- 1 Pozostałości baterii mającej bronić portu (35 opinii)
- 2 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (42 opinie)
- 3 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (126 opinii)
- 4 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (346 opinii)
- 5 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (83 opinie)
- 6 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (23 opinie)
Dostaniemy ponad 610 mln zł na budowę Kolei Metropolitalnej!
Jest decyzja o dofinansowaniu w 85 proc. budowy Kolei Metropolitalnej. Inwestycja trafiła na listy indykatywne Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Pomorze zaoszczędzi dzięki temu ponad 250 mln zł.
- To bardzo dobra wiadomość dla Pomorza - cieszy się marszałek województwa Mieczysław Struk. - Dzięki tak wysokiemu dofinansowaniu możemy wybudować PKM w najkorzystniejszym dla mieszkańców wariancie, jako linię dwutorową i zelektryfikowaną. To największy projekt infrastrukturalny w historii samorządu i chcemy, aby ta epokowa inwestycja zrealizowana została jak najlepiej - dodaje.
Poniedziałkowa decyzja MRR nie była niespodzianką. W listopadzie ub.r. minister rozwoju regionalnego Elżbieta Bieńkowska zapowiedziała w Gdańsku, że jej resort poprze wniosek Pomorza o zwiększenie dofinansowania. Teraz, po opublikowaniu aktualnej listy indykatywnej POIiŚ, tamte słowa zyskały swoje potwierdzenie.
Budowa Pomorskiej Kolei Metropolitalnej kosztować ma 719 mln zł (netto), z czego 85 proc., czyli 611 mln zł pochodzić będzie z unijnego dofinansowania, 13 proc. z kredytu bankowego, jaki będzie musiał zaciągnąć samorząd, a 2 proc. to środki zagwarantowane w budżecie województwa.
Nowa linia połączy Gdańsk-Wrzeszcz z Portem Lotniczym im. Lecha Wałęsy i dalej wiodła będzie do istniejącej linii kolejowej relacji Gdynia - Kościerzyna. Dzięki nowemu połączeniu zarówno z Gdańska, jak i z Gdyni można będzie dojechać pociągiem do Portu Lotniczego w 25 minut. Oddanie do użytku całej trasy planowane jest na początku 2015 roku.
Koszt budowy PKM szacuje się na ponad 719 mln zł, z czego ponad 610 dostaniemy od Unii Europejskiej. Film stanowił materiał promocyjny jeszcze przed podjęciem decyzji o ostatecznym kształcie i liczbie stacji nowej kolei.
Miejsca
Opinie (163) ponad 10 zablokowanych
-
2011-03-01 14:41
(1)
Nie uwierzę póki nie zobaczę.
- 6 5
-
2011-03-02 08:24
wczesniej tak pisałeś o PGE?
- 0 0
-
2011-03-02 08:17
Film
Ktoś zgarnął za film niezłą sumkę a nic na nim nie ma. Pieniądze wyrzucone w błoto.
- 2 1
-
2011-03-02 08:05
Co za amator naszkicował tę stacje koleji????????????????????????????????????????
Proszę o ładne odbudowanie wszystkich wiaduktów tak jak to było oryginalnie, plus stacje w chrakterze Gdańska z ładną architekturą a nie jakieś kilka płaskich daszków i projektant zadowolony, że stworzył coś ""nowoczesnego""
- 1 1
-
2011-03-02 06:25
Węzeł Strzyża
Na obrazku węzeł i stacja kolei metropolitalnej Gdańsk-Strzyża. Czemu znowu na mapkach i wizualizacjach Abrahama.
- 0 1
-
2011-03-01 14:37
MALKONTENCI... zawsze Was tak wielu??!! (4)
Jeśli kasa przyjdzie z UE to choćby się waliło i paliło - inwestycja będzie musiała iść do przodu. Tylko dureń odpuściłby takie dofinansowanie. Może w końcu korki staną się przeszłością.... Sugerowałbym wtedy zrobić tak jak w szeregu miast UE - wprowadzić wysokie opłaty za wjazd do Centrum miasta i duże kwoty za parkowanie. Korki odejdą w niepamięć.
Tylko, żeby ta Kolej była tak punktualna i jeździła tak często jak np. metro. Wtedy szkoda paliwa na stanie w korkach.
Pozdrawiam tych co nie wątpią i są ZA!! (oddaj tutaj głos na "TAK")- 137 12
-
2011-03-01 14:54
ale naiwny, (1)
duzo bogatsze miasta maja o wiele lepsze koleje, metra itp a korki i tak sa !!
- 12 4
-
2011-03-02 01:00
Bonifacy
nie wpuszcze Cie na zapiecek, jesli bedziesz taki nie-malkontent
- 0 1
-
2011-03-01 14:55
wysokie oplaty za wjazd do centrum ??
co z ciebie z debil ???
- 9 21
-
2011-03-01 14:49
ten duren to PO, ktory nie umie wykorzystac kasy unii
- 8 4
-
2011-03-01 17:42
A tymczasem: Gdańsk bankrutem? Władze miasta odrzuciły wniosek radnych Prawa i Sprawiedliwości o zwiększenie ilości środków na (5)
łatanie dziur w drogach. Czy jest sprawa pilniejsza i bardziej dokuczliwa dla ogółu mieszkańców? Głębokie dziury uszkadzają auta, a nawet stanowią niebezpieczeństwo dla zdrowia i życia (chodzi też o to, że kierowcy próbują wyminąć takie dziury i media informowały o wypadkach z ofiarami, których to było przyczyną).
Zatem albo ekipa Pawła Adamowicza nie chce zwiększyć pieniędzy na ten cel, albo tych pieniędzy po prostu nie ma - zresztą Regionalna Izba Obrachunkowa ostrzegła, że w razie problemów w budżecie Państwa Gdańsk przekroczy dopuszczalne zadłużenie. To by znaczyło, że 12 lat nieudolnych rządów Adamowicza i trochę krótszego okresu wspierających go radnych PO skończy się bankructwem naszego miasta.
Przypominam inną ważną sprawę:
Podwyżki cen biletów - kompromitacja rządzącej Gdańskiem PO- 11 11
-
2011-03-01 18:09
(2)
wnioski sa po to, żeby je zgłaszać...
w miastach gdzie rządzi PiS dziury już połatane ?- 7 1
-
2011-03-01 23:16
Dobre wnioski są po to, aby je przyjmować, prawda?
Miasta rządzone przez PiS są generalnie rządzone lepiej - choćby za rządów prezydenta Kropiwnickiego w Łodzi zbudowano halę podobnej wielkości do naszej za 287 mln zł, a w Gdańsku i Sopocie za 520 mln zł. Niezły "numer", prawda? I wyborcy nawet o tym nie wiedzą, bo media milczą.
Co do dróg to wszędzie są te dziury i ciężko to oszacować (bo kto by je liczył i według jakich kryteriów - jednego dnia jest drobny ubytek, a z każdym dniem coraz większa dziura), natomiast takich dziur jak w Gdańsku to nie ma w innych miastach Pomorza i w kraju chyba też.- 0 1
-
2011-03-01 18:24
Tam gdzie rządzi PIS nie ma dziur i cały czas jest lato.
W ramach akcji "Egipt dla wszystkich od Jarka"- 5 2
-
2011-03-01 18:21
Wy zamiast infastruktury budowalibyście kościoły i pomniki ku czci Kaczyńskiego. (1)
Może przejrzyj na te swoje małe oczka i zobacz ile jest w Gdańsku rozpoczętych inwestycji.
- 4 3
-
2011-03-01 23:12
A ile jest skończonych inwestycji po 12 latach rządów Adamowicza??? Dajesz sobie mydlić swoje "małe oczka".
Co do pomników to argument jest śmieszny, bo upamiętnienie elity która zginęła w Smoleńsku jest psim obowiązkiem Polaków, ale to będą koszty rzędu kilkuset tysięcy złotych, a nie setek milionów które są potrzebne na inwestycje. Kościołów też chyba w Gdańsku wystarczy, a nawet jeśli jakiś jest potrzebny to nie byłoby to finansowane przez miasto w całości (a może i w ogóle) i to też nie jest ogromny wydatek. Sprawne rządzenie jest możliwe, a wręcz konieczne.
- 0 1
-
2011-03-01 22:57
no weźmie się 600 baniek na ECS
a ochłapy na drogi, niech się gawiedź cieszy
- 3 1
-
2011-03-01 22:11
a świstak siedzi i zawija je w te sreberka.... (1)
- 1 1
-
2011-03-01 22:15
prędzej doczekam się przeprosin od mojego ex niż to zbudują....
- 0 1
-
2011-03-01 21:41
tak właśnie
zaraz po twoim zejściu
- 1 0
-
2011-03-01 21:32
Z tą PKM jest tak:
Euro otworzylo drogę do dofinansowania dojazdu z lotniska. Fajnie, że na łapu capu ale ten temat podjęto. Jest to wydanie dużych dość pieniędzy bez głowy.
Kolej jest potrzebna w Trójmieście, Mdrzy ludzie wytyczyli takie trasy: kolej przymorska, kolej - Gdańsk Południe a także przez Kielpino i Kokoszki na zachód. Biegną one po osiedlach , w kierunku, gdzie przybywa domów, domków. Fajnie jest wsiąść do kolejki , gdy przystanek jest tak do 500 m . Teraz ta trasa omija osiedla . A ilu ludzi lata codziennie samolotami ? Ci i tak mogą wziąć taryfę albo wsiąść w autobus i sprawę raz na pewien czas załątwić. A reszta ludzi ma problem i po Euro też z nim zostanie i to na dłużej.
Nawet nie zaprojektowano odgałęzień z tej linii, którą z pomocą da się pociągnąć. A te by mogly być pociągnięte po nowych osiedlach.- 5 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.