- 1 Pomnik twórcy Bitcoina stanie w Gdańsku? (165 opinii)
- 2 Zamiast Rębiechowa lotnisko na morzu (216 opinii)
- 3 15 lat temu otwarto powiększoną galerię Klif (108 opinii)
- 4 Nowe ściany starej kawiarni na Aniołkach (60 opinii)
- 5 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (460 opinii)
- 6 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (147 opinii)
Dostaniemy ponad 610 mln zł na budowę Kolei Metropolitalnej!
Jest decyzja o dofinansowaniu w 85 proc. budowy Kolei Metropolitalnej. Inwestycja trafiła na listy indykatywne Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Pomorze zaoszczędzi dzięki temu ponad 250 mln zł.
- To bardzo dobra wiadomość dla Pomorza - cieszy się marszałek województwa Mieczysław Struk. - Dzięki tak wysokiemu dofinansowaniu możemy wybudować PKM w najkorzystniejszym dla mieszkańców wariancie, jako linię dwutorową i zelektryfikowaną. To największy projekt infrastrukturalny w historii samorządu i chcemy, aby ta epokowa inwestycja zrealizowana została jak najlepiej - dodaje.
Poniedziałkowa decyzja MRR nie była niespodzianką. W listopadzie ub.r. minister rozwoju regionalnego Elżbieta Bieńkowska zapowiedziała w Gdańsku, że jej resort poprze wniosek Pomorza o zwiększenie dofinansowania. Teraz, po opublikowaniu aktualnej listy indykatywnej POIiŚ, tamte słowa zyskały swoje potwierdzenie.
Budowa Pomorskiej Kolei Metropolitalnej kosztować ma 719 mln zł (netto), z czego 85 proc., czyli 611 mln zł pochodzić będzie z unijnego dofinansowania, 13 proc. z kredytu bankowego, jaki będzie musiał zaciągnąć samorząd, a 2 proc. to środki zagwarantowane w budżecie województwa.
Nowa linia połączy Gdańsk-Wrzeszcz z Portem Lotniczym im. Lecha Wałęsy i dalej wiodła będzie do istniejącej linii kolejowej relacji Gdynia - Kościerzyna. Dzięki nowemu połączeniu zarówno z Gdańska, jak i z Gdyni można będzie dojechać pociągiem do Portu Lotniczego w 25 minut. Oddanie do użytku całej trasy planowane jest na początku 2015 roku.
Koszt budowy PKM szacuje się na ponad 719 mln zł, z czego ponad 610 dostaniemy od Unii Europejskiej. Film stanowił materiał promocyjny jeszcze przed podjęciem decyzji o ostatecznym kształcie i liczbie stacji nowej kolei.
Miejsca
Opinie (163) ponad 10 zablokowanych
-
2011-03-01 16:19
Czarny dzień dla prezydenta Adama Budynia ;(
Ta wstrętna kolejka, nieopłacalna, niepotrzebna, odsuwająca budowę Ukochanego Tramwaju Na Lotnisko będzie zrealizowana i ma pieniądze.
Wstrętna prowokacja szczurkowego elementu!
Nadzieja tylko w zmasowanym ataku kretów betonowych wyjadających podkłady.- 9 4
-
2011-03-01 16:13
oby COŚ sie ruszyło - własnie widziałem film o budowie metra w Pekinie
jednocześnie buduja chyba z 10 linii, budowa trwa/trwała chyba ze 2 lata, w najblizszym czasie to bedzie najwieksze metro świata, a niedługo chca ponownie podwoić jego wielkość
nowoczesne rozwiązania (dla nas jak z kosmosu), swietny design...
a u nas ciągle pitoli się to samo w kółko- 8 0
-
2011-03-01 15:01
Pomorze zaoszczędzi dzięki temu ponad 250 mln zł. (3)
tu "Pomorze zaoszczędzi" 250 mlm, na Słowackiego 30 mln,gdzieś indziej 10 mln,
a na co wyda te "zaoszczędzone" miliony -cicza !
czyżby na łapówy ?!- 12 5
-
2011-03-01 15:08
Na premie (1)
- 5 2
-
2011-03-01 16:06
by żyło się lepiej
- 2 2
-
2011-03-01 15:33
tych pieniedzy nigdy nie bylo
po prostu wezma mniejszy kredyt i na tym "zaoszczedza"
- 5 0
-
2011-03-01 15:55
Popaprańcy jeszcze niczego nie zbudowali.
Mają za to duże osiągnięcia wciskaniu frajerom co to oni zrobią.
- 5 7
-
2011-03-01 15:47
ale bedzie z pasztetu i torfu jak skm?
Mam nadzieje ze zrobia to na europejskim [poziomie a nie jak skm z torfu i piachu z plazy! marzy mi sie taka kolej jak np metro w kopenhadze, wiem ze ciezko bedzie ale chociaz niech troche bedzie podobna i ladna a nie bez projektow i pomyslow:)
- 1 1
-
2011-03-01 15:35
weźcie przestańcie już pieprzyć o tym i s****tym, tylko zacznijcie to budować w końcu
- 7 1
-
2011-03-01 15:33
1500 spółeczka miejsko marszałkowsko wojewódzka o znaczeniu "strategicznym"
z nowym zarządem, księgowością, innymi pojazdami, torami, zapleczem itp.
pks ledwo jezdzi a jak już jezdzi to porusza się jak chce (sam to przeżyłem),
zkm gdański także,
trójmiasto zupełnie z sobą nie połaczone, jak padnie skm to po 22 zostają taksówki!!!
skm jak zima to leży jak lato czy deszcz także co przeca jest winą pogody i złych ludzi
o pkp lepiej nie wspominać
do tego dochodza koleje regionalne i transport gdyński odrębny od gdańskiego
a przejechać kołowo z gdyni do gdańska (i z powrotem) po 22 - niemożliwe!
a my się "cieszmy" że będą nowi prezesi ich zastepcy, sekretarki i dyrektorzy
po co kompleksowe rozwiązania
po co jedna firma transportowa o przejrzystej strukturze nowoczesnym zarzadzaniu świadcząca rzetelne usługi
o jednolitym taborze
po co np linia tramwajowa na lotnisko i do tych miejsc połączona z już istniejacą miejską
po co dojazdy do obwodnicy
jak i same obwodnice chwaszczyna i żukowa (niezbędne do normalnej komunikacji i życia mieszkańców tych miast!)
po cóż to
ważne że profesjonalni dziennikarze mówia nam że już jutro pojedziemy TGV
i tego się towarzysze trzymajmy
by żyło się lepiej
(no napewno bedzie lepiej bo nowi prezesi i dyrektorzy zostaną wyłonieni w uczciwym i przejrzystym przetargu - jak zawsze)- 2 10
-
2011-03-01 15:31
de javu
de javu, przecież to już było, ile razy jeszcze
- 2 0
-
2011-03-01 15:23
to do roboty
nie ma co zwklekac z taką kasiora mozna już startowac !
- 1 0
-
2011-03-01 15:10
Taak, film dobitnie pokazuje ze przed wojna mozna bylo w kilka miesiecy,
bez dotacji unijnych i wspolczesnej techniki wybudowac linie kolejowa.
Dzis budowa takiej linii kolejowej to w zasadzie niekonczace sie pasmo niemocy decyzyjnej i finansowej. Najsmieszniejsze ze material promuje cos o czym w zasadzie neiwiele wiadomo ...- 10 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.