- 1 Szukał na targu sadzonek, znalazł amunicję (126 opinii)
- 2 Oślepiał śmigłowiec podczas derbów (226 opinii)
- 3 We wrześniu koniec prac na Chwarznieńskiej (52 opinie)
- 4 Kradli klocki LEGO. Hurtowo (33 opinie)
- 5 Coraz więcej domów pływających na wodzie (64 opinie)
- 6 Prawie 50 miejsc parkingowych przy Parku Oruńskim (70 opinii)
Dwójka i szóstka pomkną Wielką Aleją
Pasażerowie komunikacji miejskiej w Gdańsku mogą odetchnąć z ulgą. We wtorek rano tramwaje nr 2 i 6 wracają na aleję Zwycięstwa. Otwarte zostanie również torowisko pod Błędnikiem.
U niektórych objazdy przez ul. Jana z Kolna w Gdańsku budziły zniecierpliwienie, u niektórych nawet panikę i gotowość do opuszczenia tramwaju. Od wtorku tramwaje wrócą na starą trasę.
I tak zarówno linia nr 2, jak i 6 zjeżdżając z alei Zwycięstwa przejedzie pod wiaduktem Błędnika, aby wyjechać na ul. 3 Maja. Tam zatrzyma się na przystanku Dworzec PKS, a następnie pojedzie do końca ul. 3 Maja, skręci w Armii Krajowej, następnie w Wały Jagiellońskie, gdzie zatrzyma się na przystanku Brama Wyżynna, po czym skręci w Hucisko i z powrotem w ul. 3 Maja.
Według Piotra Michalskiego, rzecznika prasowego Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku, zmianą dla pasażerów będzie przede wszystkim lepszy komfort podróży.
Remont torowiska na Błędniku zakończy się pod koniec października.
To nie koniec dobrych wiadomości. Zgodnie z umową 30 listopada zakończy się budowa linii tramwajowej na Chełm. Jednak Bombardiery z numerem 1 nie od razu będą służyć mieszkańcom dzielnicy.
Po oddaniu torowiska rozpocznie się proces rozruchu - mówi Leon Gołuński, główny inżynier Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej z DRMG. - Pierwsi pasażerowie pojadą tędy najprawdopodobniej pod koniec grudnia, ale być może uda się jeszcze przed świętami.
Jednak ku rozczarowaniu przyszłych pasażerów, tramwaj będzie dojeżdżał jedynie do Huciska. Po zjechaniu z Armii Krajowej dojedzie do przystanku Brama Wyżynna przez Węzeł Unii Europejskiej, a następnie zawróci na Hucisku w ul. 3 Maja, skąd wjedzie ponownie na Armii Krajowej.
Wybudowanie linii na Chełm to jedna z ostatnich realizacji w ramach II GPKM. W ramach III GPMG, o którego finansowanie miasto złoży wniosek do Unii Europejskiej do końca tego roku (koszt to ok. 300 mln zł), powstaną linie na Morenę i Gdańsk Południe. Są to m.in. następujące trasy: od pętli "Siedlce" ul. Rakoczego do skrzyżowania ul. Bulońskiej i Myśliwskiej, od nowej pętli "Chełm" Witosa i Nową Warszawską do pętli "Jabłoniowa", Witosa i Nową Łódzką do pętli "Nowa Łódzka" oraz Sikorskiego i Kadmową do pętli "Orunia".
Opinie (55) ponad 100 zablokowanych
-
2007-10-13 09:52
Nie ma dyskusji
jak usprawnić przejazd przez śródmieście Gdańska.Tramwaje prawdopodobnie zwiększą korki.(jadą wolniej przez skrzyżowanie).Tunel pod Wisłą i obwodnica Południowa tylko częściowo przejmą część samochodów.
- 0 0
-
2007-10-13 10:08
A CO Z LINIA 12 i 13 NIE WRÓCĄ NA SWOJE STAŁE TRASY?????
- 0 0
-
2007-10-13 12:29
światła
Mnie taaaak bardzo denerwuje kiedy motorniczy zamiast cisnac i jechac na zielonym po wysadzeniu pasazerow to czekaja, NIE WIEM NA CO. Czeka na czerwone swiatlo i przez to ZAWSZE tramwaj sie spoznia te 3-4min A GDYBY NIE CZEKAL TO BY BYL NA CZAS. 1,5 min to bezpieczny czas wystarczajacy na przejechanie naszych skrzyzowan. W ogole jezdza tak nie rowno.Jeden pedzi, drugi z kolei tak jedzie ze rowery nas wyprzedzaja. O kant d... rozbic te nasza komunikacje.
- 0 0
-
2007-10-13 13:11
Tyle milionów wydanych
Tyle milionów wydanych żeby tylko kawałek przejechać się tramwajem. Zal
- 0 0
-
2007-10-13 13:17
to chyba żart
tramwaj z Chełmu nie dojeżdzający nawet do dworca głównego to chyba żart.
Jedynym sensem budowy tej linii miało być szybsze połączenie Chełmu z centrum, a centróm to nie tylko starówka, ale też dworzec główny (przesiadki na SKM, dojazd do PKP, zieleniak, centra handlowe , biura wokół itp)
w tej sytuacji bezpośredni dojazd z Chełmu do Akademii Medycznej, czy Politechniki to pewnie marzenie ściętej głowy.
I jak to ma poprawić komunikację w centrum Gdańska?- 0 0
-
2007-10-13 13:41
POŁĄCZENIE STOGÓW Z WRZESZCZEM
Też jestem za!!!czy 6 nie mogłaby jechać prosto i zawracać na Stogach?Naprawdę masę pasażerów dojeżdza do Wrzeszcza!
- 0 0
-
2007-10-13 14:19
Do Fonty
a zapłacisz za wydłużenie trasy linii 6?
- 0 0
-
2007-10-13 16:24
TOR
TO CO PROPONUJA Z TRAMWAJEM NR 1 TRASA CHELM - HUCISKO TO JEDNA WIELKA PARANOJA . CZY TE GAMONIE W URZEDZIE MAJA CHOC TROCHE OLEJU W TYCH PUSTYCH KAPUSCIANYCH LBACH !!!!WIADOMO ZE 90 %JEDZIE DO DWORCA LUB STOCZNI .NAWET CI CO BEDA WYSIADAC NA BRAMIE BEDA MUSIELI NA POWROTNY KIERUNEK LAZIC NA UL 3 MAJA . NIE DOSC ZE MAMY NJDROZSZA KOMUNIKCJE W KRAJU PORONIONE STREFY CZASOWE TO DOJDA DO TEGO PARANOICZNE LINIE KOMUNIKACYJNE A TO POTO BY WYDLUZYC CZAS PRZEJAZDU I DOIC OD NAS KASE . BRAWO BRAWO BRAWO PANIE ADAMOWICZ JESTES wielki !!!!!!!
- 0 0
-
2007-10-13 18:44
moja linia numer dwa
SUPER!!!!! Nareszcie będę normalnie jechała do i z pracy.Mam już dosyc codziennej przechadzki po moście przy stacji Gdańsk Stocznia. to najfajniejsza wiadomośc dziś na tej stronie!!!!
- 0 0
-
2007-10-13 18:47
A ja o tramwajach
Kiedy będzie wiadomo, które trasy będą realizowane? Ja głosuję za Orunią Górną - tę trasę można później bezproblemowo przedłużyć do nowych osiedli w kierunku Straszyna.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.