- 1 Rozporządzenie ws. zakazu wstępu do lasów (35 opinii)
- 2 Nie będzie lepszej segregacji - będą kary (258 opinii)
- 3 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (113 opinii)
- 4 8 godzin opóźnienia i lądowanie w Poznaniu (372 opinie)
- 5 Pomorze za 36 lat: kobiece i... stare (86 opinii)
- 6 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (738 opinii)
Dwie oferty na wiadukt przy ul. Puckiej
Są dwie oferty na zaprojektowanie i wybudowanie wiaduktu drogowego wzdłuż ul. Puckiej nad torami kolejowymi stacji Gdynia Port. Po wyłonieniu wykonawcy prace projektowe mają ruszyć w 2021 r. W połowie 2023 r. wiadukt powinien być gotowy.
- Strabag Sp. z o.o. - 78 970 302,08 zł brutto,
- Mostostal Kraków SA - 98 281 787,50 zł brutto.
Termin realizacji prac w obu ofertach to drugi kwartał 2023 r. Obaj wykonawcy udzielili też pięć lat gwarancji i rękojmi na to zadanie, więc wybór wydaje się oczywisty, bo oferta Strabagu jest nie tylko o prawie 20 mln zł tańsza, ale też mieści się w kosztorysie.
Wiadukt będzie konstrukcją o długości 185 m i szerokości 18,15 m. Na obiekcie znajdą się dwa pasy ruchu, 1,5-metrowy chodnik dla pieszych oraz ścieżka rowerowa o szerokości minimum dwóch metrów. Konstrukcja zostanie zabezpieczona barierami ochronnymi.
- To kolejna ważna inwestycja poprawiająca bezpieczeństwo i zwiększająca przepustowość dróg w północnych dzielnicach Gdyni. Zrealizujemy ją na bazie umowy o współpracy zawartej pomiędzy Gminą Miasta Gdyni oraz spółką PKP Polskie Linie Kolejowe SA, która pokryje koszty budowy wiaduktu w granicach obszaru kolejowego, a miasto sfinansuje budowę pozostałej infrastruktury, w tym elementów drogowych - mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
Wiadukt dzięki współpracy PKP i Gdyni
Przypomnijmy, że obiekt powstanie dzięki umowie między PKP PLK a Gdynią, podpisanej jesienią 2019 r. Dokument zobowiązuje PKP do sfinansowania budowy wiaduktu. Miasto wyłoży środki na budowę układu drogowego: budowę jezdni, chodników, ścieżki rowerowej, budowę murów oporowych i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego. Z budżetu miasta będą wypłacone również odszkodowania dla tych właścicieli budynków, które będą musiały zostać wyburzone.
Co z tunelem przy ul. Chylońskiej?
Oprócz wspomnianego wiaduktu wciąż w planach PKP PLK pojawia się budowa tunelu pod torami w rejonie ul. Chylońskiej i linii 202. Ponieważ znajdującymi się tam liniami kursują zarówno składy SKM, jak i pociągi dalekobieżne, szlabany są tam zamknięte częściej i na dłużej. Na rogatkach czekać tu można nawet kilkadziesiąt minut.
Według ostatnich informacji kolej miałaby sfinansować budowę tunelu pod torami, a miasto zapłacić za wykonanie do niego dróg dojazdowych. Na razie w tej sprawie toczą się dyskusje, ale brakuje konkretów. Władze miasta nie ukrywają, że czekają na inicjatywę ze strony PKP.
Test drogowy: którędy najszybciej na północ Gdyni. Film archiwalny
Miejsca
Opinie (152) 3 zablokowane
-
2020-12-02 15:24
Pracuje od 30 lat Hutniczej (2)
Czyli ludzie z pracy zmęczeni głodni dalej będą przechodzić pod rogatki.Musi wydarzyć się tragedia jakąś i dopiero wtedy ruszą pracę na link hutnicza-chylonska.
- 12 1
-
2020-12-02 15:36
A sto metrow obok jest przejscie podziemne (1)
...ludzie na sile przebiegaja pod rogatkami przez pociagami aby potem isc wzduz toru do wyjscia z tunelu ....
- 1 2
-
2020-12-02 17:55
raczej czterysta metrów i to wzdłuż torów
a tam droga zamknięta
do tego dodajmy przejście przez Plac Dworcowy i z powrotem 400 metrów by znaleźć się po drugiej stronie szlabanu
czyli nadkładamy kilometr "spaceru"- 5 0
-
2020-12-02 15:27
Kurcze czemu nie MTM (2)
Oni wszystko tak dobrze wykonują i szybko i mieli by blisko do bazy .No szkoda
- 2 0
-
2020-12-02 15:37
Znasz jakas inwestycja ktora wykonali w terminie? (1)
- 0 0
-
2020-12-02 16:22
malowanie pasów rowerowych
- 3 0
-
2020-12-02 15:41
Gdynia - problemy trzeciego świata
- 7 3
-
2020-12-02 15:45
sprawdziłbym firmy "szwagrów" tego który z uporem maniaka forsuje ten wiadukt
...podczas gdy w pierwszej kolejności powinno być rozwiązane połączenie Chylońskiej z rejonem ul Hutniczej (poprzez ul Pucką) teraz to horror dla aut, a dla pieszych rosyjska ruletka na przejeździe kolejowym, a tu trzeba choćby kładki nad torami której koszt to ok 200-300 tys zł
- 6 0
-
2020-12-02 15:57
Zaorać te pseudo tory do Elektrociepłowni i zbudować tunel lub wiadukt.
- 2 3
-
2020-12-02 16:11
Nie ukrywam, że czekam na inicjatywę władz miasta
a w szczególności Wojciecha Szczurka, zwanego prezydentem ...
- 15 0
-
2020-12-02 16:13
Gryzoń ćwierć
wieku dumał aż wydumał. Wierzyć się nie chce. Poważniejsze inwestycje zabrałyby wiek albo dwa :-(
- 12 0
-
2020-12-02 16:22
Władze tego miasta to władze tamto...
A nam się podobają a jak wam nie to...........!
- 3 0
-
2020-12-02 16:27
Fajnie, lubię pociomgi!
- 3 0
-
2020-12-02 16:30
Plakać się chce
Ul Chylońskak to jest dopiero problem przejazd przez szlabany na Puckiej.
- 12 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.