• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwa buspasy i trzy pasy dla osóbówek. W piątek otwarcie przebudowanej ul. Kwiatkowskiego

Piotr Weltrowski
22 czerwca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Najnowszy artykuł na ten temat Estakada Kwiatkowskiego potrzebuje remontu
  • Wyremontowana ul. Eugeniusza Kwiatkowskiego na odcinku od skrzyżowania z ul Admirałą Józefa Unruga do skrzyżowania z ul. Płk. Stanisława Dąbka.
  • Wyremontowana ul. Eugeniusza Kwiatkowskiego na odcinku od skrzyżowania z ul Admirałą Józefa Unruga do skrzyżowania z ul. Płk. Stanisława Dąbka.
  • Wyremontowana ul. Eugeniusza Kwiatkowskiego na odcinku od skrzyżowania z ul Admirałą Józefa Unruga do skrzyżowania z ul. Płk. Stanisława Dąbka.
  • Wyremontowana ul. Eugeniusza Kwiatkowskiego na odcinku od skrzyżowania z ul Admirałą Józefa Unruga do skrzyżowania z ul. Płk. Stanisława Dąbka.
  • Wyremontowana ul. Eugeniusza Kwiatkowskiego na odcinku od skrzyżowania z ul Admirałą Józefa Unruga do skrzyżowania z ul. Płk. Stanisława Dąbka.
  • Wyremontowana ul. Eugeniusza Kwiatkowskiego na odcinku od skrzyżowania z ul Admirałą Józefa Unruga do skrzyżowania z ul. Płk. Stanisława Dąbka.

Zmodernizowany odcinek trasy KwiatkowskiegoMapka w Gdyni zostanie oddany w całości do użytku w piątek, 24 czerwca. Dobiega końca saga z przebudową ostatniego fragmentu.



Czy po otwarciu przebudowanego odcinka trasy Kwiatkowskiego znikną tam korki

Przypomnijmy, że przebudowa ul. Kwiatkowskiego rozpoczęła się 1 marca 2021 r. Znajdujący się w opłakanym stanie, a przede wszystkim permanentnie zakorkowany odcinek drogi od estakady do skrzyżowania z ul. Dąbka wymagał remontu.

Ostatecznie dwa buspasy i trzy pasy dla osobówek na ul. Kwiatkowskiego w Gdyni



Gdy miasto ogłosiło swoje plany, mieszkańcy północnych dzielnic Gdyni odetchnęli z ulgą, bo zapowiedziano, że zamiast dwóch dotychczasowych pasów ruchu pojawią się aż cztery.

Co więcej, prace miały potrwać tylko kilka miesięcy i zakończyć się w październiku 2021 r.

Po kilku miesiącach władze miasta poinformowały, że dwa spośród czterech pasów ruchu na ul. Kwiatkowskiego będą buspasami.

Tę informację dobrze przyjęli pasażerowie komunikacji miejskiej. Zmotoryzowani mieli mieszane uczucia.

Wszyscy natomiast zmartwili się informacją, że prace zakończą się później, niż planowano. Nowy termin wskazano na styczeń 2022 r.

Przez 34 lata w budowie. Historia Trasy Kwiatkowskiego

Dość szybko okazało się jednak, że i tego terminu dotrzymać się nie uda. Niemniej miasto wzięło pod uwagę głosy rozczarowanych mieszkańców i wraz z wykonawcą podpisało aneks zmieniający nie tylko termin, ale i zakres prac.

W skrócie: zdecydowano się dodać jeszcze jeden pas dla kierowców - prowadzący w kierunku skrzyżowania z ul. Dąbka.

Oficjalne otwarcie ul. Kwiatkowskiego w Gdyni: 24 czerwca



Kilkanaście dni temu zakończyły się prace i zaczęły procedury odbiorowe. Teraz zaś o terminie oddania całego przebudowanego odcinka do użytku poinformowały władze miasta.

- W piątek, 24 czerwca, w ciągu dnia etapami włączane będą kolejne strefy stałej organizacji ruchu na ul. Kwiatkowskiego - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Ostatecznie ulica Kwiatkowskiego będzie miała dwa buspasy (po jednym w każdym kierunku jazdy), a także trzy pasy ruchu (dwa do góry, jeden na dół), obustronne chodniki oraz drogę dla rowerów.

- W ramach inwestycji przebudowane zostało także skrzyżowanie z ul. Podgórską. Mieszkańcy zyskali chodniki, zmodernizowaną infrastrukturę przystankową oraz sygnalizację świetlną. Powstała także nowa kanalizacja deszczowa, a całość dopełni nowoczesne oświetlenie w technologii LED, nasadzenia zieleni i mała architektura. Amatorzy jednośladów pojadą kolejnym fragmentem drogi rowerowej, realizowanej w ramach międzynarodowej trasy R-10, która powstała po jednej stronie i połączy się z odcinkiem trasy biegnącym od ul. Andersa do ul. Kwiatkowskiego - dodaje Łucyk.
Wykonawcą prac była firma Strabag, wartość inwestycji to około 23 mln zł.

Opinie (156) 4 zablokowane

Wszystkie opinie

  • (5)

    Kto będzie przecinał wstęgę? Marek?

    • 28 5

    • kucyk

      i od razu zamaluje jeden pas i zrobi z niego drogę rowerową

      • 5 2

    • Od przecinania wstęg jest Wojciech

      Marek jest od tłumaczenia się i skupiania na sobie niezadowolenia Gdynian.

      • 12 1

    • Na pewno nie Paweł XD

      • 0 1

    • orkiestra będzie bo to wydarzenie bardzo ważne

      • 0 1

    • Cały u. m

      • 0 1

  • Oby tylko biskup poswięcił. (5)

    • 40 6

    • Zawsze doceniam rozwiazania poprawiające bezpieczenstwo np. krzyżowanie sie ciągu pieszego i rowerowego...

      • 9 1

    • Może sam papiez się pojawi? (2)

      • 5 1

      • Papiż? A conajmniej bańkę za poświęcenie masz?

        • 0 0

      • Twoim zadaniem jest szczucie?

        • 0 0

    • Chcesz zagrzewać do walki obie strony?

      • 0 0

  • Szkoda, że nie uczymy się na błędach zachodu (7)

    tam już odchodzi się od buspasów, gdyż jest to rozwiązanie szkodliwe dla środowiska i uciążliwe dla mieszkańców.

    • 44 55

    • Jakiś przykład?

      • 19 2

    • (1)

      chyba kierowców uciążliwe co najwyżej.

      • 8 7

      • Czyli dla dużej części obywateli!

        • 2 3

    • Ty szukasz naiwnych dla swych bajek ? (2)

      Byłem w Berlinie na majówce i buspasów jest tam pełno. Sam miałbym kolizję - przecinałem buspas by wjechać na pas do skrętu w prawo przy dworcu Zoo i nie zauważyłem, jak jeden Helmut - cwaniak w osobówce zbliżył się do mnie buspasem. Dzięki jego reakcji nie zderzyliśmy się bokami.

      • 3 7

      • Niesamowite, matka siedziała z tyłu?

        • 6 2

      • Oj Wojtas i po co ty do tego Berlina samochodem wjeżdżałeś. Potem się z Polaków śmieją.

        • 3 1

    • Racja, tam się po prostu zamyka ulice dla aut osobowych

      • 4 3

  • A w sobotę wchodzą kolejne cięcia w ZKM

    Buspasy będą robić za dodatkowe pasy dla samochodów

    • 33 6

  • (5)

    Jaki jest sens buspasa w dół to nie wiem. W dół powinny być normalne 2 pasy plus zatoczki. Ale nawet z jednym pasę będzie raczej ok

    • 58 10

    • Taki sam jak sens zakupu autobusów elektrycznych (3)

      Do miasta z siecią trolejbusową.

      • 23 11

      • (1)

        siec trolejbusowa nie pokrywa całego miasta, brak jej np na Witominie, Obłużu, Pogórzu itp.

        • 8 4

        • Na Oksywiu była. Była też stacja kolejowa.

          • 3 1

      • pokaż tą sieć na Chwarznie

        • 4 2

    • A ja wiem, dodatkowo jeszcze progi zwalniajace i foto radar powinien z automatu byc.

      Juz wiesz dlaczego? Podpowiem, kto tam jezdzi 30km/h i patrzy na znaki, przejscia i swiatla...

      • 3 1

  • Wystarczylo metropoitalna pociagnac z Witomina przez maxymiliana do oburza ...

    A tak za dużo się nie zmieni jak osiedla się rozbudują...

    • 9 8

  • Ścieżka rowerowa tylko z jednej strony? (12)

    Oj, to rowerofczyki będą cisnąć pod górę jezdnią "bo nie ma ścieżki rowerowej".

    • 17 8

    • (3)

      KRD nakazuje jazdę ulicą, jeśli nie ma ścieżki rowerowej. Za jazdę rowerem po chodniku jest mandat, więc rowerzyści nie bardzo mają wybór.

      • 11 11

      • (2)

        Tyle że tam będzie ścieżka rowerowa, dwukierunkowa, więc rowerzyści mają obowiązek z niej skorzystać.

        • 12 8

        • Nie mają obowiązku, jeśli jadą w kierunku, w którym dalej nie ma DDR. (1)

          Więc pozostaje im jazda jezdnią, jeśli są po prawej stronie lub tam jadą. Miejmy nadzieję, że na granicy buspasa będzie w miarę bezpiecznie.

          • 4 7

          • Tam jest DDR dwukierunkowa. W OBU kierunkach.

            Nie ma tam kierunku bez DDR, więc trzeba jechać tą dwukierunkową DDR.

            • 4 3

    • Zgodnie z przepisami jako kierującego rowerem obowiązują mnie znaki umieszczone po prawej stronie jezdni

      • 9 8

    • no będą, bo jakoś nie widzę wielu przejazdów na drugą stronę tych 5 pasów.

      • 6 1

    • Opinia wyróżniona

      Z tej strony co nie ma ddr, jest tylko jeden wjazd do bloków. Dobra infra wtedy, to połączenie (2)

      przez przejazd rowerowy ddr z tym wjazdem - boczną uliczką. Wtedy rowerzyści nie muszą jechać ulicą pod górę, aby wjechać w tę uliczkę.

      A tak nie zawsze tak jest nie tylko w Gdyni, ale w całej PL.

      • 7 25

      • (1)

        Ok, ale teraz jeszcze raz, tak aby dało się zrozumieć przekaz.

        • 15 2

        • Rowerowi mają niski iloraz inteligencji.

          • 8 9

    • będą cisnąć też w dół jezdnią

      jeśli uznają, że bezpieczniej będzie jechać jezdnią

      • 0 0

    • Jak tylko widzę rowerzystę piszącego o ddr, to już wiem, że to będzie intelektualnie słaby komentarz

      • 2 1

    • Ja

      A niech rowerzyści cisną buspasem, autobus i tak jeden na 7 min przejedzie. Gdyby to była normalna ulicą bez buspasow to rozładowało by ruch. A tak nie będzie dużej zmiany.

      • 0 0

  • Korki zostaną dalej, tylko przeniosą się nieco wyżej (3)

    • 47 2

    • Aby pozbyć się korków

      Trzeba zakazać ruchu samochodów...

      • 2 9

    • U góry Kwiatkowskiego/Dąbka powinno być rondo turbinowe

      I przede wszystkim to zrobić wiadukt przy szperku/stacji, bo to jest to wąskie gardło. A tak tylko lekko korek się przesunie w górę, a jak będą duże natężenie ruchu to i tak będzie korek na estakadzie... Pieniądze w błoto, ale władza coś robi...

      • 14 2

    • Już teraz korkuje się przed wiaduktem

      • 1 1

  • Na ścieżce rowerowej powinni zrobić progi zwalniające! (3)

    Bez tego zaraz jakiś rowerofczyk zabije pieszego na przejściu.

    • 39 10

    • prędzej kierofczyk skręcający w prawo uśmierci rowerzystę lub pieszego

      • 6 13

    • To będą ją omijać po chodniku, ewentualnie po trawniku.

      • 2 0

    • Ale takie wysokie i kwadratowe.

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane