• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Estakada Kwiatkowskiego potrzebuje remontu

Patryk Szczerba
23 lutego 2024, godz. 07:00 
Opinie (147)
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa dni zwężenia Estakady Kwiatkowskiego

Jazda po estakadzie Kwiatkowskiego, mimo widoków rozciągających się wokół, nie zawsze należy do przyjemnych.

2 mln zł wyda w tym roku Gdynia na prace utrzymaniowe i wymianę dylatacji na obu jezdniach pomiędzy ul. Gołębią i ul. KontenerowąMapka. Obecnie trwa remont słupów zlokalizowanych na terenie Pomorskiego Ośrodka Ruchu Drogowego.



Jak oceniasz stan estakady Kwiatkowskiego?

Rozmowy o tym, żeby estakada Kwiatkowskiego, czyli najstarsza część Trasy Kwiatkowskiego, została włączona w system dróg krajowych, trwają od lat. Argumentem jest to, że jest drogą bezpośrednio prowadzącą do portu, a więc do granicy państwa. Powinna być więc drogą krajową.

Sęk w tym, że nawet jeśli tak się stanie, za jej kosztowne remonty nadal będzie trzeba płacić z gdyńskiego budżetu.

Koszty remontów utrzymaniowych kolejnych przęseł estakady liczone są w milionach złotych.



Ponad 10 mln zł na przestrzeni 15 lat na estakadę Kwiatkowskiego



  • W latach 2007-2017 na bieżące utrzymanie stanu technicznego oraz remonty i modernizacje wydano kwotę 10 677 307 zł.
  • W 2021 r. na utrzymanie bieżące, remonty i modernizację wydatkowano kwotę w wysokości 317 448,92 zł.
  • W 2022 r. wydano kwotę 1 861 366,34 zł.


Ile Gdynia wydaje na utrzymanie estakady? Ile Gdynia wydaje na utrzymanie estakady?

W tym roku utrzymanie i remonty pochłoną kolejne 2 mln zł. Na najbliższe miesiące zaplanowano wymianę dylatacji na obu jezdniach pomiędzy częścią stalową i betonową obiektu.

- Są one zlokalizowane pomiędzy ul. Gołębią i ul. Kontenerową. Remont będzie poprzedzony wykonaniem niezbędnej dokumentacji projektowej - informuje Magdalena Wojtkiewicz, rzecznik ZDiZ w Gdyni.


Naprawy estakady Kwiatkowskiego trwają cały czas



Nie wszystkie środki zostaną przeznaczone na jeden remont. Estakadę, jak przekonują urzędnicy, trzeba utrzymywać i reperować praktycznie każdego dnia.

- Z bieżącego utrzymania zamierzamy wykonywać między innymi naprawę podpór (słupów), miejscowe naprawy spodu konstrukcji, naprawy odcinkowe gzymsów oraz nawierzchni izolacyjno-nawierzchniowej kap chodnikowych. Prace te zostały już rozpoczęte i będą trwać przez cały sezon budowlany. Obecnie, z uwagi na dobre warunki atmosferyczne, przeprowadzany jest remont słupów zlokalizowanych na terenie Pomorskiego Ośrodka Ruchu Drogowego - kończy Magdalena Wojtkiewicz.
Jako że o wsparciu z zewnątrz na remont można zapomnieć, wszystkie siły zostały skierowane na budowy Drogi Czerwonej, czyli przedłużenia Obwodnicy Trójmiasta do portu, która zdecydowanie odciążyłaby istniejącą estakadę.

Droga Czerwona: zakres



Droga Czerwona będzie złożona z trzech odcinków o długości 9 km:
  1. węzeł Gdynia Chylonia - węzeł Kwiatkowskiego II,
  2. węzeł Kwiatkowskiego II - węzeł Ofiar Grudnia '70,
  3. węzeł Ofiar Grudnia '70 - węzeł Terminal Promowy.

Droga Czerwona: koszt całości 1 mld zł



Droga Czerwona ma być realizowana w formule "Projektuj i buduj". Powstanie do 2029 r. Rok temu jej koszt szacowano na ponad 1 mld zł.

Droga Czerwona: informacje, terminy, koszty

Miejsca

Opinie (147) 3 zablokowane

  • dyletacja - stała kasa dla MTM

    • 7 0

  • A jaka ulica w Gdyni nie potrzebuje remontu?

    • 11 0

  • Szczurek na emeryturę !!!

    Ile lat można znosić te tortury, niekompetencję i lenistwo.

    • 6 0

  • To jest dopiero MIŚ.

    • 10 1

  • Pilne

    Gdynia potrzebuje remontu i to na już!!!

    • 8 1

  • Chyba wybory samorządowe są blisko!!!

    Znowu mami sie mieszkańców że coś się planuje i jest zamiar coś budować , taka narracja potrwa jeszcze ze 3 m-ce .
    Po wyborach wszystkie projekty, propozycje, warianty map pujdą na 4 lata do szafy ,magistrat znowu zajmie sie malowaniem ścieżek rowerowych i zaproponuje przesiadke na rowery MEVO
    Tak buduje się rewitalizuje w Gdyni od 30 lat..................

    • 8 1

  • A czy w ogóle i ew kiedy obwodnica Witomina?

    • 8 2

  • W 2029 planowane jest wbicie pierwszej łopaty i to jedynie na 1 odcinku. (1)

    Jego otwarcie planowane jest na 2032 rok. 2 i 3 odcinek nie są nawet wpisane w harmonogram.

    • 4 0

    • i porównajcie

      Pięć kilometrów s19, z czego 3 kilometry w tunelu i kilometr na estakadzie, jest budowane za 2 miliardy złotych.
      Harmonogram zakłada pięć lat prac.

      Kto przy tym chodził?
      A kto chodzi za takimi zadaniami na Pomorzu i kto lobbuje za priorytetami.
      Tylko proszę nie wyjeżdżać z mitem "oblężonej twierdzy", "karanej przez PiS" ... Bo to tylko wygodna wymówka, przykrywająca partykularyzmy, lenistwo i brak kompetencji.

      • 2 0

  • w tym kraju nigdy nie będzie normanie,rządzący to i..oci, w prostych sprawach ciągle problemy.

    ludzie, ile można, czy wam nie jest wstyd ? bo temu kto ten gruby szmal bierze , to na pewno nie.

    • 5 0

  • Zima nie pomogła

    Tegoroczna zima rozwaliła wszystkie drogi w mieście, więc i estakadzie nie pomogła. Oczywiście, wszyscy się zgadzają teraz, że remonty muszą być, ale jak ruszą to będzie płacz, że znowu będzie utrudniony przejazd

    • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane