• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Estakada Kwiatkowskiego potrzebuje remontu

Patryk Szczerba
23 lutego 2024, godz. 07:00 
Opinie (147)
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa dni zwężenia Estakady Kwiatkowskiego

Jazda po estakadzie Kwiatkowskiego, mimo widoków rozciągających się wokół, nie zawsze należy do przyjemnych.

2 mln zł wyda w tym roku Gdynia na prace utrzymaniowe i wymianę dylatacji na obu jezdniach pomiędzy ul. Gołębią i ul. KontenerowąMapka. Obecnie trwa remont słupów zlokalizowanych na terenie Pomorskiego Ośrodka Ruchu Drogowego.



Jak oceniasz stan estakady Kwiatkowskiego?

Rozmowy o tym, żeby estakada Kwiatkowskiego, czyli najstarsza część Trasy Kwiatkowskiego, została włączona w system dróg krajowych, trwają od lat. Argumentem jest to, że jest drogą bezpośrednio prowadzącą do portu, a więc do granicy państwa. Powinna być więc drogą krajową.

Sęk w tym, że nawet jeśli tak się stanie, za jej kosztowne remonty nadal będzie trzeba płacić z gdyńskiego budżetu.

Koszty remontów utrzymaniowych kolejnych przęseł estakady liczone są w milionach złotych.



Ponad 10 mln zł na przestrzeni 15 lat na estakadę Kwiatkowskiego



  • W latach 2007-2017 na bieżące utrzymanie stanu technicznego oraz remonty i modernizacje wydano kwotę 10 677 307 zł.
  • W 2021 r. na utrzymanie bieżące, remonty i modernizację wydatkowano kwotę w wysokości 317 448,92 zł.
  • W 2022 r. wydano kwotę 1 861 366,34 zł.


Ile Gdynia wydaje na utrzymanie estakady? Ile Gdynia wydaje na utrzymanie estakady?

W tym roku utrzymanie i remonty pochłoną kolejne 2 mln zł. Na najbliższe miesiące zaplanowano wymianę dylatacji na obu jezdniach pomiędzy częścią stalową i betonową obiektu.

- Są one zlokalizowane pomiędzy ul. Gołębią i ul. Kontenerową. Remont będzie poprzedzony wykonaniem niezbędnej dokumentacji projektowej - informuje Magdalena Wojtkiewicz, rzecznik ZDiZ w Gdyni.


Naprawy estakady Kwiatkowskiego trwają cały czas



Nie wszystkie środki zostaną przeznaczone na jeden remont. Estakadę, jak przekonują urzędnicy, trzeba utrzymywać i reperować praktycznie każdego dnia.

- Z bieżącego utrzymania zamierzamy wykonywać między innymi naprawę podpór (słupów), miejscowe naprawy spodu konstrukcji, naprawy odcinkowe gzymsów oraz nawierzchni izolacyjno-nawierzchniowej kap chodnikowych. Prace te zostały już rozpoczęte i będą trwać przez cały sezon budowlany. Obecnie, z uwagi na dobre warunki atmosferyczne, przeprowadzany jest remont słupów zlokalizowanych na terenie Pomorskiego Ośrodka Ruchu Drogowego - kończy Magdalena Wojtkiewicz.
Jako że o wsparciu z zewnątrz na remont można zapomnieć, wszystkie siły zostały skierowane na budowy Drogi Czerwonej, czyli przedłużenia Obwodnicy Trójmiasta do portu, która zdecydowanie odciążyłaby istniejącą estakadę.

Droga Czerwona: zakres



Droga Czerwona będzie złożona z trzech odcinków o długości 9 km:
  1. węzeł Gdynia Chylonia - węzeł Kwiatkowskiego II,
  2. węzeł Kwiatkowskiego II - węzeł Ofiar Grudnia '70,
  3. węzeł Ofiar Grudnia '70 - węzeł Terminal Promowy.

Droga Czerwona: koszt całości 1 mld zł



Droga Czerwona ma być realizowana w formule "Projektuj i buduj". Powstanie do 2029 r. Rok temu jej koszt szacowano na ponad 1 mld zł.

Droga Czerwona: informacje, terminy, koszty

Miejsca

Opinie (147) 3 zablokowane

  • Pragnę przypomnieć, że znak zakazu wjazdu dla rowerów jest tam ustawiony bezprawnie (3)

    i każdy rowerzysta ma pełne prawo i śmiało może się poruszać po estakadzie

    • 1 11

    • Podpisano:

      Miejska Pracownia na Rzecz Ograniczenia Populacji Rowerzystów (MPnROPR). ;)

      • 2 0

    • Patrzac po Teojek roszczeniowej teorii z upy

      Jestes rowerofczykiem

      • 1 0

    • cmentarze sa pelne...

      ...tych, co mieli racje...

      Wypadek na Wezle Pokoju niczego cie nie nauczyl??!

      • 2 0

  • PKM pociągnąć do Pogórza (1)

    To odciążyłoby na pewno ruch kołowy . Jest dużo miejsca na parking samochodowy . Mieszkańcy okolicznych miejscowości na pewno by przesiedli się do pociągu gdyby mieli takową możliwość. Jestem za jak najszybszym zbudowaniem przystanków PKM w tamtej okolicy. Tam musi być alternatywa a ta wydaje się być najrozsądniejsza .

    • 6 1

    • PKM nie przekona ludzi jezdzacych samochodami...

      Za to zdecydowanie odbierze pasazerow komunikacji miejskiej. Jak na dloni widac, gdzie jest konflikt interesow i dlaczego miasta nie sa zainteresowane oferta takich przewoznikow.

      Bo trzeba zaplacic obcym kolejarzom, jak ma sie wlasne firmy zbiorowego i publicznego transportu samochodowego. Swoich trzeba wykarmic a nie obcych futrowac...

      Tak to dziala.
      Interes mieszkancow maja gleboko w... powazaniu.

      • 1 0

  • Tir za tirem

    Nie ma się co dziwić że potrzebuje remontu w chwili kiedy jest ciągle i bez przerwy wykorzystywana przez ciężkie pojazdy.

    • 7 0

  • Haha

    Nic nowego

    • 5 0

  • Łucyk gdzie jesteś?!

    • 9 1

  • Łucyk mistrz inwestycji gdzie jesteś ? (2)

    tak, takie informacje w ogóle nie skłaniają do refleksji, po co alternatywa droga na północ Gdyni i dojazd do portu, jedna droga dla ciężarówek i połowy miasta jest ok. miasto portowe k*****a dojazd do portu podrzędną trasą dla mieszkańców dzielnic północnych wiecznie w remoncie, wiecznie zwężona wiecznie dziurawa ! ale lepiej było zrobić parking na chwarznie z du*y zeby stał pusty zamiast pomysleć o alternatywie dla estakady

    • 17 1

    • Łucyk skupiony na nadzorze przebudowy skrzyżowania Strzelców z Wielkopolską, przeciez ma być w Q1 2024 XD

      • 0 0

    • z nim i szczurem jak z pisem, inwestycyjne farsy od lat tylko w gdyni, za te wszyskie miliony wydane na naprawe estakady mieliby juz dawno zrobiony most śródmieście- oksywie

      • 0 0

  • Dziurawa estakada

    A co z droga czerwona od 40 lat tylko w planach

    • 12 0

  • Ludziska, na co wy liczycie?

    Gdynia to "miasto" z grupą inwalidzką

    • 15 1

  • Hej panie Gryzoń, tak między nami, uczciwie, ile jeszcze czasu pan na to potrzebuje?

    10? a może 15? czy jednak 20 lat? A może pan czeka aż się zawali bo jakiś deweloper już jest w kolejce na jakiś atrakcyjny teren?

    • 17 1

  • Estakada jak i obwodnica

    Potrzebują,remontu,alternatywy i rozbudowy.Zarowno w pierwszym jak i drugim przypadku są ekstremalnie obciążone ruchem i już dawno nie spełniają przepustowości które były zakładane przy budowaniu

    • 11 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane