• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ikarus znów w Gdyni. Tym razem elektryczny

Patryk Szczerba
6 grudnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (100)
  • Prezentacja autobusu elektrycznego Ikarus w Gdyni.
  • Prezentacja autobusu elektrycznego Ikarus w Gdyni.
  • Prezentacja autobusu elektrycznego Ikarus w Gdyni.
  • Prezentacja autobusu elektrycznego Ikarus w Gdyni.
  • Prezentacja autobusu elektrycznego Ikarus w Gdyni.
  • Prezentacja autobusu elektrycznego Ikarus w Gdyni.
  • Prezentacja autobusu elektrycznego Ikarus w Gdyni.
  • Prezentacja autobusu elektrycznego Ikarus w Gdyni.
  • Prezentacja autobusu elektrycznego Ikarus w Gdyni.
  • Prezentacja autobusu elektrycznego Ikarus w Gdyni.
  • Prezentacja autobusu elektrycznego Ikarus w Gdyni.

Elektryczny Ikarus CityPioneer 120e przez dwa tygodnie będzie jeździł w Gdyni. Ma długość 12 m. Zabiera na pokład 85 pasażerów, w tym 28 na miejscach siedzących. Będzie można go spotkać na obsługiwanych przez firmę "Gryf" liniach 191, 193, a weekendy na linii 145.



Czy masz sentyment do marki Ikarus?

Autobus jeździł wcześniej testowo w Niemczech, a w Polsce m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, a ostatnio we Wrocławiu. Na ulicach Gdyni pojawi się, zasilając na dwa tygodnie flotę przewoźnika "Gryf" z Żukowa, obsługującego cześć linii dla ZKM Gdynia.

Pojazd jest wyprodukowany przez węgierską firmę Electrobus Europe Zrt. - spadkobiercę legendarnej marki Ikarus. Jak podkreśla Marcin Gromadzki, na profilu swojej firmy w mediach społecznościowych, pojazd to wspólny projekt węgierskiej firmy Ikarus i chińskiego producenta CRRC.

- Siedziba firmy Ikarus mieści się w Budapeszcie, ale autobusy produkowane są w Szekesfehervar. Testowany pojazd ma układ jezdny i napędowy CRRC oraz trzydrzwiowe nadwozie wyprodukowane przez Ikarusa - podkreśla.
Pojazd zabiera 85 pasażerów. Jest w nim 28 miejsc siedzących. Masa własna wynosi 12,5 t, a dopuszczalna masa całkowita to 18,6 t.

Nowe przegubowe elektrobusy w Gdyni. Film z kwietnia


Retro-Ikarusy. Film z 2021 roku


Ikarus z okazji rocznicy linii 152

Miejsca

Opinie (100) 6 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • :-)

    Ciekawe kiedy sie zapali :-D

    • 0 0

  • 330kWh bateria i zasięg 350 km

    To daje już z górką licząc 1kWh za 1km.
    Po obecnej cenie 2,50 zł za km.
    Spalanie podobnego autobusu 50 litrów na 100km.
    Po obecnej cenie to 4 zł za km.

    Krótko mówiąc eksploatacja jest tania, a gdyby tak przewoźnik lądował się tanie, co jest do zrobienia kto kombinuje. Autobusy zwróci się bardzo szybko

    • 0 0

  • W Gdańsku to tylko mercedesy testowali bo innych nie przewidują od lat tylko takie kupują ,poco wegioerski jak Polska ma wlasne

    a Polsat zaklada tez produkcje :) A najlepsze były by wodorowe

    • 0 0

  • kolejne akumulatory do uztylizacji przybędą...

    Jakieś mniejsze miasto w Polsce podpisało umowę na zakup 3 autobusów na wodór, bo to jest przyszłość... Ciekawe co zrobimy z milionami zużytych akumulatorów z elektrycznych autobusów. Zdrową opcją dla środowiska jest tylko trolejbus czy tramwaj.

    • 0 0

  • Żadnych autobusów od szandorów... (2)

    Niech eksportują do Kurska i Wołgogradu.

    • 3 2

    • A ty wracaj na Ukrainę

      • 0 0

    • Leki ,leki .leki

      • 0 1

  • W Gdyni po pańsku i na bogato

    • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    Stary Ikarus zabierał ok. 145 pasażerow (11)

    Stare lepsze....

    • 52 9

    • Nowy Ikarus pali dwa razy mniej i jeździ dwa razy szybciej - nowe lepsze :))) (2)

      • 4 7

      • nic nie lepsze (1)

        ukryte chińskie,

        nie można wspierać kitajców

        • 4 0

        • Słusznie. To nie żaden Ikarus, to po prostu bus CRRC z montowni kitajców na Węgrzech.

          Skośnookie cwaniaki doskonale wiedzą że Europa zamierza się bronić przed ich wejściem i nieuczciwym dofinansowywaniem produkcji, więc usiłują wejść bocznymi drzwiami, wykupując marki do których Europejczycy często mają sentyment. Autosan już został zakupiony przez HSW, ale gdyby nie to to pewnie tymi drzwiami usiłowaliby wejść do Polski. Niestety, zła wiadomość jest taka że Poznań przyciśnięty obecnymi czasami wystawia na sprzedaż Modertrans i tu obawiam się chińskiego inwestora...

          • 3 0

    • ten nowy też jakoś staro wygląda... także ten.....

      • 0 0

    • Były punktalne, bilety tanie,były kioski, kierowcy dobrze zarabiali (4)

      Teraz ogólnie nędza. W Gdyni nie ma ani jednego biletomatu

      • 23 9

      • Jasne punktualne :D

        Tak samo się spóźniały jak dzisiaj

        • 4 1

      • nie były punktualne nie pisz głupot

        • 1 5

      • Czy wszędzie musi być tak samo? (1)

        A po co psujące się biletomaty skoro bilety są w kioskach, Żabkach i u kierowcy?

        • 4 13

        • Szczurek doprowadził do likwidacji kiosków

          • 10 4

    • Nominalnie.

      Bo czasem do przegubowca wchodziło podobno 200 ponad. Jechało się z twarzą na szybie ale dało radę :)

      • 8 0

    • Pewnie, tylko że stary Ikarus był przegubowy, a wszyscy jechali "na glonojada". krótkie jeździły w zasadzie na linii 193 i 134.

      • 11 0

  • (2)

    Ile zużywa prądu na 100 kil ?

    • 0 2

    • Od 150 do 190 kwh w zależności od temperatury na zewnątrz

      • 0 0

    • 7 litrów

      • 0 0

  • Nic nie zastąpi legendarnego klimatu podróży starym Ikarusem! :)

    • 1 0

  • (1)

    Nie zapomnę lata 90-te.
    Zrobiłem sobie kurs 172 na pętlę w Wilczynie (ówcześnie wieś) przez serpentynę leśną za Dąbrową. Lato, gorąco, leciwy Ikarus przegubowy z dziurami w osłonie - harmonijce na karuzeli (przegubie), wszystkie okna otwarte, normalnie wiatr w Ikarusie. Kierowca z ciemnymi włosami kręconymi długimi do ramion (tylko z tyłu - taka moda jak w filmach z Teresa Orłowski) macha wajchą od biegów (dla niewtajemniczonych wajcha ta miała luzy na +- 0,5 metra) i z petem w ustach na cały głos śpiewa: "Och Ateno, czemu nie mogę Cię kochać..."
    A my z kumplem (jedyni pasażerowie) trzymamy się oparć jakbyśmy rollercoasterem jechali na tych zakrętach :) pozdrawiam kolegę Wiśnię i tego sympatycznego pana kierowcę, kto wie, może to czyta :)

    • 1 0

    • Na pętlę w Wilczynie*

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane