• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dworzec w Gdańsku: gdzie powstaną przejścia naziemne?

bra
4 grudnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Wizualizacja jednego z wariantów przejścia naziemnego przez Podwale Grodzkie zgłoszonego do tegorocznego budżetu obywatelskiego. Wizualizacja jednego z wariantów przejścia naziemnego przez Podwale Grodzkie zgłoszonego do tegorocznego budżetu obywatelskiego.

Miasto szuka wykonawcy wielowariantowej koncepcji, która będzie zawierała lokalizację jednego lub więcej przejść naziemnych przez Podwale Grodzkie. Dodatkowo rozstrzygnie ona, gdzie w centrum i we Wrzeszczu mają stanąć parkingi kubaturowe na 500 rowerów każdy oraz miejsca postojowe typu kiss&ride. Wnioski będą znane w maju przyszłego roku.



O pomyśle stworzenia naziemnego przejścia przez Podwale Grodzkie na wysokości dworca głównego mówi się już od dawna. Teraz przyszedł czas na pierwsze konkrety. Pojawią się one po opracowaniu wielowariantowej koncepcji. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska właśnie szuka wykonawcy, który przeanalizuje, gdzie oraz ile powinno być tych przejść.

To jednak nie będzie jego jedynym zadaniem. W ramach zamówienia będzie musiał wykonać wielobranżową koncepcję obejmującą realizację kolejnych elementów:

  • Budowę kubaturowych parkingów rowerowych w okolicach dworca głównego i dworca we Wrzeszczu, po 500 miejsc każdy
  • Budowę miejsc postojowych w systemie kiss&ride (po 5 w każdym kierunku wzdłuż Podwala Grodzkiego i 15 w sąsiedztwie dworca we Wrzeszczu)
  • Budowę nowych wiat na przystankach przy dworcu Gdańsk Główny (autobusowych ok. 160 m i tramwajowych ok. 200 m)
  • Montaż nowych tablic systemu informacji pasażerskiej w centrum (5 sztuk) oraz we Wrzeszczu (3).


Firmy chcące zgarnąć ten kontrakt muszą złożyć swoją ofertę do 11 stycznia 2018 roku. Zwycięzca będzie miał cztery miesiące na opracowanie koncepcji, a potem kolejne dwa na zarekomendowanie tej optymalnej.
bra

Opinie (412) 9 zablokowanych

  • Bezzsens

    Kolejny debilny pomysł pasów przy dworu jak przy GUMedzie. Kto to wymyśla? Jest tunel to po co przejście. Co 10 metrów światła i jedziesz godzinę 5 km. A mówimy o ekologii.

    • 1 2

  • Idą wybory samorządowe

    Myślę że to raczej jest spowodowane aby pokazać się przed wyborami.Że PO wcom niby to zależy na ludziach itp....
    A ile na tych przejściach naziemnych będzie wypadków to już...nie nasza brocha

    • 0 1

  • Przejście TAK

    Koniecznie. Najbardziej trafną propozycją to przejście na końcu wysepek tramwajowych po przeciwnej stronie zejść do tunelu. Rozładowało by zapchane schody i rozłożyło by pasażerów na całą długość wysepek odblokowując zejście do tunelu

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane