- 1 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (702 opinie)
- 2 Protest na ul. Boh. Getta Warszawskiego (326 opinii)
- 3 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (246 opinii)
- 4 Dwa dni zwężenia estakady Kwiatkowskiego (17 opinii)
- 5 15-latek autem na minuty uciekał policji (105 opinii)
- 6 Dziki parking taksówek przy stacji PKM (133 opinie)
Duże zmiany w kursowaniu pociągów dalekobieżnych
Od 9 grudnia szykują się spore zmiany w ruchu pociągów dalekobieżnych w Trójmieście. PKP Intercity dołoży pociągi pendolino, ale też zabierze równie nowoczesny pociąg Flirt, którym można dotrzeć do Katowic.
Zacznijmy od dobrych informacji.
PKP Intercity przygotowało więcej połączeń między Trójmiastem a Warszawą. Uruchomi też dodatkowe dwie pary pociągów kategorii Express InterCity Premium obsługiwane przez pendolino. Nowością będzie m.in. poranne połączenie z Warszawy do Gdańska, które umożliwi dojazd do celu tuż po godzinie 8, a powrót do stolicy na godzinę 22:30.
To oznacza, że na drugiej pod względem popularności trasie Trójmiasto - Warszawa (pierwsza to Warszawa - Kraków) będzie więcej par pociągów kategorii EIP - 14, zamiast 12 jak dotychczas.
Pociągi będą kursować tak jak dotąd, czyli pokonają trasę w niecałe trzy godziny. Składów nie powinna zatrzymać nawet, planowana po pięciu latach od oddania linii E65, przebudowa kilometrowego odcinka nieopodal miejscowości Susz.
Nowe wagony pasażerskie w Trójmieście
Od początku 2019 roku na torach pojawią się pierwsze wagony zmodernizowane przez H. Cegielski Fabrykę Pojazdów Szynowych w Poznaniu. Będą to wagony przedziałowe drugiej klasy. Pasażerowie skorzystają w nich z wygodnych foteli, klimatyzacji, gniazdek elektrycznych, elektronicznego systemu informacji pasażerskiej oraz toalet z zamkniętym obiegiem. Ponadto zostaną zainstalowane wzmacniacze sygnału komórkowego oraz urządzenia do bezprzewodowego internetu.
Nowe wagony pojadą na trasie Białystok - Olsztyn - Trójmiasto - Szczecin.
Zmiany także w pociągach TLK
Zmiany obejmą także pociągi niższej klasy niż pendolino. Pociąg TLK Małopolska w nowym rozkładzie odjedzie dwie godziny wcześniej z Gdyni, dzięki temu dojedzie do Warszawy około godziny 9. Pociągi kategorii TLK na odcinku Gdańsk - Warszawa będą miały skrócone czasy przejazdu.
Ceny biletów w pociągach TLK są niższa niż w pendolino.
Są też złe informacje dla pasażerów.
Znika pociąg z Trójmiasta do Katowic obsługiwany Flirtem
Popularny nocny pociąg TLK Rozewie będzie wzmocniony dodatkową grupą wagonów. Pojedzie trasą Gdynia - Bydgoszcz - Poznań - Wrocław - Katowice - Bielsko-Biała. Skład dotąd jeździł w kierunku Jeleniej Góry. Nowe połączenie zastąpi pociąg IC Pogoria, który obsługiwany był nowoczesnym składem Flirt z firmy Stadler.
Jak wyjaśniają władze polskiego przewoźnika, pociągi obsługiwane przez pojazdy Flirt pojadą od grudnia w nowej relacji Warszawa - Kraków przez Centralną Magistralę Kolejową.
Pociągi Flirt są wyposażone m.in. w klimatyzację, ergonomiczne fotele, wieszaki na rowery, strefę gastronomiczną, gniazdka elektryczne przy każdym fotelu, toalety z przewijakami dla niemowląt. Ponadto tabor przystosowany jest do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Ośmioczłonowy skład pomieści 360 pasażerów (300 w klasie drugiej, 60 w klasie pierwszej). Jego maksymalna prędkość to 160 km/h.
Przypomnijmy, że spółka PKP Intercity zamówiła 20 pociągów Flirt za łączną kwotę 1 mld 621 mln zł (+15 lat gwarancji). Unijne dofinansowanie wyniosło 672 mln zł.
Zmiany w pociągach TLK
Pociąg TLK Ustronie relacji Przemyśl - Kołobrzeg kursować będzie przez Kraków - Częstochowę Stradom - Inowrocław - Toruń - Iławę - Gdynię, z pominięciem Warszawy. Pociąg TLK Pobrzeże pojedzie w wydłużonej relacji do Wrocławia przez Łódź i Kalisz.
Pociąg TLK Bachus, ze względu na prace modernizacyjne, będzie kursował do Zielonej Góry do końca sierpnia 2019. Od września 2019 rozpocznie kursowanie pociąg TLK Pułaski na trasie Gdynia - Bydgoszcz - Poznań - Ostrów Wlkp. - Częstochowa Stradom - Kraków.
Miejsca
Opinie (226) 7 zablokowanych
-
2018-11-17 21:23
wstyd na całą europę
intercity ! jak za komuny nie mozna kupic biletów na pociagi miedzynarodowe !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! w internecie, tylko w kasie stać by sprawdzić cene !
- 7 1
-
2018-11-17 21:18
Nic nie rozumiem
To zabiorą, pojadą, dodadzą? Panie Naskret, kac?
- 13 0
-
2018-11-17 20:00
A gdzie obiecane V 200 km/h na linii do W-wy (1)
W rozkładzie jazdy 2016/2017 najszybszy EIP na przebycie trasy Gdańsk - W-wa Centralna potrzebował 2 h i 40 minut, w rozkładzie 2017/2018 już 2 h i 47 minut. Natomiast w rozkładzie jazdy 2018/2019 będzie już 2 h i 52 minut. Chciałbym przypomnieć deklaracje Prezesa PLK p. Ireneusza Merchela o wprowadzeniu na linii W-wa - Gdańsk V 200 km/h już na rozkład 2015/2016, potem kolejno przesuwano na następne lata i mamy nowy rozkład jazdy 2018/2019 z szybkością zmniejszoną z uwagi na usterki w nawierzchni kolejowej które moim zdaniem będą jeszcze bardziej się rozszerzać. To samo jest na zmodernizowanej linii Kraków - Rzeszów gdzie miało być V 160 km/h a pociągi kursują z szybkością handlową około 100 km/h.
- 28 2
-
2018-11-17 20:57
Czego się Spodziewasz po takich 'przedstawicielach' wiadomej nacji-kiedy tacy powiedzą prawdę?
Chyba jak się poMYLĄ!!!
- 2 1
-
2018-11-17 20:23
kolej rumia pisz
dziadostwo dziadostwo za komuny jechałem pośpiechem a teraz nie mam jak się dostać
- 11 1
-
2018-11-17 18:46
PKP (1)
to stan umysłu
- 52 12
-
2018-11-17 19:16
PKP to firma państwowa a za tym rządzą kolesie z partii
i na rękę im takie opinie o niemożliwości zmian
- 5 5
-
2018-11-17 19:05
Teraz czas na pkm- połączenia regionalne
- 5 2
-
2018-11-17 18:14
Warszawa
Konduktorze łaskawy byle nie do Warszawy że o codziennych spóźnieniach SKM nie wspominając
- 54 12
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.