- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (252 opinie)
- 2 Partyzantka roślinna okiem przyrodnika (43 opinie)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (258 opinii)
- 4 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (846 opinii)
- 5 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (81 opinii)
- 6 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (120 opinii)
Dzisiaj 4-milionowy pasażer w pociągu PKM
Z trzech do czterech milionów wzrosła liczba pasażerów, którzy w ciągu roku przejechali trasą Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Według szacunków Urzędu Marszałkowskiego, czteromilionowy pasażer wsiądzie do pociągu dzisiaj - 27 grudnia.
- Już wiadomo, że 2018 rok Pomorska Kolej Metropolitalna zamknie liczbą 4 mln pasażerów. To o milion więcej niż w 2017 roku i dwukrotnie więcej niż w 2016 roku - mówi Ryszard Świlski, wicemarszałek województwa odpowiedzialny za transport kolejowy. - Według naszych szacunków, tegoroczny 4-milionowy pasażer przejedzie linią PKM dokładnie dzisiaj - 27 grudnia.
Liczba pasażerów na linii PKM:
- 2016 - 2 mln
- 2017 - 3 mln
- 2018 - 4 mln
Na zwiększenie liczby osób podróżujących PKM z pewnością miało wpływ otwarcie pod koniec 2017 roku dwóch przystanków w Gdyni oraz wprowadzenie w marcu stałej częstotliwości odjazdów pociągów.
Należy też wspomnieć, że w grudniu zrobiło się zamieszanie z rozkładem jazdy spowodowane tym, że niektóre połączenia na linii PKM, poza Szybką Koleją Miejską, zaczęły obsługiwać Przewozy Regionalne.
Wpływ na zwiększenie liczby pasażerów w kolejnych latach może mieć też budowa nowego przystanku Firoga oraz elektryfikacja linii. Spółka PKM wybrała na wykonawcę projektów tych inwestycji Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu. Ich koszt to 2,565 mln zł.
Dodatkowo do 2020 roku na Pomorzu pojawi się dziewięć nowych pociągów. Dwa z nich już kursują.
Opinie (213) 7 zablokowanych
-
2018-12-27 12:16
Chyba, że będzie awaria...
...a wtedy...korzystając z okazji, bo w końcu awaria też jest jakąś okazją, by naszym pasażerom, ludziom dobrej roboty, bo są nimi przecież, zaprezentować, do czasu usunięcia awarii, artystyczny program...
- 14 1
-
2018-12-27 12:18
Dobrze, że jest ale jest bardzo źle zorganizowana. (3)
Zupełnie nieczytelna: brak wydzielonego jasno opisanego rozkładu jazdy, brak wydzielonych peronów, brak osobnych albo oznaczonych kas dla PKM. Wszystko to jest wiadome wtajemniczonym: "Tam za Józka chałupą w stronę bronkowej miedzy i od sołtysa do mietkowego pola." Połączenia nieczęste, cena zbyt wysoka, aby dołączyć połączenie do sieciowego ztm. No i to logo: pomorskie ( por. obrazy w internecie ). Ktoś może kasę wziął, ale straty wizerunkowe na tyle duże, że warto zmienić.
- 30 2
-
2018-12-27 17:14
Wpierw porównaj ofertę a później narzekaj! (2)
Piszesz głupoty.
Przejazd Żukow – Gdańsk Główny 7,50 zł
Przejazd ZTM w Gdańsku od dworca do celu 3,20 / 3,80 zł
Przejazd ZTM w Gdańsku do dworca 3,20 / 3,80 zł
Przejazd Gdańsk Główny – Żukow 7,50 zł
suma: 21,40 – 22,60 zł
Bilet 24 godziny MZKZG na autobusy, SKM i PKM: 20 zł
Bilet 72 godziny MZKZG na autobusy, SKM i PKM: 46 zł- 1 1
-
2018-12-27 17:28
(1)
Co to jest Żukowo?
- 2 0
-
2018-12-28 07:03
Nic istotnego..
- 3 0
-
2018-12-27 12:26
nie ma czym się podniecać (1)
Nie wiem czym się tu podniecać tymi 4 mln, skoro z SKMki korzysta 10 RAZY więcej pasażerów !!!
Gdyby te pieniądze, co poszły na PKMkę wsadzić w SKM pożytek były większy- 16 16
-
2018-12-27 12:27
własnie
- 3 5
-
2018-12-27 12:34
Większościowym udziałowcem SKM jest pkp s.a. niech właściciel ładuje kasę w SKM.
- 0 8
-
2018-12-27 12:37
Zarząd PKM sztuczny twór (3)
Porobili stołeczki sobie na PKM która jeszcze nie była wybudowana a miała już zarząd, prezesików, dyrektorów i innch za sute pensyjki. To Powinna być SKM albo PR i tyle. Zarząd PKM za nic nie odpowiada ,za nic nie ponosi odpowiedzialności - to po co ten twór ???? szanowni koledzy z peło????
- 30 4
-
2018-12-27 17:16
Precz z narodowymi przewoźnikami!
Sami potrafimy (czasami) lepiej. pkp skm i Polregio mieli dziesiątki lat na popis. Nie udało im się wprowadzić bilet na cało województwo i autobusy, tramwaje, SKM i przewozy podmiejskie. Nawet nie próbowali.
- 2 0
-
2018-12-28 09:49
(1)
Otóż po to, że pkp plk nigdy by tej linii nie odbudowało (odbudowało, bo wszak istniała do roku 1945). Problem w tym, że PKM jest jedynie zarządcą linii, a chwali się jakby prowadziło przewozy.
- 0 0
-
2018-12-29 06:58
Kolejny kłamczuch.
Ta linia jako szlak kolejowy, istniała do 1945 r ale przewozy pasażerskie skończyły się przed rokiem 1930, jako że część obszaru znalazła się po stronie RP.- 0 0
-
2018-12-27 12:40
Byłoby i 5 mln, gdyby nie cięcia w rozkładzie i likwidacja nocnych połączeń do Gdyni. (3)
- 27 0
-
2018-12-27 13:02
(2)
dokładnie to jakaś aberracja
- 2 0
-
2018-12-28 07:03
(1)
Abominacja !!!
- 0 0
-
2018-12-28 09:49
deratyzacja!
- 0 0
-
2018-12-27 12:45
bilety (2)
Przywróćcie bilety kwartalne!!!!!!!!!!!
- 27 0
-
2018-12-27 16:17
wspólny bilet
w tym tygodniowy i dwutygodniowy
takt co 5 minut
ale za to jest ładowarka usb
reklamy telewizyjne
i dziura do ćwiczenia biegu z przeszkodami- 2 0
-
2018-12-27 17:30
Niestety mamy związane ręce...
- 1 1
-
2018-12-27 12:46
przestańcie pisać o mitycznym takcie jak o zbawieniu dla ilości pasażerów - bo to nielogiczne (8)
nikogo nie interesuje (przede wszystkim) czy coś odjeżdża zawsze 5 minut po pierwszej, ale ile takich składów jest w ciągu godziny
a jest praktycznie JEDEN odjazd na godzinę na linii Trójmiejskiej, pomijam jakiś potworek pod postacią połączenia przez Sopot
PKM powinno jeździć często na trasie Gdańsk-Gdynia - i to przede wszystkim zwiększyłoby ilość pasażerów
natomiast po to Osowa ma dwa perony by tam dojeżdżały składy z Kaszub, z których można przesiąść się zarówno do Gdańska jak i do Gdyni
taki system byłby dla każdego korzystny i funkcjonalny
PKM powinna raz na godzinę (lub 2x) jeździć także w nocy- 40 3
-
2018-12-27 12:54
(7)
Częstsze kursy do/z Gdyni będą możliwe po eletryfikacji linii, kiedy będzie można tam puścić wszystko. Łącznie z EN57.
- 6 1
-
2018-12-27 13:00
albo i nie - przecież na początku były częstsze kursy, al potem jakiś kiep wymyślił zmiany i ograniczenia (6)
- 8 1
-
2018-12-27 13:15
(5)
Bo pociągi woziły powietrze. podróżuję PKM od jej uruchomienia i pociągi woziły maksymalnie 5-6 pasażerów, więc większość sił przeniesiono na kursy do Kartuz i Kościerzyny, to było strzałem w dziesiątkę.
- 7 5
-
2018-12-27 13:37
no faktycznie wzrost z 2 mln na 4 mln to powietrze,,, (2)
- 4 0
-
2018-12-27 19:08
(1)
Z czasem oczywiście się to zmieniło, ale na liniach na Kaszuby też jest duża frekwencja, a żeby dodać kursy do Gdyni to trzeba zabrać z Kartuz. Tak to niestety obecnie wygląda.
Chociaż może się coś zmieni, bo ostatnio widziałem skład jadący z Gdyni do Wrzeszcza składający się z dwóch SA136 (tych dłuższych)- 3 1
-
2018-12-28 09:51
To PolRegio jechało.
- 0 0
-
2018-12-27 17:00
wiesz jak ktoś ma jechać pól dnia z jednej dzielnicy do drugiej
to wybiera autobus lub samochód
- 3 1
-
2018-12-28 09:53
To prawda, w składach było raczej pustawo. Popełniono błąd zakładając, że tłumy od razu rzucą się do pociągów. Tymczasem jak widać potrzeba było na to sporo czasu.
- 0 0
-
2018-12-27 13:00
Tych na gape
Też policzyliscie?
- 4 1
-
2018-12-27 13:05
To jaki jest koszt jej utrzymania
W przeliczeniu na administracje pkm? 1 pasażer 3000 zł?
- 10 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.