- 1 Pod prąd uciekał przed policją (166 opinii)
- 2 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (495 opinii)
- 3 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (60 opinii)
- 4 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (508 opinii)
- 5 Wyręby w TPK mimo sprzeciwu społecznego (132 opinie)
- 6 Dulkiewicz niechętna do wymiany zastępców (295 opinii)
Duże zmiany przy lotnisku. Wydłużona Słowackiego i dzielnica biurowców
Port Lotniczy w Gdańsku zyska nowy dojazd przed terminal T2. Gotowy jest projekt budowlany przedłużenia ul. Słowackiego . DRMG niebawem ogłosi przetarg na prace budowlane. W efekcie zmieni się organizacja ruchu przed lotniskiem, a także przybliży się powstanie lotniskowej dzielnicy pn. "AirportCity".
Obecny dojazd do portu lotniczego w Gdańsku odbiega znacznie od standardów przyjętych na europejskich lotniskach. Co do zasady, przed wyjściem z terminali lotniczych ruch prowadzony jest w jednym kierunku. Nie tylko ułatwia to pasażerom podróż z terminalu np. do centrów miast, ale także zapewnia przepustowość dróg przed lotniskiem.
Dzisiaj dojazd przed terminal T2 w Gdańsku i wyjazd sprzed lotniska odbywa się z jednej strony - od ul. Spadochroniarzy . W efekcie samochody jeżdżą tam w dwóch kierunkach i zawracają na niedużej pętli za terminalem. Ponadto przed nowy terminal nie mogą wjeżdżać autobusy miejskie i autokary z turystami.
Wydłużą ul. Słowackiego
Ulica Słowackiego będzie przedłużona, tak by mógł się do niej podłączyć port lotniczy i już na swoim terenie przygotować układ drogowy odpowiedni do potrzeb pasażerów.
Inwestycja zakłada budowę kilkusetmetrowego odcinka ul. Słowackiego jako jezdni dwupasmowej jednokierunkowej o szerokości 7 m. Tam powstaną pasy włączenia i wyłączenia oraz wjazdy do terenu portu lotniczego. Na nowej drodze przewidziano także budowę ścieżki rowerowej, chodników, oświetlenia, a także sieci podziemnych, w tym kanalizacji deszczowej i sieci c.o.
Przedsięwzięcie ma być realizowane na podstawie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej, a kosztami robót miasto z lotniskiem podzieli się po połowie.
Zanim nowy dojazd zostanie uruchomiony, zmiany przejdą także drogi wewnętrzne lotniska. Ma być tam m.in. wydłużony parking Kiss&Fly przed terminalem, pojawi się miejsce dla autobusów. Projekt tych zmian ma być w rękach władz lotniska za kilka dni.
AirportCity - kompleks biurowy wokół terminala
Inwestycja w nowy układ drogowy ma też uruchomić tereny znajdujące się wokół lotniska. W internecie krąży wstępna koncepcja architektoniczno-urbanistyczna dla wspomnianego obszaru, którego właścicielem jest Port Lotniczy W Gdańsku. Jej autorem są projektanci z biura JSK Architekci. To budowa przylegających do estakady Pomorskiej Kolei Metropolitalnej w rejonie terminala kilku biurowców.
Architekci pokusili się jedynie o zagospodarowanie części terenów należących do portu lotniczego, który wraz z sąsiednimi działkami ma być tzw. lotniskową dzielnicą pn. AirportCity.
- Koncepcję przygotowaliśmy kilka lat temu. Zakłada ona wybudowanie kilku biurowców na powierzchni 25-27 hektarów. W obiektach uwzględniona, oprócz powierzchni biurowej, została wydzielona przestrzeń pod parkingi. Znajdują się one na kondygnacjach -1, 0 i 1 w poszczególnych budynkach - wyjaśnia Małgorzata Gizicka z JSK Architekci.
Co ważne, w obrębie wspomnianej dzielnicy stanął niedawno jeden budynek biurowy. Należy on do Bałtyckiego Centrum Biznesu. Czy pojawią się kolejne obiekty?
Analiza zabudowy lotniskowej dzielnicy w Gdańsku
Tereny, na których miałyby stanąć ewentualne biurowce, należą w dużej mierze do portu lotniczego w Gdańsku. Władze lotniska rozważają m.in. ich dzierżawę.
- Na razie jednak koncentrujemy się na pracach prowadzonych na terenie lotniska - rozbudowie terminalu T2, a także podniesieniu kategorii ILS do drugiej kategorii. Za parę tygodni planujemy ogłosić przetarg, w którym wyłonimy firmę doradczą. Jej zadaniem będzie wskazanie najlepszego wykorzystania naszych terenów - mówi Michał Dargacz, rzecznik prasowy gdańskiego lotniska.
Władze portu lotniczego podkreślają, że teren wokół lotniska ma ogromny potencjał i nie chcą go zmarnować.
Miejsca
Opinie (196) 6 zablokowanych
-
2015-04-21 10:28
W Niemczech też są airport city a nawza ma przyciągać inwestorów. (2)
Po pierwsze, w Duesseldorfie budowane jest najwieksze lotniskowe centrum biurowe w kraju, również o nazwie AIrport City. To już nazwa zwyczajowa wszystkich kompleksów biurowych powstających w ostatniej dekacie wokół lotnisk na całym świecie.
Po drugie, Bardzież niż angielska nazwa biur przy lotnisku burzył bym się o kmpletnie nieuzasadnione nazwy kompleksów biurowych w samym mieście.
Po trzecie, jak już ktoś napisał musimy cały czas w ogromej wiekszości przyciągać kapitał zagraniczny, bo właśnych firm nie mamy - nie dlatego, że je rokradli tylko dlatego, że inni tworzą je 200 lat a my raptem 25. Jeśli przez nazwę mają wybrać Bratysławę albo Tallinn, niech już będize to Airprot city.- 9 1
-
2015-04-21 11:20
birowe klocki przy lotnisku jak najbardziej ale nie w miescie
- 0 0
-
2015-04-21 11:24
nie przesadzaj ,mieliśmy firmy przed tymi 25 latami o których piszesz , tylko je rozkradli :(
- 0 3
-
2015-04-21 10:42
Przeciez zaznaczony na mapce teren pod dzielnice jest terenem prywatnym, i to.aktualnie sprzedawanym pod inna budowe. Chyba autor nie jest do konca swiadom o czym pisze.
- 4 0
-
2015-04-21 10:51
redaktor N bardzo pracowity
wstawia artykuły już od samiuskiego rana
tylko co przepuszczone przez cenzurę- 0 0
-
2015-04-21 11:19
Maciek czy ty coś ćpałes?:) Pieszo na lotnisko?Rowerem?I co gdzie zostawie rower? (2)
Pieszo z bagażami 20 km??Kolej metropolitalna mi niepodrodze bo muszę dojechać do Zaspy czy Wrzeszcza i sie przesiadac wybiorę co taniej czyli autobus
- 2 2
-
2015-04-21 19:48
są osoby które mają około 2 kilometrów do lotniska (1)
a to jest możliwe do zrobienia spacerem
- 1 0
-
2015-04-22 14:28
No i ile jest takich osób? Do 2 km od terminala ma tylko część mieszkańców osiedla Klukowo. Ilu ich jest, 300-400 osób?
- 1 0
-
2015-04-21 11:28
przeciez autobusy maja przystanek przy terminalu 2, kilka metrow i jest sie w srodku. co za problem dla bogatych ludzi
- 3 0
-
2015-04-21 11:28
W okolice lotniska jeżdżą też ci, co tam pracują. Taki facet, co cały dzień podjeżdża i odjeżdża schodkami do samolotu, albo ten, co rzuca walizki, albo ta pani, która siedzi w wypożyczalni samochodów, mogą sobie podjechać do pracy rowerem. I ci wszyscy, którzy będą w airport city pracowali - telemarketerzy, programiści, sprzątaczki i dyrektorzy. Oni dojeżdżają do pracy bez własnych młotowiertarek, drukarek heavy-duty, czy drabin. W tych miejscach pracy nie brakuje pryszniców.
- 6 1
-
2015-04-21 12:33
Do przydupasow z ZKM-u...prosze wprowadzic zmiany do rozkladu . (1)
Tak jak to wczesniej ktos juz napisal istnieje zmowa ze zlotowami i nie mozna dojechac z lotniska do centrum gdanska zadnym autobusem kolo godz .24 -tej.I tak dostosowac kontrole i wyjscie z samolotu aby ludzie mogli sprawnie opuscic terminal.Dziekuje.
- 3 5
-
2015-04-21 14:42
0:08, N3 kiedunek Dworzec Główny
Da się, starczy rozkład sprawdzić....
- 5 0
-
2015-04-21 13:43
KISS and FLY
KISS and FLY taką nazwę ma parking przy ODLOTACH. Ok, może być po angielsku niech już będzie... :/ Jeśli już być konsekwentnym to parking do 10 min przy PRZYLOTACH powinien mieć nazwę KISS nad GO! Bo tam się całujesz i jedziesz..już nigdzie nie lecisz.
A mogło by być Całuj i leć a w przylotach Całuj i jedź :)- 3 3
-
2015-04-21 14:39
moim zdaniem powinni nazwać tą dzielnicę Flughafen Stadt
jakoś tak bardziej po gdańsku by było
- 2 5
-
2015-04-21 16:00
jak na l;otnisko to tylko na piechote poco nam te PKM??
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.