- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (156 opinii)
- 2 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (720 opinii)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (250 opinii)
- 4 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (103 opinie)
- 5 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (63 opinie)
- 6 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (142 opinie)
Dziki zaatakowały kobietę z psem
Dwie samice dzików zaatakowały kobietę, która wyszła na spacer z psem w okolice ul. Porębskiego, nieopodal zbiornika retencyjnego Świętokrzyska na osiedlu Pięciu Wzgórz. Pies poszkodowanej został poturbowany, a zwierzęta udało się odpędzić kopniakami i krzykiem.
O zdarzeniu poinformował nas czytelnik w Raporcie z Trójmiasta.
- Rano, ok. godz. 06:30, przy furtce ze wspólnoty Porębskiego 17-21 prowadzącej do zbiornika retencyjnego Świętokrzyska II, dwa dziki zaatakowały kobietę z psem. Pies został dotkliwie pogryziony i poturbowany przez dwie atakujące samice dzika - napisał do nas internauta.
Zwierzęta udało się przepłoszyć dopiero wówczas, gdy właścicielka psa zaczęła uderzać dziki.
Atak dzików (88 opinii)
To - podkreśla internauta - nie jest pierwszy raz, kiedy lochy z młodymi widywane są w okolicy. Problemem jest dziurawy płot, przez który zwierzęta dostają się w pobliże terenów mieszkalnych.
Dzik ryje ci w ogródku? Lepiej go nie płosz
O takich incydentach otrzymujemy regularne sygnały w Raporcie z Trójmiasta.
Stado dzików szuka pożywienia przy ul. Porębskiego. Materiał czytelnika z maja 2022 r.
Przy okazji tej sprawy czytelnik pyta, czy miasto nie powinno zaangażować się w odławianie dzików. Ten temat poruszaliśmy wielokrotnie i - co podkreślali urzędnicy - mają oni związane ręce.
Dzików nie można odławiać przez ASF
Wszystko przez obowiązujące od 2017 r. w Polsce obostrzenia, dotyczące rozprzestrzeniania się choroby afrykańskiego pomoru świń (ASF). W efekcie do dziś obowiązuje kategoryczny zakaz przesiedlania dzików.
Jedynym rozwiązaniem jest prowadzony regularnie odstrzał tych zwierząt.
Na koniec warto jednak zaznaczyć, że dziki, choć mogą być groźne, nie są agresywne, jeżeli nie zostaną przestraszone lub sprowokowane.
Zapolowali na łosia, bo zagrażał ludziom
Szczególnie należy uważać na stada z młodymi, które są pilnowane przez lochy, czyli samice dzików. Np. ujadający pies (nawet będący na smyczy) może zostać odebrany przez dzikie zwierzę jako zagrożenie, wywołując tym samym atak.
Ruja dzików (czyli tzw. huczka) przypada na miesiące późnojesienne i zimowe. Ciąża trwa 108-120 dni. Młode rodzą się najczęściej w marcu, kwietniu i maju. Rozród dzików odbywa się raz do roku.
Dziki zaatakowały mężczyznę z psem. Zwierzak nie przeżył
Opinie (596) ponad 50 zablokowanych
-
2022-09-14 11:46
Opinia wyróżniona
Przeprdzilem całe stado dzikow tj 3 lochy i pasiaste prosiaki (31)
z trawnika miejskiego robiąc tzw niedźwiedzia.
Tj ręce do góry i naśladowanie głosu niedźwiedzia.
Dziki mają zaprogramowany genetycznie strach przed niedźwiedziami mimo iż u nas ich nigdy nie widziały to sie ich boją.
Wystarczyło podawać przez 3 sekundy niedźwiedzia, usłyszałem 2 chrząknięcia przewodzącej samicy i całe stado uciekło w kierunku lasu.
Może się ta wiedza kiedyś przyda...
Psychologia behawioralna zwierzat.- 260 66
-
2022-11-21 12:57
buhahaha
dobre
- 0 0
-
2022-09-27 09:52
Myślę, że to była mądra locha. Spojrzała i pomyślała, że z tym człowiekiem jest coś nie tak. Lepiej się trzymać od niego z daleka ze względu na młode i ... zadziałało.
- 0 0
-
2022-09-15 06:51
Dzik jest dziki
Czy miałeś brzytwę w ręku ? Pewnie słyszały coś o małpie . Wolały odejść
- 1 1
-
2022-09-14 23:20
Ludzie widzę mają niezły ubaw
A ja zrobiłem kiedyś podobnie, kiedy będąc na spacerze z psem, wyszedłem zza krzaków wprost na lochę z młodymi, co bardzo się jej nie spodobało. Chwyciłem poły kurtki i podniosłem ręce do góry tupiąc i wydając odstraszające dźwięki. Mam 190 cm wzrostu, więc z tymi łapami w górze musiałem chyba wydać się jej naprawdę duży, bo dość szybko odpuściła i wróciła do młodych. Tak więc w tym co napisał Pulsar ewidentnie coś jest.
- 12 1
-
2022-09-14 22:10
przepierdziałes całe stado dzików? grochówka? kiełbasa? cebula? jaki to zapach który przepierdza dziki?
- 7 1
-
2022-09-14 20:51
Z dzikami widuję się bardzo często ...
...mieszkam na obrzeżach TPK ...to co piszesz to prawda, sam tak robię, ale od dziś będę wiedział, że płoszę je "na niedźwiedzia". Pozdro
Ps. W ubiegłym tygodniu spotkałem dwa spacerujace dziki na wiadakcie przy ...skm Gdynia Orłowo :)- 11 0
-
2022-09-14 18:03
Dziki pomyślały.. W tym mieście już nic nie jest normalne
- 13 1
-
2022-09-14 15:02
Proszę o film instruktażowy na tubie :)
- 15 1
-
2022-09-14 14:35
Dzwon do TVN
Oni lubią takie programy. Umowę na serial masz jak w banku
- 23 5
-
2022-09-14 14:15
To prawda. Na słonia wystarczy udawać pisk myszy, a na bawoła ryk lwa.
- 9 3
-
2022-09-14 14:13
wypróbuję na żonie najpierw!!! :D
- 18 2
-
2022-09-14 13:44
Nie myślałeś
żeby zostać zawodowo niedźwiedziem odstraszającym
- 35 1
-
2022-09-14 13:33
Wiesz, że niedźwiedzie występowały kiedyś w naszym regionie? (1)
wrrrraaauł
- 12 0
-
2022-09-14 17:39
Ba, nawet kiedyś mamuty pewnie były w naszym rejonie.
- 14 0
-
2022-09-14 13:21
Zaprograamowanie genetyczne ?
I co jeszcze ?
- 9 4
-
2022-09-14 13:11
Ja bym nie ryzykował. Skąd wiesz, że dobrze
ryczałeś. Może wabiłeś samca niedzwiedzia na kopulację.
- 61 2
-
2022-09-14 13:10
a jak naśladowałeś tego niedźwiedzia? Paszczowo, czy stepowo? (2)
- 21 3
-
2022-09-14 19:59
Patataj patataj
- 7 2
-
2022-09-14 17:48
nie paszczowo. drugą stroną
- 9 1
-
2022-09-14 13:04
jakbyś trafił na przewodnika stada (1)
to byś s... jak struś pędziwiatr i też byś robił dźwîęki.
- 9 11
-
2022-09-14 18:49
boli prawda co ?
bk z was bohaterzy z przed klawiatury, pójdzie taki do lasu wieczorem i siė wiewiórki przestraszy.
:)- 15 3
-
2022-09-14 12:49
Raczej wariata się przestraszyły ... (1)
- 34 6
-
2022-09-15 05:34
Stara do młodych
Chodźcie stąd zobaczcie człowiek zwariował może ma wściekliznę
- 12 1
-
2022-09-14 12:46
to chyba było tym, jak "zrobiłeś" bociana
- 7 3
-
2022-09-14 12:15
i co im powiedziałeś?
idźcie kochane dziczki bo was zjem?
- 29 5
-
2022-09-14 12:09
Zmień lekarza, bo ten cię oszukuje. (1)
- 19 35
-
2022-09-15 21:37
jesli z nfz to nie oszukuje, tak już ma
- 3 1
-
2022-09-14 11:53
Pozdrawiam (2)
Pana serdecznie, wyobrażenie Pana pozy zrobiło mi dzień.
- 132 5
-
2022-09-14 18:01
Ta historia to za mało na komentarz pisany. Prosimy o filmik instruktażowy :D
- 39 3
-
2022-09-14 14:29
Skislam :D
- 21 0
-
2022-09-14 11:47
Może lpiej jelenia:):):) Bardziej pasuje do takich zachowań:)
- 43 13
-
2022-09-14 11:46
Opinia wyróżniona
Same mądre głowy (51)
Opowieści o nie prowokowaniu czy nie płoszeniu dzików to widzę ktoś kompletnie oderwany od rzeczywistości szerzy. Ja już dwukrotnie uciekałam przed dzikami, które wylazły mi nagle z krzaczorów w bardzo ruchliwych miejscach miasta - jeden raz zimą po 18 na Potokowej między PKM a ogrodnictwem. Spokojnie od niego odeszłam na skraj chodnika a ten
Opowieści o nie prowokowaniu czy nie płoszeniu dzików to widzę ktoś kompletnie oderwany od rzeczywistości szerzy. Ja już dwukrotnie uciekałam przed dzikami, które wylazły mi nagle z krzaczorów w bardzo ruchliwych miejscach miasta - jeden raz zimą po 18 na Potokowej między PKM a ogrodnictwem. Spokojnie od niego odeszłam na skraj chodnika a ten zaczął na mnie szarżować i tak aż do myjni 24h vis a vis Fiata sprintem przed nim uciekałam. Faktycznie spłoszony i sprowokowany był. Dzików jest po prostu za dużo. i ja rozumiem ze ASF i nie można, ale odławianie jest robione za rzadko i wygląda na to, że totalnie nieskutecznie. kocham naturę i zwierzęta i jestem zwolennikiem podejścia, że każdy organizm żywy ma w naturze swoje prawo do życia, ale dzik to zwierze dzikie (nomen omen) i powinno się je z miasta wypraszać, niech sobie żyją w lesie itp. Opowieści o zawłaszczaniu ich terenów też radzę włożyć między bajki, bo jak mi ktoś wytłumaczy dziki na Zaspie między blokowiskiem, które pamięta wizytę JPII w Gdańsku za czasów komuny? I ciekawi mnie gdzie mieszkają ci, którzy takie bzdurne opinie szerzą - w szałasach?! A miasto swoją drogą zamiast snuć kolejne wizje o niedokarmianiu dzików może by się wreszcie zabrało za wymianę śmietników miejskich na takie, do których dziki nie będą miały łatwego dostępu. Ja dzików się panicznie boję i naprawdę co wieczór wracając do domu po zmroku jestem sparaliżowana strachem, że mi jakiś wyskoczy z krzaków, których pod blokiem mam naprawdę dużo. Może trójmiasto.pl by się zainteresowało sprawą trochę bardziej na poważnie niż kopiowanie wpisow z raportu.
- 368 113
-
2022-09-16 13:44
Kobieto czy Twoje osiedle nie powstało w lesie?? wszystko jest wycinane pod osiedla więc terenów mają coraz mniej!!!
- 0 0
-
2022-09-15 00:23
Desperatka jesteś, jeszcze powiedz ze wdepnelas w kałuże
- 1 0
-
2022-09-14 22:25
Wcale nie oderwany
Locha zawsze będzie bronić młodych, to oczywiste. Jak idę do lasu z psem - nota bene myśliwskim - i widzę lochę, to trzymam psa krótko na smyczy przy nodze i sprawnie odchodzimy szerokim łukiem. Nigdy dziki nie zwróciły nawet na nas uwagi
- 3 0
-
2022-09-14 21:17
Co ty za jakieś brednie piszesz i jak widać nie rozumiesz o czym się pisze o nich. Chodzi o zawłaszczanie przez ludzi
ich leśnych terenów a nie Zaspy, która ich nie była i nie jest.
A śmieci - to sama napisz jak pracownicy firm wywożących śmiecie mają mieć dostęp na teren prywatnych, licznych w 3M posesji i zabierać śmiecie, w tym te posegregowane ? A dziki interesują się zarówno wystawionymi na zewnątrz brązowymi pojemnikami na odpadki bio, jak iich leśnych terenów a nie Zaspy, która ich nie była i nie jest.
A śmieci - to sama napisz jak pracownicy firm wywożących śmiecie mają mieć dostęp na teren prywatnych, licznych w 3M posesji i zabierać śmiecie, w tym te posegregowane ? A dziki interesują się zarówno wystawionymi na zewnątrz brązowymi pojemnikami na odpadki bio, jak i wystawionymi workami na inne.
W Gdyni Redłowie po śmiecie przyjeżdżają o godz. 6:00, wobec czego mieszkańcy posesji (np. na Legionów) wystawiają pojemniki czy worki najpóźniej do mniej więcej 22:00 a nie rano, gdzie wstający później nie będą się zrywali z łóżek dokładnie o tej godzinie, gdzie nie zawsze śmieci są zabierane po 6:00 (niekiedy wcześniej).
Gdyby śmieciarze przyjeżdżali po 9:00, to wystawka przez mieszkańców mogłaby odbywać do 8:30. Tu dziki w czasie porannego szczytu samochodowego na tej ulicy nie pojawiają za bardzo z powodu dużego ruchu, a wcześniej - wieczorem czy w nocy. I w ciągu 2 lat dwa żółte worki z odpadami plastikowymi i metalowymi zostały przez nieznane zwierzęta (nie muszą to być zawsze dziki) rozerwane przy mojej ulicy. Tu wodę trzeba oszczędzać i nie myć nią plastikowych opakowań po artykułach spożywczych, co powoduje, że woń z żółtych worków nawet na rzut oka starannie zawiązanych roznosi się po okolicy w porze wieczorowo-nocnej, szczególnie latem. Więc jest zawsze loteria, czy o tej porze do worków nie dobiorą się jakieś zwierzęta.
Na raporcie było parę filmików jak dziki przewracały z kolei brązowe pojemniki z odpadami bio, by dobrać się do ich zawartości.
Zatem twój postulat wymiany śmietników - czemu nie, tyle że to kosztuje i jaki w ogóle wdrożyć pomysł ? Musi to być wygodne dla mieszkańców, jak i pracowników firm wywożących śmieci, gdzie nie może to być dźwiganie ciężarów, bo wtedy nie będzie chętnych do tej pracy.- 4 2
-
2022-09-14 20:47
Jakim durniem trzeba być żeby uciekać przed dzikiem. Brak edukacji jest twoim i tylko twoim problemem. Zdarzyło mi się w lesie 2 razy że dzik na mnie szarżował, jedyne poprawne zachowanie to stanąć w miejscu i go olać, dzik nic Ci nie zrobi i pobiegnie dalej, jeżeli go prowokujesz uciekając nic dziwnego że Cię goni. A z tym oderwaniem od rzeczywistości to dopiero Ci się udało, typ piszący bzdurny bełkot zarzuca innym oderwanie buahahaha
- 6 2
-
2022-09-14 20:42
Być może dziki jak wszystkie zwierzęta wyczuwają że ktoś się ich boi?. Wychowywałem się w Oliwie przy lesie gdzie dziki były i są codziennością i nigdy nie słyszałem żeby kogoś zaatakowały. Często je spotykam na swojej drodze i nigdy nie musiałem uciekać (oczywiście gdy wyskakują z krzaków to też mam serce pod gardłem)
- 7 1
-
2022-09-14 18:57
a kto buduje domy przy lesie?
...człowiek...to kto komu wchodzi do domu?
- 4 2
-
2022-09-14 18:30
Na głupotę powinna być rada.
Achaaaaa, kocham przyrodę i zwierzątka, ale jest ich za dużo i mi przeszkadzają więc poproszę je wybić. Bo ja taka mądra jestem z miasta..... Iwogle to ludziom trza wincyj miejsca a nie że mi z krzaków przyroda wyskakuje. Krzaki też wyciąć . d**ilka.
- 5 15
-
2022-09-14 16:19
W Legnicy dziecko po ataku dzika w stanie ciężkim trafiło do szpiala. Dopiero wtedy służby miejskie i wojewódzkie zaczęły pi (2)
- 10 2
-
2022-09-14 21:19
Nie kłam bezczelnie. Dziecko przypadkowo stanęło na drodze ucieczki dzika, którego przepłoszyły psy.
- 3 3
-
2022-09-14 18:53
a rodzice gdzie byli ?
i koniec tematu
- 4 9
-
2022-09-14 15:34
Gdyby chciał dogonić, to żaden sprint by Ci nie pomógł :)
Te wieprzki są szybsze niż usain bolt czy inny strrydziarz :)
- 14 1
-
2022-09-14 14:17
Gratuluje
Przeżycia szarzy dzika ...
- 5 1
-
2022-09-14 14:14
U mnie na ulicy też jest stado dzików, kombinują jak śmietniki opróżnić (2)
Przegoniłem je kilkukrotnie, nie atakowały mnie ani razu, a były 2 lochy i około 14 warchlaków, odyniec stał oddalony na czatach. Ale jeżeli miałbym ujadającego psa, to mogłoby się skończyć różnie. nie ma potrzeby uciekać, gdy nie nie zaczepiamy, to one nie będą się bronić. A strach jest naturalny :) Pamiętaj.....postawa niedźwiedzia :)
- 11 3
-
2022-09-14 21:34
A ta kobita z psem ? Jyz ja widze jak te przeklete dziki napadly na potulnego pieska i piesek tylko stal jak wryty.. nic im nie (1)
robil, och nic. A ja mysle ze pies rzucil sie na dziki i stad pokazaly mu gdzie pieprz rosnie.To sie nazywa prawo natury.
- 8 2
-
2022-09-15 09:25
Tak, ja chodzę z psem na smyczy, luzem biega na wybiegu lub plaży dla psów,
gdy zobaczyłam dzika koło śmietnika, zwyczajnie oddaliliśmy się. Tutaj sądzę, ze pies był luzem i ujadał i podbiegał do dzików.
- 2 0
-
2022-09-14 13:24
dziki nie są wypierane z blokowisk Zaspy
One są wypierane z terenów zabudowywanych przez kolejne blokowiska na peryferiach miasta.
Nie mają GPS i map, idą za żarciem i możliwościami.
Tak jak i ludzie...- 9 6
-
2022-09-14 13:19
niescisłośc : (1)
nie dzieków jest za duzo a ludzi jest za duzo, wp...li się na naturalne miejsca życia dzików i problem .... twoja bajka przypomina mi mordowanie indian w ameryce .... "patrzcie ci indianie wyszli z krzaków i szarżowali .... łażą po naszych miastach .... odstrzelmy ich bo ich za dużo"
- 8 22
-
2022-09-14 23:28
Ty naprawdę nie zdajesz sobie sprawy, że dziki nie mają obecnie naturalnych wrogów, przez co mnożą się na potęgę? Za rok będzie ich x2.
- 8 2
-
2022-09-14 13:05
to siedz w domu (2)
to siedz w domu nigdzie nie łaż
- 4 14
-
2022-09-14 13:28
To dziki niech siedzą w lesie i nie łażą tutaj. (1)
Miasto jest domem dla ludzi, a nie dla dzików.
- 15 6
-
2022-09-15 09:23
Miasto ? Teraz deweloper będzie budowal w lesie ( rejony Srebrzyska) i tak jest od lat
Tam jest mnóstwo zwierząt, dokąd mają ,,się przenieść " ?
- 3 0
-
2022-09-14 13:02
Mozg masz dziki. Nie nadajesz sie do zycia spolecznego
- 3 12
-
2022-09-14 12:45
Mam dla Ciebie dobra radę
Znajdź sobie chłopa, takiego dzika, większego niż te u Was na osiedlu i po sprawie
- 9 14
-
2022-09-14 12:30
za dużo to jest ludzi (2)
ludzie to pasożyty i planeta jest przepełniona
- 18 24
-
2022-09-14 14:08
no wlasnie, ja od dawna powtarzam - czerwoną chołotę raz siepem raz młotem.
- 7 3
-
2022-09-14 13:37
sam wiesz co ze soba zrobic
- 9 2
-
2022-09-14 12:28
ale na tych peryferiach Gdańska to dziki są u siebie, więc skąd zdziwienie, że w ogóle tam są? (11)
tereny leśne, pola, developerzy budują tam jakieś osiedla a potem ludzie się dziwią, że dziki spacerują im po uliczkach. No ludzie myślcie trochę. Gdyby dzik robił spustoszenie na ul. Długiej to można by się dziwować ale tam gdzieś na wygwizdowiu?
- 22 36
-
2022-09-14 13:36
(1)
a dziki na starym Chelmie to skad? przyszly odebraz ziemie z dziada pradziada? Przeciez tutaj co drugi odcinek trawnika jest przeryty.
- 26 4
-
2022-09-14 17:17
Ehhh, przyszły, bo z innych miejsc są wypychane, więc szukają pożywienia w miejscach, w których jest im najłatwiej.
- 5 12
-
2022-09-14 12:38
Tam nie bylo nigdy lasów ani dzików (8)
Te ostatnie pojawiły sie 2 lata temu. Tadam
- 31 13
-
2022-09-14 13:25
(7)
dzieki żyją w okolicznych lasach od setek lat ... tadam. I sie nie pojawiają a są, były przed ludźmi bo są lepiej dostosowane do życia. Wyobraż sobie siebie w środku lasu 100km/100km ... ile byś prztrwała ? 1-2 dni, one żyją tak od dawien dawna.
- 9 23
-
2022-09-14 14:52
Szkoda ze nie od "biliardow" lat (cyt. K.Szczuka) (6)
Kiedys byly tez dinozaury ale wiesz ze juz ich nie ma. Kiedys twoi przodkowie siedzieli po ciemku w kurnej chacie i prali w rzece. Cywilizacja znasz takie slowo?
- 16 4
-
2022-09-15 09:20
Cywilizacja wyniszcza jej twórców
- 1 0
-
2022-09-14 18:51
a Ty znasz słowo mapa i historia
Jakieś marne argumenty o dinuzaurach - gimbaza
- 1 2
-
2022-09-14 17:16
(3)
Na szczęście kiedyś człowieka też nie będzie. Oby jak najszybciej.
- 3 15
-
2022-09-15 09:21
Tych, którzy rujnują ziemię
- 0 0
-
2022-09-14 17:51
Rozumiem (1)
że dasz przykład i zaczniesz eliminację ludzi od siebie.
- 11 3
-
2022-09-14 18:52
no niestety nie rozumiesz
d**ile wyginã pierwsi. Teraz zajarzyłeś ? czy dalej echo
- 1 4
-
2022-09-14 12:27
Tylko odstrzał (8)
Jak wam dzieci zaatakuje to może ktoś otworzy oczy
- 52 29
-
2022-09-15 10:03
Odstrzał dzieci?
- 0 1
-
2022-09-14 22:27
No jak dzieciaki ze smartfonami w łapie będą chciały pogłaskać warchlaka, to tak, zaatakuje bez wątpienia. Ale to nie będzie wtedy wina dzika
- 4 1
-
2022-09-14 21:18
Ulka, nie ośmieszaj się z tymi "atakami" dzików.
- 4 10
-
2022-09-14 14:43
co wy z tymi dziećmi?! jak nawiedzeni... (1)
- 13 8
-
2022-09-14 16:21
Poczytaj o Legnicy to Ci przejdzie zdziwienie
- 9 4
-
2022-09-14 13:20
(2)
fobie sie leczy ...serio
- 14 41
-
2022-09-14 14:07
(1)
wg czrweonego szkodnika lepiej nie miec dzici , lepiej miec dziki
- 17 8
-
2022-09-14 16:42
jak dzieci mają być na twoim poziomie to żadna różnica
- 5 13
-
2022-09-14 12:16
zadzwoń do Dzikbusters
- 20 10
-
2022-09-14 11:58
(1)
Napisz coś więcej, fajna historia.
- 19 35
-
2022-09-14 16:20
Fajna do czasu.
- 10 3
-
2022-09-14 11:49
Opinia wyróżniona
Problem z dzikami skończy się wtedy, kiedy komuś stanie się krzywda (23)
Też nie jestem za bezmyślnym odstrzałem. Wiem, że zabieramy im teren. Dlatego uważam, że powinniśmy je wywieźć do lasu. Gdzie bedzie im zwyczajnie lepiej. Ostatnio dziki widzę wszędzie. Bardzo często z młodymi, wszyscy się zachwycają bo to małe słodkie dziczki. A czuje że skonczy się to poturbowanym dzieckiem, wtedy będzie lament ze się nikt nie spodziewał, i ktoś zacznie w końcu działać w tej sprawie.
- 345 101
-
2022-09-15 08:50
Z Moreny odłowili dziki i wywieźli je. Na Osową. Po kilku dniach dziki wróciły! Nikt z dzikami nic nie robi bo wszyscy mają związane ręce! Absurd goni absurd w Gdańskim UM.
- 2 1
-
2022-09-15 07:52
Nie skończy
W zabudowaniach jest pustka, którą zawsze będą starały się wypełnić po przekroczeniu populacji w sąsiednich rejonach. Nie czują się też zagrożone, bo uczą się, że ludzie ani psy nie stanowią zagrożenia.
- 0 0
-
2022-09-14 23:28
Ale do jakiego lasu
jak wszystko zabudowujemy...
- 1 0
-
2022-09-14 23:24
W lesie na nie polują nawiedzeni myśliwi,
to chronią się w miastach.
- 0 2
-
2022-09-14 21:21
Piszesz bzdury. Właśnie dzikom w lasach nie jest dobrze, skoro część z nich migruje do miast.
Nie rób z logiki kurtyzany.
- 1 1
-
2022-09-14 16:24
I taj już się stało. I wtedy larum.
- 1 1
-
2022-09-14 15:32
Dziki wywiezc (2)
Dziki potrafia z Helu przyplynac do Gdanska.Mnoza sie jak opetane,po 3-4-5 miotow w sezonie.Wiec to nie my zabieramy im tereny,tylko za duzo ich przybywa.
- 12 6
-
2022-09-19 14:42
Po 5 miotów? xD
No tak, ciąża trwa grubo ponad 100 dni, to faktycznie te mioty jeden za drugim lecą xD
- 1 0
-
2022-09-14 16:29
A ona żaglowcem płyną?
czy wpław?hę
- 3 3
-
2022-09-14 14:02
Nie nie zabieramy im terenu.
Zobacz sobie ile przestrzeni do życia mają te zwierzęta na zachod od Trójmiasta. One doskonale radzą sobie w takim terenie, ale przyciąga je metropolia ze względu na resztki jedzenia w śmieciach. Należy pozbywać się nadmiaru dzików w miastach a nie obwiniac człowieka za rzekome zajmowanie im miejsca. Za dzieciaka w latach '90 jeździłem na rowerach z kumplami po świętokrzyskiej, niepołomickiej i okolicach, były tam same pola i kuropatwy ale nie było tam dzików... To były głównie pola uprawne...
- 16 4
-
2022-09-14 13:28
(2)
tylko one nie żyją na trawnikach na osiedlach a żyją w lesie, do miasta przychodzą na resztki wyrzucane przez ludzi. Ostatnio widziałam jak ludzie z bloku robili zdjecia, a czesc poszla w okolice takigo wiekiego aby zrobic sobie selfie .... to potencjalne ofiary i jak im sie stanie krzywda to trudno. Do niedzwiedzi też sie nei podchodzi, to nie pluszowy mis, a dzik to nie swinka piggy.
- 8 2
-
2022-09-14 13:53
przyjedz na Orunię to ci pokażę gdzie one żyją (1)
w żadnym lesie a w krzaczorach przy parku i miedzy osiedlami. Całe rodziny i z roku na rok coraz większe. Jak zeżrą kilka rodowitych piesków to może ktoś zareaguje. Bo nie daj Boże jakiegoś człowieka.
- 13 4
-
2022-09-14 21:28
Dzik = wilk z bajki o czerwonym kapturku ? Serio ?
- 0 2
-
2022-09-14 13:17
panie oswicony, świadomy, nigdy nei było w Polsce bezmyslnego odstrzału. Nie kreuj rzeczywistości ktorej nie było i nie ma.
- 5 6
-
2022-09-14 12:32
śmieci
Póki ludzie nie nauczą się nie śmiecić i nie wywalać żarcia na ulice lub przed śmietniki póty dziki będą przychodzić, a to że one są nieszkodliwe to wybacz Panie redaktorze ale idąc z dzieckiem góno mnie obchodzi to, nie chce by moje dzieci były narażone na atak na osiedlu!
- 22 6
-
2022-09-14 12:23
Jaja (2)
ASF i nie można wywozić... Strzelać w mieście - ryzykownie uważam. Olać ASF, bo zaraz na Długiej będziemy spylać przed lochami!!!! Puknijcie się w łeb z takimi przepisami...
- 35 5
-
2022-09-14 13:30
ostatnio byłem na imprze, a że ja ładny to 2 takie wiekie lochy mnie obrały za cel. uciekałem co sił ... tym razem sie udało. Nie chodzcie na imprezy bo dziewuchy są agresywne.
- 10 7
-
2022-09-14 13:26
Dlatego trzeba odłowić i uśpić.
- 12 4
-
2022-09-14 12:18
wywieżć do lasu?
czyli gdzie? lasy sa plantacjami drzew, na wsi sa polowania, za to a w mieście jedzenia w bród i nikt do nich nie strzela. .
- 22 8
-
2022-09-14 12:11
(3)
Niestety problemem jest to, że ludzie wszędzie zostawiają syf. Resztki jedzenia walają się po trawnikach, koło śmietników. Niektórzy jeszcze bezmyślnie dokarmiają te zwierzęta pogłębiając problem. I potem ktoś wymyśli znowu że trzeba zabijać dziki bo stwarzają problem. A stwarzają go z powodu ludzi.
- 38 10
-
2022-09-14 15:38
ptaki tez wyciagaja i rozgrzebują śmietniki
- 7 0
-
2022-09-14 14:04
Te resztki były w śmietnikach, ale dziki je sobie wyjmują (1)
Nie szukaj problemu w ludziach...
- 16 10
-
2022-09-14 23:25
Wyjmują ze śmietnika? Ręką?
- 1 2
Wszystkie opinie
-
2022-09-14 11:32
Łosia zastrzelili (1)
Dzików nie chcą. Przypadek?
