• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Drogie oferty na projekt tramwaju z Moreny do Wrzeszcza

Michał Brancewicz
26 stycznia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowa Politechniczna: w tym roku przetarg na budowę
Linia tramwajowa Nowa Politechniczna ma się włączyć w torowisko na al. Grunwaldzkiej na wysokości ul. Bohaterów Getta Warszawskiego. Linia tramwajowa Nowa Politechniczna ma się włączyć w torowisko na al. Grunwaldzkiej na wysokości ul. Bohaterów Getta Warszawskiego.

Tylko dwie firmy zgłosiły chęć zaprojektowania Nowej Politechnicznej - linii tramwajowej łączącej Morenę z Wrzeszczem. Obie oferty znacząco przekraczają szacunkowy koszt - jedna o 3,3 a druga aż o 6,5 mln zł.



Jak oceniasz oferty na projekt Nowej Politechnicznej?

Nowa Politechniczna, nazywana też trasą Gdańsk Południe - Wrzeszcz, zacznie się na skrzyżowaniu Jaśkowej Doliny z RakoczegoMapka i włączy się w al. Grunwaldzką na wysokości ul. Bohaterów Getta WarszawskiegoMapka.

Oferty na projekt Nowej Politechnicznej:

  1. Konsorcjum firm: Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego i Ingeo - 4,88 mln zł,
  2. Mosty Katowice - 8,118 mln zł.

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska zamierzała przeznaczyć na ten cel 1,599 mln zł.

Co ciekawe, drugi z oferentów opracował koncepcję Nowej Politechnicznej i miał również przygotować sam projekt, ale z uwagi na przedłużające się uzgodnienia, m.in. dotyczące przebiegu trasy, umowa ze spółką została rozwiązana.

Nowa Politechniczna obejmie:

  • budowę dwutorowej linii tramwajowej,
  • budowę i przebudowę istniejących torowisk tramwajowych,
  • przebudowę istniejących ulic,
  • budowę i przebudowę istniejących torowisk tramwajowych,
  • przebudowę Kanału Królewskiego: kanał zamknięty ok. 800 m i kanał otwarty ok. 45 m,
  • budowę dwóch tuneli podziemnych: tunel tramwajowy o długości około 350 m w ciągu ul. Wileńskiej, w rejonie ul. Migowskiej i ul. Morenowej i przejście podziemnie dla pieszych o długości około 55 m w rejonie zbiornika retencyjnego przy ul. Wileńskiej,
  • budowę przystanków tramwajowych i autobusowych,
  • budowę infrastruktury drogowej, rowerowej i pieszej (ścieżki i chodniki),
  • przebudowę i budowę oświetlenia drogowego.

Zakres przebudowy istniejących dróg i torowisk:

  • ul. Jaśkowa Dolina - rozbudowa - około 600 m droga dwujezdniowa z czterema pasami ruchu po dwa na każdej jezdni z budową dwutorowej linii tramwajowej w pasie dzielącym jezdnie;
  • ul. Wileńska - rozbudowa - ok. 1000 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu z budową dwutorowej linii tramwajowej po południowej stronie ulicy;
  • ul. Morenowa - rozbudowa - ok. 150 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu;
  • ul. Nowa Politechniczna (łącznik pomiędzy ul. Wileńską a ul. Sobieskiego);
  • budowa - ok. 400m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu;
  • ul. Traugutta - przebudowa - ok. 150 m;
  • ul. Traugutta - rozbudowa - ok. 200 m droga dwujezdniowa dwupasmowa;
  • ul. Piecewska - przebudowa - 150 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu;
  • al. Grunwaldzka - rozbudowa - ok. 500 m - droga dwujezdniowa z trzema pasami ruchu na każdej jezdni;
  • ul. Bracka / ul. Fiszera - ok. 300 m - rozbudowa - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu z torowiskiem tramwajowym w jezdni;
  • ul. Do Studzienki - przebudowa - ok. 800 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu, z budową dwutorowej linii tramwajowej.

Wybrany wykonawca będzie miał maksymalnie 24 miesiące na uporanie się z tym zadaniem.

Opinie (331) ponad 10 zablokowanych

  • miejsca parkingowe?! (4)

    A co z miejscami parkingowymi wzdłuż Bohaterów Getta Warszawskiego? Gdzie mieszkańcy w tej sytuacji będą mieli parkować

    • 11 9

    • Od strony podwórka !!!!!

      • 0 0

    • (1)

      W przedpokoju trzymaj swoje auto. Dlaczego miasto ma komuś finansować miejsce pod prywatne rzeczy? Samochód to przedmiot jak każdy inny i rolą właściciela jest znalezienie dla niego miejsca.

      • 5 5

      • do przedpokoju to będzie tramwaj zajeżdżał. O parkowaniu samochodu tu chyba mowy nie ma

        • 2 0

    • na prywatnym swoim terenie

      • 3 3

  • Przeciez kiedys gadali ze tramwaj pojedzie przez piekarniczą,dalej ood mostem kolo kerfura i sobieskiego w dól!!!wiec co oni (1)

    • 1 2

    • Nie gadali, tylko pierwotny przebieg tej linii miał tam być.

      Chodzą jednak słuchy że deweloperzy mają chrapkę na tereny rezerwy w dolinie królewskiej.
      Potok Królewski ma początek w okolicy GPNT i płynie sobie równolegle do Schuberta i Sobieskiego.

      • 1 0

  • wiem skąd brac pieniążki . NA zapleczu Schuberta są działki po 500m każda ok 30szt (9)

    każda warta z 500-600.000 zł co daje ? i juz mamy pieniążki. Wystarczy tanią drogę do nich za kilkaset tysiecy zrobić.

    Po wiecej rad zapraszam do ludzi z rozumiem, nie stanowiskiem

    • 11 2

    • gdzie ty na szuberta widziales? (5)

      • 0 1

      • Pewnie chodzi o rezerwę terenową pod pierwotny przebieg Nowej Politechnicznej w ciągu potoku Królewskiego (4)

        Faktycznie jest dość spory pas nieużytku między domami na Schuberta a ulicą Morenową i jej przyległymi.
        Tyle że... Nie chciałbym mieszkać w tym miejscu. To dno doliny. W 2001 jak była mega ulewa w Gdańsku (wylana Radunia na Oruni itd), woda w tej dolince podeszła niebezpiecznie blisko domów na Schuberta. Aż mnie zamurowało jak to widziałem, a różnica poziomów od mojego domu to kilka metrów.

        • 3 0

        • a kogo to obchodzi? (3)

          Na peeno nie dewelopera. A takie lokum w zielonej dolinie, Krolewska zwana, bedzie mialo wziecie. Juz widze t banery...
          A ze to grzaskie i niestabilne grunty, to bedzie klopot "szczesliwcow" nabitych w butelke.
          Pozbycie sie odpowiedzialnosci to pierwsze prawo "liberalizmu"...

          • 1 0

          • Z mojego punktu widzenia jako mieszkańca Schuberta, wolę tą deweloperkę niż tramwaj 50 metrów od domu. (2)

            Ale... Obiektywnie to powinien być tramwaj. Znam doskonale teren pod rezerwę dla pierwotnego przebiegu linii tramwajowej i tak powinna ona przebiegać. Koło GPNT, pod wiaduktem Rakoczego, i w górę do Myśliwskiej by przy kościele włączyć się w Adamowicza.
            Jak usłyszałem o tym że ma być tramwaj w tunelu pod Wileńską to nie mogłem powstrzymać śmiechu. Jak ktoś nie zna okolic to niech się tam przejdzie. Niżej zbiornik retencyjny, domy jeden przy drugim na drodze która ma pochylenie jedno z większych w Gdańsku, a oni planują tunel... Miś, normalnie miś naszych czasów. Niedźwiedź normalnie.

            • 0 0

            • chyle czola przed tak obiektywna opinia (1)

              Zareczam, ze "dogeszczenie" bedzie znacznie bardziej uciazliwe niz ciag komunikacyjny. Nawet z tramwajem. Przedsmak tego jest w okolicach Piekarniczej i Mysliwskiej. Okna w okna i jedna ulica do drenowania ruchu.
              A jak trudny dla budownictwa jest to teren, przekonala sie Politechnika, dlugie lata walczac z osiadaniem budynku ETI oraz mieszkancy Fiszera, gdy palowano fundamenty pod nowy blok.
              Ciagniecie linii tramwajowej 50m wyzej niz dawne plany i brak miejsca na mitygacje nachylen to proszenie sie o problemy i koszty.

              • 2 0

              • Poczekamy, zobaczymy

                Na razie to jakaś dziwna ciuciubabka z mieszkańcami.

                • 1 0

    • A niby skąd to info że teren pójdzie pod deweloperkę? (1)

      To nadal rezerwa terenowa, trzeba by zmienić plan zagospodarowania.

      • 0 0

      • a jaki to

        problem...?!
        Po to sie robi te akrobacje aby wykazac brak zasadnosci utrzymana rezerwy. Raz sie zarobi na budowie, dwa na gruncie. A ze tramwaj gorski i drogi?! Kogo to obchodzi?!
        Zarobiony za niego nie zaplaci, tylko miasto bedzie mialo koszty utrzymania.

        • 1 0

    • Spokojnie, spokojnie, spokojnie

      my już te dzialeczky dogadaly kilka lat temu. Liczymy na uczciwość p. Dulczessy i że dotrzyma tamtych ustaleń.

      • 8 0

  • Kiedy szybki tramwaj na trasie WZ?!

    Tyle razy się o tym pisze. Przecież, aż prosi się o szybki tramwaj idący wzdłuż "WZetki", aż do obwodnicy. Rezerwa terenu jest, nie trzeba nic wyburzać, nie spowolni to ruchu aut, a wręcz odciąży zakorkowana trasę, bo jak do tej pory nie ma tam żadnej alternatywy dla samochodu. Najbliższe autobusy utykają w korkach na Kartuskiej i nikogo nie zachęcą do zamiany samochodu na zbiorkom. Natomiast szybka, bezkolizyjna trasa tramwaju prosto do centrum będzie prawdziwą konkurencją dla jazdy samochodem, i szukania miejsca do zaparkowania w centrum. Zrobić węzeł przystankowy przy Auchan, dogadać się z nimi co do udostępnienia parkingu. Dla sklepu to też będzie korzyść, bo Ci co mieszkają w centrum, a nie maja auta raczej tam na zakupy nie dotrą, a tramwajem mogliby.

    • 2 2

  • w UM powierzchni zabraklo zeby sie okreslic co chca.

    • 2 1

  • eko korpo dzieci

    w zimie zjeżdżać na sankach a latem rowerem do Mordoru i tramwaj nie potrzebny będzie.

    • 1 1

  • Drogie? (1)

    Panie Michale, czy to jest na pewno drogie? 4,8 mln za jedną z ważniejszych inwestycji dla Moreny będącą łącznikiem północnego tarasu z południowym. 4,8 mln to trzy domki rodzinne albo trzy apartamenty w Invest Komfort. Co gorsza to połowa rocznego utrzymania Tristara, który na pewno nie daje tyle ile kosztuje. Trzeba pamietac o tym, ze inwestycja miała zostac zrealizowana już dawno, a wtedy byłoby taniej..

    • 3 5

    • Następny

      To tylko koszt projektu. Do realizacji pewnie trzeba będzie dopisać trzy zera

      • 3 1

  • (1)

    I znowu radosna twórczość projektanta trasy przez Boh.Getta. To jest mała , wąska uliczka. Śmieciarka ma problem z wjazdem , a co będzie jak tramwaj zablokuje ulice. Są autobusy ,wystarczająco zabezpieczają potrzeby komunikacyjne.. Tramwaj dla mieszkańców dalekich dzielnic w nowo budowanych blokach.

    • 8 1

    • Tramwaj wcale niejest potrzebny w miescie bo jest przestarzały kosztowny i awaryjny kłopotliwy

      • 2 2

  • Ścieżka rowerowa

    Pomijam fakt słuszności budowania tej linii tramwajowej aleeee... ścieżka rowerowa przy ulicy Legionów kosztowała 4 miliony (Odcinek około 0,5km, pomijam fakt, że była tam już ścieżka po drugiej stronie ulicy) jakim cudem miasto chciało wykonać projekt lini tramwajowej za 1,6miliona?????

    • 1 1

  • Projekt pis drogi?

    Pis mocno naciskał na realizację tego głupiego drogiego projektu

    • 0 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane