• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwie oferty na wiadukt przy ul. Puckiej

Michał Sielski
2 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej
Wiadukt pozwoli kierowcom przejechać nad torami bez czekania - jak dotąd - na otwarcie szlabanów. Wiadukt pozwoli kierowcom przejechać nad torami bez czekania - jak dotąd - na otwarcie szlabanów.

Są dwie oferty na zaprojektowanie i wybudowanie wiaduktu drogowego wzdłuż ul. Puckiej nad torami kolejowymi stacji Gdynia PortMapka. Po wyłonieniu wykonawcy prace projektowe mają ruszyć w 2021 r. W połowie 2023 r. wiadukt powinien być gotowy.



Czy wiadukt na ul. Puckiej pomoże rozładować korki przed przejazdami przez tory?

Gdynia zabezpieczyła na wykonanie tej inwestycji 82 745 364,44 zł brutto. Oferty złożone w postępowaniu przetargowym:
  • Strabag Sp. z o.o. - 78 970 302,08 zł brutto,
  • Mostostal Kraków SA - 98 281 787,50 zł brutto.

Termin realizacji prac w obu ofertach to drugi kwartał 2023 r. Obaj wykonawcy udzielili też pięć lat gwarancji i rękojmi na to zadanie, więc wybór wydaje się oczywisty, bo oferta Strabagu jest nie tylko o prawie 20 mln zł tańsza, ale też mieści się w kosztorysie.

Wiadukt będzie konstrukcją o długości 185 m i szerokości 18,15 m. Na obiekcie znajdą się dwa pasy ruchu, 1,5-metrowy chodnik dla pieszych oraz ścieżka rowerowa o szerokości minimum dwóch metrów. Konstrukcja zostanie zabezpieczona barierami ochronnymi.

- To kolejna ważna inwestycja poprawiająca bezpieczeństwo i zwiększająca przepustowość dróg w północnych dzielnicach Gdyni. Zrealizujemy ją na bazie umowy o współpracy zawartej pomiędzy Gminą Miasta Gdyni oraz spółką PKP Polskie Linie Kolejowe SA, która pokryje koszty budowy wiaduktu w granicach obszaru kolejowego, a miasto sfinansuje budowę pozostałej infrastruktury, w tym elementów drogowych - mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.

Wiadukt dzięki współpracy PKP i Gdyni



Nowy wiadukt ma być gotowy w połowie 2023 roku. Nowy wiadukt ma być gotowy w połowie 2023 roku.
Przypomnijmy, że obiekt powstanie dzięki umowie między PKP PLK a Gdynią, podpisanej jesienią 2019 r. Dokument zobowiązuje PKP do sfinansowania budowy wiaduktu. Miasto wyłoży środki na budowę układu drogowego: budowę jezdni, chodników, ścieżki rowerowej, budowę murów oporowych i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego. Z budżetu miasta będą wypłacone również odszkodowania dla tych właścicieli budynków, które będą musiały zostać wyburzone.

Co z tunelem przy ul. Chylońskiej?



Oprócz wspomnianego wiaduktu wciąż w planach PKP PLK pojawia się budowa tunelu pod torami w rejonie ul. Chylońskiej i linii 202Mapka. Ponieważ znajdującymi się tam liniami kursują zarówno składy SKM, jak i pociągi dalekobieżne, szlabany są tam zamknięte częściej i na dłużej. Na rogatkach czekać tu można nawet kilkadziesiąt minut.

Według ostatnich informacji kolej miałaby sfinansować budowę tunelu pod torami, a miasto zapłacić za wykonanie do niego dróg dojazdowych. Na razie w tej sprawie toczą się dyskusje, ale brakuje konkretów. Władze miasta nie ukrywają, że czekają na inicjatywę ze strony PKP.

Test drogowy: którędy najszybciej na północ Gdyni. Film archiwalny

Miejsca

Opinie (152) 3 zablokowane

  • te wasze plany

    zostawcie tak jak jest a za jakis czas kola samochodow same zrobia tunel

    • 0 0

  • Wiadukt

    Czytajac niektore opinie nic nie rozumiem. Budowa wiaduktu w malym stopniu rozwiaze korki w tej czesci miasta. Newralgiczene jest skrzyzowanie ul. Hutnicza i Pucka. I zadne tunele i widukty nie rozwiaza tego skrzyzowania.

    • 0 1

  • wygląda że decydują interesy finansowe decydentów i i ich "szwagrów" czy innych pociotków

    rozumiem że gospodarczo budowa tunelu z Chylońskiej na Pucką to spory koszt w porównaniu z efektem (częściowe przyblokowanie ul Chylońskiej) ale dlaczego nie ma niewielkiej w sumie kasy na choćby kładkę nad torami na przejeździe z ul Chylońskiej na Pucką, dziś dla pieszych to horror - albo długie czekanie (np w deszczu) albo rosyjska ruletka z efektem końcowym mandat (a była już i śmierć) - tymczasem koszt takiej kładki to 200-300 tys zł

    • 0 0

  • Tak miało byc

    Kiedy budowano obwodnicę plany były odnogi aż do Słupska (!). Teraz buduje się taką obwodnice nieporównywalnie większym kosztem bo pozwolono na jej drodze budować domy i firmy, teraz trzeba je ominąć lub wykupić. Wylot obwodnicy miał być w stronę Szczecina i Gdyni a sama obwodnica szła wiaduktem nad Morską i Hutniczą (tam były zaplanowane zjazdy/wjazdy na Hutnicza w strone Rumii i Gdyni i obwodnica kończyła się przed portem. No ale pobudowano Tesco, Autosalon i ASO, pawilony i domy... Bo stare było niedobre?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane