• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwójka i szóstka pomkną Wielką Aleją

Magdalena Szałachowska
12 października 2007 (artykuł sprzed 16 lat) 
We wtorek ok. godz. 4.45 linia nr 2 i o 4.25 linia nr 6 (na wysokości Opery) jako pierwsze wjadą na wyremontowane torowisko wzdłuż al. Zwycięstwa w Gdańsku. We wtorek ok. godz. 4.45 linia nr 2 i o 4.25 linia nr 6 (na wysokości Opery) jako pierwsze wjadą na wyremontowane torowisko wzdłuż al. Zwycięstwa w Gdańsku.

Pasażerowie komunikacji miejskiej w Gdańsku mogą odetchnąć z ulgą. We wtorek rano tramwaje nr 2 i 6 wracają na aleję Zwycięstwa. Otwarte zostanie również torowisko pod Błędnikiem.



Planowane linie tramwajowe w ramach III etapu Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej. Planowane linie tramwajowe w ramach III etapu Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej.
U niektórych objazdy przez ul. Jana z Kolna w Gdańsku budziły zniecierpliwienie, u niektórych nawet panikę i gotowość do opuszczenia tramwaju. Od wtorku tramwaje wrócą na starą trasę.

I tak zarówno linia nr 2, jak i 6 zjeżdżając z alei Zwycięstwa przejedzie pod wiaduktem Błędnika, aby wyjechać na ul. 3 Maja. Tam zatrzyma się na przystanku Dworzec PKS, a następnie pojedzie do końca ul. 3 Maja, skręci w Armii Krajowej, następnie w Wały Jagiellońskie, gdzie zatrzyma się na przystanku Brama Wyżynna, po czym skręci w Hucisko i z powrotem w ul. 3 Maja.

Według Piotra Michalskiego, rzecznika prasowego Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku, zmianą dla pasażerów będzie przede wszystkim lepszy komfort podróży.

Remont torowiska na Błędniku zakończy się pod koniec października.

To nie koniec dobrych wiadomości. Zgodnie z umową 30 listopada zakończy się budowa linii tramwajowej na Chełm. Jednak Bombardiery z numerem 1 nie od razu będą służyć mieszkańcom dzielnicy.

Po oddaniu torowiska rozpocznie się proces rozruchu - mówi Leon Gołuński, główny inżynier Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej z DRMG. - Pierwsi pasażerowie pojadą tędy najprawdopodobniej pod koniec grudnia, ale być może uda się jeszcze przed świętami.

Jednak ku rozczarowaniu przyszłych pasażerów, tramwaj będzie dojeżdżał jedynie do Huciska. Po zjechaniu z Armii Krajowej dojedzie do przystanku Brama Wyżynna przez Węzeł Unii Europejskiej, a następnie zawróci na Hucisku w ul. 3 Maja, skąd wjedzie ponownie na Armii Krajowej.

Wybudowanie linii na Chełm to jedna z ostatnich realizacji w ramach II GPKM. W ramach III GPMG, o którego finansowanie miasto złoży wniosek do Unii Europejskiej do końca tego roku (koszt to ok. 300 mln zł), powstaną linie na Morenę i Gdańsk Południe. Są to m.in. następujące trasy: od pętli "Siedlce" ul. Rakoczego do skrzyżowania ul. Bulońskiej i Myśliwskiej, od nowej pętli "Chełm" Witosa i Nową Warszawską do pętli "Jabłoniowa", Witosa i Nową Łódzką do pętli "Nowa Łódzka" oraz Sikorskiego i Kadmową do pętli "Orunia".

Opinie (55) ponad 100 zablokowanych

  • tramwaj

    A czy to znaczy że dojadę z pod dworca PKP pod opere tramwajem? czy jeszcze nie?

    • 0 0

  • Powolutku, pomalutku...

    miło przeczytać, że kończy się remont torowiska "na głównej" między Gdańskiem i Wrzeszczem. Miło jechać skończonymi po remoncie ulicami w centrum Gdańska i Wrzeszcza. Miło czytać, że są dalsze plany na nowe linie tramwajowe....

    • 0 0

  • Powolutku, pomalutku...

    miło przeczytać, że kończy się remont torowiska "na głównej" między Gdańskiem i Wrzeszczem. Miło jechać skończonymi po remoncie ulicami w centrum Gdańska i Wrzeszcza. Miło czytać, że są dalsze plany na nowe linie tramwajowe....
    No i nade wszystko miło, że kaczoland zdycha i wkrótce zostanie jedynie posprzatać, pozamiatać i...do przodu!

    • 0 0

  • Salsero

    Na wpisz w googlu: Gdański Projekt Komunikacji Miejskiej. Tam znajdziesz wszystkie najważniejsze plany rozwoju komunikacji tramwajowej w Gdańsku.

    • 0 0

  • A ja o tramwajach

    Kiedy będzie wiadomo, które trasy będą realizowane? Ja głosuję za Orunią Górną - tę trasę można później bezproblemowo przedłużyć do nowych osiedli w kierunku Straszyna.

    • 0 0

  • moja linia numer dwa

    SUPER!!!!! Nareszcie będę normalnie jechała do i z pracy.Mam już dosyc codziennej przechadzki po moście przy stacji Gdańsk Stocznia. to najfajniejsza wiadomośc dziś na tej stronie!!!!

    • 0 0

  • TOR

    TO CO PROPONUJA Z TRAMWAJEM NR 1 TRASA CHELM - HUCISKO TO JEDNA WIELKA PARANOJA . CZY TE GAMONIE W URZEDZIE MAJA CHOC TROCHE OLEJU W TYCH PUSTYCH KAPUSCIANYCH LBACH !!!!WIADOMO ZE 90 %JEDZIE DO DWORCA LUB STOCZNI .NAWET CI CO BEDA WYSIADAC NA BRAMIE BEDA MUSIELI NA POWROTNY KIERUNEK LAZIC NA UL 3 MAJA . NIE DOSC ZE MAMY NJDROZSZA KOMUNIKCJE W KRAJU PORONIONE STREFY CZASOWE TO DOJDA DO TEGO PARANOICZNE LINIE KOMUNIKACYJNE A TO POTO BY WYDLUZYC CZAS PRZEJAZDU I DOIC OD NAS KASE . BRAWO BRAWO BRAWO PANIE ADAMOWICZ JESTES wielki !!!!!!!

    • 0 0

  • Do Fonty

    a zapłacisz za wydłużenie trasy linii 6?

    • 0 0

  • POŁĄCZENIE STOGÓW Z WRZESZCZEM

    Też jestem za!!!czy 6 nie mogłaby jechać prosto i zawracać na Stogach?Naprawdę masę pasażerów dojeżdza do Wrzeszcza!

    • 0 0

  • to chyba żart

    tramwaj z Chełmu nie dojeżdzający nawet do dworca głównego to chyba żart.
    Jedynym sensem budowy tej linii miało być szybsze połączenie Chełmu z centrum, a centróm to nie tylko starówka, ale też dworzec główny (przesiadki na SKM, dojazd do PKP, zieleniak, centra handlowe , biura wokół itp)

    w tej sytuacji bezpośredni dojazd z Chełmu do Akademii Medycznej, czy Politechniki to pewnie marzenie ściętej głowy.

    I jak to ma poprawić komunikację w centrum Gdańska?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane