• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Droga Zielona połączy stadion i halę

mb
21 lipca 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Na terenie Letnicy Droga Zielona będzie przebiegała między ul. Uczniowską a stadionem. Na terenie Letnicy Droga Zielona będzie przebiegała między ul. Uczniowską a stadionem.

Powoli wyłania się przebieg drugiego odcinka Drogi Zielonej. Między al. Hallera a ul. Marynarki Polskiej powstaną wielopasmowe ronda i estakada - informuje Gazeta Wyborcza Trójmiasto. Niestety budowa rozpocznie się nie wcześniej, niż w 2011 roku.



Przebieg fragmentu Drogi Zielonej i Trasy Sucharskiego. Przebieg fragmentu Drogi Zielonej i Trasy Sucharskiego.
Gdy powstanie już w całości, Droga Zielona połączy dwa największe gdańskie obiekty sportowe - Baltic Arenę i halę na granicy z Sopotem. Trasa pobiegnie od ul. Marynarki Polskiej, przez Letnicę, Przymorze, Żabiankę. Rozmaite studia planistyczne zakładają, że dalej droga pobiegłaby tunelem pod Pachołkiem aż do ul. Spacerowej. Przebieg trasy można określić jako równoległy wobec ulic: Uczniowskiej, Czarny Dwór, Dąbrowszczaków i Gospody.

Zadaniem Drogi Zielonej jest połączenie projektowanej Trasy Sucharskiego z Obwodnicą Trójmiasta na węźle Wysoka, z pominięciem centrum miasta.

Jako pierwsze powstaną dwa fragmenty trasy, właśnie te, przy których gromadzić się będą dziesiątki tysięcy kibiców. Mowa tu o odcinkach od skrzyżowania al. Grunwaldzkiej z ul. Czyżewskiego w stronę hali oraz od ul. Marynarki Polskiej do al. Hallera.

Jak dotąd, o tym jak będzie wyglądał drugi odcinek drogi, niewiele było wiadomo. Jednak po ogłoszeniu przez Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012 przetargu na projekt drogi, wyszło na jaw kilka szczegółów. Budowa dwupasmowej w obu kierunkach jezdni zacznie się od skrzyżowania ul. Uczniowskiej, al. Hallera i ul. Czarny Dwór, gdzie powstanie rozbudowane rondo, tzw. wyspa centralna.

Dalej, w kierunku ul. Marynarki Polskiej, Droga Zielona przetnie ul. Gdańską w ten sposób, że jej północny fragment straci dojazd do al. Hallera. Będzie tam funkcjonowało tylko połączenie z jedną jezdnią Drogi Zielonej.

Za krzyżówką rozejdą się drogi dzisiejszej ul. Uczniowskiej i Drogi Zielonej. Ta pierwsza po staremu będzie łączyła się z ul. Marynarki Polskiej, a nowa trasa pobiegnie przez dzisiejsze ogródki działkowe, gdzie połączy się w przyszłości z planowaną ul. Nową Gdańską. Za tym skrzyżowaniem Droga Zielona wespnie się na estakadę by pokonać linię kolejową prowadzącą do Nowego Portu i stojącą przy niej starą parowozownię.

- Choć dopiero ogłosiliśmy przetarg na projekt budowlany i pewne szczegóły mogą się zmienić, zakładamy poprowadzenie estakady tak, by parowozowni nie trzeba było wyburzać. Chcemy również tak rozmieścić podpory estakady, by w przyszłości możliwa była dalsza rozbudowa torów kolejowych, czyli np. reaktywacja połączenia SKM do Nowego Portu - mówi Gazecie Romuald Nietupski, prezes spółki GIKE 2012.

Z wiaduktu będzie można zjechać w ul. Stadionową, która prowadzić będzie do parkingów przy stadionie. Dalej trasa da nura w tunel pod dużym rondem na skrzyżowaniu Marynarki Polskiej, Uczniowskiej, Starowiejskiej oraz Wielopole.

Jednak Trasa Zielona nie dojdzie pod tą nazwą do samej Marynarki Polskiej. Ostatni, ok. 200-metrowy odcinek będzie już fragmentem Trasy Sucharskiego.

Nawet jeśli Trasa Zielona otrzyma dofinansowanie z Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, to prace przy jej budowie ruszą nie wcześniej niż w 2011 roku i nie ma co liczyć, że zakończą się przed mistrzostwami Europy w piłce nożnej w 2012 roku.
mb

Opinie (96) 6 zablokowanych

  • Kolejne duperele,

    a za serwis jak trzeba wymienić zawieszenie i inne podzespoły placi,kto ?

    • 5 0

  • mistrzostwo (1)

    ten tekst! mmm. poezja. wespnie się...da nura... same smaczki.
    a fachowość:
    rondo = skrzyżowanie z wyspą centralną ? ?
    bravvo

    • 9 0

    • brancewicz pisał!

      a jak! teraz już nawet nie podpisuje się imieniem, nazwiskiem i swoją mordą pod tymi wizjonerskimi artykułami!

      • 0 0

  • Nawet jeśli Trasa Zielona otrzyma dofinansowanie z Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, to prace przy jej budowie ruszą nie wcześniej niż w 2011 roku i nie ma co liczyć, że zakończą się przed mistrzostwami Europy w piłce nożnej w 2012 roku.
    czyli co? za plotem piekny stadion mecze a z drugiej strony budowa drogi???? ja pitole...zgroza ;) to niech poczekaja do konca mistrzostw

    • 4 0

  • a mi TU TRAMWAJ JEDZIE!

    A tu mi KAKTUS WYROŚNIE!

    • 5 0

  • Nie starczy parkometrów na nowych ulicach

    A radni już głosują gdzie tutaj wprowadzić płatne miejsca parkowania.
    Kasa należna im od lobbystów jest znaczna!

    • 5 0

  • potrzebna jak w dupie koszula :/ Zupelnie nie interesuje mnie los kibicow Euro, ktorzy przyjada na tydzien, a kasy wydamy na to tyle, ze bedziemy to splacac przez kilkadziesiat lat. Za to do obwodnicy nie ma jak dojechac.

    • 6 3

  • drogi miedzy dzielnicami powinny byc budowane na filarach ponad istniejaca siatką (1)

    ulic- powinny byc szybkie i bezkolizyjne - tak budują w "krajach III-go świata" - w Chinach, w Hong Kongu !!!

    • 5 1

    • :)

      Nowa droga zielona powinna przez Hallera przechodzić estakadą. Po co robić rondo i światła jak w to miejsce można postawić węzeł bezkolizyjny np. taki jak na zielonym trójkącie :)

      • 0 0

  • A kiedy zreaktywują skmke do nowego portu?

    Po euro 2012? I tak ją uruchomią i tak - prędzej czy później. To chyba lepiej mieć ją gotową na Euro 2012 niż zrobić wioskę i dojazd autobusami na stadion.

    • 3 0

  • buahahahhaha

    nie ma co liczyć, że zakończą się przed mistrzostwami Europy w piłce nożnej w 2012 roku.
    BUAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA i apsik!

    • 3 0

  • no i wszystko w temacie panie Adamowicz! Weź się pan podaj do dymisji!

    "brawo" Gdańsk, nastepna żenująca wiadomość roku!

    • 9 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane