- 1 Mapa pożarów aut w Trójmieście (74 opinie)
- 2 Zaśmiecone gdyńskie westerplatte (39 opinii)
- 3 Nowe oblicze Wroniej Górki na Aniołkach (13 opinii)
- 4 Chcemy żyć w miastach 15-minutowych? (631 opinii)
- 5 Zapomniany minister i jego gdyńska historia (42 opinie)
- 6 Z dworca na Jasień 80 zł (587 opinii)
Dworzec w Gdyni zapełniony, ale tylko na papierze
Mimo odważnych zapowiedzi, że do końca roku na gdyńskim dworcu pojawi się większość najemców, lokale wciąż stoją puste. Największych z nich jak McDonald's i Rossmann czekają zmiany projektów. Mniejsi napotykają na problemy techniczne.
Najemcy, którzy negocjują wciąż umowy, niechętnie wypowiadają się o przyczynach opóźnień i konkretnych datach zajęcia lokali.
- Sprawa nie jest łatwa, musieliśmy zmienić pierwotny projekt, który okazał się nie do zaakceptowania przez konserwatora zabytków. Na razie nie ma gotowego nowego. Modyfikujemy koncepcję, by wypełnić wszystkie zalecenia. Otwarcie tego punktu to nie jest nasz priorytet na tę chwilę, ale jest duża szansa, że w tym roku pojawimy się na dworcu w Gdyni - mówi Dominik Szulowski z McDonald's Polska.
Wiadomo już jak będzie wyglądać bar tej popularnej sieci. Klienci będą obsługiwani w dwóch częściach: pierwszej, tzw. kawiarnianej oraz drugiej, schowanej w głębi, gdzie będzie można jeść. Niewkluczone, że zniknie okno, które restauracja chce zaadaptować na osobne wejście.
- Sieć dostosowała się do wymogów konserwatora. Tak duże korporacje nie mają z tym problemów. Z punktu widzenia ochrony zabytków najważniejsze jest, by zachowany został ład przestrzenny i uporządkowanie szyldów, które nie mogą być "krzykliwe" - tłumaczy Marcin Tymiński, rzecznik prasowy Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.
Opóźnień nie chce komentować m.in. firma Rossmann, której przedstawiciele twierdzą, że osią sporu są zapisy w umowie ze spółką PKP.
Na największych najemców trzeba będzie więc wciąż czekać. W przypadku mniejszych problem jest inny. Okazuje się, że ich oczekiwania w stosunku do ofert przedstawionych przez PKP rozmijają się.
- Wiele spraw utrudnia nam "trwałość projektu unijnego", która nie zezwala na ingerencję wymaganą przez firmy. Dobrym przykładem jest salon prasowy, którego właściciele chcą większej mocy w lokalu, niż było to przewidziane w projekcie. Trzeba w związku z tym stworzyć im odpowiednie warunki, a to wymaga czasu - podkreśla Adam Neumann dyrektor spółki PKP Dworce Kolejowe Gdańsk.
Kłopoty mają także sprawiać nieustanne rotacje w strukturze PKP, które nie pozwalają na zachowanie ciągłości projektów.
- Inne osoby były odpowiedzialne za komercjalizację w styczniu i lutym 2012 roku, natomiast inne były za to odpowiedzialne po otwarciu dworca. Najemcy musieli dostosowywać się do nowych wymogów. Wielokrotnie zmuszeni byli zmieniać projekty, renegocjować umowy - zaznacza Neumann, który podkreśla, że mimo tych zawirowań chętnych, by otworzyć swoje punkty na gdyńskim dworcu nie brakuje. W najbliższych dniach należy spodziewać się otwarcia punktu z pierogami, natomiast w kolejnych tygodniach otwarcia czterech kolejnych punktów.
Wciąż jednak brakuje chętnych na powierzchnie biurowe znajdujące się na piętrach, które do momentu remontu dworca zajmowali pracownicy PKP. - To aktualnie nasza największa bolączka. Będziemy szukali chętnych, żeby te lokale nie stały puste - kończy Neumann.
Miejsca
Opinie (130) 2 zablokowane
-
2013-01-21 21:08
Żona ostatnio powiedziała mi żebym poszedł
Więc poszedłem na Dworzec. Fajnie tam, bo mnóstwo pustych lokali.
- 4 3
-
2013-01-21 21:11
Jest jeszcze najemca od kibelkow.
To sie tez liczy. Więc jest już z kawiarnią dwóch. Wychodzi jeden na 3 miesiące, więc nie jest źle.
- 9 1
-
2013-01-21 21:13
lucy (2)
Ja chcę rossmanna
- 1 11
-
2013-01-21 21:58
Rossman
jest na Grabówku
- 1 0
-
2013-01-22 08:38
mało ci tych rossmanów są 4 w centrum do tego inne drogerie
- 1 1
-
2013-01-21 21:22
(2)
Za każdym razem kiedy czytam o tym dworcu-zabytku to boli mnie przepona ze śmiechu. Na świecie wysadza się w powietrze podobne koszmarki z lat 50-tych i buduje nowoczesne konstrukcje.
- 12 30
-
2013-01-22 11:37
cii... jakie miasto taki zabytek
oni stalinowski socrealizm nazywają modernizmem i robią z tego zabytek...
- 2 7
-
2013-01-22 23:22
ciekawe o jakim swiecie mowisz.
bo na razie wychodzi na to ze nsa poza Polandie nie wychyliłes. Otoz na swiecie niczego sie nie wysadza w powietrze i czesto gesto potworki strasza, polecam zrobic maly przeglad dworcow w Uk choćby lub Szwecji.
Dworzec Gdynski jest naprawde dobrym przykłądem architektury a nie makabryły z "nowoczesnej konstrukcji"- 0 0
-
2013-01-21 21:22
Dom pogrzebowy jeszcze się nie rozbujał
Cała para poszła w lądowisko i węzeł Frani
- 4 5
-
2013-01-21 21:25
Jak widać nawet Mc'donalds nie wiele może, przy naszym PKP, to się nazywa potęga!
- 14 3
-
2013-01-21 21:32
Ręce opadają... (3)
do otwarcia Wzgórze pół roku, a prawie 90% przestrzeni wynajęte, od otwarcia dworca też pół roku, a otwarty jeden lokal!
- 11 5
-
2013-01-22 00:38
Daj Ty spokój z tym wzgórzem! (2)
Garaż jak jakaś pełna wilgoci nora z najgorszego thrillera, do której co miesiąc wjeżdża się z innej strony. Tam z kazdym dniem dociera coraz mniej ludzi. Schody ruchome "w sam raz" dla starszych osob, co to po probie zejscia z nich zlamią noge w szyjce kosci udowej. Prezentuje się ta budowla jak jakis Wiczy Szaniec po przejsciach wojennych.
Kto tam będzie zachodzil? I po co? Po zrobione z najgorszego sztucznego wlokna chińskie szmaty po wywindowanych cenach???
Kwiatkowski stoi pusty. Dlaczego tam nie ma porządnych sklepów z odzieżą i butami?- 10 7
-
2013-01-22 11:25
na Wzgórzu ruchome schody???
A ty skąd piszesz, z Wólki Dużej?
- 3 0
-
2013-01-22 20:04
Bo Kwiatkowski jest biurowcem!!! Niech to do was dotrze, że on nie miał być i nie jest centrum handlowym.
- 0 0
-
2013-01-21 21:39
Cala ta Gdynia to taki papierowy tygrys,na papierze to wszystko pięknie ale jak się tam pojedzie
to szaro ,smutnie i biednie a po 22 zwijają asfalt
- 16 23
-
2013-01-21 21:57
Ceny najmu jak na Marszałkowskiej
w Warszawie.
- 11 0
-
2013-01-21 22:00
Skończą jak antresola
na dworcu w Gdańsku. Będzie wielkie rozbieranie.
- 6 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.