- 75 13
-
2022-09-14 13:03
Wszystko ustrzela jak ludzie po chrust beda do lasu chodzic
- 3 0
-
2022-09-14 11:32
Trzeba myśleć i się oddalić (7)
- 42 53
-
2022-09-14 11:42
Ja mam czuć się bezpiecznie (4)
Wychodząc z domu a nie że mogę być w danej chwili zaatakowany przez dzika,Jak dla mnie do ostrzału,nie widzę w nich nic dobrego,psy muszą mieć kagańce i na smyczy a dzik nie,i nie gadajcie że im tereny zabraliśmy bo to nie powód żeby się nad nimi cackać,człowiek najważniejszy
- 16 14
-
2022-09-14 11:47
(2)
To ty się wybudowałaś na jego terenie
- 13 19
-
2022-09-14 12:36
Człowiek ma największe prawo na ziemi (1)
- 9 8
-
2022-09-14 15:21
I najbardziej ja dewastuje
- 6 3
-
2022-09-14 12:36
A dlaczego tyyyyy się masz czuc bezpiecznie
Czuj się jak chcesz
- 7 12
-
2022-09-14 13:29
"Oddalić się" = "To nie mój problem, niech kogoś innego zaatakuje, ważne że nie mnie"
- 3 7
-
2022-09-14 15:21
Pewnie pies szczekał i poczuły się zagrożone
- 4 2
-
2022-09-14 11:33
Każdy właściciel psa powinien nosić ze sobą gaz w celach obrony przed psami podbiegaczami jak i innych zagrożeń. Polecam. (5)
- 76 10
-
2022-09-14 11:43
W takim razie, kazdy czlowiek bez psa powinien nosic to samo (3)
- 9 3
-
2022-09-14 11:54
Nie każdy, ale listonosze już tak. (2)
- 4 1
-
2022-09-14 12:17
ten co roznosi e-maile też? (1)
- 4 0
-
2022-09-14 12:25
Suski nie wygłupiaj się
- 3 0
-
2022-09-15 07:23
Prawdopodobieństwo że zaatakuje cię czyjś pies, nie mówiąc o bezpańskim jest 1000 razy większe od ataku dzika
- 1 0
-
2022-09-14 11:35
Na pasztet z tymi dzikami. (2)
Postawić ambonę na osiedlu i strzelać.
- 70 38
-
2022-09-14 12:36
no coś Ty, raczej tych co biednego słodziaka kopali
dojechać zwyroli płoszących dziką zwierzynę i nie dających się jej w spokoju pożywiać psami czy dziećmi haha
- 3 3
-
2022-09-15 03:34
Tak? Aha i kto tu jest zagrożeniem... dzik czy człowiek?
- 1 0
-
2022-09-14 11:36
Dziki nie atakują ludzi. (7)
Pewnie pies zaczął. Dziki się broniły.
- 105 108
-
2022-09-14 11:39
A co - miał miauczeć?
- 14 17
-
2022-09-14 11:44
Generalnie mogli wyjść prosto na stado z małymi, skoro było to przy furtce, a wtedy czy ujadał czy nie - został odebrany jako zagrożenie.
- 13 2
-
2022-09-14 12:18
Na Oruni dziki same z siebie lecą do ludzi (1)
Strach wyjść z klatki bo szok może wyskoczyć z krzaków.
- 14 7
-
2022-09-15 07:02
Bzdura
Mieszkam na Oruni spotkam dziki i jakoś nigdy żaden na mnie nie leciał raczej są zajęte pochłanianiem resztek z naszych obiadów w śmietnikach.
- 4 1
-
2022-09-15 15:16
genau / dokladnie (1)
- 1 0
-
2022-09-15 15:50
egzaktli
- 1 0
-
2022-09-15 22:56
Na Porębskiego jest jakis koszmar
Po zmroku boje się wyjść z psem raz nas gonił dzieci boją się ze szkoły wracać
- 0 0
-
2022-09-14 11:38
zapewne piesek obszczekał dziki (7)
a potem, że dziki napadły.
Swoją drogą świat się zmienia. Kiedyś ludzie mieli psy obronne. Teraz są panie obronne, broniące psa.- 118 35
-
2022-09-14 11:48
Czyli dziki usprawidliwione? (6)
Pies na smyczy kolo swojego domu zaszczekal na dzika bedacego w krzakachi to wina psa ze zostal zaatakowany?
Terez wspolnoty,kolo boiska do pilki noznej,wszystko ogrodzone.- 12 15
-
2022-09-14 12:38
Tak, usprawiedliwione (4)
Nie jestes sam sama na tej planecie. Mnie wkurzają szczekające psy, ale nie żądan ich usunięcia.
- 21 12
-
2022-09-14 14:59
Czyli wg ciebie dziki moja pelne prawo lazic po osiedlu mieszkalnym? (2)
Po placahc zabaw, po parkingach,po boiskach do gry? Moga wchodzic do klatek schodowych i smietnikow? mieszkam na duzym osiedlu mieszkaniowym w miescie nie na wsi pod lasem. Tych zwierzat nigdy tu nie bylo a pojawily sie max 2 lata temu. To one przyszly do nas nie ja do nich.
- 5 4
-
2022-09-14 15:23
(1)
A ty czemu łazisz do lasu skoro tam nie mieszkasz ?
- 8 4
-
2022-09-14 15:47
Na spacer
Nie atakuje ani nie zabijam mieszkacow lasu. Widzisz roznice?
- 6 5
-
2022-09-14 23:38
Bezpańskie psy to akurat się odławia, nie biegają całymi sforami po ulicach!
- 0 1
-
2022-09-15 07:21
Nie został. To bajka
- 0 1
-
2022-09-14 11:38
Najgorszym zagrożeniem są psy (5)
Bez kagańca lub bez smyczy albo na kklometrowej smyczy.Czas zrobić z tym porządek zanim dojdzie do następnej tragedii.
- 115 42
-
2022-09-14 11:40
(1)
Tak, zamieńmy psy na dziki i będzie porządek ;)
- 10 5
-
2022-09-15 07:21
Dzik do ciebie nie podejdzie a pies tak. I ugryzie albo poliże bleee
- 0 1
-
2022-09-14 15:20
Najgorszym (1)
zagrożeniem są ludzie nie znający prawa i robiący halo bez podstaw. A wystarczy sprawdzić, że pies nie musi być na smyczy ani w kagańcu, bo 99% z nich jest mniej agresywna jak ty. Prawodawca wiedział, że kaukaz dajmy na to z kagańcem na smyczy starszej pani jest 100x bardziej niebezpieczny od pikusia bez kagańca i smyczy, no chyba że to chihuahua :)
- 6 4
-
2022-09-14 15:27
I wszystko by się zgadzało, gdybyśmy mogli polegać na tzw. zdrowym rozsądku posiadaczy psów. Niestety, przeciętnie rozsądku mają tyle, ile wynosi średnia w społeczeństwie (czyt. niewiele), a większość nie ma zielonego pojęcia o psach i ich wychowaniu. I to widać na każdym kroku. W połączeniu z przeświadczeniem, że ich piesek jest słodki i każdy chce się z nim przywitać, wychodzi z tego dość ponury obraz osoby, która ani nad psem nie panuje, ani nawet nie próbuje tego zrobić.
- 5 0
-
2022-09-15 17:37
Iju
Tragedia już jest że ludzie są tag głupi ja ty
- 0 0
-
2022-09-14 11:39
Przecież te dziki to takie miłe stworzenia (5)
- 41 52
-
2022-09-14 11:42
Dokładnie tak (2)
Poza tym to my zabieramy ich teren i przez to nie wiedzą gdzie mają się podziać...
- 7 10
-
2022-09-14 11:49
Te bloki stoja tam od 19 lat (1)
Miszkam tam od 19 lat i nigdy nie bylo tu dzikow. Pojawily sie niedawno.
- 9 2
-
2022-09-14 12:05
Mieszkałem tam 4 lata temu, nie spotkałem tam wtedy ani razu dzika. Więc problem jest nowy.
- 10 2
-
2022-09-14 12:02
jak śpią ;P
- 2 0
-
2022-09-14 12:44
Takie
miłe jak Łukaszenka, bandyta!
- 4 1
-
2022-09-14 11:40
A czy nie ma urządzeń emitujących dźwięki słyszalne dla zwierząt a nie dla ludzi ? (11)
które to dźwięki będą odstraszać dziki. Można je montować przy budynkach w lokalizacjach gdzie dziki grasują.
- 50 10
-
2022-09-14 11:47
(2)
Ponoć jest jakiś środek zapachowy, który działa. Niestety bardzo mocno smierdzi
- 1 2
-
2022-09-14 11:56
Miałem
Nie działa- 3 1
-
2022-09-14 11:56
To Hukinol, jest to skoncentrowany ludzki pot. Smród niesamowity.
- 1 2
-
2022-09-14 11:49
Mam lepszy pomysł (1)
Po prostu przestańmy marnować jedzenie. Dziki nie przyjdą w poszukiwaniu skórki od banana. One przychodzą, bo znajdują pół pizzy, albo kilo gotowanych ziemniaków, bo mama znowu źle wyliczyła ale zrobić z nich knedle lub przesmażyć, to przecież wstyd, ona nie jest taka biedna, żeby jeść resztki.
- 13 2
-
2022-09-14 11:54
o kurde, teraz bede juz jadl banany ze skorka...
- 6 0
-
2022-09-14 11:52
są, odstraszają zwierzęta (2)
działają w paśmie dźwięków niesłyszalnych dla ludzi.
- 4 0
-
2022-09-14 15:21
Ale jeszcze bardziej
odstraszaja psy.
- 1 0
-
2022-09-15 19:29
Nie dla ultradzwiekow
Dzieki. Ja osobiście slysze te dźwięki i mnie wkurwiają. Co drugie auto ma je zainstalowane i można oszalec. Nie wiem jakim cudem to jest legalne.
- 0 0
-
2022-09-14 12:14
som
- 0 0
-
2022-09-14 23:42
Ultradźwięki by pomogły (1)
Ale wykończyłyby wszystkie psy w swoim zasięgu.
- 1 0
-
2022-09-15 19:30
Nie
I ludzi którzy je slysza
- 0 0
-
2022-09-14 11:40
(2)
zwierzęta udało się odpędzić kopniakami i krzykiem.
to, tak wolno?- 42 20
-
2022-09-14 14:31
nie wolno. szybko.
- 8 2
-
2022-09-15 23:19
Prowokacja
Czyn wykonany w obronie własnego życia i swojego przyjaciela
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.