• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dworzec w Gdańsku: gdzie powstaną przejścia naziemne?

bra
4 grudnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Wizualizacja jednego z wariantów przejścia naziemnego przez Podwale Grodzkie zgłoszonego do tegorocznego budżetu obywatelskiego. Wizualizacja jednego z wariantów przejścia naziemnego przez Podwale Grodzkie zgłoszonego do tegorocznego budżetu obywatelskiego.

Miasto szuka wykonawcy wielowariantowej koncepcji, która będzie zawierała lokalizację jednego lub więcej przejść naziemnych przez Podwale Grodzkie. Dodatkowo rozstrzygnie ona, gdzie w centrum i we Wrzeszczu mają stanąć parkingi kubaturowe na 500 rowerów każdy oraz miejsca postojowe typu kiss&ride. Wnioski będą znane w maju przyszłego roku.



O pomyśle stworzenia naziemnego przejścia przez Podwale Grodzkie na wysokości dworca głównego mówi się już od dawna. Teraz przyszedł czas na pierwsze konkrety. Pojawią się one po opracowaniu wielowariantowej koncepcji. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska właśnie szuka wykonawcy, który przeanalizuje, gdzie oraz ile powinno być tych przejść.

To jednak nie będzie jego jedynym zadaniem. W ramach zamówienia będzie musiał wykonać wielobranżową koncepcję obejmującą realizację kolejnych elementów:

  • Budowę kubaturowych parkingów rowerowych w okolicach dworca głównego i dworca we Wrzeszczu, po 500 miejsc każdy
  • Budowę miejsc postojowych w systemie kiss&ride (po 5 w każdym kierunku wzdłuż Podwala Grodzkiego i 15 w sąsiedztwie dworca we Wrzeszczu)
  • Budowę nowych wiat na przystankach przy dworcu Gdańsk Główny (autobusowych ok. 160 m i tramwajowych ok. 200 m)
  • Montaż nowych tablic systemu informacji pasażerskiej w centrum (5 sztuk) oraz we Wrzeszczu (3).


Firmy chcące zgarnąć ten kontrakt muszą złożyć swoją ofertę do 11 stycznia 2018 roku. Zwycięzca będzie miał cztery miesiące na opracowanie koncepcji, a potem kolejne dwa na zarekomendowanie tej optymalnej.
bra

Opinie (412) 9 zablokowanych

  • (1)

    Jestem na nie, będą wypadki już widzę przebiegających ludzi w ostatniej chwili na czerwonym bo właśnie autobus/tramwaj odjeżdża.
    Będą jeszcze większe korki i po co to skoro jest tunel?

    • 3 3

    • Bum

      Przebiegający to jedna kategoria. Druga to ludzie , którzy nie zdążą dobrnąć do krawężnika na jednym cyklu świateł. Są przecież tacy.

      • 3 1

  • Po co wybierać, przecież mogą być trzy przejścia. Najważniejsze że zaplanowano szeroką ścieżkę rowerową. To kiedy zaczną to robić.

    • 1 0

  • JESTEM ZA !! JESTEM ZA !!

    nie lubię Gda już nie pamiętam kiedy i po co tam byłem
    ale mnie mdliło jak jechałem
    a jak wysiadłem z skm to masakra
    JESTEM ZA !!!

    • 3 5

  • tylko tunel dla samochodów

    • 1 1

  • Gdańsk miasto chorych pomysłów.

    .

    • 7 2

  • to zakopmy niepotrzebny tunel

    i dajmy ludziom przechodzić przez tory kolejowe. Dlaczego mają być pokrzywdzeni? specjalny semafor ograniczający prędkość pociągów załatwi sprawę. Niepełnosprawni i kobiety z wózkiem muszą przecież jakoś dostać się na peron

    • 6 1

  • Proponuje dwa przejscia nad tunelem przy zieleniaku

    • 0 0

  • O niech budyn zlikwiduje jezdnie od Bramy Oliwskiej do Okopowej i bedzie GIT mamy przeco 3 Maja !!!

    Budyn nie badz kisiel !!

    • 1 2

  • CPN

    Ile czasu zajmie teraz przejechanie 1500 metrów od Zieleniaka do wysokości UW? I ile paliwa spalimy w centrum miasta? Obstawiajmy. Pedaliści niech milczą.

    • 2 3

  • większość na nie, ale eksperci wiedzą lepiej

    powdychasz więcej spalin i pyłu z tarcz

    • 3 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane