• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dziennikarze malują lwy

Justyna Świerczyńska
19 stycznia 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
Lew Trojmiasto.pl przybrał barwy logo, jego brwi zastąpione zostały niebieskimi mewkami, znanym od lat symbolem konkursów na stronach portalu. Lew Trojmiasto.pl przybrał barwy logo, jego brwi zastąpione zostały niebieskimi mewkami, znanym od lat symbolem konkursów na stronach portalu.

Osiem zespołów trójmiejskich mediów zaprezentowało swoje zdolności plastyczne w miniony piątek w siedzibie Galerii Bałtyckiej w Gdańsku. W rywalizacyjne szranki stanęły redakcje Trojmiasta.pl, Dziennika Bałtyckiego, Echa Miasta, Gazety Wyborczej, Radio Gdańsk, Wirtualnej Polski oraz TVP Gdańsk i TVN-u.



Przed dziennikarzami stanęło nie lada wyzwanie ozdobienia lwów, które specjalnie na tę okazję przygotowali rzeźbiarze i plastycy związani z Akademią Sztuk Pięknych w Gdańsku.

Lew kroczący, lew bojowy, lwica i lwiątka - na pomalowanie naturalnej wielkości figur dziennikarze mieli jedynie 3 godziny. Każda redakcja podeszła do zadania inaczej. Zespół Radia Gdańsk złożony z dziennikarzy i ich rodzin zmienił swojego lwa w... zebrę. Pomysłodawczyni projektu, Małgorzata Żerwe, wyznała, że pomysł nie pojawiła się przypadkiem - lew urodził się w innej skórze i od zawsze marzył, żeby być zebrą. My spełniamy tylko marzenia - wyznała dziennikarka.
Zebropodobny lew Radia Gdańsk. Zebropodobny lew Radia Gdańsk.
Zupełnie niewirtualny lew Wirtualnej Polski. Zupełnie niewirtualny lew Wirtualnej Polski.
Kolorowy lew Echa Miasta. Kolorowy lew Echa Miasta.
Zupełnie inaczej do zadania podszedł zespół Gazety Wyborczej, który pod czujnym okiem kierownika działu promocji, Jarosława Kopcia, zmienił swojego lwa bojowego w prawdziwą, wakacyjną plażę. Do groźnej postaci lwa bojowego nawiązały jedynie czerwona paszcza i pazury zwierzęcia - krew jest dziełem naszej redakcyjnej koleżanki i pokazuje naszą determinacje w codziennej walce na rynku mediów - przyznał Jarosław Kopeć.

Zdecydowanie bardziej pacyfistyczną postawę przyjęli dziennikarze Wirtualnej Polski. Członkowie zespołu składającego się z przedstawicieli wszystkich działów firmy ozdobili figurę kolorowymi odciskami dłoni - chcieliśmy stworzyć projekt , który odwoływałby się do symbolu społeczności internetowej - powiedziała Dorota Trojanowska z zespołu komunikacji - kolorowe dłonie na naszym lwie nawiązują do różnorodności naszych użytkowników.

Najbardziej kolorowy okazał się jednak lew wykonany przez gdyńską redakcję Echa Miasta oraz wspierających ją rodzin - Trójmiasto jest kolorowe i radosne, dlatego nasz lew też jest kolorowy - podkreślił redaktor naczelny gazety, Marcin Dybuk.

Plastyczne wyzwanie podjęła również redakcja Trojmiasta.pl. W nietypowej roli artystów zadebiutowali redaktor naczelny, Michał Kaczorowski wraz z rodziną, Agnieszka Bomba, Łukasz Unterschuetz oraz Justyna Świerczyńska, wspierani przez plastyka, Wojtka Łukiańskiego. - Nasz lew pokazać ma przede wszystkim to, że jesteśmy portalem jednoczącym wszystkich mieszkańców Trójmiasta - przyznała Agnieszka Bomba, manager ds. rozwoju portalu - Sam pomysł imprezy jest bardzo dobry. Potrzebne są akcje, które integrowałyby środowisko medialne w sposób warsztatowy, odmienny od poważnych, oficjalnych imprez.

Niebieskiego lwa Trojmiasta.pl oraz inne dzieła trójmiejskich dziennikarzy oglądać można w Galerii Bałtyckiej codziennie, do zakończenia ferii, czyli do 27 stycznia. Do tego dnia można również zagłosować na swojego wybrańca. Wynik plebiscytu na najpiękniejszego Lwa Medialnego ogłoszony zostanie 27 stycznia o godz. 15. Dla głosujących organizatorzy konkursu, Fundacja "Wspólnota Gdańska" oraz Galeria Bałtycka, przygotowali nagrody w postaci albumu "Gdańsk Lwie Miasto".

Zobacz w naszej galerii jak ekipa trojmiasto.pl i innych trójmiejskich mediów radzili sobie z malowaniem lwów.

Wydarzenia

Opinie (5) 1 zablokowana

  • media łączcie się!!

    Razem możecie więcej. Brakuje w Trójmieście akcji wspólnych. Każdy pilnuje tylko siebie i inne media traktuje jako konkurencje. A przeciez nie musi być tak, można słuchać radia, czytać gazetę w drodze do pracy, a w pracy wejśc na strony dobrego portalu. Malowanie lwów to znów dbanie o swój wizerunek i zaprezentowanie się medialne. (ciekawe ile redakcji pokazało rywali na zdjęciach). Lepiej byłoby zrobić zespoły mieszane, integracja może wtedy by wypaliła.....

    • 0 0

  • już oddałam swój głos na lwa trojmiasto.pl :) - a samą inicjatywę uważam za strzał w dziesiątkę

    • 0 0

  • rewelacja

    I znowu o Trojmiescie / Gdansku glośno w Polsce i Swiecie, jak najwiecej takich akcji :)

    • 0 0

  • pomysł trochę ściągnięty z Wawy, tyle że tam były krowy :) Ale jest pozytwnie :)

    • 0 0

  • Bardzo fajny pomysł.

    Widziałam wszystkie lwy mi najbardziej podoba się pomysł TVP. Lwica pomalowana tak jakby była robotem.

    Co do podobieństwa do akcji z Warszawy, cóż jakie miasto takie zwierze. Wsiawiacy maja krowę a Gdańsk lwy. Lew powinien stać się symbolem miasta jak niedźwiedź dla Berlina.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane