• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Efektowne zadaszenie nad SKM Orłowo

Patryk Szczerba
20 marca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (114)
Najnowszy artykuł na ten temat Nowości na SKM Orłowo: wiata i winda

Prace na stacji zakończą się prawdopodobnie przed wakacjami.

Trwa modernizacja stacji SKM OrłowoMapka. Obecnie montowana jest wiata niemal na całej długości peronu. Roboty potrwają jeszcze kilka tygodni i powinny zakończyć się przed wakacjami.



Jak oceniasz wygląd wyremontowanych stacji SKM?

W Orłowie gotowa jest już nawierzchnia peronu. Do wykonania są jeszcze prace instalacyjne i montaż małej architektury: ławek, ekranów informacji pasażerskiej, biletomatów, śmietników. Na stacji pojawią się też wiatrołapy, które mają ochraniać pasażerów czekających na pociągi.

W Orłowie trwa montaż wiaty



Od kilku tygodni trwa montaż najważniejszego elementu z punktu widzenia pasażerów, czyli wiaty nad peronem, która ma chronić pasażerów przed opadami deszczu i śniegu.

Zdjęcia z niedostępnego dworca SKM Gdynia Zdjęcia z niedostępnego dworca SKM Gdynia

Remont SKM Orłowo za blisko 18 mln zł



Wszystkie prace miały zakończyć się w marcu, ale wiadomo już, że przedłużą się o kilka tygodni.



Remont SKM Orłowo wykonuje firma Colas Rail Polska, która modernizuje stację za 17,6 mln zł. Firma udzieli na swoje prace siedmiu lat gwarancji.

SKM Orłowo po remoncie: jakie zmiany?

  • nowy peron o długości 226 m (dłuższy o 2 m od obecnego),
  • pełnowymiarowa wiata skutecznie chroniąca przed wiatrem i deszczem,
  • system informacji pasażerskiej,
  • mała architektura - ławki, kosze itd.,
  • zmodernizowane wejście na peron od strony Galerii Klif, w którym zostanie zainstalowana winda i monitoring.


Pierwsze zmiany na SKM Orłowo. Film z września 2022



- Modernizację stacji Orłowo rozpoczęliśmy jeszcze w 2021 roku od wymiany głowicy rozjazdowej od strony północnej i zabudowy nowej głowicy od strony południowej oraz montażu nowych urządzeń sterowania ruchem. To umożliwiło prowadzenie prac na peronie bez konieczności wyłączenia go z eksploatacji. W trakcie prac przy budowie nowego peronu zamykana była raz jedna, raz druga jego krawędź - mówi Tomasz Złotoś, rzecznik Szybkiej Kolei Miejskiej.

Remont SKM Orłowo: więcej informacji



Nowa geometria peronu



Elementem, który poprawił komfort podróżowania jest nowy peron, który zyskał zmienioną geometrię.

- Dzięki likwidacji jego krzywizny będzie bezpieczniej i wygodniej - zmniejszył się odstęp pomiędzy krawędzią peronu a wejściem do pojazdu, co ułatwia pasażerom wsiadanie i wysiadanie, a maszyniści i kierownicy pociągów mają lepszy widok na peron - tłumaczył Złotoś.


Quiz Kolejowe Trójmiasto Średni wynik 68%

Kolejowe Trójmiasto

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (114) 7 zablokowanych

  • Am nadzieję, że będzie również efektywne, a nie tylko efektowne.

    Efektowne to już są w Gdyni Głównej

    • 1 0

  • Przekombinowane i mało funkcjonalne.

    Szkoda pieniędzy.

    • 6 0

  • Ale przed deszczem, śniegiem i wiatrem to nie specjalnie chronią.

    Mam wrażenie że owe perony mają tylko ładnie wyglądać a swojej funkcji nie spełniać.

    • 7 1

  • Ładna, ale o co chodzi z tymi płytami wiórowymi?

    O to by wszystko kosztowało więcej?

    Przecież to niczego nie ociepla, skoro jest jakaś blacha falista, to na dach wystarczy.

    • 3 0

  • Elegancko

    • 1 1

  • poczytajcie jak Samorządność chce deweloperowi sprzedać kawałek boiska szkoły w Orłowie w trybie pilnym

    mowiłą o tym Bryza i Miasto Wspolne

    • 5 2

  • Najlepsze jest to

    Że w tym typowo polskim przypadku wiatę buduje sobie SKM a peron PKP będzie dalej peronem 3go świata. Oczywiście za dziesiątki lat gdy PKP postanowi wybudować wiatę na tym peronie to zapewne będzie ona wspaniale architektonicznie wspolgrala z budowana właśnie wiatą. Polska

    • 5 0

  • Brakuje mi wiatrochronów.

    Kiedy mocno wieje i z boku zacina deszczem lub śniegiem - nie ma gdzie się schować czekając na spóźniony pociąg. Ale może za dużo wymagam?

    • 17 0

  • przydał by się

    tunel pod torami dla niepełnosprawnych..bo windy w Polsce rzadko działają w takich miejscach.

    • 9 0

  • Fantatyczny dach za miliony (2)

    W zeszłym tygodniu widziałem robotników, którzy docinali sobie blachy zwykłym fleksem. Najdalej za dwa lata wejdzie rdza i okaże się, że kosmiczna technologia przegrała z ludzka głupotą. Tylko gdzie jest nadzór ?

    • 15 2

    • a czym mają docinać? :)

      • 1 0

    • też na to zwróciłem uwagę. jakby nie było nożyc do blach

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane