• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Droga rowerowa z Wrzeszcza do Oliwy za 2,5 mln zł

Michał Brancewicz
28 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rusza budowa drogi rowerowej wzdłuż Grunwaldzkiej
Obecnie w tym miejscu rowerzyści jadący w kierunku Sopotu muszą przeprawiać się na drugą stronę jezdni. Obecnie w tym miejscu rowerzyści jadący w kierunku Sopotu muszą przeprawiać się na drugą stronę jezdni.

Pięć firm jest chętnych do budowy drogi rowerowej wzdłuż al. Grunwaldzkiej, między ul. Braci Lewoniewskichul. Kołobrzeską. Oferty wahają się między 2,5 a 3 mln zł i wszystkie mieszczą się w budżecie. Nowa trasa biegnąca po prawej stronie al. Grunwaldzkiej, patrząc w kierunku Sopotu, ma być gotowa do końca lipca.



Dublowanie odcinków dróg rowerowych ma sens?

Co prawda na tym odcinku istnieje od lat trasa rowerowa, tyle że przebiega po lewej stronie al. Grunwaldzkiej. Natomiast od centrum Gdańska przez Wrzeszcz do Strzyży droga rowerowa biegnie prawą stroną al. Zwycięstwa i potem Grunwaldzkiej. Dopiero na wysokości ul. Braci Lewoniewskich trzeba przejechać na drugą stronę jezdni. To dla wielu rowerzystów jest kłopotliwe i wiąże się z niepotrzebną stratą czasu.

Ta sytuacja zmieni się latem tego roku. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska otworzyła właśnie oferty w przetargu na budowę ok. dwukilometrowego odcinka drogi rowerowej od wspomnianych Braci Lewoniewskich do ul. Kołobrzeskiej. Prace potrwają do końca lipca.

Do realizacji zgłosiło się pięciu wykonawców:

  1. WPRD Gravel - 2,565 mln zł
  2. Firma Budowlano-Drogowa MTM - 2,626 mln zł
  3. Kruszywo - 2,798 mln zł
  4. Eurovia Polska - 2,849 mln zł
  5. Strabag - 3,043 mln zł

O wyborze cena decyduje w 60 proc., a pozostałe 40 proc. stanowi przedłużenie okresu gwarancji. Tutaj wszystkie firmy zadeklarowały ten sam czas - 24 miesiące.

Co ważne, wszystkie oferty mieszczą się w budżecie, który wyniósł 3,279 mln zł.

Oprócz budowy liczącego 2 km odcinka drogi rowerowej wykonawca przebuduje również chodniki i zbuduje sieć wodociągową.

Opinie (209) 7 zablokowanych

  • (1)

    A po co wam te ścieżki jak i tak jedziecie ulicami

    • 4 2

    • bo te ścieżki nie nadają się do jazdy rowerem.

      czekam aż zaczną w trójmieście powstawać drogi dla rowerów. może się kiedyś doczekam.

      • 1 1

  • Kołobrzeska (4)

    A co z Kołobrzeską? Tu ścieżka rowerowa jest konieczna. Kiedy ktoś w końcu ruszy ten temat.

    • 6 1

    • Jeżeli nie umiesz przejechać Kołobrzeską korzystając z jezdni to odstaw rower do piwnicy bo tylko stwarzasz zagrożenie. (3)

      • 0 4

      • No mega bezpiecznie geniuszu

        Jechac przy koparach i autobusach wymijajacych a centymetry...

        • 1 0

      • pokaż jak to ty robisz ;)

        • 1 0

      • Jazdą ulicą to nie problem, problemem sa "kolarze" bezprawnie korzystający na Kołobrzeskiej z chodników.

        • 0 1

  • a co z parkingiem na samochody, tez bedzie czy nie?

    • 0 2

  • (6)

    Nie wierzę w to co czytam - "Obecnie w tym miejscu rowerzyści jadący w kierunku Sopotu muszą przeprawiać się na drugą stronę jezdni" "dla wielu rowerzystów jest kłopotliwe" - jeśli dla nich jest to kłopotliwe, to może niech zmienią rower na ....no właśnie. Dramat, może usuńmy z ulic samochody żeby "jaśniepaństwo" jeździło tylko prosto. Od dłuższego czasu odnoszę wrażenie, że w UM jest bardzo mocne lobby dotyczące rowerzystów. Wydać 2,5/3 mln bo problemem jest przejechanie na drugą stronę ulicy - żart, jakoś piesi się nie skarżą i chodzą przez przejścia, co mają powiedzieć kierowcy samochodów stojący wiecznie w korkach (oni mogą tracić czas?). Te pieniądze na pewno można lepiej zainwestować!

