- 1 Rozporządzenie ws. zakazu wstępu do lasów (62 opinie)
- 2 8 godzin opóźnienia i lądowanie w Poznaniu (376 opinii)
- 3 Nie będzie lepszej segregacji - będą kary (271 opinii)
- 4 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (115 opinii)
- 5 Pomorze za 36 lat: kobiece i... stare (98 opinii)
- 6 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (109 opinii)
Droga Zielona: przepychają tunel pod torami kolejowymi
Zobacz jak potężne siłowniki przepychają tunel i kto im kibicuje.
Centymetr po centymetrze przemieszcza się tunel pod torami kolejowymi na granicy Gdańska i Sopotu. Potężne siłowniki hydrauliczne przepychają powoli trzy żelbetowe ramy tunelu ważące łącznie prawie 4,5 tys. ton. Po czterech dobach pracy, budowlańcom udało się już przebić przez nasyp kolejowy.
Dlatego robotnicy pracujący w wykopie przy nasypie kolejowym na granicy Gdańska i Sopotu uważają na każdy ruch. Najpierw za pomocą żurawia przenoszą betonowe bloki i stalowe płyty. To niezbędne elementy, dzięki którym siłowniki mają od czego się odpychać. Następnie operatorzy dokładnie kontrolują z jaką siłą i pod jakim kątem przepychana jest żelbetowa rama.
Ponadto, aby konstrukcję można było przepychać pod torami, na czole tunelu zainstalowano stalowe noże. Ograniczają one obrywanie się ziemi z nasypu kolejowego. Dzięki temu można bezpiecznie usuwać ziemię z drogi, jaką pokonują żelbetowe ramy.
- Za jednym wypychem konstrukcja potrafi przemieścić się na przykład o dziesięć centymetrów - wyjaśnia Mateusz Filipiuk, pracownik budowy.
Następnie proces układania elementów i przepychania konstrukcji powtarzany jest od nowa. - Pracujemy 24 godziny na dobę, na dwie zmiany - przyznaje Sadowski i zachwala postępy robót: - Przez nasyp udało nam się przebić w piątek wieczorem. W tej chwili kontynuujemy przepychanie i wykonujemy drobne prace ziemne.
Przepychanie tunelu, który połączy leżące za torami tereny Żabianki z al. Grunwaldzką , planowane jest na przełom maja i czerwca br. Z kolei Droga Zielona na granicy Gdańska i Sopotu ma być gotowa w listopadzie. Wykonawcą drogi jest polsko-hiszpańskie konsorcjum Mostostalu Warszawa i Acciona Infraestructuras. Z kolei inwestorem jest Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska.
Miejsca
Opinie (94) ponad 10 zablokowanych
-
2012-05-28 17:10
Trysko,Adamowicz i GIK przepychaja do prokuratury!!!
- 5 2
-
2012-05-28 17:16
Odkurzacze do orzeszków (1)
Gerard buraku.
- 4 3
-
2012-05-28 23:23
głodny człowiek jak czeka ponad 2 godzinki :)
- 1 1
-
2012-05-28 17:33
pogromca obciachu (1)
Tym dwóm panom proponuje na czas euro zaszyć się w domu. Dla dobra wszystkich polaków!
- 6 2
-
2012-05-28 23:24
Chyba dla dobra gejów i lesbijek
- 1 0
-
2012-05-28 19:06
Dętka (1)
Ja wczoraj napompowałem dętkę w moim rowerze to jest nius...
- 0 3
-
2012-05-28 21:51
... no nooo.... ii co ??! - jak sie czuje napompowana dętka ??
.... jestem bardzo zafascynowany - też mam.... i nie wiem jak to bedzie jak napompuję ją .... mojom pompkom !
- 0 0
-
2012-05-28 19:18
Dlaczego ? ?
Podobna t a n s z a technologia miala byc poczatkowo castosowana podczas przekopu po Martwa Wisla , dajac czteropasmowy przejazd. Zdecydowano na bardzo drogie wiercenie ktore da dwupasmowke
- 1 1
-
2012-05-28 19:50
Czy po roku wszystko się będzie zapadało jak przy wszelkiego rodzaju mostach, wiaduktach, nasypach itp w Polsce?
- 1 3
-
2012-05-28 20:11
a ustawowa przerwa? (1)
24 godziny na dobe, na dwie zmiany? A gdzie kodeks pracy? Pewnie wszyscy zatrudnieni na umowę zlecenie. Kto nam opłaci emerytury? Państwo zniszczyło Państwo.
- 3 4
-
2012-05-28 20:45
Oni juz maja "swoją" emeryturę chociaż nigdy nie pracowali...
- 2 0
-
2012-05-28 21:47
BRAWO
mieszkam obok, i nie mogę się doczekać kiedy będzie można pod tym tunelem jechać
- 4 0
-
2012-05-29 10:01
Z czego tak cieszycie sie 3citianie?
pojedzcie do wrocka lub krakowa to sa nowoczesne miasta a 3 city daleko w polu kaszubskim! ps pozdro z kaszub od wiertacza
- 2 0
-
2012-05-29 11:58
Nowa Strefa Kibica :D
Brawo dla kibiców, brudzą łupinami od orzeszków, niech postawią sobie sofę, zorganizują telewizor i 4-pak i kibicowanie czas zacząć. haha
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.