• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Estakada Kwiatkowskiego potrzebuje remontu

Patryk Szczerba
23 lutego 2024, godz. 07:00 
Opinie (147)
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa dni zwężenia Estakady Kwiatkowskiego

Jazda po estakadzie Kwiatkowskiego, mimo widoków rozciągających się wokół, nie zawsze należy do przyjemnych.

2 mln zł wyda w tym roku Gdynia na prace utrzymaniowe i wymianę dylatacji na obu jezdniach pomiędzy ul. Gołębią i ul. KontenerowąMapka. Obecnie trwa remont słupów zlokalizowanych na terenie Pomorskiego Ośrodka Ruchu Drogowego.



Jak oceniasz stan estakady Kwiatkowskiego?

Rozmowy o tym, żeby estakada Kwiatkowskiego, czyli najstarsza część Trasy Kwiatkowskiego, została włączona w system dróg krajowych, trwają od lat. Argumentem jest to, że jest drogą bezpośrednio prowadzącą do portu, a więc do granicy państwa. Powinna być więc drogą krajową.

Sęk w tym, że nawet jeśli tak się stanie, za jej kosztowne remonty nadal będzie trzeba płacić z gdyńskiego budżetu.

Koszty remontów utrzymaniowych kolejnych przęseł estakady liczone są w milionach złotych.



Ponad 10 mln zł na przestrzeni 15 lat na estakadę Kwiatkowskiego



  • W latach 2007-2017 na bieżące utrzymanie stanu technicznego oraz remonty i modernizacje wydano kwotę 10 677 307 zł.
  • W 2021 r. na utrzymanie bieżące, remonty i modernizację wydatkowano kwotę w wysokości 317 448,92 zł.
  • W 2022 r. wydano kwotę 1 861 366,34 zł.


Ile Gdynia wydaje na utrzymanie estakady? Ile Gdynia wydaje na utrzymanie estakady?

W tym roku utrzymanie i remonty pochłoną kolejne 2 mln zł. Na najbliższe miesiące zaplanowano wymianę dylatacji na obu jezdniach pomiędzy częścią stalową i betonową obiektu.

- Są one zlokalizowane pomiędzy ul. Gołębią i ul. Kontenerową. Remont będzie poprzedzony wykonaniem niezbędnej dokumentacji projektowej - informuje Magdalena Wojtkiewicz, rzecznik ZDiZ w Gdyni.


Naprawy estakady Kwiatkowskiego trwają cały czas



Nie wszystkie środki zostaną przeznaczone na jeden remont. Estakadę, jak przekonują urzędnicy, trzeba utrzymywać i reperować praktycznie każdego dnia.

- Z bieżącego utrzymania zamierzamy wykonywać między innymi naprawę podpór (słupów), miejscowe naprawy spodu konstrukcji, naprawy odcinkowe gzymsów oraz nawierzchni izolacyjno-nawierzchniowej kap chodnikowych. Prace te zostały już rozpoczęte i będą trwać przez cały sezon budowlany. Obecnie, z uwagi na dobre warunki atmosferyczne, przeprowadzany jest remont słupów zlokalizowanych na terenie Pomorskiego Ośrodka Ruchu Drogowego - kończy Magdalena Wojtkiewicz.
Jako że o wsparciu z zewnątrz na remont można zapomnieć, wszystkie siły zostały skierowane na budowy Drogi Czerwonej, czyli przedłużenia Obwodnicy Trójmiasta do portu, która zdecydowanie odciążyłaby istniejącą estakadę.

Droga Czerwona: zakres



Droga Czerwona będzie złożona z trzech odcinków o długości 9 km:
  1. węzeł Gdynia Chylonia - węzeł Kwiatkowskiego II,
  2. węzeł Kwiatkowskiego II - węzeł Ofiar Grudnia '70,
  3. węzeł Ofiar Grudnia '70 - węzeł Terminal Promowy.

Droga Czerwona: koszt całości 1 mld zł



Droga Czerwona ma być realizowana w formule "Projektuj i buduj". Powstanie do 2029 r. Rok temu jej koszt szacowano na ponad 1 mld zł.

Droga Czerwona: informacje, terminy, koszty

Miejsca

Opinie (147) 3 zablokowane

  • od kiedy pamiętam na trasie jest wieczny remont (1)

    Trzeba podziękować już Szczurkowi, bo zardzewiał jak elementy TK. Gdynia to bardzo zaniedbane latami miasto.

    • 25 8

    • I co da zmiana

      Władzy naciśnie magiczny guzik i tiry będą latać nad estakada czy co? Bądź poważny koleś. Gdy budowano estakade nie zakładano tak dużego ruchu pojazdów i tyle w temacie.

      • 5 2

  • Opinia wyróżniona

    (11)

    Ona potrzebuje remontu co rok, odkąd pamietam, że oddycham. Czemu nie sprawdza się jeżdżących po niej ciężarówek, pod kątem przeładowania?!!!

    Tiry na tory

    • 165 12

    • Każda ulica w Gdyni potrzebuje po roku remontu

      Może tak są te remonty przeprowadzane?

      • 11 1

    • (3)

      Ty lepiej się przesiądź z osobówki na tory będzie mniejszy ruch

      • 3 11

      • tiry na tory

        • 4 1

      • (1)

        Na pewno by chciał, ale od lat Gdynia nie daje rady uruchomić pociągów po tamtej stronie.

        • 6 1

        • Od tego jest marszałek, nie Gdynia

          • 0 0

    • Tir

      Szczególnie tzw. stonogi. Co jakiś czas itd chwali się że złapał przeładowaną stonogę ale to gdzieś w w głębi kraju, a te które wyjeżdżają z portu lub wracają nie są kontrolowane i to pewnie niszczy mocno estakadę

      • 8 1

    • (1)

      Krokodyle tylko stoja na zdjezdzie z Kwiatkowskiego w kierunku Gdanska. W druga strone raz ich widzialem.

      • 4 0

      • tam gdzie oni stoją na zjeździe to tylko prędkość i ew dokumenty mogą sprawdzić, wagi tam nie ma!

        • 6 1

    • Dokładnie! non stop dylatację naprawiają, może by tak zrobić raz a dobrze...

      a nie, to się nie opłaca. Musi przecież wpaść zlecenie co 2-3 lata na miliony. A dziury... no cóż jak to dziury w całym Trójmieście ulice tak wyglądają, estakada nie jest wyjątkiem.

      • 8 3

    • Przeładowany tir z portu nie wyjedzie. Oczywiście nie pisze o tzw stonogach, które wjeżdżają dwa razy i ruszają z dwoma ciężkimi pudłami

      • 1 0

    • Gdzie

      Jest ITD?

      Rozwalić tą firmę i włączyć do Policji.

      • 2 2

  • Gdynia wolała "przebudować" "Węzeł Karwiny"...

    ...który nie jest żadnym węzłem, a większym skrzyżowaniem. Zamiast zająć się poprawą skomunikowana północy Gdyni z centrum zajęto się "inwestycją", która tego nie wymagała.. Aha! Przebudowa w cudzysłowach, bo niczego nie przebudowano, tylko ułożono nową masę i wymalowano bus pas. Gdyni zajęło to 3 lata. Trzy lata staniach w korkach, nerwów i frustracji, bo na budowie pracowały trzy maszyny i 4 robotników. :D Pod koniec pojawiło się więcej pracowników i maszyn, bo dotacja z UE była zagrożona za potencjalne niedotrzymanie terminów, ale to inna bajka i wątek związku UM Gdynia z MTM.

    • 27 1

  • tam natychmiast musi być jeden pas wydzielony na ścieżkę rowerową (3)

    budowanie dodatkowych pasów nie likwiduje korków, a zwiększa je

    • 3 9

    • Dlatego trzeba zwężac chodniki i sciezki rowerowe (1)

      • 1 0

      • zlikwidować miejsca parkingowe, to od razu chodniki będą szersze

        i zniknie problem ilości miejsc postojowych, a po ścieżkach rowerowych nie trzeba jeździć, a można obok po jezdni

        • 1 1

    • tam sa pasy dla rowerow i pieszych...

      Tylko zaspawano te przejazdy...

      • 1 0

  • Niekończąca się historia

    Co rok remont co rok korki. A wystarczyłoby zrobić pożądnie lub zainwestować w ... wagi i walić mandaty była by kasa na remont. Proste, ale nie w Gdyni.

    • 11 1

  • Niech zrobią łunerf jak chcą eko (1)

    • 11 0

    • Powinni dołożyć jeszcze ze dwa pasy, wtedy na pewno się odkorkuje!

      • 1 0

  • (3)

    Calkowita prawda, bez ddr, bez przejscia dla ludzi, bez bus pasa. Tam od dawna powinien byc remont aby dodac takie podstawowe elementy.

    • 7 1

    • i przejścia dla pieszych nie pod jezdnią, a na asfalcie (1)

      oddajmy pieszym miasto!

      • 1 2

      • To se schody zbuduj i biegaj sobie po estakadzie

        • 0 1

    • Ale na estakadzie jest buspas.. a tuz obok w bardzo potrzebnym miejscu..

      Powstala estakada rowerowa

      • 1 0

  • I Kiedy te remonty (2)

    Oczywiście w wakacje. Gratulacje za inteligencję.

    • 14 4

    • A kiedy jak nie w wakacje?

      Lepiej psuć krew mieszkańcom, czy przyjezdnym? Lepiej robić wtedy, gdy aura pozwala działać ciągiem, czy co chwila przerywać ze względu na deszcz i zbyt niską temperaturę? Kiedyś to zrobić trzeba i zawsze będzie ktoś poszkodowany z tego tytułu.

      • 3 1

    • nie tak dawno Horala obiecal, ze zbuduje ale latwejsza kasa byla w CPK

      • 2 0

  • Opinia wyróżniona

    Gdyby część z tej kasy przeznaczyć na kolej (9)

    To estakada byłaby znacznie mniej obciążona. No, ale temat pociągu na Oksywie wraca tylko przed wyborami...

    • 83 16

    • Obciążenie samochodami osobowymi jest dla stanu estakady statystycznie nieistotne (3)

      Obsługa portu koleją już jest dobra i na jej poprawę właśnie idzie suma nie na poziomie miliona, tylko miliarda.

      • 14 0

      • Mamy opłakany stan torów w kraju, a bocznice się likwiduje

        Przez dekady remonty torów szły praktycznie wyłącznie ze środków UE, mamy opłakany stan torów. Brakuje nam przepustowości, linie są likwidowane, albo z prędkością 0 km/h. Nie mamy nawet funduszu remontowego, tak jak mają drogi krajowe.

        • 7 4

      • szkoda jedynie, że oprócz odtworzenia stanu posiadania sprzed stu lat bez mała - za co chwała - (1)

        nie zweryfikowano układu komunikacyjnego portu pod obecne możliwości.

        Przecież port w Gdyni to "łamaniec" logistyczny pod możliwości jakie geopolityka dała nam 100 lat temu.
        80 lat temu uległo to zmianie...
        Ktoś to zauważył?
        Jak wydawać kasę, to z sensem...

        • 3 3

        • 100 lat temu był tam kościół i łąki

          • 2 0

    • Jaka kolej na Obłuże. Wy w ogóle wiecie jak ona miałaby jeździć, przez hutnicza przy Cisowej. To by trwało dłużej niż dojazd autobusem czy samochodem z centrum bo koleją będzie naokoło z centrum. O czym wy w ogóle mówicie.

      • 2 3

    • Kasa tak jak i teraz idzie na promocję miasta.

      Tańce pana prezydenta.

      • 0 1

    • Przecież pis przebudował całą magistrale kolejową do portu (2)

      • 1 2

      • Przecież nawet projektów jeszcze nie ma, a co dopiero mówić o robotach?

        • 2 0

      • J

        Jesteś cymbał i tyle w temacie

        • 0 0

  • całe dzieciństwo mieszkałem

    przy estakadzie w budowie
    potem zrobili łącznik przy terminalu i w końcu przecinkę przez las dalej do obwodnicy
    dziś już zmierzch życia a ta jezdnia dalej stoi i nawet się zawalić nie ch e

    • 10 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane