• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwie oferty na wiadukt przy ul. Puckiej

Michał Sielski
2 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej
Wiadukt pozwoli kierowcom przejechać nad torami bez czekania - jak dotąd - na otwarcie szlabanów. Wiadukt pozwoli kierowcom przejechać nad torami bez czekania - jak dotąd - na otwarcie szlabanów.

Są dwie oferty na zaprojektowanie i wybudowanie wiaduktu drogowego wzdłuż ul. Puckiej nad torami kolejowymi stacji Gdynia PortMapka. Po wyłonieniu wykonawcy prace projektowe mają ruszyć w 2021 r. W połowie 2023 r. wiadukt powinien być gotowy.



Czy wiadukt na ul. Puckiej pomoże rozładować korki przed przejazdami przez tory?

Gdynia zabezpieczyła na wykonanie tej inwestycji 82 745 364,44 zł brutto. Oferty złożone w postępowaniu przetargowym:
  • Strabag Sp. z o.o. - 78 970 302,08 zł brutto,
  • Mostostal Kraków SA - 98 281 787,50 zł brutto.

Termin realizacji prac w obu ofertach to drugi kwartał 2023 r. Obaj wykonawcy udzielili też pięć lat gwarancji i rękojmi na to zadanie, więc wybór wydaje się oczywisty, bo oferta Strabagu jest nie tylko o prawie 20 mln zł tańsza, ale też mieści się w kosztorysie.

Wiadukt będzie konstrukcją o długości 185 m i szerokości 18,15 m. Na obiekcie znajdą się dwa pasy ruchu, 1,5-metrowy chodnik dla pieszych oraz ścieżka rowerowa o szerokości minimum dwóch metrów. Konstrukcja zostanie zabezpieczona barierami ochronnymi.

- To kolejna ważna inwestycja poprawiająca bezpieczeństwo i zwiększająca przepustowość dróg w północnych dzielnicach Gdyni. Zrealizujemy ją na bazie umowy o współpracy zawartej pomiędzy Gminą Miasta Gdyni oraz spółką PKP Polskie Linie Kolejowe SA, która pokryje koszty budowy wiaduktu w granicach obszaru kolejowego, a miasto sfinansuje budowę pozostałej infrastruktury, w tym elementów drogowych - mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.

Wiadukt dzięki współpracy PKP i Gdyni



Nowy wiadukt ma być gotowy w połowie 2023 roku. Nowy wiadukt ma być gotowy w połowie 2023 roku.
Przypomnijmy, że obiekt powstanie dzięki umowie między PKP PLK a Gdynią, podpisanej jesienią 2019 r. Dokument zobowiązuje PKP do sfinansowania budowy wiaduktu. Miasto wyłoży środki na budowę układu drogowego: budowę jezdni, chodników, ścieżki rowerowej, budowę murów oporowych i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego. Z budżetu miasta będą wypłacone również odszkodowania dla tych właścicieli budynków, które będą musiały zostać wyburzone.

Co z tunelem przy ul. Chylońskiej?



Oprócz wspomnianego wiaduktu wciąż w planach PKP PLK pojawia się budowa tunelu pod torami w rejonie ul. Chylońskiej i linii 202Mapka. Ponieważ znajdującymi się tam liniami kursują zarówno składy SKM, jak i pociągi dalekobieżne, szlabany są tam zamknięte częściej i na dłużej. Na rogatkach czekać tu można nawet kilkadziesiąt minut.

Według ostatnich informacji kolej miałaby sfinansować budowę tunelu pod torami, a miasto zapłacić za wykonanie do niego dróg dojazdowych. Na razie w tej sprawie toczą się dyskusje, ale brakuje konkretów. Władze miasta nie ukrywają, że czekają na inicjatywę ze strony PKP.

Test drogowy: którędy najszybciej na północ Gdyni. Film archiwalny

Miejsca

Opinie (152) 3 zablokowane

  • 82 745 364,44 : 78 970 302,08 : 98 281 787,50

    Doskonała jest ta precyzja co do grosza przy kwotach rzędu 80 milionów...

    • 0 0

  • Ciężko krytykować o ile to powstanie, (6)

    ale już kolejność inwestycji to jak najbardziej można. Z resztą nie ma się co dziwić to jest głównie inwestycja PKP i to im najbardziej na niej zależy. Pozostanie nadal przeklinanie na Puckiej, Północnej i Piaskowej no chyba, że za rok pojechać do Rumi i jak człowiek przejechać tunelem

    • 39 1

    • (3)

      Rumia to dziura.
      Zablokowali dwa pasy ruchu.Zadnej drogi objazdowej.Tak się nie robi.

      • 0 7

      • Sobieskiego jest na dwa miesiące przejezdna w obie strony po dwa pasy

        • 0 0

      • Przynajmniej w tej dziurze będą mieli przejazd pod torami

        a w Gdyni......na bank nie. Tyle w temacie

        • 1 1

      • Nie? Poczekaj na kolejny maraton, półmaraton w Gdyni.

        • 3 0

    • Rumia jest super (1)

      W Gdyni marazm. Jedyna ulga płynie z możliwości uwielbiania najjaśniejszego Prezydenta i głosowania na niego co kilka lat.

      • 11 5

      • oj widać że PiSzesz z jakiejś puszczy kampinowskiej

        i żadnej Rumii .... ani tym bardziej trójmiasta nie widziałeś na oczy

        • 3 15

  • Przy okazji - co z naprawą Janka Wiśniewskiego? (3)

    Dziura w drodze (po deszczach) straszy od czerwca zeszłego roku i co? I nic...
    Dalej funkcjonuje sobie objazd i miasto zapomniało chyba o całej sprawie - technicznie banał do zrobienia w dwa tygodnie (akurat jestem z tej branży więc nie kupuję argumentów o koniecznych ekspertyzach takiego małego "piarda", jakie miasto sprzedawało rok temu). Kpina w żywe oczy.

    • 21 0

    • to ty nie wiesz czemu nie remontują???

      a gdzie będą stawać ciężarówki jak nie tam, w tej ślepej uliczce?

      • 0 0

    • co z naprawą Janka Wiśniewskiego?

      Naprawą? Przecież Janek Wiśniewski padł.

      • 0 0

    • Co to jest 18 miesięcy - oni jeszcze Nałkowskiej nie załatali.

      Wg UM to "inwestycja trudniejsza niż budowa węzła na Karwinach"

      • 1 0

  • Tunel (1)

    A co sie stało, że MTM nie startuje w przetargu ??? czyżby inwestycja nie była w zainteresowaniu najlepszej firmy w woj. Pomorskim!!! A swoją drogą tunel czy wiadukt przy Chylonskiej powinien być zrobiony w pierwszej kolejności i to 20 lat temu .

    • 4 0

    • Farba, wiadro, smoła - mtm jeszcze nie opracował technologii budowy wiaduktu za pomocą jedynie w/w

      • 1 0

  • Kabaretu nie będzie (1)

    Będzie chór.

    • 6 0

    • raczej wor

      jest...

      • 0 0

  • Niejeden radny wygrał wybory obiecując tunel pod torami od Chylońskiej (2)

    i chyba bedą dalej wygrywać, a tak na prawdę wiadukt od strony puckiej to marnowanie kasy, tam szlabany zamykają się rzadko i na krótko, często na przejazd samej lokomotywy bo to bocznica kolejowa a nie szlak jak w Chyloni...

    • 21 3

    • Na przejeździe kolejowym na Puckiej można było zapuścić korzenie. (1)

      Ju stałem tam dokładnie 55 minut, a kolejarze jeździli z wagonami to w jedną, to w przeciwną stronę. Jak trwało to już 55 minut, zrobiłem nawrotke i na estakadę, aby nie zaliczyć godziny.

      • 2 2

      • mój rekord to 57 minut.

        • 0 0

  • (1)

    Rumia ma osiem razy mniejszy budżet od Gdyni!!!

    • 7 0

    • i 12 razy lepszego burmistrza :)

      • 5 0

  • Dopiero projekty

    A już drogę zamykają

    • 1 0

  • (2)

    absurdalna inwestycja - po co intensyfikować ruch na osiedlowych uliczkach?!
    dlaczego miasto w to brnie?
    przeciez nie będzie z tego żadnej korzyści
    czemu nie ma woli by zbudować tunel/wiadukt na osi Północna/Południowa i połączyć Hutniczą bezpośrednio z Obwodową i Morską?!

    • 7 2

    • Mówi Tobie coś nazwa: Droga Czerwona? (1)

      Chcesz ją dublować?

      • 0 1

      • tak mówi mi to namalowana kreska na mapie którą miasto od lat blokuje

        • 1 0

  • Plany plany wokół tego tematu i nadal nic

    To Rumia się za to wzięła i będzie tunel plus inne rozjazdy . Może choć to pomoże Gdyni i okolicznym mieszkańcom

    • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane