• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwa ronda w Kiezmarku korkują "siódemkę". Czy można temu zaradzić?

Maciej Naskręt
11 kwietnia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejne kilometry ekspresówki do Warszawy gotowe
  • Problemowe rondo przed mostem w Kiezmarku od strony Gdańska.
  • Problemowe rondo przed mostem w Kiezmarku od strony Gdańska.
  • Problemowe rondo przed mostem w Kiezmarku od strony Gdańska.
  • Problemowe rondo przed mostem w Kiezmarku od strony Gdańska.
  • Widok na budowę drogi ekspresowej w kierunku Elbląga z wału przy Wiśle.

Przed nami kolejne weekendy - m.in. majówka, a potem jeszcze wakacje. Tysiące kierowców przyjadą nad morze, ale niestety mogą wtedy utknąć w korkach przed mostem w Kiezmarku. Przedsmak tego mieliśmy w minione święta wielkanocne - korki miały po 10 km. Paraliż krajowej "siódemki" wywołują dwa ronda wprowadzone na czas budowy drogi ekspresowej. Sprawdzamy, czy korkom można jakoś zaradzić.



Czy obawiasz się korków do mostu w Kiezmarku z powodu robót?

Kierowcy, którzy korzystają (głównie w weekendy) z drogi krajowej nr 7, muszą liczyć się z trwającymi przez najbliższe dwa lata utrudnieniami. Przedsmak tego, co będzie działo się w ciągu kilkunastu najbliższych miesięcy, kierowcy mieli w minione święta.

W piątek po południu przed Wielkanocą kierowcy do mostu w Kiezmarku jechali nawet godzinę. Natomiast w świąteczny poniedziałek, kiedy wracali do Trójmiasta, korek zaczynał się 10 km przed mostem w Kiezmarku.

Winne dwa ronda po obu stronach mostu

Powodem weekendowych korków jest wprowadzenie dwóch rond po obu stronach mostu nad Wisłą w Kiezmarku. Wytyczono je po to, by kierowcy mogli zjechać na drogi prowadzące do Mikoszewa (przy wschodnim brzegu Wisły), a także do Cedr Wielkich i właśnie Kiezmarku (przy zachodnim brzegu Wisły).

Ronda powstały, by zachować wszystkie relacje ruchu na dotychczasowych węzłach, bowiem zlikwidowano zjazdy na północ od drogi krajowej. Powodem są prace prowadzone przy budowie dwóch nowych mostów drogi ekspresowej S7 z Gdańska do Elbląga.

  • Problemowe rondo przed mostem w Kiezmarku od strony Elbląga.
  • Problemowe rondo przed mostem w Kiezmarku od strony Elbląga.
  • Problemowe rondo przed mostem w Kiezmarku od strony Elbląga.
  • Przejazd w kierunku Mikoszewa pod drogą krajową nr 7.
GDDKiA: nie udało się zrobić tego inaczej

Urzędnicy z gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad przekonują, że wprowadzili optymalne rozwiązanie we wspomnianych miejscach.

- Tu musiała zajść równowaga między potrzebami kierowców, mieszkańców i wykonawcy budowy, a także bezpieczeństwem ruchu. Nie można było zorganizować ruchu w inny sposób. Gdybyśmy zapewnili sprawny przejazd wyłącznie kierującym na trasie z Gdańska do Elbląga, skutkowałoby to spowolnieniem prac budowlanych - m.in. ciężarówki musiałyby korzystać z dróg okrężnych. A chcemy przecież wszyscy pojechać ekspresówką jak najszybciej - w październiku 2018 r. - mówi dyrektor gdańskiego oddziału GDDKiA, Robert Marszałek.
Kierowcy muszą się zatem uzbroić w cierpliwość i to na ponad dwa lata.

  • Budowa dwóch mostów nad Wisłą w Kiezmarku.
  • Budowa dwóch mostów nad Wisłą w Kiezmarku.
  • Budowa dwóch mostów nad Wisłą w Kiezmarku.
  • Budowa dwóch mostów nad Wisłą w Kiezmarku.
  • Budowa dwóch mostów nad Wisłą w Kiezmarku.
Budowa dwóch mostów nad Wisłą potrwa do końca kontraktu

Pod koniec zeszłego roku ruszyła budowa drogi ekspresowej S7 na odcinku od Gdańska i Elbląga. Wykonawcami są firmy Budimex i Metrostav. Inwestycja pochłonie z budżetu państwa 3,2 mld zł. Inwestorem jest właśnie gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Przypomnijmy, że przy moście w Kiezmarku powstają dwa nowe obiekty - oba będą obsługiwały ruch drogi ekspresowej. Natomiast stary, istniejący obiekt, który został wyremontowany w 2003 r., po oddaniu ekspresówki będzie służył rolnikom i mieszkańcom.

Co ważne, budowa dwóch nowych przepraw nie zakończy się wcześniej, niż zaplanowano.

- Oba obiekty mają być gotowe pod koniec kontraktu, więc na nieco szybszą zmianę organizacji ruchu w obrębie Wisły nie ma za bardzo szans - mówi Marszałek.
Zabarykadowany zjazd z drogi krajowej nr 7 przy moście w Kiezmarku od strony Elbląga. Zabarykadowany zjazd z drogi krajowej nr 7 przy moście w Kiezmarku od strony Elbląga.
Likwidacja barier przy moście upłynniłaby ruch do Elbląga

Kierujący pojazdami dopytują także, czy jest szansa uczynnienia przejazdu na wał dla tych, którzy zmierzają m.in. do miejscowości położonych w sąsiedztwie mostu. Chodzi o dawną drogę prowadzącą na most od strony miejscowości Dworek.

- By samochody nie rozjeżdżały leciwej, brukowanej drogi, wystarczyłoby ustawić tam wyłącznie zakaz ruchu pojazdów powyżej 3,5 t. To by nieco odkorkowało ruch na tej trasie - mówi pan Łukasz, nasz czytelnik.
Jak ustaliliśmy w gdańskim oddziale GDDKiA, nie ma jednak szans na uczynnienie wspomnianego fragmentu jezdni. I to z dwóch powodów: droga jest w złym stanie technicznym, a ponadto prowadzi po wale, co zagrażałoby jego konstrukcji.

Wizualizacja drogi ekspresowej S7 na Żuławach

Lekarstwem na korki mogą być objazdy

Skoro niewiele można poprawić w kwestii organizacji ruchu, to jedynym lekarstwem jest próba objechania zatorów. Czy jest jakiś sposób? Oczywiście, ale nie gwarantujemy, że objazdy będą zawsze przejezdne.

Jadąc z Trójmiasta w kierunku Elbląga, możemy zjechać z Południowej Obwodnicy Gdańska w Przejazdowie i pojechać przez Bogatkę, Wiślinkę do Trzciniska nad Martwą Wisłą i stamtąd wąską drogą powiatową do Kiezmarka. Możemy zyskać nawet 20 minut, ale droga jest wąska i nieco wyboista.

Propozycja objazdu korka w kierunku Kiezmarka od strony Gdańska. Propozycja objazdu korka w kierunku Kiezmarka od strony Gdańska.
Do Gdańska przez Ostaszewo

Natomiast jadącym drogą krajową nr 7 w kierunku Trójmiasta zalecamy jazdę trasą, którą był prowadzony objazd w czasie przebudowy "siódemki".

W Nowym Dworze Gdańskim na węźle przy barze McDonald zjeżdżamy na Nowy Staw i jedziemy do miejscowości Lubiszynek. Stamtąd kierujemy się na Ostaszewo i główną drogą dojeżdżamy do miejscowości Dworek. Jadąc tak można skrócić czas podróżny nawet o pół godziny.

Propozycja objazdu korka do Kiezmarka od strony Elbląga. Propozycja objazdu korka do Kiezmarka od strony Elbląga.

Miejsca

Opinie (101) 2 zablokowane

  • Tak już jest na rondzie. (1)

    Problem polega na tym, że wjazd drogi z Ostaszewa jest po lewej stronie drogi 7 (jadąc od Nowego Dworu). W czasie "powrotów do Gdańska" ruch od Gdańska jest stosunkowo mały - za to duży jest do Gdańska. Wystarczy, że kilka osób wpadnie na pomysł by jechać przez Ostaszewo i wjeżdżając na rondo przed mostem w Kiezmarku maja pierwszeństwo przed jadącymi 7 co powoduje jej zakorkowanie. Po chwili mamy sytuacje, że boczna drogą jedzie się szybciej, bo samochody wjeżdżające na rondo od strony 7 stoją przepuszczając ciąg samochodów jadących od Ostaszewa. Rondo sprawdza się w dni powszednie ale zupełnie blokuje się przy dużym ruchu w kierunku Gdańska. Może warto pomyśleć o światłach uruchamianych w okresie większego ruchu.

    • 5 0

    • Tak samo w przypadku wyjazdów z Gdańska i proponowanego objazdu przez Bogatkę

      • 0 0

  • Spokojnie, nie jeden remont, budowę przeżyliśmy (4)

    Za półtorej roku zapomnimy o utrudnieniach jakie były prze przebudową i w trakcie przebudowy.

    • 48 11

    • Ktos wie dlaczego przetarg na trase kaszubska S6 beda rozstrzygac przez rok? (2)

      Podobno miala byc juz w marcu 2016 koncrpcja programowa. Tak przez powolnosc GDDiKA Gdansk bedzie opozniona budowa ktora juz ma duzy poslizg.

      Pamietajmy, ze odcinek 6 do Leborka jest najwolniejszy na calej trasie do Szczecina z powodu wielu miejscowosci na trasie.

      • 2 5

      • Bo PIS blokuje kase na lewackie programy 500+przeznaczył (1)

        A ,ze kasa z nieba się nie bierze to na drogi zabrakło

        • 6 8

        • Nie na temat kolego

          • 1 2

    • półtora

      • 17 1

  • By pojazdy nie rozjeżdżały.... (2)

    By pojazdy nie rozjeżdżały leciwej, brukowanej drogi nie wystarczy znak zakazu wjazdu pojazdom powyżej 3,5t.
    Wszelkiej maści kurierzy w pojazdach powyżej 3,5t pierwsi by uciekali z korka w taką drogę. Zresztą nie tylko oni. Taki znak stał przy wiadukcie przy Braci Lewoniewskich w Gdańsku. I co on dawał? Kompletnie nic. Dopiero fizyczne bariery ograniczające wysokość dozwolonych pojazdów pomogły. A i tak co o rusz jeden z drugim w te bariery wjeżdżał.

    • 29 3

    • Wzdłuż Armii Krajowej też stoją znaki zakazujące wjazdu pojazdom o nacisku na oś powyżej 10 ton.

      A co tamtędy jeździ i o jakiej masie, to każdy widzi. Albo kierowcy nie znają znaków, albo mają je w aż tak głębokim poważaniu.

      • 0 0

    • na ogół kurierzy mają dostawczaki do 3,5t

      bo nie posiadają prawka innego niż na B

      • 15 0

  • Oznakowanie szczególnie nowych dróg w Polsce jest fatalne

    Wyjazdy , dojazdy do autostrady sa bardzo słabo opisane. Wcale nie dziwię się,że ludzie wyjeżdżają na autostrady pod prąd. Trzeba to zmienić, przejechałam Europę samochodem wzdłuż i wszerz i w żadnym kraju nie ma takiego marnego oznakowania jak w Polsce.

    • 4 1

  • Praca na 3 zmiany 24/7

    to jedyne rozwiązanie.

    • 4 1

  • a co z sygnalizacją świetlną

    a może by zamiast tych nieszczęsnych rond dać w tym miejscu sygnalizację świetlną. Ronda się sprawdzają przy małym natężeniu ruchu. Wcześniej budowali siódemkę od Elbląga do Miłomłyna i takich korków tam nie było, więc da się

    • 3 3

  • prom w Mikoszwie (3)

    Kolejny objazd, to przez prom w Świbnie/Mikoszewie. Na pewno ciekawiej, szybciej pewnie nie.

    • 49 4

    • prom jest czynny dopiero od maja.

      • 2 0

    • (1)

      Do Elbląga przez autostradę i berlinkę będzie najszybciej, choć może nie najkrócej.

      • 8 0

      • Czyli przez Malbork?

        • 3 2

  • korki powoduje kierowca a nie ronda

    To wina polskich baranów za kierwonica a nie ronda. Niepotrafia wjechac dynamicznie i bezpiecznie na rondo a przy zjeżdżaniu nie wrzuca kierunku a sam ma pretensje jak toi i czeka ze baran mu nie wrzucil kierunku i stoi. Barany nauczcie soe korzystac z ronda bo jak by wprowadzili dwu pasmowe to byście sie po zabijali

    • 8 3

  • Błąd w tekście

    Powinno być napisane: "drogi prowadzące do Cedrów Wielkich", a nie : Cedr

    • 3 1

  • (3)

    Uwielbiam jak urzędnicy mówią, ze lepiej sie nie da, i to dla naszego dobra.

    Ja mogę pojechać ekspresówka trzy miesiące pózniej, jeśli oznacza to niezablokowanie wyjazdu siódemką najbliższe półtora roku.

    A objazdy? Śmiechu warte. Ronda powodują korki? Dojedzcie do nich z innej strony, dzięki temu będzie więcej korków!

    To naprawdę byłby dramat, gdyby mieszkańcy takich aglomeracji jak Leszkowy czy Błotnik musieli sie wybrać aż do skrzyżowania z dk227. To przecież kilka kilometrów, nie można tych stu osób tak ganiać.

    • 85 23

    • te ronda są zrobiona pod wykonawcę a nie ludzi tam mieszkających

      • 10 2

    • lepszy polaczek (1)

      • 6 8

      • Najlepszy Polaczek. Nie ma jak wypowiedź merytoryczna.

        • 13 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane