• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dziesięć ofert w przetargu ZTM. Najniższa oferta aż o 53 mln zł niższa od szacunków

Maciej Korolczuk
16 grudnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Jeden z autobusów Warbusa, który do tej pory obsługiwał m.in. linię 117 w Sopocie. Jeden z autobusów Warbusa, który do tej pory obsługiwał m.in. linię 117 w Sopocie.

Dziesięć ofert wpłynęło na przetarg ZTM na przewóz osób na terenie Gdańska i gmin sąsiednich na lata 2017-2025. Najniższą złożyło Przedsiębiorstwo Wielobranżowe "BP Tour" z Bełżyc. Oferta w wysokości 137 mln zł była o 53 mln zł niższa od kwoty, jaką organizator zamierzał wydać.



W piątek otwarto koperty z ofertami, jakie wpłynęły w przetargu na usługi przewozowe na terenie Gdańska i gmin sąsiednich w latach 2017-2025. Postępowanie się przedłużało, bo do Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku wpłynęło wiele pytań i uwag od potencjalnych przewoźników. Oferenci mieli zastrzeżenia do zapisów w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, które według nich faworyzowały dotychczasowych przewoźników.

Na przetarg odpowiedziało aż dziesięciu przewoźników (w tym trzy konsorcja). Oferty znacząco się od siebie różniły - nawet o ponad 50 mln zł. Najniższą złożyło Przedsiębiorstwo Wielobranżowe "BP Tour". Lubelski przewoźnik oczekuje 137 mln zł za osiem lat obsługiwania podmiejskich linii w Gdańsku. To o ok. 53 mln zł mniej, niż ZTM zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie tego zamówienia (ok. 190 mln zł).

- Komisja przetargowa analizuje teraz złożone oferty pod kątem formalno-prawnym, pracując tym samym nad wyborem najkorzystniejszej oferty, zgodnie z przyjętymi kryteriami - wyjaśnia Zygmunt Gołąb, rzecznik prasowy Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.
Zobacz więcej: Nowość w gdańskiej komunikacji miejskiej. Motorniczowie i kierowcy będą wydawać resztę

Dotychczasowi przewoźnicy obsługujący te trasy, czyli Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej oraz Warbus, złożyli oferty w wysokości (odpowiednio) 155 mln zł i 144 mln zł.

Umowa, która właśnie wygasa, została podpisana 8 lat temu na kwotę 134 mln zł. Nowa byłaby więc tylko o 3 mln zł wyższa.

Złożone oferty na przewóz osób w latach 2017-2025 from Trojmiasto.pl

Opinie (136) 4 zablokowane

  • Największa głupot brać najniższą ofertę w Tczewie jest komunikacja właśnie najtańsza cena była głównym piorytetem Jest syf ,kiła i mogiła,autobusy stare kopcące graty śmierdzi ,jeżdżą jak chcą ,teraz kierowców brak bo kto chce pracować za 1850 zł odpowiedzialna praca i użeranie z głupimi pasażerami.
    Najlepsze to że policja wszystkich kontroluje a Meteora od lat nigdy ,bo jak można kontrolować wybór prezydenta od razu byłby przegrany i pozabierane 90 % dowodów.

    • 18 0

  • (1)

    Jakie konsorcjum PKS gdansk\gryf?.przecież to tasama firma .współczucia jak wygrają .będą składać ,1woz z trzech strzech uzywek aby roczniki się starały albo będą przebijac blachy.kotecki cwany lis .tam już dawno policja powinna zajrzeć.bo Gryf to chyba najwieksza firma co robi przekręty

    • 10 6

    • A widziałeś autobusy PKSu jeżdżące do Pruszcza? Przecież to nówki są.

      • 5 0

  • (3)

    No to będzie niezła jazda, starych autobusów nie ma się co obawiać bo muszą zlecenie zrealizować fabrycznie nowymi, poczytajcie SIWZ. Szkoda tylko że to firma z południa polski i może być różnie, może nie znajdzie tylu kierowców w gdańsku i sama się wyeliminuje. Pamiętam jak kiedyś zaczynał PKS Gdańsk na liniach do pruszcza i pierwszy miesiąc to był horror.

    • 7 2

    • Teraz PKS który obsługuje pruszczańskie linie jest naprawdę w porządku. Nie ma się do czego przyczepić, autobusy są zwykle punktualne, czysto, jest ok.

      • 8 0

    • Busy z fabryki Ursusa też będą nowe. Trzy takie jeżdżą między sopotem a gdynią.

      • 1 0

    • Ciekaw jaki głupi kierowca będzie jeździł za 1500 zł miesięcznie niech jeździ sam szef bp parodia

      • 2 0

  • Kto obsłuży te linie od 2017-01-01 ?

    Ciekawe kto obsłuży te linie od stycznia 2017, bo w przetargu był zapis o 8 miesiącach od dnia podpisania nowej umowy, a obecne wygasają za dwa tygodnie.

    • 7 2

  • (4)

    Niech powie kierowca autobusu zkm ile sie u Was zarabia na godzine na reke?

    z góry dzieki

    • 5 3

    • Każdy ma inaczej

      Przykładowo 13.50

      • 5 1

    • Ja mam 18 zł na rękę, ale to dlatego, że mam długi staż

      Jeżdże na linii 111 koło Rzeźnickiej.

      • 7 1

    • 3300 na rekę po 30 latach pracy . W tym 800 pln na wysługę . D...nie urywa .

      • 4 1

    • !

      Wypłata między 2,300 a 3,300 zł na rękę. Ale to i tak nie adekwatna kwota do wykonywanych obowiązków.

      • 3 0

  • (7)

    Ciekawe,czym ten "BP Tour" chce jeździć w sieci ZTM Gdańsk.Firma "BP Tour" posiada kilka autokarów wysokopokładowych dalekobieżnych, a większość taboru stanowią 18 miejscowe busy typu VW Sprinter i podobne.

    • 6 3

    • (2)

      muszą być wozy z 2016 roku co najmniej

      • 7 0

      • (1)

        Taki autobus miejski kosztuje ok 1mln PLN,a do obsługi linii podmiejskich ZTM Gdańsk trzeba pewnie z 15 wozów,więc 15 baniek do wydania,a poza tym autobusów nie kupuje się ze składu,tylko zamawia indywidualnie,więc ich wprowadzenie na trasy trochę trwa.Nie sądzę by BP Tour był w stanie wprowadzić normalne autobusy miejskie z 2016 roku szybko.Chyba w Gdańsku w regularnej komunikacji miejskiej po raz pierwszy pojawią się busy typu Sprinter

        • 8 1

        • ludzie czytajcie ze zrozumieniem, 35 nowych autobusów przegubowych i krótszych z najmniej 2016 roku. Jak tego nie spełnią to nie będą obsługiwać tych linii.

          W sumie sporo osób na to liczy że nie kupią 35 wozów (tylko bez sensu startowali w przetargu), ja też bym wolał żeby to PKS Gdańsk nadal te linie obsługiwał :-)

          • 6 1

    • BP TOUR (3)

      Proszę niech Pan się zapozna z obsługą linii miejskich w Lublinie to znajdzie Pan odpowiedź. Jestem z Gdańska, mieszkam w Jankowie a BP TOUR nie są ogórkami na rynku linii miejskich .pzdr.

      • 2 4

      • W Lublinie nie BP T

        • 1 0

      • W Lublinie BP Tour nie obsługuje linii miejskich. Został odrzucony z powodu braków formalnych (nie spełnił wszystkich wymogów przetargu).

        W Gdańsku może być podobnie. A wtedy następny jest Kłosok w konsorcjum z A1. Patrząc jak działa komunikacja na Śląsku, też nie ma się z czego cieszyć.

        • 4 0

      • a co ma do tego lublin, jak bt tour nie będzie miał kierowców i autobusów to wyjazd nie dostanie umowy :-)

        • 3 0

  • Napewno nie warbus

    Z nimi się już żegnamy

    • 10 2

  • (4)

    NIE CHCEMY WARBUSA!!!! JEGO TABOR TO PORAŻKA!!! Ciągle rozklekotane autobusy - niby nowe, a tak naprawdę ich stan woła o pomstę do nieba.

    • 20 3

    • (1)

      bo ta firma nie ma bazy z prawdziwego zdarzenia nie mają te auta należytego serwisu są zajechane bo jeżdżą okrągły tydzień często po ileś dni z przepalonymi żarówkami bo nie robią oc po każdym dniu jak to robią firmy które ze swoje usługi chcą trochę więcej kasy

      • 9 2

      • Warbus nawet nie ma kanału! Namiot do naprawy autobusu to chyba nie tędy droga!

        • 8 1

    • (1)

      Nie chcemy??
      Wracamy do czasów gdy jednostka wypowiadała się w imieniu reszty.
      Chyba że Pan/Pani ma rozdwojenie jaźni.
      Autobusy jeżdżą już parę ładnych lat niezależnie od pogody.
      Na pewno innych przewoźników będą wiecznie młode i zadbane.

      • 1 5

      • jak się nie ma klapek na oczach i się porówna np wozy Gryfa na linii Z a te trupy niby nowsze rocznikowo co Warbus puszcza na 171 to chyba różnicę widać gołym okiem?Zdarza mi sie jechać Solarisami na 171 i jak człowiek tam wchodzi to ma wrażenie że ten pojazd ma nie 7 lat tylko z 18-20 takie to jest wszystko brudne dobite trzeszczące.Po tylu latach codziennego zarzynania wypadałoby wóz wysłać na lakierkę i czyszczenie wnętrza wymianę tapicerki żeby to jakoś wyglądało. Na liniach jeżdżących po Gdańsku i Sopocie to te Mazy czy Solbusy to też katastrofa na kołach

        • 6 2

  • Nie wybierać najtańszego!

    Najtańsza firma ma fatalną opinię. Wpiszcie w internecie BP Tour opinię.

    Źle się stało. Ale tak to jest jak jedynym kryterium wyboru jest cena.

    • 9 3

  • Ale jazda (2)

    Ale będzie jazda bez trzymanki,jak oni chcą to ogarnąć w dwa tygodnie skoro nie mają autobusów kierowców i zaplecza. Od 1.1.17 do Pruszcza z buta :-) Kto w ogóle robi przetarg na taką usługę 2 tygodnie przed startem,ktoś tu pomylił ch.j z ogorkiem :-)

    • 15 2

    • (1)

      zwycięzca, miejmy nadzieję nie Bełżyce, będzie miała na to 8 miesięcy. Ciekawe tylko kto od stycznia będzie jeździł, chyba ZTM dogadał się z PKS Gdańsk i będą nadal jeździli

      • 7 1

      • albo wypożyczone trupy tak jak warbus uskuteczniał w 2009 roku z kierowcami którzy nie znają taryf ani tras a na wyświetlaczu pusto tylko kartka z numerem linii za szybą

        • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane