• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Estakada Kwiatkowskiego potrzebuje remontu

Patryk Szczerba
23 lutego 2024, godz. 07:00 
Opinie (147)

Jazda po estakadzie Kwiatkowskiego, mimo widoków rozciągających się wokół, nie zawsze należy do przyjemnych.

2 mln zł wyda w tym roku Gdynia na prace utrzymaniowe i wymianę dylatacji na obu jezdniach pomiędzy ul. Gołębią i ul. KontenerowąMapka. Obecnie trwa remont słupów zlokalizowanych na terenie Pomorskiego Ośrodka Ruchu Drogowego.



Jak oceniasz stan estakady Kwiatkowskiego?

Rozmowy o tym, żeby estakada Kwiatkowskiego, czyli najstarsza część Trasy Kwiatkowskiego, została włączona w system dróg krajowych, trwają od lat. Argumentem jest to, że jest drogą bezpośrednio prowadzącą do portu, a więc do granicy państwa. Powinna być więc drogą krajową.

Sęk w tym, że nawet jeśli tak się stanie, za jej kosztowne remonty nadal będzie trzeba płacić z gdyńskiego budżetu.

Koszty remontów utrzymaniowych kolejnych przęseł estakady liczone są w milionach złotych.



Ponad 10 mln zł na przestrzeni 15 lat na estakadę Kwiatkowskiego



  • W latach 2007-2017 na bieżące utrzymanie stanu technicznego oraz remonty i modernizacje wydano kwotę 10 677 307 zł.
  • W 2021 r. na utrzymanie bieżące, remonty i modernizację wydatkowano kwotę w wysokości 317 448,92 zł.
  • W 2022 r. wydano kwotę 1 861 366,34 zł.


Ile Gdynia wydaje na utrzymanie estakady? Ile Gdynia wydaje na utrzymanie estakady?

W tym roku utrzymanie i remonty pochłoną kolejne 2 mln zł. Na najbliższe miesiące zaplanowano wymianę dylatacji na obu jezdniach pomiędzy częścią stalową i betonową obiektu.

- Są one zlokalizowane pomiędzy ul. Gołębią i ul. Kontenerową. Remont będzie poprzedzony wykonaniem niezbędnej dokumentacji projektowej - informuje Magdalena Wojtkiewicz, rzecznik ZDiZ w Gdyni.


Naprawy estakady Kwiatkowskiego trwają cały czas



Nie wszystkie środki zostaną przeznaczone na jeden remont. Estakadę, jak przekonują urzędnicy, trzeba utrzymywać i reperować praktycznie każdego dnia.

- Z bieżącego utrzymania zamierzamy wykonywać między innymi naprawę podpór (słupów), miejscowe naprawy spodu konstrukcji, naprawy odcinkowe gzymsów oraz nawierzchni izolacyjno-nawierzchniowej kap chodnikowych. Prace te zostały już rozpoczęte i będą trwać przez cały sezon budowlany. Obecnie, z uwagi na dobre warunki atmosferyczne, przeprowadzany jest remont słupów zlokalizowanych na terenie Pomorskiego Ośrodka Ruchu Drogowego - kończy Magdalena Wojtkiewicz.
Jako że o wsparciu z zewnątrz na remont można zapomnieć, wszystkie siły zostały skierowane na budowy Drogi Czerwonej, czyli przedłużenia Obwodnicy Trójmiasta do portu, która zdecydowanie odciążyłaby istniejącą estakadę.

Droga Czerwona: zakres



Droga Czerwona będzie złożona z trzech odcinków o długości 9 km:
  1. węzeł Gdynia Chylonia - węzeł Kwiatkowskiego II,
  2. węzeł Kwiatkowskiego II - węzeł Ofiar Grudnia '70,
  3. węzeł Ofiar Grudnia '70 - węzeł Terminal Promowy.

Droga Czerwona: koszt całości 1 mld zł



Droga Czerwona ma być realizowana w formule "Projektuj i buduj". Powstanie do 2029 r. Rok temu jej koszt szacowano na ponad 1 mld zł.

Droga Czerwona: informacje, terminy, koszty

Miejsca

Opinie (147) 3 zablokowane

Wszystkie opinie

  • (1)

    2 mln to jakiś żart...estakada ma 50 lat tu czas na remont generalny i nie łatanie i pobieżne prace.Ale to już będzie ogarniał nowy włodarz i jego ekipa.Dla obecnych czerwona kartka,a przykładem "sukcesow" jest Hutnicza.

    • 32 9

    • Estskada

      Jako drogą do granicy Państwa powinna być drogą krajowa o znaczeniu strategicznym.

      Finansowana bezpośrednio z środków budżetowych.

      • 2 0

  • Dożyłem zbudowanie całej estakady i widzę, że dożyje też jej rozbiórkę

    • 12 1

  • Nie ma kasy na remont. Wszystko poszło na Fale. (2)

    Czyli na kasowniki biletów za 200 mln. Rocznie na utrzymanie dodatkowo 25. Ci to się bawią.

    • 48 5

    • i festyny dla gdyńskiej ciemnoty (1)

      • 12 2

      • wszystkie festyny sa dla ciemnoty nawet te w boze cialo

        • 3 3

  • Kiedyś poseł Rutka pytał władze Gdyni czy zwróciły się do GDKiA żeby estakada była drogą krajową (5)

    Oczywiście okazała się, że nie i cały czas estakada jest na utrzymaniu mieszkańców Gdyni.

    • 24 7

    • Zwróciły (4)

      I tak, GDDKiA się wypięła na drogę obsługującą korytarz transportowy do granicy Państwa. Ekspresówka na potrzeby obsługi Kłajpedy, robiona od zera - no, to co innego

      • 1 4

      • jak sie buduje wbrew rekomendacji GDDKiA... (1)

        A potem chce sprzedac kukulcze jajo, to trzeba sie liczyc z biurokratyczna wojenka...

        A gryzc mozna wtedy, gdy jest sie w stanie zagryzc...

        I tu sie cwane gapy z zarzadu miasta przeliczyly, bo "mozni" z tego biznesu w kasze dmuchac sobie nie pozwola. Estakada nie spelnia norm, a naiwny, ktory by ja przejal, musialby ja zburzyc i postawic na nowo...

        Miasto wielokrotnie stosowalo te socjotechnike, jedyny z niej zysk, to spokoj biurokratow wynikajacy ze swietego przeswiadczenia, ze "niedasie".

        "Nie z nami te numery, Bruner"
        Miasto moze sobie postawic na estakadzie zakaz ruchu dla ciezarowek tak jak to zrobili na Portowej. Zobaczymy jak dlugo beda mieli jaja...

        • 7 1

        • Ale wiesz, że jak port i estakadę budowano, to był Gierek i GDDKiA nie było?

          A jeśli piejesz do jej rozbudowy ze środków unijnych, nie ma sprawy. Nie budujmy dróg bez zgody wszystkich potencjalnie objętych za dekady. Zawsze jest ktoś przeciw. Łucyk, słyszałeś głos społeczny, widziałeś lajki - podkreśl szlaczkiem i do realizacji. Od początku rozbudowy estakady na budowę dróg w Gdyni poszło więcej niż sumaryczne zadłużenie. Jak 10% tego pójdzie na pieszych i rowerzystów, będą wniebowzięci.

          • 4 0

      • nie zwróciły się (1)

        taką odpowiedz otrzymał były poseł Rutka

        • 1 1

        • Wniosek numer 1: 2002

          Wniosek numer 2: początek 2009. Numer trzy: koniec 2009. Numer cztery: 2011.

          • 1 0

  • Remont estakady nr 269. Zburzyć ten bubel technologiczny (7)

    Od ponad 28 lat słyszymy że to dylatacja a to coś innego należy naprawić na estakadzie. Najlepiej chyba wyszłoby zburzyć ten bubel technologiczny i od nowa wybudować i wówczas byłby spokój na wiele lat.

    • 23 8

    • Ciekawe czy masz kasę (1)

      na taką budowę?

      • 2 2

      • Jak sumuje się ile kosztują te remonty i zmarnowany czas kierowców

        Wyszłoby taniej ale różnica w tym że trzeba było by wyłożyć od razu duże pieniądze a tak rozkłada się to w czasie i nikt nie oblicza ile tracą firmy transportowe, czy mieszkańcy na ciągłe remontowanej estakadzie

        • 4 2

    • Brawo

      Zburzymy "bubel" auta będziemy w tym czasie przenosić na plecach,a nową "estakadę" wydrukujemy drukarką przez jedną noc.

      • 6 1

    • (2)

      to nie jest bubel technologiczny nieuku, po prostu jest niewlasciwie eksploatowana, jak pogonia ciezki transpotrt sluzyc bedzie jeszcze przez dziesiatki lat

      • 2 2

      • (1)

        I ten ciężki transport znajdzie się myślisz gdzie? Po niebie będzie latał czy w magiczny sposób się przeniesie z miejsca na miejsce? Nie, znajdzie się na ulicach miasta. Wielkopolska, Chwarzno, Morska będą pełne od tirów.

        • 1 2

        • droga czerwona

          • 0 0

    • To nie jest bubel.

      Super drogą do portu.

      Tylko państwo to nie zauważa.

      Bo państwo woli budować drogi w wschodniej Polsce .

      Tak było przez 8 lat.

      Czas odwrócić te zle trendy.

      • 1 1

  • Pierdylion lat o dojeździe do portu i co??? (4)

    Niezależnie kto rządzi to nie ma rządowej inicjatywy... Gdynia jakaś pechowa od kilku lat....

    • 25 2

    • Odpoiwedź jest prosta (1)

      Gdynianie głosują na Szczurka a nie na tego kto jest akualnie przy korycie czyli pieniądzach.

      • 7 1

      • A Wy już tak od rana szczujecie na nasze miasto?

        • 1 5

    • (1)

      Bo Szczurek nie jest w stanie dogadać się z żadną opcją, która aktualnie rządzi, przekonany o swojej nieomylności i wspaniałości.
      Gdańsk dostał Południową Obwodnicę, Trasę Sucharskiego i tunel pod Martwą Wisłą a Gdynia? Nic, bo nie potrafi się dogadać.

      • 3 1

      • a Gdynia Trasę Kaszubską

        Trasa Sucharskiego, most wantowy i tunel powstały z funduszy miejskich.

        Szczurek za strategię przyjął konkurencję z... Sopotem i Władysławowem.

        • 0 0

  • Budowano drogi do portów na Litwie

    a nasz strategiczny (np. dla wojska) olano. Jak te żeliwne podpory nie wytrzymają do czasu tej nowej inwestycji to co wtedy zrobi port , mieszkańcy Oksywie , Obłuża, wojsko

    • 29 1

  • Pamiętam jak senator PO KO zrobił konferencje na estakadzie domagając się budowy drogi czerwonej (20)

    Teraz mają pełnie władzy w Polsce i samorządach. Kiedy realizacja??

    • 28 6

    • Nigdy jak 100 obietnic)

      • 13 3

    • Rybicki działaj, do roboty! (2)

      "Budowa tej drogi jest czymś oczywistym z punktu widzenia rozwoju portu, Gdyni, Pomorza, można powiedzieć szerzej - Polski" - opowiada Sławomir Rybicki, senator Koalicji Obywatelskiej.

      • 11 0

      • Sądzisz że podskoczy szefowi i wykaże jego niekompetencję??! (1)

        2014, Tusk pakuje walizki do Brukseli i skreśla OPAT z listy budowy dróg krajowych.

        "Planowana Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej nie spełnia żadnego z wymogów drogi krajowej, określonych w ustawie o drogach publicznych. Znaczenie tego przedsięwzięcia ma charakter lokalny i jako takie winno być planowane i realizowane"

        • 2 2

        • A spełnia?

          Przecież to droga z Redy do Helu...

          • 1 2

    • PO ma pełnię władzy? nie mają samodzielnej większości w parlamencie i nie mają prezydenta - obudź się (12)

      • 9 11

      • koalicjanci to przystawki z którymi tusk robi co chce (4)

        nawet zleca na nich płatny hejt a oni i tak udaj, że deszcz pada

        • 8 4

        • A na końcu wchodzi pajac z pałacu (2)

          i vetuje co popadnie. I jak tu rządzić?

          • 3 9

          • bo na ma być "rządzone"

            ma być zarządzane.

            Wszyscy, jak się dorwą, chcieliby model carskich ukazów.

            • 1 0

          • wy pablo moralesy potraficie coś oprócz wyzwisk?

            • 6 1

        • troll wez sie uspokoj wasz czas sie juz skonczyl

          • 2 1

      • w zakresie dysponowania budzetem, pelna i nieograniczona... (6)

        Dla przykladu, buduje sie 5km drogi s19... Ma to kosztowac 2 miliardy.

        Z tych 5 km, 3 sa w tunelu a kilometr na estakadzie o wysokosci 40 m

        Da sie??!

        • 1 0

        • (5)

          pis obiecywal ze przedluzy estakade do helu, i co? na obiecankach sie skonczylo

          • 0 6

          • liczysz na to, że PiS da? (4)

            Zastanów się, dlaczego budowana jest taka s19 czy "zakopianka".
            Droga o znikomym znaczeniu gospodarczym.

            • 1 2

            • (2)

              bo w pisie nikt nie rozumial gospodarki a balbina bawil sie w sw mikolaja, tu sprezentowal cos, tam cos, zadnej kompleksowosci, ot prezenty dla poslusznych

              • 0 4

              • Nie, nie dlatego. Bo Szczurek nie potrafi się dogadać z nikim, niezależnie, kto rządzi.

                • 4 0

              • zakładasz, że kieruje nami demiurg, taki drugi "gierek" co gospodarskim okiem zatoczy i każdy drobiazg dostrzeże, zaplanuje i

                Tęsknisz do "cara-batiuszki"?
                Widzisz naiwność swojego punktu widzenia?

                Przy interesach trzeba chodzić. To jest gra i chwiejna równowaga sił. Kołdra zawsze jest krótka i trzeba umieć ją naciągać na swój grzbiet.

                Wymyślaj sobie mity typu "oblężona twierdza" czy "PiS da", "przekupstwo"... To wygodna wymówka, aby na Pomorzu kryć lenistwo i brak kompetencji. Brzydki "kaczor" i "niedasie". Można zając się własnymi interesami.

                Elbląg Trójmiastu pokazał, jak to się robi. Ścieżki wydeptał, odpowiednie uszy znalazł, zmotywował i zapewnił o sukcesie. Czy sensownie, to inna sprawa. Nie bez powodu nowy zarząd miasta toczy wojnę o port. Aby "PiS dał" i poniósł koszty, a "miasto" na tym zarabiało.

                • 2 1

            • A wiesz dlaczego budują S19? Bo na tych terenach nie ma żadnej porządnej drogi ekspresowej, a bez takiej drogi żaden region porządnie się nie rozwinie.

              • 3 0

    • Co to jest PO KO? (1)

      Jakieś hasełko po którym liczy się punkty na farmie trolli?

      • 2 5

      • to refren tej piosenki ktora spiewala wierchuszka zjednoczonej prawicy podczas plasania u ich szefa rydzyka

        • 0 5

    • Sądzisz, że senator podskoczy swojemu pryncypałowi i wykaże jego niekompetencję??!

      2014, Tusk pakuje walizki do Brukseli i skreśla OPAT z planu budowy dróg krajowych.

      "Odpowiedź na skierowany w lutym do premiera Donalda Tuska dezyderat parlamentarzystów stanowi m.in., że OPAT ma charakter lokalny i jako taki powinien być realizowany."

      "Planowana Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej nie spełnia żadnego z wymogów drogi krajowej, określonych w ustawie o drogach publicznych. Znaczenie tego przedsięwzięcia ma charakter lokalny i jako takie winno być planowane i realizowane"

      • 2 1

  • Opinia wyróżniona

    Jakoś mam wątpliwości... (3)

    ...czy po wybudowaniu Drogi Czerwonej kierowcy jadący obwodnicą (mam na myśli ciężarowców) od strony Łodzi mając do dyspozycji estakadę będą nadkładać drogi i jechać do końca obwodnicy żeby nową trasą dotrzeć do portu. Chyba, że w planach jest ustawienie w przyszłości zakazu wjazdu TIR-ów na estakadę tak żeby musiały jechać Drogą Czerwoną.

    • 113 7

    • Tak. Jest taki plan.

      • 25 0

    • Wystarczy ich do tego przymusić i z pewnością pojadą.

      • 10 0

    • Ustawić znak z maksymalnym tonazem bądź naciskiem osi i powinno pomóc. Wiadomo zawsze jakiś osioł się znajdzie. Ale mapy google czy tam inne nawigacje nie powinny wprowadzić przez estakadę tylko wyrzuca na czerwona

      • 2 0

  • W Gdańsku to burzy się estakady a w Gdyni chcą remontować?

    Prezydent Gdyni mało postępowy, musi udać się na lekcję do prezydentki Gdańska

    • 17 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane