- 1 Szukał na targu sadzonek, znalazł amunicję (139 opinii)
- 2 Oślepiał śmigłowiec podczas derbów (229 opinii)
- 3 Po alkoholu jechał motocyklem 190 km/h (65 opinii)
- 4 We wrześniu koniec prac na Chwarznieńskiej (54 opinie)
- 5 Coraz więcej domów pływających na wodzie (67 opinii)
- 6 Kradli klocki LEGO. Hurtowo (33 opinie)
Dziesięć ofert w przetargu ZTM. Najniższa oferta aż o 53 mln zł niższa od szacunków
Dziesięć ofert wpłynęło na przetarg ZTM na przewóz osób na terenie Gdańska i gmin sąsiednich na lata 2017-2025. Najniższą złożyło Przedsiębiorstwo Wielobranżowe "BP Tour" z Bełżyc. Oferta w wysokości 137 mln zł była o 53 mln zł niższa od kwoty, jaką organizator zamierzał wydać.
W piątek otwarto koperty z ofertami, jakie wpłynęły w przetargu na usługi przewozowe na terenie Gdańska i gmin sąsiednich w latach 2017-2025. Postępowanie się przedłużało, bo do Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku wpłynęło wiele pytań i uwag od potencjalnych przewoźników. Oferenci mieli zastrzeżenia do zapisów w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, które według nich faworyzowały dotychczasowych przewoźników.
Na przetarg odpowiedziało aż dziesięciu przewoźników (w tym trzy konsorcja). Oferty znacząco się od siebie różniły - nawet o ponad 50 mln zł. Najniższą złożyło Przedsiębiorstwo Wielobranżowe "BP Tour". Lubelski przewoźnik oczekuje 137 mln zł za osiem lat obsługiwania podmiejskich linii w Gdańsku. To o ok. 53 mln zł mniej, niż ZTM zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie tego zamówienia (ok. 190 mln zł).
- Komisja przetargowa analizuje teraz złożone oferty pod kątem formalno-prawnym, pracując tym samym nad wyborem najkorzystniejszej oferty, zgodnie z przyjętymi kryteriami - wyjaśnia Zygmunt Gołąb, rzecznik prasowy Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.
Zobacz więcej: Nowość w gdańskiej komunikacji miejskiej. Motorniczowie i kierowcy będą wydawać resztę
Dotychczasowi przewoźnicy obsługujący te trasy, czyli Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej oraz Warbus, złożyli oferty w wysokości (odpowiednio) 155 mln zł i 144 mln zł.
Umowa, która właśnie wygasa, została podpisana 8 lat temu na kwotę 134 mln zł. Nowa byłaby więc tylko o 3 mln zł wyższa.
Opinie (136) 4 zablokowane
-
2016-12-16 16:17
Największa głupot brać najniższą ofertę w Tczewie jest komunikacja właśnie najtańsza cena była głównym piorytetem Jest syf ,kiła i mogiła,autobusy stare kopcące graty śmierdzi ,jeżdżą jak chcą ,teraz kierowców brak bo kto chce pracować za 1850 zł odpowiedzialna praca i użeranie z głupimi pasażerami.
Najlepsze to że policja wszystkich kontroluje a Meteora od lat nigdy ,bo jak można kontrolować wybór prezydenta od razu byłby przegrany i pozabierane 90 % dowodów.- 18 0
-
2016-12-16 16:18
(1)
Jakie konsorcjum PKS gdansk\gryf?.przecież to tasama firma .współczucia jak wygrają .będą składać ,1woz z trzech strzech uzywek aby roczniki się starały albo będą przebijac blachy.kotecki cwany lis .tam już dawno policja powinna zajrzeć.bo Gryf to chyba najwieksza firma co robi przekręty
- 10 6
-
2016-12-17 11:13
A widziałeś autobusy PKSu jeżdżące do Pruszcza? Przecież to nówki są.
- 5 0
-
2016-12-16 16:22
(3)
No to będzie niezła jazda, starych autobusów nie ma się co obawiać bo muszą zlecenie zrealizować fabrycznie nowymi, poczytajcie SIWZ. Szkoda tylko że to firma z południa polski i może być różnie, może nie znajdzie tylu kierowców w gdańsku i sama się wyeliminuje. Pamiętam jak kiedyś zaczynał PKS Gdańsk na liniach do pruszcza i pierwszy miesiąc to był horror.
- 7 2
-
2016-12-16 17:35
Teraz PKS który obsługuje pruszczańskie linie jest naprawdę w porządku. Nie ma się do czego przyczepić, autobusy są zwykle punktualne, czysto, jest ok.
- 8 0
-
2016-12-18 00:34
Busy z fabryki Ursusa też będą nowe. Trzy takie jeżdżą między sopotem a gdynią.
- 1 0
-
2016-12-18 10:44
Ciekaw jaki głupi kierowca będzie jeździł za 1500 zł miesięcznie niech jeździ sam szef bp parodia
- 2 0
-
2016-12-16 16:30
Kto obsłuży te linie od 2017-01-01 ?
Ciekawe kto obsłuży te linie od stycznia 2017, bo w przetargu był zapis o 8 miesiącach od dnia podpisania nowej umowy, a obecne wygasają za dwa tygodnie.
- 7 2
-
2016-12-16 17:18
(4)
Niech powie kierowca autobusu zkm ile sie u Was zarabia na godzine na reke?
z góry dzieki- 5 3
-
2016-12-16 17:23
Każdy ma inaczej
Przykładowo 13.50
- 5 1
-
2016-12-16 17:38
Ja mam 18 zł na rękę, ale to dlatego, że mam długi staż
Jeżdże na linii 111 koło Rzeźnickiej.
- 7 1
-
2016-12-16 21:52
3300 na rekę po 30 latach pracy . W tym 800 pln na wysługę . D...nie urywa .
- 4 1
-
2016-12-17 10:52
!
Wypłata między 2,300 a 3,300 zł na rękę. Ale to i tak nie adekwatna kwota do wykonywanych obowiązków.
- 3 0
-
2016-12-16 17:19
(7)
Ciekawe,czym ten "BP Tour" chce jeździć w sieci ZTM Gdańsk.Firma "BP Tour" posiada kilka autokarów wysokopokładowych dalekobieżnych, a większość taboru stanowią 18 miejscowe busy typu VW Sprinter i podobne.
- 6 3
-
2016-12-16 17:51
(2)
muszą być wozy z 2016 roku co najmniej
- 7 0
-
2016-12-16 18:20
(1)
Taki autobus miejski kosztuje ok 1mln PLN,a do obsługi linii podmiejskich ZTM Gdańsk trzeba pewnie z 15 wozów,więc 15 baniek do wydania,a poza tym autobusów nie kupuje się ze składu,tylko zamawia indywidualnie,więc ich wprowadzenie na trasy trochę trwa.Nie sądzę by BP Tour był w stanie wprowadzić normalne autobusy miejskie z 2016 roku szybko.Chyba w Gdańsku w regularnej komunikacji miejskiej po raz pierwszy pojawią się busy typu Sprinter
- 8 1
-
2016-12-16 18:27
ludzie czytajcie ze zrozumieniem, 35 nowych autobusów przegubowych i krótszych z najmniej 2016 roku. Jak tego nie spełnią to nie będą obsługiwać tych linii.
W sumie sporo osób na to liczy że nie kupią 35 wozów (tylko bez sensu startowali w przetargu), ja też bym wolał żeby to PKS Gdańsk nadal te linie obsługiwał :-)- 6 1
-
2016-12-16 22:43
BP TOUR (3)
Proszę niech Pan się zapozna z obsługą linii miejskich w Lublinie to znajdzie Pan odpowiedź. Jestem z Gdańska, mieszkam w Jankowie a BP TOUR nie są ogórkami na rynku linii miejskich .pzdr.
- 2 4
-
2016-12-17 10:16
W Lublinie nie BP T
- 1 0
-
2016-12-17 10:20
W Lublinie BP Tour nie obsługuje linii miejskich. Został odrzucony z powodu braków formalnych (nie spełnił wszystkich wymogów przetargu).
W Gdańsku może być podobnie. A wtedy następny jest Kłosok w konsorcjum z A1. Patrząc jak działa komunikacja na Śląsku, też nie ma się z czego cieszyć.- 4 0
-
2016-12-17 19:55
a co ma do tego lublin, jak bt tour nie będzie miał kierowców i autobusów to wyjazd nie dostanie umowy :-)
- 3 0
-
2016-12-16 17:22
Napewno nie warbus
Z nimi się już żegnamy
- 10 2
-
2016-12-16 17:35
(4)
NIE CHCEMY WARBUSA!!!! JEGO TABOR TO PORAŻKA!!! Ciągle rozklekotane autobusy - niby nowe, a tak naprawdę ich stan woła o pomstę do nieba.
- 20 3
-
2016-12-16 17:45
(1)
bo ta firma nie ma bazy z prawdziwego zdarzenia nie mają te auta należytego serwisu są zajechane bo jeżdżą okrągły tydzień często po ileś dni z przepalonymi żarówkami bo nie robią oc po każdym dniu jak to robią firmy które ze swoje usługi chcą trochę więcej kasy
- 9 2
-
2016-12-16 18:10
Warbus nawet nie ma kanału! Namiot do naprawy autobusu to chyba nie tędy droga!
- 8 1
-
2016-12-16 19:49
(1)
Nie chcemy??
Wracamy do czasów gdy jednostka wypowiadała się w imieniu reszty.
Chyba że Pan/Pani ma rozdwojenie jaźni.
Autobusy jeżdżą już parę ładnych lat niezależnie od pogody.
Na pewno innych przewoźników będą wiecznie młode i zadbane.- 1 5
-
2016-12-17 00:11
jak się nie ma klapek na oczach i się porówna np wozy Gryfa na linii Z a te trupy niby nowsze rocznikowo co Warbus puszcza na 171 to chyba różnicę widać gołym okiem?Zdarza mi sie jechać Solarisami na 171 i jak człowiek tam wchodzi to ma wrażenie że ten pojazd ma nie 7 lat tylko z 18-20 takie to jest wszystko brudne dobite trzeszczące.Po tylu latach codziennego zarzynania wypadałoby wóz wysłać na lakierkę i czyszczenie wnętrza wymianę tapicerki żeby to jakoś wyglądało. Na liniach jeżdżących po Gdańsku i Sopocie to te Mazy czy Solbusy to też katastrofa na kołach
- 6 2
-
2016-12-16 18:18
Nie wybierać najtańszego!
Najtańsza firma ma fatalną opinię. Wpiszcie w internecie BP Tour opinię.
Źle się stało. Ale tak to jest jak jedynym kryterium wyboru jest cena.- 9 3
-
2016-12-16 19:02
Ale jazda (2)
Ale będzie jazda bez trzymanki,jak oni chcą to ogarnąć w dwa tygodnie skoro nie mają autobusów kierowców i zaplecza. Od 1.1.17 do Pruszcza z buta :-) Kto w ogóle robi przetarg na taką usługę 2 tygodnie przed startem,ktoś tu pomylił ch.j z ogorkiem :-)
- 15 2
-
2016-12-16 19:36
(1)
zwycięzca, miejmy nadzieję nie Bełżyce, będzie miała na to 8 miesięcy. Ciekawe tylko kto od stycznia będzie jeździł, chyba ZTM dogadał się z PKS Gdańsk i będą nadal jeździli
- 7 1
-
2016-12-17 00:16
albo wypożyczone trupy tak jak warbus uskuteczniał w 2009 roku z kierowcami którzy nie znają taryf ani tras a na wyświetlaczu pusto tylko kartka z numerem linii za szybą
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.