 Umorzono śledztwo ws. pożaru hali sportowej (31 opinii)
- 4 W majówkę ruszają linie sezonowe (58 opinii)
- 5 Rozporządzenie ws. zakazu wstępu do lasów (173 opinie)
- 6 Więcej pociągów z Gdyni na Hel (32 opinie)
Dostaniemy ponad 610 mln zł na budowę Kolei Metropolitalnej!
Jest decyzja o dofinansowaniu w 85 proc. budowy Kolei Metropolitalnej. Inwestycja trafiła na listy indykatywne Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Pomorze zaoszczędzi dzięki temu ponad 250 mln zł.
- To bardzo dobra wiadomość dla Pomorza - cieszy się marszałek województwa Mieczysław Struk. - Dzięki tak wysokiemu dofinansowaniu możemy wybudować PKM w najkorzystniejszym dla mieszkańców wariancie, jako linię dwutorową i zelektryfikowaną. To największy projekt infrastrukturalny w historii samorządu i chcemy, aby ta epokowa inwestycja zrealizowana została jak najlepiej - dodaje.
Poniedziałkowa decyzja MRR nie była niespodzianką. W listopadzie ub.r. minister rozwoju regionalnego Elżbieta Bieńkowska zapowiedziała w Gdańsku, że jej resort poprze wniosek Pomorza o zwiększenie dofinansowania. Teraz, po opublikowaniu aktualnej listy indykatywnej POIiŚ, tamte słowa zyskały swoje potwierdzenie.
Budowa Pomorskiej Kolei Metropolitalnej kosztować ma 719 mln zł (netto), z czego 85 proc., czyli 611 mln zł pochodzić będzie z unijnego dofinansowania, 13 proc. z kredytu bankowego, jaki będzie musiał zaciągnąć samorząd, a 2 proc. to środki zagwarantowane w budżecie województwa.
Nowa linia połączy Gdańsk-Wrzeszcz z Portem Lotniczym im. Lecha Wałęsy i dalej wiodła będzie do istniejącej linii kolejowej relacji Gdynia - Kościerzyna. Dzięki nowemu połączeniu zarówno z Gdańska, jak i z Gdyni można będzie dojechać pociągiem do Portu Lotniczego w 25 minut. Oddanie do użytku całej trasy planowane jest na początku 2015 roku.
Koszt budowy PKM szacuje się na ponad 719 mln zł, z czego ponad 610 dostaniemy od Unii Europejskiej. Film stanowił materiał promocyjny jeszcze przed podjęciem decyzji o ostatecznym kształcie i liczbie stacji nowej kolei.
Miejsca
Opinie (163) ponad 10 zablokowanych
-
2011-03-01 19:15
tylko tyle
Może ktoś by pomyślał i taką kolej puścić na Górki Zach., wtedy z chęcią przesiądę się do takiego środka transportu. A tak to ten kto mieszka w Starogarzie Gd. Szybciej jedzie do pracy samochodem niż ja komunikacją z trzema przesiadkami
- 3 0
-
2011-03-01 19:55
610 z czgo polowa zniknie w kieszeniach urzednikow
- 4 1
-
2011-03-01 20:27
BIDA I STEKANIE
DOFINANSOWANIE UNIJNE ; JESTM CIEKAW ILU MADRALI WIE KTO JEST NAJWIEKSZYM PLATNIKIEM W UNII EUROPEJSKIEJ ; JAK SLYSZE BO MY W UNII I TO SIE NALEZY HA HA ;NARODZIE DZIEKI ZA OBRONE KRZYZA PRZED PALACEM ; POPIS NA CALY SWIAT ;MIESZKAM KOPE LAT NA ZACHODZIE I PRZYZNAM TAKICH OKRUCIENSTW NA ZWIERZETACH JAK W POLSCE NIE SLYSZALEM ; ZAZNACZAM ZE DOBRZE MI SIE ZYJE MAM DWA WORY KASIORY ; NIE JEDEN DZIE WIECZOREM NIE USNIE ZE ZGRYZOTY ; POZDRAWIAM
- 0 8
-
2011-03-01 20:48
Gdańsk najdroższym miastem w Polsce
co wy tu o jakichs sumach wciaz piszecie a nie napiszecie o kosztach życia w tym miescie. Według jednego z centralnych dziennikow /wydanie 1 marca 2011/ miasto Gdańsk jest najdroższym miastem w Poslce ( ze względu na cene usług komunalnych). Jesli sie do tego doda ze Adamowicz Paweł jest najlepiej zarabiającym urzędnikiem samorządowym w tym kraju to jest dopiero pełen obraz nedzy i rozpaczy.
- 13 0
-
2011-03-01 21:22
Czemu nie przewidziano odgałęzień linii
a) na Gdańsk Poludnie
b) poprzez Kielpino Kokoszki do Starej Piły
c) starą trasą do lotniska- 4 3
-
2011-03-01 21:32
Z tą PKM jest tak:
Euro otworzylo drogę do dofinansowania dojazdu z lotniska. Fajnie, że na łapu capu ale ten temat podjęto. Jest to wydanie dużych dość pieniędzy bez głowy.
Kolej jest potrzebna w Trójmieście, Mdrzy ludzie wytyczyli takie trasy: kolej przymorska, kolej - Gdańsk Południe a także przez Kielpino i Kokoszki na zachód. Biegną one po osiedlach , w kierunku, gdzie przybywa domów, domków. Fajnie jest wsiąść do kolejki , gdy przystanek jest tak do 500 m . Teraz ta trasa omija osiedla . A ilu ludzi lata codziennie samolotami ? Ci i tak mogą wziąć taryfę albo wsiąść w autobus i sprawę raz na pewien czas załątwić. A reszta ludzi ma problem i po Euro też z nim zostanie i to na dłużej.
Nawet nie zaprojektowano odgałęzień z tej linii, którą z pomocą da się pociągnąć. A te by mogly być pociągnięte po nowych osiedlach.- 5 1
-
2011-03-01 21:41
tak właśnie
zaraz po twoim zejściu
- 1 0
-
2011-03-01 21:57
Ale kto będzie tym jeździł i dokąd? (1)
Bo mi to nie po drodze zupełnie. Omija Niedźwiednik i Morenę. Od Banina kilka km. Dalej skrajem Osowej i Karwin. Tylko dojazd z lotniska do centrum będzie łatwiejszy ale w końcu to ma służyć nam czy przyjezdnym? Mieszkam na Osowej a pracuję w Gdyni. Teoretycznie powinno mi pasować, ale ja mam do tej stacji 2 km w linii prostej a 3 km drogami. Zanim dojadę na stację to samochodem już będę w Chwarznie.
- 7 3
-
2011-03-02 10:38
Masz do stacji 2km i rozumiem, że to już
powód żeby inwestycję zarzucić?
- 1 0
-
2011-03-01 22:11
a świstak siedzi i zawija je w te sreberka.... (1)
- 1 1
-
2011-03-01 22:15
prędzej doczekam się przeprosin od mojego ex niż to zbudują....
- 0 1
-
2011-03-01 22:57
no weźmie się 600 baniek na ECS
a ochłapy na drogi, niech się gawiedź cieszy
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.