    • 6 7

    • o ile nie mam nic przeciw ścieżkom rowerowym to argumentacja jest absurdem.
      bazując na tej logice to jak czujesz się niekomfortowo bo stoisz samochodem w korku - to możesz domagać się zgody na jazdę po chodnikach i ścieżkach rowerowych oraz ulicach jednokierunkowych pod prąd.
      Jak na chodniku jest ciasno to pieszy też może sobie ulicą chodzić - żeby nie tracić czasu
      można zatem nawet pieszym przejścia polikwidować - bo przecież też musieliby czekać a tak niech lezą jak chcą.

      • 3 0

    • słuszna uwaga. dlaczego jezdnie są prowadzone prosto, a infrastruktura rowerowa po zygzakach? przecież to chore.

      • 3 1

    • (1)

      Po czym przy Kołobrzeskiej rowerzyści i tak będą musieli zmienić strona ulicy gdy chcą jechać dale w kierunku Sopotu. Pomijam fakt, że na Kołobrzeskiej musza jechać ulicą, bo to przecież "biednych" rowerzystów nie obowiązuje.

      • 1 1

      • dokładnie, biedne sierotki muszą przejeżdżać przez przejście, jezu jak oni dają radę? ...śmiech na sali

        • 1 1

    • (1)

      jesteś po prostu głupi i bezmyślny a może mi powiesz po co rowerzysta ma przejeżdżać na drugą stronę?Jeśli jest miejsce na ścieżkę i robią remont instalacji podziemnych dlaczego nie zbudować ścieżki?Takie bzdety może opowiadać ktoś z d.. na stałe przyspawaną do fotela

      • 2 1

      • Posłuchaj oszoło..e głupi i bezmyślny to jesteś ty, po prostu w d*p..ch wam rowerzystom się poprzewracało i tyle, wydać tyle kasy? to co jak robią remont instalacji? to znaczy, że ścieżka nic nie będzie kosztować? co za dzban.... d*pę to mogę zaraz tobie przyspawać.

        • 0 1

  • A kiedy odcinek Kołobrzeska między Chłopską a Grunwaldzką?

    A kiedy odcinek Kołobrzeska między Chłopską a Grunwaldzką? Ważny odcinek a tyle lat bez drogi rowerowej..

    • 3 0

  • To chyba inwestycja na wyrost. (1)

    Rowerzystom potrzebne są inne inwestycje a głównie połączenie wielu "ślepych" odcinków w jedną logiczną całość. No i najważniejsze. Potrzebny jest mały prom osobowo/rowerowy przez Wisłę wis a wis twierdzy Wisłoujście po to by można było spokojnie dojechać na Westerplatte. Po wybudowaniu tunelu trudno tam dojechać. Zamiast budować, zlikwidowano też odcinek rowerówki na ul. Elbląskiej skutecznie utrudniając dojazd do trasy Sobieszewskiej oraz na Stogi i ponownie Westerplatte. Jak widać mamy konkretne problemy więc raczej nie czas na dublowanie tras.

    • 6 0

    • to też jest łączenie ślepych odcinków

      • 1 0

  • (1)

    rozbudowa Kartuskiej - 1,2 km za 60 mln. Budowa ścieżki rowerowej 2 km za 2,5 mln. Ale i tak kierowcy są najbardziej poszkodowani a rowerzyści się panoszą co nie?

    • 5 1

    • no, a spróbuj jedno miejsce parkingowe im zabrać np. na stojak to cię pogryzą.

      kierofczyk to stan umysłu. poza swoim złomem świata nie widzi.

      • 2 0

  • Gdyby ta ścieżka była do Oliwy to ma sens - do Kołobrzeskiej bez sensu

    jak ktoś jedzie dalej niż do Alchemii to i tak trzeba przejechać na drugą stronę więc zyska żaden

    • 1 1

  • scieżka rowerowa na ul. Kolobrzeskiej priorytetowa!!!!!

    Przyznaję rację innym,że dublowanie ścieżki rowerowej na tej samej trasie nie jest tak konieczne jak wybudowanie nowej na odcinku ktory jej wogle nie ma-patrz ulica Kolobrzeska!!!chodnik przy skrzyzowaniu ul. kolobrzeskiej z ul. grunwaldzka przemierzaja codziennie tysiace osob pieszych pracujacych w pobliskich biurowcach i rowerzystow!!! prawie codziennie z powodu braku na tym odcinku sciezki rowerowej dochodzi tam do kolizji miedzy rowerzystami a pieszymi-jest wrecz niebezpiecznie!!!!!!!!!.Budowa sciezki rowerowej na tym odcinku kolobrzeska/grunwaldzka przyczyni sie nie tylko do poprawy komfortu mieszkancow ale do zapewnienia im bezpieczenstwa!!!!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane