Fakty i opinie

Dwie oferty na podniesienie trakcji przy wiadukcie nad al. Hallera

Ciężarówka uderza w wiadukt na al. Hallera.

Dwie firmy chcą przebudować trakcję na al. HalleraMapka, by nie zrywały jej jeżdżące tędy ciężarówki. Jedna z ofert mieści się w finansowych oczekiwaniach miasta, które zaplanowało na to 585 tys. zł.



Wypadki i kolizje w Trójmieście. Nagrania czytelników



Czy stałe(a)ś w korku przez zerwaną trakcję na al. Hallera?

tak, ale był to incydent 26%
tak, zdarza się to dość regularnie 31%
nie, nigdy 43%
zakończona Łącznie głosów: 671
Okolica wiaduktu kolejowego nad al. Hallera to jeden z newralgicznych punktów w układzie drogowym Gdańska. Nie każdy pojazd może pod nim swobodnie przejechać. Aby móc bezpiecznie "zmieścić" się pod budowlą, samochód nie może być wyższy niż 3,4 metra.

Kierowców informują o tym umieszczone na wiadukcie znaki. W osi zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 3,4 m", natomiast na prawym pasie ruchu zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 2,6 m".

Nierzadko zdarzają się jednak sytuacje, kiedy kierowcy lekceważą oznakowanie, a duże pojazdy zrywają wiszące przewody trakcyjne, paraliżując ruch w okolicy na kilka godzin.

Rozwiązaniem problemu ze zrywaną trakcją może być jej przebudowa, którą już wcześniej zapowiadali przedstawiciele Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. W ubiegłym roku sporządzona została dokumentacja techniczna przebudowy sieci trakcyjnej w rejonie wiaduktu, następnie ogłoszono przetarg na wykonanie tej inwestycji.

Dwie oferty, jedna trafia w finansowe oczekiwania miasta



Teraz urzędnicy otworzyli oferty, które złożyły firmy zainteresowane przebudową. Jedna z propozycji mieści się w finansowych oczekiwaniach miasta, które oszacowano na 585 tys. złotych.

Oferty złożone w odpowiedzi na przetarg ws. przebudowy trakcji al. Hallera.
Oferty złożone w odpowiedzi na przetarg ws. przebudowy trakcji al. Hallera. mat. GZDiZ
- Trwa sprawdzanie i analiza ofert. Komisja ma na to pięć dni. Po sprawdzeniu może zostać ogłoszony wybór wykonawcy. Kolejnym krokiem jest podpisanie umowy z wykonawcą - podsumowuje Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Rozkłady ZTM w Gdańsku



Przypomnijmy: zadanie będzie polegało na podniesieniu trakcji w rejonie wiaduktu o około 5 cm, wymianie całej konstrukcji sieci (przewód jezdny, poprzeczki, izolatory itp.) oraz zamontowaniu izolatorów sekcyjnych sieci trakcyjnej, które mają pozwolić na ruch tramwajowy w relacji Hallera - Kliniczna w przypadku zerwania sieci trakcyjnej pod wiaduktem Hallera.

Ciężarówka zerwała trakcję na al. Hallera. Materiał archiwalny.

Opinie (122) 4 zablokowane

  • Skoro gait ma fachowców od utrzymania sieci (12)

    To nie lepiej żeby nie robić żadnego przetargu tylko żeby pracownicy to zrobili?
    Przecież to nie jest budowanie całej infrastruktury od nowa tylko podniesienie o kilka cm trakcji.

    • 120 8

    • (2)

      o panie. widac ze nigdy nie pracowales w urzedzie. takie rozwiazania jak ty proponujesz to prywaciaz moze robic. tanio, szybko i dobrze.

      tutaj urzednicy maja do wydania pieniadze niczyje (podatnikow),

      • 57 0

      • (1)

        Urząd nie da swoim ludziom zarobić. Intratne zlecenia na zewnątrz wypycha. Nie raz nie dwa by sie wzielo robote, nawet dodatkowo.

        • 9 0

        • Bo mu nie wolno: ma pieniądze na przetarg, a nie na premie dla pracowników. A pracownicy zleceniodawcy w przetargu startować nie mogą. Za to pewnie niedługo wystartują w jakimś przetargu we Wrocławiu...

          • 0 0

    • a kto prowzije skosi ? o panie drogi (1)

      nie tak się w tym platformeskim kraju buduje drogi

      • 27 2

      • nie chcę ci przypominać jak to szyszko wycinał zdrowe starodęby w Puszczy

        w czasie gdy milion kubików drewna sosnowego leżało pokotem na Pomorzu

        • 3 1

    • (2)

      Nastąpi efekt pewnej zależności, panujących w tkance o równowadze sił - albo po naszemu - co się polepszy, to się pochrzani.
      Każdy z nas zna efekt mierzenia w domu...planujemy, myślimy, mierzymy, Ciach! Przykładamy element, wkręcamy śruby i .... krzyczymy ... Osz Kurde Morelowe z bordowym szlaczkiem !!! Bo nazajutrz w czasoprzestrzeni pod wiaduktem zawiśnie kolejna ciężarówka ;)

      • 1 0

      • Bo wiadukt za nisko albo ulica za wysoko ale co, jak Ziemia jest płaska! (1)

        Więc co zmierzysz to wyjdzie za mało. Ot cała filozofia!

        • 0 0

        • zamiast podnosić linię ...

          to nie lepiej na wzór rosyjkich przejazdów kolejowych - umieścić uruchamiane fotokomórką na wys. TiRa stalowe płyty z zębami wysuwane z jezdni - tak skonstruowane aby trwale uszkadzały każdą ciężarówkę która tam podjedzie

          • 1 1

    • przecież oni to zrobią poprzez firmę pośrednią.

      jako weekendowa fucha. Będzie się czym POdzielić.

      • 7 7

    • Miasto czyli GAIT

      ma fachowców od sieci to niech zrobi ofertę na wykonanie podniesienia trakcji i po sprawie będzie taniej i o gwarancje bliżej na nie to Tczewa czy do Wrocławia jeździć
      Zacznijmy doceniać naszych wykonawców bo zaraz wszyscy wyjada za granice i zostaną nam przybysze za wschodniej granicy.

      • 9 1

    • za połowę (1)

      tej kwoty wyrąbał bym asfalt, położył bym kostkę i było by 10cm niżej

      • 6 1

      • za tą kwotę umieściłbym pod jezdna ładunek wybuchowy niszczacy każdego TiRa który tam podjedzie

        • 2 0

  • (3)

    Kierowcom którzy tam wjechali odebrałbym prawko dożywotnio.Wystarczy myśleć i patrzeć na znaki...a tak miasto zabuli za prawko znalezione w czipsach.Karawana komedii jedzie dalej....ehhh.

    • 47 24

    • Znasz się na tym jak kura na jajku

      • 8 2

    • Tak, dożywotnio

      I jeszcze ich rozstrzelać a przed śmiercią torturować. I jeszcze plusy dostajesz za takie głupoty. Może by ci dożywotnio zabronić pisać w necie?

      • 13 7

    • Gufi jesteś i się nie znasz . Tobie łosiu nic nie trzeba zabierać bo nic nie masz jedynie swoje 500+ co mamusia bierze . Zjedz snikersa i się ogarnij .

      • 0 0

  • Oferta 584 (5)

    przy szacunku inwestora na poziomie 585 oznacza, że zanim zajmą się trakcją, najpierw muszą uszczelnić przecieki...

    • 57 1

    • Oczywisty przewał (3)

      • 17 2

      • (1)

        szansa 999/1000 że przewał ale dowodu nie ma.
        Zresztą lepszy taki przewał niż kwota za duża i przewał unieważniony albo kwota za mała i potem odstąpienie umowy od wykonawcy.

        • 4 2

        • lepszy taki przewał

          niż respiratory widmo i maseczki bez atestu

          • 3 1

      • jak masz taką wiedzę, to zgłoś gdzie trzeba

        w czym twój problem ?

        • 4 5

    • Dlaczego przewał? Bardzo często zdarza się, że Zamawiający informuje oferentów ile ma zabezpieczonych środków, a jeśli nawet nie podaje, to można się tych informacji doszukać w ogólnodostępnych planach budżetowych. Chyba nigdy nie startowałaś/startowałeś w żadnym przetargu?

      • 8 0

  • Ehhh (2)

    Przecież to już powinno być z 10 lat temu podniesione... A tu ciągle dyskusja...

    • 35 15

    • co da to podniesienie jeśli cieżarówki zawadzają o konstrukcję wiaduktu?

      chyba żeby górą puścili ale to wtedy tramwaje raczej nie dosięgną :P

      • 8 1

    • Im wieksza otoczka powagi wokół błachej sprawy sie utworzy tym większy hajs miasto wyłoży. Bendzie pan zadowolonoloeeeyyyy

      • 6 0

  • oferta tysiaka mniejsza niz to, co chce zaplacic spółka

    to na bank przypadek

    • 45 3

  • (4)

    Wystarczy dawać po 5000zł mandatu i problem zniknie w sekundę.

    • 46 6

    • (2)

      Za taki maner dowalić 10.000zł mandatu to problem zniknie w sekundę, bo nikomu takie chojrakowanie sie po prostu nie opłaci. Do tego postawić w widocznych miejscach ostrzegające zakazy wjazdu dla pojazdów powyżej określonej wysokości które są podstawką prawną do wystawienia mandatu, a, że monitoring już tam jest, więc problem rozwiązany? Jeśli ktoś jest baranem bez wyobraźni, czy d**ilem to często jedyną rzeczą która skutecznie go odstraszy od popełnienia czynu zabronionego, wykroczenia itp. to jest nią właśnie nieuchronność kary. Tak samo z piratami drogowymi plus leśnymi śmieciarzami. Skoro ostatnio podjęto uchwałę o podniesieniu kar ze śmiesznych 500zł do 5000zł to czemu nie postąpić tak samo z naćpanymi/pijanymi kierowcami, jeżdżącymi bez uprawnień, również piratami bo to zwykłe grupy potencjalnych drogowych morderców? Swoją drogą ten wiadukt to piękna robota, zauważcie, że nadal jest w dobrej kondycji mimo swojego wieku i konstrukcji na nity. Swoją drogą przypomnę, że nic nie jest niezniszczalne. Któregoś razu przeciążony tir może go trwale uszkodzić, a zastanawialiście się co wtedy? Przypominam, że biegną nad nim tory kolejowe, stwarza więc to zagrożenie wstrzymania ruchu do czasu naprawy torowiska którego konstrukcja też się może naruszyć, nie mówiąc o potencjalnej katastrofy w ruchu lądowym... Na co więc czekamy?

      • 41 5

      • Wcześniej pisałeś że dowalić 5000 mandatu to się zdecyduj

        • 0 1

      • kogoś, kto jest skłonny skasować ciężarówkę wartą dużo więcej taka kara nie przestraszy

        • 0 0

    • No tak....najlepiej a potem wprowadzić jeszcze karę śmierci

      • 0 0

  • Czy koszty zostaną podzielone na dotychczasowych podnosicieli trakcji?

    • 24 0

  • Kto wierzy, że podniesienie trakcji... (8)

    ... o 5 centymetrów cokolwiek tam zmieni?

    • 113 3

    • zmieni ;)

      jako dobry kolega urzedników moja firma zarobi na tym krocie i udam się na egzotyczne wakacje. Jak wróce oczywiscie znowu bedzie zerwana ale kontrakt na jej naprawe tez mam. Cokolwiek zatem to zmieni. Moze nie tam ale tu - znaczy u mnie.

      • 26 4

    • (1)

      Głównie chodzi o izalotary czyli możliwość przejazdu przez Kliniczna

      • 12 0

      • i te izolatory...

        ... pół miliona kosztują?

        • 5 1

    • Problemem nie jest to że trakcja jest za nisko a to że wjeżdżają tam zbyt wysokie samochody.

      • 25 1

    • zmieni wszystko (2)

      po podniesieniu sieci, zostaną zamontowane izolatory
      od tego czasu tramwaje będą mogły kursować nawet po zerwaniu sieci

      jakbyś potrafił czytać ze zrozumieniem, to byś wszystko wiedział

      • 4 9

      • czlowieku nawet nie wiesz o czym piszesz! jak beda mogly kursowac po zerwaniu? izolator sekcyjny zmniejszy pole wylaczenia trakcji a podniesienie o 5cm nic nie da. rownie dobrze mozna nakazywac kierowca ciezarowek spuszczac powietrze przed wjazdem haha

        • 11 1

      • Z góry to jeszcze mógłbym uwierzyć...

        ... a pod górę?

        • 1 0

    • Ten kto wymyślił ze 5cm zmieni sytuacje to taki sam jelop jak ten co odwrócił ruch na piramowicza!ogarnijcie się !!!!

      • 6 1

  • (6)

    Moim skromnym zdaniem urzędnicy w mieście powinni się poważnie zastanowić nad budową drugiego, nowego przejazdu pod torami. Tym bardziej, że mowa jest o jednym z newralgicznych przejazdów!

    • 39 8

    • (3)

      W sensie, zwężenia jezdni do jednego pasa i stworzenia szerokiego pasa dla rowerów. Ciężarówki puścić po torach, niech jadą zgodnie z rozkładem PKP :D

      • 4 7

      • Ale jesteś śmieszny :D (2)

        • 2 0

        • szwajcarzy by chronić drogi ustawowo nakazali przewóz wszystkich TiRów przez alpy tylko koleją (1)

          można?

          • 1 1

          • Zamordyzm szwajcarski sobie darujmy.

            • 1 0

    • I odwrócić kierunek jazdy na Piramowicza

      • 3 0

    • :)

      yhmmm... i zablokować skmkę na rok na odcinku śródmieście [ wrzeszcz - pomysł petarda gratulacje, nadto, ciekawi mnie gdzie można by taki przejazd umieścić?

      • 0 0

  • rozwiązanie za 20.000zł

    uwaga gratis - państwo slucha , ja piszę. wystarczy zrobić bramkę przed tym obniżeniem i na niej rozwalać tiry z wysokim mandatem. koniec

    • 64 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.