• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Duży napis na sklepie w centrum Gdańska będzie musiał zniknąć

Michał Brancewicz
2 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Montaż napisu oraz oklejenie witryn jest niezgodne z Uchwałą krajobrazową Gdańska. Montaż napisu oraz oklejenie witryn jest niezgodne z Uchwałą krajobrazową Gdańska.

W weekend na elewacji budynku przy Wałach Jagiellońskich 8, w sąsiedztwie LOT-u, pojawił się dużych rozmiarów szyld informujący o powstaniu sklepu spożywczo-monopolowego, a jego witryny zostały w całości zaklejone. Szyld i okleiny będą musiały zniknąć, gdyż są niezgodne z gdańską Uchwałą krajobrazową.



AKTUALIZACJA, 3 grudnia


Napis został usunięty z elewacji sklepu.
Niezgodny z przepisami napis reklamujący sklep zniknął z elewacji budynku. Niezgodny z przepisami napis reklamujący sklep zniknął z elewacji budynku.



Jak oceniasz duże, kolorowe reklamy w przestrzeni miejskiej?

Zadaniem Uchwały krajobrazowej jest ochrona przestrzeni publicznej przed różnego rodzaju reklamami, które swoją skalą i wyglądem szpecą krajobraz miasta. Te, które powstały przed wejściem jej w życie, muszą być sukcesywnie usuwane, inaczej ich właściciele dostają kary finansowe. Z kolei nowe szyldy i reklamy od razu muszą być dostosowane do przepisów.

Za nic miał je jednak najemca sklepu, który powstaje na parterze budynku przy ul. Wały Jagiellońskie 8. W weekend zakleił wszystkie okna, a elewację "ozdobił" dużym, zielonym napisem "sklep spożywczo-monopolowy 24h".

Zanim jednak sklep zacznie działać, jego właściciel będzie musiał usunąć szyld i okleiny.

Duży napis reklamujący sklep będzie musiał zostać usunięty, tak samo jak okleiny na oknach. Urzędnikom nie podoba się również wygląd witryn sklepu obok. Duży napis reklamujący sklep będzie musiał zostać usunięty, tak samo jak okleiny na oknach. Urzędnikom nie podoba się również wygląd witryn sklepu obok.
- Zgodnie z gdańską Uchwałą krajobrazową nie trzeba uzgadniać reklam. Nie zwalnia to natomiast np. ze zgłoszenia robót budowlanych, polegających na montażu tablicy lub urządzenia reklamowego, zgodnie z przepisami prawa budowlanego - informuje Dariusz Słodkowski, kierownik Działu Użytkowania Przestrzeni Publicznej Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Dodatkowo sklep przy Wałach Jagiellońskich znajduje się w obszarze rejestrowym, gdzie montaż każdej reklamy wymaga uzgodnienia z pomorskim wojewódzkim konserwatorem zabytków.
W tym konkretnym przypadku żadna z reklam nie jest zgodna z gdańską Uchwałą krajobrazową. Dodatkowo lokal nie posiada bezpośredniego wejścia z ulicy, więc nie przysługuje mu ani szyld równoległy, ani możliwość wyklejenia witryny. Dla lokali tego typu możliwa jest wyłącznie tablica wizytówkowa przy wejściu, o powierzchni 0,1 m kw.

- Reklama tej działalności, wraz z sąsiednim lokalem, jest przedmiotem naszego zainteresowania. Do właścicieli zostanie wysłane wezwanie do dostosowania jej do obowiązujących przepisów - zapowiada Słodkowski.
Chociaż byliśmy na miejscu, z racji tego, że lokal nie jest jeszcze otwarty, nie mogliśmy porozmawiać z jego właścicielem.

Opinie (300) ponad 10 zablokowanych

  • A obok na locie jest napis LOT i on może być ? (1)

    • 19 2

    • Na dostosowanie istniejących szyldów/reklam do uchwały były 2 lata od wprowadzenia (jeszcze pół roku)
      Napisy takie jak LOT to szyldy, mogą być ale mają określone wymiary (te wyżej mogą być większe, ale i tak zwykle są za duże), mają podane proporcje do elewacji/okien i odstępy od siebie i innych elementów np. okien. Przepisy są też nieco inne w zależności od strefy w jakiej znajduje się budynek.

      • 0 1

  • Faktycznie kiepska ta witryna. Szczególnie ten otwieracz do piwa (3)

    Jak ktoś chce otworzyć piwo otwieraczem, to otwiera się od dołu do góry. A na obrazku, ktoś próbuje otworzyć piwo od góry :-)

    • 16 4

    • bo to dla praworęcznych

      mańkuty robią jak ty.

      • 2 0

    • jakiś wieśmak żabce pozazdrościł :)

      • 1 3

    • Wprowadzanie klientów w błąd!

      Za to powinni beknąć ;)

      • 1 2

  • Oklejone okna

    Gorzej wyglądają zasłonięte całe połacie bloku wraz z oknami budynków mieszkalnych to jest skandal a nie reklama sklepu

    • 12 0

  • (3)

    Zastanawiam się tylko nad jednym
    Kto będzie utrzymywał tych urzędników jak już zrobią porządek z reklamami .

    • 21 4

    • zajmą się choćby cenzurą od natrętnych wpisów

      • 1 1

    • Jeszcze nowych zatrudnią

      będą trzepali kasiorę z kar za niezgodne z uchwała reklamy, to miasto będzie miało nowe źródło dochodu... Jak ktoś czytał uchwałę, to wie że 95% szyldów jest niezgodna z przepisami (za duże, żle umieszczone, za dużo razy powtórzone)

      • 3 0

    • Spokojnie, spokojnie!

      Urzędnicy mają jedną podstawową umiejętność: wynajdywanie zbędnego zajęcia, które nie pociąga za sobą żadnej odpowiedzialności. Jeśli kiedykolwiek uda im się usunąć z przestrzeni publicznej wszystkie "szpetne" reklamy, to zmieni się rozporządzenie tak, żeby wszystkie poprawione już reklamy stały się "szpetne" i cała maszynka ruszy od nowa.

      • 6 2

  • a ten Obok

    na trzy litery jest OK?

    • 10 1

  • Najpierw przytnijcie szyld nieruchomości Tig... Niech trzyma wymiar pozostałych tablic.

    • 10 0

  • Oj tam czepiają się reklamy ...

    ... a wystarczy się odwrócić, żeby zobaczyć potworka.

    • 17 1

  • Kiedyś nastaną piękne czasy, gdy wszyscy będziemy jedną wielką rodziną urzędniczą.

    Każdy z nas będzie miał ciepłą posadę w jakimś urzędzie. Okrągłe pensje będzie nam wypłacało państwo, wszystko będzie uregulowane odpowiednimi przepisami, nikt nie będzie wychylał się z szeregu, nie będzie żadnych cwanych przedsiębiorców chcących tylko oszukać i okraść bliźniego - nastanie cudowny Eden!

    • 21 7

  • Aż drapie w gardło. Jak tak można szpecić swoje miasto?

    • 5 12

  • a już myśleli że się nachapią pełną chochlą...

    • 8 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane