• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Estakada Kwiatkowskiego potrzebuje remontu

Patryk Szczerba
23 lutego 2024, godz. 07:00 
Opinie (147)
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa dni zwężenia Estakady Kwiatkowskiego

Jazda po estakadzie Kwiatkowskiego, mimo widoków rozciągających się wokół, nie zawsze należy do przyjemnych.

2 mln zł wyda w tym roku Gdynia na prace utrzymaniowe i wymianę dylatacji na obu jezdniach pomiędzy ul. Gołębią i ul. KontenerowąMapka. Obecnie trwa remont słupów zlokalizowanych na terenie Pomorskiego Ośrodka Ruchu Drogowego.



Jak oceniasz stan estakady Kwiatkowskiego?

Rozmowy o tym, żeby estakada Kwiatkowskiego, czyli najstarsza część Trasy Kwiatkowskiego, została włączona w system dróg krajowych, trwają od lat. Argumentem jest to, że jest drogą bezpośrednio prowadzącą do portu, a więc do granicy państwa. Powinna być więc drogą krajową.

Sęk w tym, że nawet jeśli tak się stanie, za jej kosztowne remonty nadal będzie trzeba płacić z gdyńskiego budżetu.

Koszty remontów utrzymaniowych kolejnych przęseł estakady liczone są w milionach złotych.



Ponad 10 mln zł na przestrzeni 15 lat na estakadę Kwiatkowskiego



  • W latach 2007-2017 na bieżące utrzymanie stanu technicznego oraz remonty i modernizacje wydano kwotę 10 677 307 zł.
  • W 2021 r. na utrzymanie bieżące, remonty i modernizację wydatkowano kwotę w wysokości 317 448,92 zł.
  • W 2022 r. wydano kwotę 1 861 366,34 zł.


Ile Gdynia wydaje na utrzymanie estakady? Ile Gdynia wydaje na utrzymanie estakady?

W tym roku utrzymanie i remonty pochłoną kolejne 2 mln zł. Na najbliższe miesiące zaplanowano wymianę dylatacji na obu jezdniach pomiędzy częścią stalową i betonową obiektu.

- Są one zlokalizowane pomiędzy ul. Gołębią i ul. Kontenerową. Remont będzie poprzedzony wykonaniem niezbędnej dokumentacji projektowej - informuje Magdalena Wojtkiewicz, rzecznik ZDiZ w Gdyni.


Naprawy estakady Kwiatkowskiego trwają cały czas



Nie wszystkie środki zostaną przeznaczone na jeden remont. Estakadę, jak przekonują urzędnicy, trzeba utrzymywać i reperować praktycznie każdego dnia.

- Z bieżącego utrzymania zamierzamy wykonywać między innymi naprawę podpór (słupów), miejscowe naprawy spodu konstrukcji, naprawy odcinkowe gzymsów oraz nawierzchni izolacyjno-nawierzchniowej kap chodnikowych. Prace te zostały już rozpoczęte i będą trwać przez cały sezon budowlany. Obecnie, z uwagi na dobre warunki atmosferyczne, przeprowadzany jest remont słupów zlokalizowanych na terenie Pomorskiego Ośrodka Ruchu Drogowego - kończy Magdalena Wojtkiewicz.
Jako że o wsparciu z zewnątrz na remont można zapomnieć, wszystkie siły zostały skierowane na budowy Drogi Czerwonej, czyli przedłużenia Obwodnicy Trójmiasta do portu, która zdecydowanie odciążyłaby istniejącą estakadę.

Droga Czerwona: zakres



Droga Czerwona będzie złożona z trzech odcinków o długości 9 km:
  1. węzeł Gdynia Chylonia - węzeł Kwiatkowskiego II,
  2. węzeł Kwiatkowskiego II - węzeł Ofiar Grudnia '70,
  3. węzeł Ofiar Grudnia '70 - węzeł Terminal Promowy.

Droga Czerwona: koszt całości 1 mld zł



Droga Czerwona ma być realizowana w formule "Projektuj i buduj". Powstanie do 2029 r. Rok temu jej koszt szacowano na ponad 1 mld zł.

Droga Czerwona: informacje, terminy, koszty

Miejsca

Opinie (147) 3 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Zamiast estakady lepszy był by most linowy

    • 0 1

  • Podziękujcie PiS i Polskiemu Ładowi

    Przez to, że PiS zrobił reformę podatkową Polski Ład pieniądze Gdynian z podatków nie zostają w Gdyni tylko jak ktoś na forum napisał są budowane nowe drogi we wschodniej Polsce.

    • 0 1

  • Gołębia i Kontenerowa

    To zmora kierowców autobusów gdyńskiej komunikacji. Nocami się potrafi ten koszmar przyśnić.

    • 1 0

  • Gdyńskie drogi, w centrum i w dzielnicach,

    ..są w fatalnym stanie. Fatanie nie pomoże...

    • 2 0

  • Co wy za glupoty

    Jak by tak budowali mosty wiadukty to nasza cywilizacja nie przetrwa 10 lat
    A ci co roku poprawiają estakadę

    • 2 0

  • Wybory

    Są 7 kwietnia, gdynianie po raz kolejny wybiorą Wojciecha, czyli im to pasuje

    • 1 0

  • Większość gdyksnkich dróg

    Potrzebuje zerwania starej i położenia nowej nawiechrzni. Parpaki nie potrafią naprawiać jezdni na bierząco i taki mamy efekt

    • 2 0

  • Estakada Kwiatkowskiego

    Dzień dobry,
    moim skromnym zdaniem to zastosowane materiały oraz technologia remontu łączeń jest zła. Cyklicznie wymieniają stalowe łączenia, asfalt i od lat to samo!!! To nie jest jedyna estakada w kraju!! Tam gdzie nie jeżdżą ciężarowe samochody, również są mega dziury w jezdni, to nie jest więc argument!!!

    • 1 1

  • Postawić w odpowiednim miejscu zakaz dla ciężarowych.

    Przewoźnicy niech zrobią blokady trójmiasta, kasa od rządu zaraz się znajdzie. Rolnikom wolno robić blokady, to ciężarowym chyba też.

    • 0 1

  • Opinia wyróżniona

    Gdyby część z tej kasy przeznaczyć na kolej (9)

    To estakada byłaby znacznie mniej obciążona. No, ale temat pociągu na Oksywie wraca tylko przed wyborami...

    • 83 16

    • Przecież pis przebudował całą magistrale kolejową do portu (2)

      • 1 2

      • J

        Jesteś cymbał i tyle w temacie

        • 0 0

      • Przecież nawet projektów jeszcze nie ma, a co dopiero mówić o robotach?

        • 2 0

    • Kasa tak jak i teraz idzie na promocję miasta.

      Tańce pana prezydenta.

      • 0 1

    • Jaka kolej na Obłuże. Wy w ogóle wiecie jak ona miałaby jeździć, przez hutnicza przy Cisowej. To by trwało dłużej niż dojazd autobusem czy samochodem z centrum bo koleją będzie naokoło z centrum. O czym wy w ogóle mówicie.

      • 2 3

    • Obciążenie samochodami osobowymi jest dla stanu estakady statystycznie nieistotne (3)

      Obsługa portu koleją już jest dobra i na jej poprawę właśnie idzie suma nie na poziomie miliona, tylko miliarda.

      • 14 0

      • szkoda jedynie, że oprócz odtworzenia stanu posiadania sprzed stu lat bez mała - za co chwała - (1)

        nie zweryfikowano układu komunikacyjnego portu pod obecne możliwości.

        Przecież port w Gdyni to "łamaniec" logistyczny pod możliwości jakie geopolityka dała nam 100 lat temu.
        80 lat temu uległo to zmianie...
        Ktoś to zauważył?
        Jak wydawać kasę, to z sensem...

        • 3 3

        • 100 lat temu był tam kościół i łąki

          • 2 0

      • Mamy opłakany stan torów w kraju, a bocznice się likwiduje

        Przez dekady remonty torów szły praktycznie wyłącznie ze środków UE, mamy opłakany stan torów. Brakuje nam przepustowości, linie są likwidowane, albo z prędkością 0 km/h. Nie mamy nawet funduszu remontowego, tak jak mają drogi krajowe.

        • 7 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane