Fakty i opinie

stat

Duże zmiany w kursowaniu pociągów dalekobieżnych

PKP Intercity zwiększy liczbę par pociągów pendolino z 12 do 14.
PKP Intercity zwiększy liczbę par pociągów pendolino z 12 do 14. fot. Krzysztof Koprowski/Trojmiasto.pl

Od 9 grudnia szykują się spore zmiany w ruchu pociągów dalekobieżnych w Trójmieście. PKP Intercity dołoży pociągi pendolino, ale też zabierze równie nowoczesny pociąg Flirt, którym można dotrzeć do Katowic.



Ile razy w roku podróżujesz koleją po Polsce?

wielokrotnie, trudno to zliczyć 25%
kilka razy w roku 31%
kilka razy, głównie w wakacje 4%
są to pojedyncze przypadki 28%
w ogóle nie jeżdżę koleją 12%
zakończona Łącznie głosów: 2386
Wchodzący w życie za trzy tygodnie nowy rozkład jazdy pociągów uwzględnia zmiany, które mają zapewnić w miarę sprawne kursowanie pociągów podczas remontów. Chodzi o prace modernizacyjne na linii Tczew - Bydgoszcz, które mogą wpłynąć na wydłużenie czasów przejazdu pociągów z Gdyni do Poznania, Wrocławia, Zielonej Góry, Łodzi i Katowic.

Zacznijmy od dobrych informacji.

PKP Intercity przygotowało więcej połączeń między Trójmiastem a Warszawą. Uruchomi też dodatkowe dwie pary pociągów kategorii Express InterCity Premium obsługiwane przez pendolino. Nowością będzie m.in. poranne połączenie z Warszawy do Gdańska, które umożliwi dojazd do celu tuż po godzinie 8, a powrót do stolicy na godzinę 22:30.

To oznacza, że na drugiej pod względem popularności trasie Trójmiasto - Warszawa (pierwsza to Warszawa - Kraków) będzie więcej par pociągów kategorii EIP - 14, zamiast 12 jak dotychczas.

Pociągi będą kursować tak jak dotąd, czyli pokonają trasę w niecałe trzy godziny. Składów nie powinna zatrzymać nawet, planowana po pięciu latach od oddania linii E65, przebudowa kilometrowego odcinka nieopodal miejscowości Susz.

Nowe wagony 2 klasy poprawią komfort podróżny z Trójmiasta w stronę Szczecina i Podlasia.
Nowe wagony 2 klasy poprawią komfort podróżny z Trójmiasta w stronę Szczecina i Podlasia. mat. prasowe

Nowe wagony pasażerskie w Trójmieście



Od początku 2019 roku na torach pojawią się pierwsze wagony zmodernizowane przez H. Cegielski Fabrykę Pojazdów Szynowych w Poznaniu. Będą to wagony przedziałowe drugiej klasy. Pasażerowie skorzystają w nich z wygodnych foteli, klimatyzacji, gniazdek elektrycznych, elektronicznego systemu informacji pasażerskiej oraz toalet z zamkniętym obiegiem. Ponadto zostaną zainstalowane wzmacniacze sygnału komórkowego oraz urządzenia do bezprzewodowego internetu.

Nowe wagony pojadą na trasie Białystok - Olsztyn - Trójmiasto - Szczecin.

Zmiany także w pociągach TLK



Zmiany obejmą także pociągi niższej klasy niż pendolino. Pociąg TLK Małopolska w nowym rozkładzie odjedzie dwie godziny wcześniej z Gdyni, dzięki temu dojedzie do Warszawy około godziny 9. Pociągi kategorii TLK na odcinku Gdańsk - Warszawa będą miały skrócone czasy przejazdu.

Ceny biletów w pociągach TLK są niższa niż w pendolino.

Są też złe informacje dla pasażerów.

Znika pociąg z Trójmiasta do Katowic obsługiwany Flirtem



Popularny nocny pociąg TLK Rozewie będzie wzmocniony dodatkową grupą wagonów. Pojedzie trasą Gdynia - Bydgoszcz - Poznań - Wrocław - Katowice - Bielsko-Biała. Skład dotąd jeździł w kierunku Jeleniej Góry. Nowe połączenie zastąpi pociąg IC Pogoria, który obsługiwany był nowoczesnym składem Flirt z firmy Stadler.

Pociąg Flirt odjedzie z Trójmiasta. Będzie woził pasażerów z Krakowa do Warszawy.
Pociąg Flirt odjedzie z Trójmiasta. Będzie woził pasażerów z Krakowa do Warszawy. mat. prasowe
Jak wyjaśniają władze polskiego przewoźnika, pociągi obsługiwane przez pojazdy Flirt pojadą od grudnia w nowej relacji Warszawa - Kraków przez Centralną Magistralę Kolejową.

Pociągi Flirt są wyposażone m.in. w klimatyzację, ergonomiczne fotele, wieszaki na rowery, strefę gastronomiczną, gniazdka elektryczne przy każdym fotelu, toalety z przewijakami dla niemowląt. Ponadto tabor przystosowany jest do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Ośmioczłonowy skład pomieści 360 pasażerów (300 w klasie drugiej, 60 w klasie pierwszej). Jego maksymalna prędkość to 160 km/h.

Przypomnijmy, że spółka PKP Intercity zamówiła 20 pociągów Flirt za łączną kwotę 1 mld 621 mln zł (+15 lat gwarancji). Unijne dofinansowanie wyniosło 672 mln zł.

Zmiany w pociągach TLK



Pociąg TLK Ustronie relacji Przemyśl - Kołobrzeg kursować będzie przez Kraków - Częstochowę Stradom - Inowrocław - Toruń - Iławę - Gdynię, z pominięciem Warszawy. Pociąg TLK Pobrzeże pojedzie w wydłużonej relacji do Wrocławia przez Łódź i Kalisz.

Pociąg TLK Bachus, ze względu na prace modernizacyjne, będzie kursował do Zielonej Góry do końca sierpnia 2019. Od września 2019 rozpocznie kursowanie pociąg TLK Pułaski na trasie Gdynia - Bydgoszcz - Poznań - Ostrów Wlkp. - Częstochowa Stradom - Kraków.

Opinie (226) 7 zablokowanych

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.