- 1 Lądowanie w Poznaniu przez nocny Duathlon (173 opinie)
- 2 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (120 opinii)
- 3 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (121 opinii)
- 4 Pozostałości baterii mającej bronić portu (68 opinii)
- 5 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (50 opinii)
- 6 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (136 opinii)
Duże zmiany w kursowaniu pociągów dalekobieżnych
Od 9 grudnia szykują się spore zmiany w ruchu pociągów dalekobieżnych w Trójmieście. PKP Intercity dołoży pociągi pendolino, ale też zabierze równie nowoczesny pociąg Flirt, którym można dotrzeć do Katowic.
Zacznijmy od dobrych informacji.
PKP Intercity przygotowało więcej połączeń między Trójmiastem a Warszawą. Uruchomi też dodatkowe dwie pary pociągów kategorii Express InterCity Premium obsługiwane przez pendolino. Nowością będzie m.in. poranne połączenie z Warszawy do Gdańska, które umożliwi dojazd do celu tuż po godzinie 8, a powrót do stolicy na godzinę 22:30.
To oznacza, że na drugiej pod względem popularności trasie Trójmiasto - Warszawa (pierwsza to Warszawa - Kraków) będzie więcej par pociągów kategorii EIP - 14, zamiast 12 jak dotychczas.
Pociągi będą kursować tak jak dotąd, czyli pokonają trasę w niecałe trzy godziny. Składów nie powinna zatrzymać nawet, planowana po pięciu latach od oddania linii E65, przebudowa kilometrowego odcinka nieopodal miejscowości Susz.
Nowe wagony pasażerskie w Trójmieście
Od początku 2019 roku na torach pojawią się pierwsze wagony zmodernizowane przez H. Cegielski Fabrykę Pojazdów Szynowych w Poznaniu. Będą to wagony przedziałowe drugiej klasy. Pasażerowie skorzystają w nich z wygodnych foteli, klimatyzacji, gniazdek elektrycznych, elektronicznego systemu informacji pasażerskiej oraz toalet z zamkniętym obiegiem. Ponadto zostaną zainstalowane wzmacniacze sygnału komórkowego oraz urządzenia do bezprzewodowego internetu.
Nowe wagony pojadą na trasie Białystok - Olsztyn - Trójmiasto - Szczecin.
Zmiany także w pociągach TLK
Zmiany obejmą także pociągi niższej klasy niż pendolino. Pociąg TLK Małopolska w nowym rozkładzie odjedzie dwie godziny wcześniej z Gdyni, dzięki temu dojedzie do Warszawy około godziny 9. Pociągi kategorii TLK na odcinku Gdańsk - Warszawa będą miały skrócone czasy przejazdu.
Ceny biletów w pociągach TLK są niższa niż w pendolino.
Są też złe informacje dla pasażerów.
Znika pociąg z Trójmiasta do Katowic obsługiwany Flirtem
Popularny nocny pociąg TLK Rozewie będzie wzmocniony dodatkową grupą wagonów. Pojedzie trasą Gdynia - Bydgoszcz - Poznań - Wrocław - Katowice - Bielsko-Biała. Skład dotąd jeździł w kierunku Jeleniej Góry. Nowe połączenie zastąpi pociąg IC Pogoria, który obsługiwany był nowoczesnym składem Flirt z firmy Stadler.
Jak wyjaśniają władze polskiego przewoźnika, pociągi obsługiwane przez pojazdy Flirt pojadą od grudnia w nowej relacji Warszawa - Kraków przez Centralną Magistralę Kolejową.
Pociągi Flirt są wyposażone m.in. w klimatyzację, ergonomiczne fotele, wieszaki na rowery, strefę gastronomiczną, gniazdka elektryczne przy każdym fotelu, toalety z przewijakami dla niemowląt. Ponadto tabor przystosowany jest do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Ośmioczłonowy skład pomieści 360 pasażerów (300 w klasie drugiej, 60 w klasie pierwszej). Jego maksymalna prędkość to 160 km/h.
Przypomnijmy, że spółka PKP Intercity zamówiła 20 pociągów Flirt za łączną kwotę 1 mld 621 mln zł (+15 lat gwarancji). Unijne dofinansowanie wyniosło 672 mln zł.
Zmiany w pociągach TLK
Pociąg TLK Ustronie relacji Przemyśl - Kołobrzeg kursować będzie przez Kraków - Częstochowę Stradom - Inowrocław - Toruń - Iławę - Gdynię, z pominięciem Warszawy. Pociąg TLK Pobrzeże pojedzie w wydłużonej relacji do Wrocławia przez Łódź i Kalisz.
Pociąg TLK Bachus, ze względu na prace modernizacyjne, będzie kursował do Zielonej Góry do końca sierpnia 2019. Od września 2019 rozpocznie kursowanie pociąg TLK Pułaski na trasie Gdynia - Bydgoszcz - Poznań - Ostrów Wlkp. - Częstochowa Stradom - Kraków.
Miejsca
Opinie (226) 7 zablokowanych
-
2018-11-18 19:41
(1)
a kogo dalekobiezne! ktos jezdzi jeszcze pociagami
- 0 8
-
2018-11-18 22:36
Pociągi
Ja jeżdzę - a co, nie wolno?
- 2 0
-
2018-11-18 21:31
(4)
Dalej trwaja te prace w okolicach tczewa? Nie dobrze, szczególnie, że w grudniu jadę na święta do domu z Wroclawia :/
- 4 0
-
2018-11-18 22:26
I bardzo dobrze! (1)
A kogo to interesuje - Słoik!
- 1 1
-
2018-11-23 08:13
Może i jestem "słoikiem", ale mam na tyle kultury by innych od słoików nie wyzywać :) przez takich jak Ty opuściłam Gdańsk, i dobrze.
- 0 0
-
2018-11-19 02:40
Okolice Tczewa to pikuś. (1)
Najbardziej rozgrzebany jest odcinek między Poznaniem a Wrocławiem, a roboty się ślimaczą (dzięki Astaldi).
- 0 0
-
2018-11-23 08:14
Akurat ten początkowy odcinek drogi jakoś szybciej mija w pociągu :P Od Inowrocławia już się zaczynają schody...
- 0 0
-
2018-11-19 01:27
Jest coraz gorzej i coraz drożej.Dobra zmiana i wszystko jasne.
- 8 1
-
2018-11-19 07:57
2 lata temu
2 lata temu do Wrocławia jechało się 5,5 godz, obecnie 6,5 godz.
niekończące się, ślimaczące remonty. Czym tu się chwalić- 7 0
-
2018-11-19 10:46
cz ktoś wie... (1)
...kiedy będzie wreszcie ten cały LCS czy jak to się tam nazywa, dzięki czemu Pendolino będzie mogło przynajmniej na niektórych odcinkach w relacji Gdynia - Warszawa pojechać 200 km/h?
- 1 0
-
2018-11-19 13:34
Po co..
Ci 200 skoro zatrzymają w Prabutach na 163 minuty?
- 0 0
-
2018-11-19 13:33
Pojedźcie..
Albatrosem ze Szczecina, szczęście że załoga tego złomu jest wyjątkowa i niesamowicie miła i serdeczna.
- 2 0
-
2019-11-18 21:42
dwa razy w roku burdel
nie można kupić biletów, durnie wywracają wszystko żeby było po staremu
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.