- 1 Rozporządzenie ws. zakazu wstępu do lasów (31 opinii)
- 2 8 godzin opóźnienia i lądowanie w Poznaniu (372 opinie)
- 3 Nie będzie lepszej segregacji - będą kary (256 opinii)
- 4 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (113 opinii)
- 5 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (738 opinii)
- 6 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (109 opinii)
Dwa nowe tramwaje już na torach
O godz. 8:30 na przystanku przy gdańskim urzędzie odbyła się oficjalna prezentacja nowych tramwajów Pesa Jazz Duo, które już dziś będą wozić pasażerów. Pojazdy wyposażone są m.in. w ładowarki USB, uchwyty na rowery oraz defibrylatory AED.
Nowe tramwaje wyglądają identycznie jak starsze modele, jednak w środku różnią się kilkoma ważnymi detalami.
- Dzisiaj mieszkańcy pewnie nie zauważą, że jadą nowym tramwajem, ponieważ wizualnie jest on identyczny jak jego poprzednik. Natomiast w środku znajdziemy kilka nowych rozwiązań, jak ładowarki USB, oświetlenie dostosowujące barwę do temperatury na zewnątrz, uchwyty na rowery i nieco inne miejsce dla niepełnosprawnych - Maciej Lisicki, prezes GAIT.
Nowy tramwaj dla Gdańska wciąż niedopuszczony do ruchu
Nowe tramwaje są pierwszymi sprowadzonymi w ramach dużej umowy z firmą Pesa. Do końca 2020 r. do Gdańska ma dojechać kolejnych 11 tramwajów, a do końca 2021 r. - jeszcze 15 kolejnych sztuk. Co ciekawe, za opóźnienia w ramach kontraktu GAIT cały czas nalicza kary, które ostatecznie mogą wynieść nawet 16 mln zł.
- Kary są naliczane na bieżąco, zgodnie z umową. Według naszej oceny suma tych kar złoży się na wartość dwóch tramwajów. Pesa miała swoje kłopoty, ciągłe wzloty i upadki, ale wiemy, że z tego kontraktu bardzo chce się wywiązać. Złożyliśmy zamówienie na kolejne 15 tramwajów do końca przyszłego roku. To są tramwaje dobrej jakości za dobrą cenę, dlatego jesteśmy cierpliwi i wyrozumiali - kończy prezes Lisicki.
Patronami nowych tramwajów zostaną Brunon Zwarra i Zbigniew Cybulski.
- Jeden tramwaj to koszt ponad 8 mln zł. To nie jest mało, ale miasto Gdańsk konsekwentnie realizuje program rozwoju komunikacji publicznej. Program unijny, z którego wsparcia korzystamy, nie tylko daje nam pieniądze na zakup tramwajów, ale także na rozwój infrastruktury tramwajowej - mówi Aleksandra Dulkiewicz, prezydent Gdańska.
Miejsca
Opinie (328) ponad 20 zablokowanych
-
2019-11-01 07:36
Gdzie sa siedzenia :(
Historia lubi sie powtarzac w tytanicu brakowalo lodzi ratunkowych a tu brakuje siedzen :( wiec wole autobus tam jest tyle siedzen ja na trybunie :)
- 8 3
-
2019-11-01 08:00
Łał (1)
Ale znaczące zmiany Ładowarka USB i uchwyt rowerowy mmm jest czym się szczyci a nie lepiej dodatkowe miejsce na wózek inwalidzki lub dla matki z dzieckiem
- 11 1
-
2019-11-01 08:55
Nie lepiej.
- 1 0
-
2019-11-01 09:31
Może czas trochę schudnąć (1)
Pewnie najwięcej pretensji o małą liczbę miejsc mają otyłe serdelkopodobne grubiszcza. No tak nie można ustać przez 5 minut i ze smartfonem się rozsiąść. To jest tramwaj wsiadasz jedziesz parę przystanków, wysiadasz a nie wycieczka krajoznawcza.
- 4 10
-
2019-11-01 09:53
5 minut?
Dobre sobie. W Gdańsku to tyle jedzie się od jednych świateł do kolejnych.
- 4 0
-
2019-11-01 09:57
37% jeździ codziennie komunikacą
to jak by miało pozostałe 63 % się zmieścić do tego co jest pełne
- 5 0
-
2019-11-01 10:13
Przydałoby się jeszcze dobre torowisko.
No i dobra płaca dla motorniczych.
- 6 1
-
2019-11-01 11:55
no nie, Pesa Jazz to najmniej wygodne
tramwaje dla pasażerów - najmniej miejsc siedzących i połowa w tył
- 7 3
-
2019-11-01 12:10
najwygodniejsze są konstalowe 105ki
- 2 1
-
2019-11-01 12:34
widać że GAIT nie jeżdzi tramwajami
widać że GAIT nie jeżdzi tramwajami, bo kupuje takie, które są mało wygodne dla pasażerów
- 5 2
-
2019-11-01 16:42
(1)
Dlaczego rowery wozi się.
- 4 0
-
2019-11-02 07:29
masz rower to jedź rowerem... takie moje zdanie !
- 2 1
-
2019-11-02 00:03
Jak PO moze to bolec, ze Polskie tramwaje. Bedzie donos do Brukseli?
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.