• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dzisiaj 4-milionowy pasażer w pociągu PKM

bra
27 grudnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Z roku na rok rośnie liczba pasażerów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Z roku na rok rośnie liczba pasażerów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.

Z trzech do czterech milionów wzrosła liczba pasażerów, którzy w ciągu roku przejechali trasą Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Według szacunków Urzędu Marszałkowskiego, czteromilionowy pasażer wsiądzie do pociągu dzisiaj - 27 grudnia.



- Już wiadomo, że 2018 rok Pomorska Kolej Metropolitalna zamknie liczbą 4 mln pasażerów. To o milion więcej niż w 2017 roku i dwukrotnie więcej niż w 2016 roku - mówi Ryszard Świlski, wicemarszałek województwa odpowiedzialny za transport kolejowy. - Według naszych szacunków, tegoroczny 4-milionowy pasażer przejedzie linią PKM dokładnie dzisiaj - 27 grudnia.

Jechałe(a)ś w tym roku PKM-ką?

Liczba pasażerów na linii PKM:

  • 2016 - 2 mln
  • 2017 - 3 mln
  • 2018 - 4 mln

Na zwiększenie liczby osób podróżujących PKM z pewnością miało wpływ otwarcie pod koniec 2017 roku dwóch przystanków w Gdyni oraz wprowadzenie w marcu stałej częstotliwości odjazdów pociągów.

Należy też wspomnieć, że w grudniu zrobiło się zamieszanie z rozkładem jazdy spowodowane tym, że niektóre połączenia na linii PKM, poza Szybką Koleją Miejską, zaczęły obsługiwać Przewozy Regionalne.

Wpływ na zwiększenie liczby pasażerów w kolejnych latach może mieć też budowa nowego przystanku Firoga oraz elektryfikacja linii. Spółka PKM wybrała na wykonawcę projektów tych inwestycji Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu. Ich koszt to 2,565 mln zł.

Dodatkowo do 2020 roku na Pomorzu pojawi się dziewięć nowych pociągów. Dwa z nich już kursują.
bra

Opinie (213) 7 zablokowanych

  • Chyba, że będzie awaria...

    ...a wtedy...korzystając z okazji, bo w końcu awaria też jest jakąś okazją, by naszym pasażerom, ludziom dobrej roboty, bo są nimi przecież, zaprezentować, do czasu usunięcia awarii, artystyczny program...

    • 14 1

  • Dobrze, że jest ale jest bardzo źle zorganizowana. (3)

    Zupełnie nieczytelna: brak wydzielonego jasno opisanego rozkładu jazdy, brak wydzielonych peronów, brak osobnych albo oznaczonych kas dla PKM. Wszystko to jest wiadome wtajemniczonym: "Tam za Józka chałupą w stronę bronkowej miedzy i od sołtysa do mietkowego pola." Połączenia nieczęste, cena zbyt wysoka, aby dołączyć połączenie do sieciowego ztm. No i to logo: pomorskie ( por. obrazy w internecie ). Ktoś może kasę wziął, ale straty wizerunkowe na tyle duże, że warto zmienić.

    • 30 2

    • Wpierw porównaj ofertę a później narzekaj! (2)

      Piszesz głupoty.
      Przejazd Żukow – Gdańsk Główny 7,50 zł
      Przejazd ZTM w Gdańsku od dworca do celu 3,20 / 3,80 zł
      Przejazd ZTM w Gdańsku do dworca 3,20 / 3,80 zł
      Przejazd Gdańsk Główny – Żukow 7,50 zł
      suma: 21,40 – 22,60 zł

      Bilet 24 godziny MZKZG na autobusy, SKM i PKM: 20 zł
      Bilet 72 godziny MZKZG na autobusy, SKM i PKM: 46 zł

      • 1 1

      • (1)

        Co to jest Żukowo?

        • 2 0

        • Nic istotnego..

          • 3 0

  • nie ma czym się podniecać (1)

    Nie wiem czym się tu podniecać tymi 4 mln, skoro z SKMki korzysta 10 RAZY więcej pasażerów !!!
    Gdyby te pieniądze, co poszły na PKMkę wsadzić w SKM pożytek były większy

    • 16 16

    • własnie

      • 3 5

  • Większościowym udziałowcem SKM jest pkp s.a. niech właściciel ładuje kasę w SKM.

    • 0 8

  • Zarząd PKM sztuczny twór (3)

    Porobili stołeczki sobie na PKM która jeszcze nie była wybudowana a miała już zarząd, prezesików, dyrektorów i innch za sute pensyjki. To Powinna być SKM albo PR i tyle. Zarząd PKM za nic nie odpowiada ,za nic nie ponosi odpowiedzialności - to po co ten twór ???? szanowni koledzy z peło????

    • 30 4

    • Precz z narodowymi przewoźnikami!

      Sami potrafimy (czasami) lepiej. pkp skm i Polregio mieli dziesiątki lat na popis. Nie udało im się wprowadzić bilet na cało województwo i autobusy, tramwaje, SKM i przewozy podmiejskie. Nawet nie próbowali.

      • 2 0

    • (1)

      Otóż po to, że pkp plk nigdy by tej linii nie odbudowało (odbudowało, bo wszak istniała do roku 1945). Problem w tym, że PKM jest jedynie zarządcą linii, a chwali się jakby prowadziło przewozy.

      • 0 0

      • Kolejny kłamczuch.
        Ta linia jako szlak kolejowy, istniała do 1945 r ale przewozy pasażerskie skończyły się przed rokiem 1930, jako że część obszaru znalazła się po stronie RP.

        • 0 0

  • Byłoby i 5 mln, gdyby nie cięcia w rozkładzie i likwidacja nocnych połączeń do Gdyni. (3)

    • 27 0

    • (2)

      dokładnie to jakaś aberracja

      • 2 0

      • (1)

        Abominacja !!!

        • 0 0

        • deratyzacja!

          • 0 0

  • bilety (2)

    Przywróćcie bilety kwartalne!!!!!!!!!!!

    • 27 0

    • wspólny bilet
      w tym tygodniowy i dwutygodniowy
      takt co 5 minut

      ale za to jest ładowarka usb
      reklamy telewizyjne
      i dziura do ćwiczenia biegu z przeszkodami

      • 2 0

    • Niestety mamy związane ręce...

      • 1 1

  • przestańcie pisać o mitycznym takcie jak o zbawieniu dla ilości pasażerów - bo to nielogiczne (8)

    nikogo nie interesuje (przede wszystkim) czy coś odjeżdża zawsze 5 minut po pierwszej, ale ile takich składów jest w ciągu godziny

    a jest praktycznie JEDEN odjazd na godzinę na linii Trójmiejskiej, pomijam jakiś potworek pod postacią połączenia przez Sopot

    PKM powinno jeździć często na trasie Gdańsk-Gdynia - i to przede wszystkim zwiększyłoby ilość pasażerów

    natomiast po to Osowa ma dwa perony by tam dojeżdżały składy z Kaszub, z których można przesiąść się zarówno do Gdańska jak i do Gdyni

    taki system byłby dla każdego korzystny i funkcjonalny

    PKM powinna raz na godzinę (lub 2x) jeździć także w nocy

    • 40 3

    • (7)

      Częstsze kursy do/z Gdyni będą możliwe po eletryfikacji linii, kiedy będzie można tam puścić wszystko. Łącznie z EN57.

      • 6 1

      • albo i nie - przecież na początku były częstsze kursy, al potem jakiś kiep wymyślił zmiany i ograniczenia (6)

        • 8 1

        • (5)

          Bo pociągi woziły powietrze. podróżuję PKM od jej uruchomienia i pociągi woziły maksymalnie 5-6 pasażerów, więc większość sił przeniesiono na kursy do Kartuz i Kościerzyny, to było strzałem w dziesiątkę.

          • 7 5

          • no faktycznie wzrost z 2 mln na 4 mln to powietrze,,, (2)

            • 4 0

            • (1)

              Z czasem oczywiście się to zmieniło, ale na liniach na Kaszuby też jest duża frekwencja, a żeby dodać kursy do Gdyni to trzeba zabrać z Kartuz. Tak to niestety obecnie wygląda.

              Chociaż może się coś zmieni, bo ostatnio widziałem skład jadący z Gdyni do Wrzeszcza składający się z dwóch SA136 (tych dłuższych)

              • 3 1

              • To PolRegio jechało.

                • 0 0

          • wiesz jak ktoś ma jechać pól dnia z jednej dzielnicy do drugiej

            to wybiera autobus lub samochód

            • 3 1

          • To prawda, w składach było raczej pustawo. Popełniono błąd zakładając, że tłumy od razu rzucą się do pociągów. Tymczasem jak widać potrzeba było na to sporo czasu.

            • 0 0

  • Tych na gape

    Też policzyliscie?

    • 4 1

  • To jaki jest koszt jej utrzymania

    W przeliczeniu na administracje pkm? 1 pasażer 3000 zł?

    • 10 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane