• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Efektowne zadaszenie nad SKM Orłowo

Patryk Szczerba
20 marca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (114)
Najnowszy artykuł na ten temat Nowości na SKM Orłowo: wiata i winda

Prace na stacji zakończą się prawdopodobnie przed wakacjami.

Trwa modernizacja stacji SKM OrłowoMapka. Obecnie montowana jest wiata niemal na całej długości peronu. Roboty potrwają jeszcze kilka tygodni i powinny zakończyć się przed wakacjami.



Jak oceniasz wygląd wyremontowanych stacji SKM?

W Orłowie gotowa jest już nawierzchnia peronu. Do wykonania są jeszcze prace instalacyjne i montaż małej architektury: ławek, ekranów informacji pasażerskiej, biletomatów, śmietników. Na stacji pojawią się też wiatrołapy, które mają ochraniać pasażerów czekających na pociągi.

W Orłowie trwa montaż wiaty



Od kilku tygodni trwa montaż najważniejszego elementu z punktu widzenia pasażerów, czyli wiaty nad peronem, która ma chronić pasażerów przed opadami deszczu i śniegu.

Zdjęcia z niedostępnego dworca SKM Gdynia Zdjęcia z niedostępnego dworca SKM Gdynia

Remont SKM Orłowo za blisko 18 mln zł



Wszystkie prace miały zakończyć się w marcu, ale wiadomo już, że przedłużą się o kilka tygodni.



Remont SKM Orłowo wykonuje firma Colas Rail Polska, która modernizuje stację za 17,6 mln zł. Firma udzieli na swoje prace siedmiu lat gwarancji.

SKM Orłowo po remoncie: jakie zmiany?

  • nowy peron o długości 226 m (dłuższy o 2 m od obecnego),
  • pełnowymiarowa wiata skutecznie chroniąca przed wiatrem i deszczem,
  • system informacji pasażerskiej,
  • mała architektura - ławki, kosze itd.,
  • zmodernizowane wejście na peron od strony Galerii Klif, w którym zostanie zainstalowana winda i monitoring.


Pierwsze zmiany na SKM Orłowo. Film z września 2022



- Modernizację stacji Orłowo rozpoczęliśmy jeszcze w 2021 roku od wymiany głowicy rozjazdowej od strony północnej i zabudowy nowej głowicy od strony południowej oraz montażu nowych urządzeń sterowania ruchem. To umożliwiło prowadzenie prac na peronie bez konieczności wyłączenia go z eksploatacji. W trakcie prac przy budowie nowego peronu zamykana była raz jedna, raz druga jego krawędź - mówi Tomasz Złotoś, rzecznik Szybkiej Kolei Miejskiej.

Remont SKM Orłowo: więcej informacji



Nowa geometria peronu



Elementem, który poprawił komfort podróżowania jest nowy peron, który zyskał zmienioną geometrię.

- Dzięki likwidacji jego krzywizny będzie bezpieczniej i wygodniej - zmniejszył się odstęp pomiędzy krawędzią peronu a wejściem do pojazdu, co ułatwia pasażerom wsiadanie i wysiadanie, a maszyniści i kierownicy pociągów mają lepszy widok na peron - tłumaczył Złotoś.


Quiz Kolejowe Trójmiasto Średni wynik 68%

Kolejowe Trójmiasto

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (114) 7 zablokowanych

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Instalacja wiaty: SKM Orłowo

    Zadaszenie jest za wysoko

    Te zadaszenie powinno być niskie, a nie tak wysokie przed czym chroni? czy ma raczej efektownie wyglądać.

    • 11 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Instalacja wiaty: SKM Orłowo

    gup! POmys

    w przypadku deszczu i śniegu dach nie zadziała a winda na peron SKM... taaa...winda widmo

    • 3 1

  • Zły projekt,troche tylko orginalny

    Te trójkątne przeszklenia na dachu powinny być od strony wschodniej (od strony morza),a nie od zachodniej..gdzie latem bedzie gorąco i zero cienia..słońce zachodnie często oślepia..itp
    Jakiś durny architekt..

    • 5 0

  • Trochę przewymiarowane to jest, ogólnie nie pasuje do mojego małego, zróżnicowanego Orłowa. Miastu jest trudno nadać pewnego zwykłego porządku.Kontrast w ulicach z płyty dziurawki ,reprezentacyjne rudery Maxima i sanatorium-to jest najbardziej widoczne w Orłowie.

    • 1 1

  • Opinia wyróżniona

    Jeżdżę skm-ką do Orłowa (7)

    i muszę przyznać, że nowy peron na prawdę robi wrażenie, ale tempo tych robót już niekoniecznie.

    • 70 2

    • (6)

      Tempo jest takie na jakie rozpisano przetarg. Wykonawca nie wybiera sobie dowolnie terminu remontu

      • 4 6

      • Zasada jest prosta: (3)

        - za zrobioną robotę jest wynagrodzenie (im szybciej zrobione tym szybciej zapłacone),
        - termin w przetargu nakreśla ramy czasowe, w których Zamawiający chce mieć coś zrobione/dostarczone,
        - opóźnienia mogą (bo nie zawsze muszą) skutkować karami pieniężnymi więc Wykonawcom wcale się nie opłacają.

        • 4 1

        • (2)

          Powiedz to firmie MTM która chyba nigdy nie oddała niczego w terminie a i tak nie dość że staje do każdego przetargu na remont dróg w Gdyni to jeszcze je wygrywa...

          • 0 0

          • Sam jesteś MTM. (1)

            • 1 0

            • Siła argumentu rzuca na kolana. Aż mi beret z głowy zmiotło.

              • 1 0

      • "Wszystkie prace miały zakończyć się w marcu (1)

        ale wiadomo już, że przedłużą się o kilka tygodni".

        • 9 1

        • Ale w marcu 2023 czy 2024? Bo sądząc po tempie prac to chyba to drugie...

          • 1 1

  • Ktoś się połapał, że w Trójmieście wieje?

    • 6 0

  • Peron SKM Gdynia Orłowo

    teraz będzie wyglądać tak samo jak ten w Redłowie. Szkoda tylko, że ceny za bilety znowu będą musieli w SKM powiększyć o kilka procent, bo przecież inwestycja jakoś się zwrócić musi, a rząd niestety kasy za nic w świecie nie da.

    • 3 0

  • a to jeden z tych peronow co to na mundial mial byc zrobiony

    Ok

    • 4 0

  • Niech oni to już skończą! (1)

    Ile czasu można dłubać w tych peronach!? To tylko perony. W Chinach lotniska szybciej budują, niż perony w Trójmieście.

    • 26 3

    • Ta

      A kto to będzie sprzątał, przecież zaraz będzie to noclegownia dla bezdomnych, pomijając fakt, że również toaleta.

      • 0 0

  • szkoda, że Gdynia jako jedyne miasto z Trójmiasta ciągle nie koordynuje tych remontów i mamy tym sposobem inne perony na dalekobieżnych, inne na skm.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane