• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Estakada na Morenę wymaga wymiany elementów konstrukcji

Krzysztof Koprowski
3 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Estakada w ciągu ul. Rakoczego powstała w latach 80. Tramwaje jeżdżą po niej od 2015 r.
  • Estakada w ciągu ul. Rakoczego powstała w latach 80. Tramwaje jeżdżą po niej od 2015 r.
  • Estakada w ciągu ul. Rakoczego powstała w latach 80. Tramwaje jeżdżą po niej od 2015 r.

Nie tylko Most Siennicki będzie wymagał w najbliższym czasie remontu. Okazuje się, że w złym stanie są także elementy konstrukcyjne estakady w ciągu ul. RakoczegoMapka, po której poruszają się tramwaje na Morenę oraz do nowo otwartej trasy przez al. Adamowicza. Urzędnicy szukają wykonawcy robót w trybie "zaprojektuj i wybuduj".



Czy remont estakady w ciągu ul. Rakoczego będzie stanowił dla ciebie utrudnienie?

Przypomnijmy: w ubiegłym tygodniu pisaliśmy o złym stanie technicznym Mostu Siennickiego. Mieszkańcy Stogów, którzy wreszcie doczekali się wznowienia ruchu tramwajowego do ich dzielnicy, mogą niebawem być zmuszeni do ponownego korzystania z komunikacji zastępczej.

Niewykluczone, że podobne utrudnienia będą czekały mieszkańców Moreny (Piecek-Migowa) oraz Ujeściska. Niezbędna jest bowiem wymiana dylatacji, łożysk i naprawa korpusów przyczółków estakady w ciągu ul. Rakoczego (przy Galerii Morena).

To właśnie tędy poruszają się tramwaje z Siedlec do pętli Ujeścisko i krańcówek Lawendowe Wzgórze oraz Brętowo PKM.

Otwarto dwie linie tramwajowe: na al. Adamowicza i na Stogi



- W zakresie wymiany łożysk nie jesteśmy w stanie określić zakresu wyłączeń w ruchu - czy będą to poszczególne pasy estakady, czy całkowite jej zamknięcie. Organizacja ruchu będzie uzależniona od przygotowanego projektu przez wykonawcę - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Wymiana dylatacji będzie wiązała się z zapewnieniem ruchu na dwóch pasach w każdym kierunku, zaś remont przyczółków nie będzie wiązał się z ograniczeniami w ruchu.
Estakada w trakcie budowy w kwietniu 1988 r. Estakada w trakcie budowy w kwietniu 1988 r.

12 miesięcy na wykonanie prac od momentu podpisania umowy



Jak informują urzędnicy, istniejące dylatacje modułowe zostaną zastąpione dylatacjami palczastymi w strefie jezdni. a także wkładkami neoprenowymi, dylatacyjnymi w strefie torowiska i chodników. Montaż nowych urządzeń pozwoli uszczelnić strefy przy skrajnych podporach - przyczółkach, co nie dopuści do degradacji konstrukcji obiektu.

Ponadto obecne wypracowane stalowe łożyska (44 szt.) zostaną zastąpione bardziej nowoczesnymi, zaś ściany korpusu przyczółków będą częściowo skute i wypełnione betonem polimerowym.

Wszystkie prace budowlane muszą zostać wykonane w ciągu 12 miesięcy od momentu podpisania umowy z wykonawcą. O wyborze wykonawcy zdecydują kryteria najniższej ceny (60 proc.) oraz gwarancji na wykonane prace (40 proc.).

Otwarcie trasy tramwajowej na Morenę (Piecki-Migowo) w sierpniu 2015 r.

Opinie (312) ponad 20 zablokowanych

  • (4)

    Pamiętam jak chodziliśmy pod tą estakadą na stawek 3 lipy kąpać się.Bylo to pod koniec lat osiemdziesiątych,nigdy nic tam się nie działo,zero robotników,zero sprzętu.Podobno na dnie stawku zalegało sporo sprzętów domowych wrzuconych tam przez Niemców zaraz po wojnie.Kiedyś ktoś wyłowił maszynę do szycia Singer-a.

    • 8 0

    • Suchańinczyku to ja Bartek twöj syn

      • 0 1

    • a pamietasz poligon i tyle terenów do zabaw ile juz nie maja obecne dzieci? (2)

      • 6 1

      • (1)

        Oczywiście że pamiętam poligon.Tam też wariaci się kąpali

        • 5 1

        • dziś by sie nie kąpali ;)

          a tu ciagłe jakiś dureń wycina pytanie o klubie osiedlowym mieszczącym sie na trzech lipach .

          • 4 1

  • kiedy powstanie tam w końcu infrastruktura rowerowa? (22)

    ile lat jeszcze rowery bedą musiały tam po chodniku jezdzic? wiadukt jest szeroki. przynajmniej 3m jest zakreskowane (wyłączone z ruchu) wiec w czym problem? miejsce jest

    • 43 83

    • często chodzę tam "z buta" (11)

      i częstotliwość przejazdu rowerów podczas całego mojego przejścia estakady jest znikoma, przez co wydaje mi się, że takie rozwiązanie w tym miejscu na chwilę obecną wystarcza. Ludzie też nie chodzi tam nie wiadomo ile, a 2,5 m spokojnie wystarcza aby minęła się tam para trzymająca za ręce oraz jeden rowerzysta, pod warunkiem ze cala 3ka ma trochę oleju w głowie.

      • 25 11

      • Ty się chyba z choinki urwałeś skoro twierdzisz że tam jest mały ruch rowerowy i pieszy. (8)

        rower jadący 50kmh plus pieszy na wspólnej powierzchni która ma 3m szerokości.
        No to musiał zaprojektować jakiś geniusz

        • 7 10

        • nie ściemniaj (7)

          prędkość roweru po tym wiadukcie w czasie jazdy w dół to prędkość rzędu 25-30 km/h. Pod górę 11-14 km/h. Ruch pieszych jest tam "kropelkowy" - nie ma żadnych istotnych konfliktów. Raz tylko widziałem jak malolat na rowerze jechał jak wariat i trącił kierownicą pieszego, bo się zagapił na kolegę jadącego przed nim. Nie wszędzie zachodzi konieczność separacji ruchu pieszych i rowerzystów: można rozważyć zwężenie pasów jezdni, wtedy kierowcy przestaną lekceważyć limity prędkości i obok wymalować oddzielny pas do jazdy rowerem. Z racji wysokiego natężenia ruchu szybko jeżdżących samochodów lepiej myśleć o budowie dodatkowej drogi dla rowerów obok chodnika (poza obecną skrajnią). Lepiej jednak wydać pieniądze na budowę cyklostrady z górnego tarasu do Wrzeszcza śladem projektowanej tamtędy trasy "Politechnicznej" która nie powinna powstać jako pseudoautostrada miejska.

          • 2 7

          • dzbanie ja tam jade 40km/h bez pedałowania bo jest z górki ,ale musze chamowac duzo wczesniej bo chodza ludzie (3)

            a 25-30km/h dzbanie to się jedzie na prostej płaskiej wiec ty dzbanku skoro pojęcia nie masz bo rower tylko na obrazku widziałeś poco sie głupotą chwalisz.

            • 6 4

            • a ja tam jadę 90 samochodem (2)

              i mam gdzieś pedałujących reowerzystów ;)

              • 3 7

              • A ja tam jadę 50 samochodem (1)

                I śmieję się z Januszy czerwieniących się za mną na lewym pasie.

                • 2 1

              • Mam to samo jeżdżę wolniej i mam bekę z napinaczy którym się zawsze spieszy.

                • 1 0

          • 30kmh powiadasz? haha to chyba na dziecięcym rowerku biegowym (2)

            tam można spokojnie 50-60kmh osiągnąć. zmierzone, potwierdzone gpsem

            • 1 0

            • To, że się da, nie znaczy, że się powinno. (1)

              Już widzę, jak jesteś w stanie wyhamować z tych 60 z góry, jak coś Ci wejdzie/wjedzie pod koła.

              • 2 0

              • mam pełne prawo tam jechać 50kmh. Kierowcom wolno , a mi nie? Co to za podwójne standardy.

                ale zresztą co mam hamować jak ponoć tam nie ma pieszych i rowerzystów jak ktoś tu wyżej napisał. teraz już są jednak?

                Na tym człowieku polega problem.
                Nie robi się głównych ciągów komunikacyjnych dla rowerów na chodniku !!!!

                • 1 2

      • Nie ma jak przejechać, to i nikt nie jedzie.

        Gdyby przed budową tunelu pod Wisłą brali pod uwagę, ile samochodów przepływa promem, też by go nigdy nie zbudowali.

        • 2 0

      • Tyle warunków to dla wielu za dużo.

        Tam jest na tyle szeroko, że można zrobić ścieżkę obok.

        • 5 2

    • Rowery (5)

      Przecież jest ścieżka pieszo-rowerowa.

      • 11 4

      • Pytanie czemu nie budują ścieżek pieszo-rowerowo-torowo-samochodowych (3)

        skoro to taki genialny patent ;)

        • 2 0

        • no jak nie budują (1)

          W Gdańsku może nie ale w Krakowie całe śródmieście jest na takim patencie.

          • 1 0

          • ze pieszy po torowisku chodzi lub wzdłuż jezdni ?

            byłem ale nie widziałem :D

            • 1 0

        • budują wiele elementów widzialnej i niewidzialnej infrastruktury rowerowej

          w tym także tzw. kompletne ulice: z chodnikami, wydzielonymi drogami dla rowerów, pasami do jazdy samochodem i torowiskiem tramwajowym. W centrum miasta najlepiej tworzyć obszerną sieć ulic z pierwszeństwem dla pieszych i rowerzystów i dopuszczeniem ruchu samochodów dostawczych. Por. okolice ulicy Długiej i Stągiewnej w Gdańsku.

          • 1 0

      • Czyli ulubiona przez pieszych i rowerzystów proteza prawdziwej infrastruktury

        Gdzie pieszy musi się co chwila oglądać do tyłu a rowerzysta co chwilę zwalniać.

        • 6 4

    • przeciez tam jest (3)

      ale glupi rowerzysci nie widza, ze przejazd jest od strony Piekarniczej.

      • 18 12

      • To jest chodnik !!!!!!! Doucz się znaków

        • 5 3

      • chodzi o porządną trasę a nie prowizorkę do nikąd (1)

        • 10 17

        • to juz uderzaj do rogera i tych od mevo.

          • 3 3

  • Piecki - Migowo (4)

    "Morena" to nazwa spółdzielni mieszkaniowej.

    • 13 4

    • no i? były kiedyś Piecki teraz jest morena! (3)

      a wiesz gdzie jest Trojan?

      • 2 0

      • Przeróbka (2)

        Trojan, niem. Troyl, kaszb. Trél

        Piecki znacznie lepiej pasują.
        Znacznie lepsze konotacje niż LWSM

        • 1 1

        • nie lswm...tylko Morena!

          • 0 0

        • a Sianki?

          • 0 0

  • Uwielbiam okres wyborczy.. (1)

    Znajdują się nagle sami eksperci od wszystkiego. Fora pełne komentarzy, byle obrzucic błotem oponenta lub osoby związane z nim. A nuż się coś przylepi.

    • 1 7

    • Fora pełne komentarzy, byle podrzucić pomysł

      za darmo!
      Może ktoś podchwyci?

      • 2 0

  • (4)

    Po co wlasciwie ta estakada nie mogli puścić drogi dolem lub na nasypie?

    • 6 9

    • (2)

      estakada była po to aby w przyszłości puścić nią tramwaj - tak się kiedyś planowało i budowało. nadszedł czas i tramwaj pojechał hucznie otwierany przez adamowicza co niektórzy przypisywali mu jako zasługę a tak na prawdę to planiści prlu powinni dostać brawa za przemyślane decyzje. osiedla stawiane na południu nie mają tyle szczęścia do komunikacji - kosztem zysku na m2 dla budowlańców, nie macie gdzie parkować i sprawnie się poruszać

      • 8 2

      • (1)

        A pod estakadą miała iść droga....

        • 5 0

        • oraz linia tramwajowa

          ale teren kusi...
          Takie skromne osiedla pasują...
          Skromne a ładne...

          • 4 0

    • teraz bedą puszczac tramawaj miedzy dzialkami i lasem ;)

      okaze sie, ze zapadną sie linie napowietrzne idące terenami gornego wrzeszcza. Serio, niech ta wladza samorzadowa poda sie już do dymisji.

      • 4 0

  • i super, przecież ta estakada ma ponad 30 lat (piękna fotka Pana Kosycarza z okresu budowy) (6)

    dobrze że obowiązują 5 letnie przeglądy takich obiektów, wszystkie zmiany konstrukcyjne można zaobserwować

    • 8 4

    • co z tego ze obowiazuja? (5)

      skoro miasto ich nie przeprowadza od 20.

      • 2 1

      • jak nie znasz Ustawy Prawo Budowlane, to nie komentuj i się nie ośmieszaj (3)

        spróbuj nie przeprowadzić okresowego przeglądu i nie wpisać Protokołu do Książki Obiektu Budowlanego...

        • 1 1

        • nie przeprowadzają (2)

          tak jest z budynkami- przeglądy są na papierze!

          • 1 1

          • zastanawiam się czy jesteś trolem czy po prostu ignorantem

            • 0 0

          • z jakimi budynkami tak jest ?

            • 0 0

      • obowiązek okresowego przeglądu obiektu budowlanego wynika z Ustawy

        i to co piszesz prawdopodobnie jest po pomówieniem

        • 0 0

  • jadacy tramwaj dziala jak mlot pneumatyczny (4)

    trzeba porzadnie projektowac a potem realizowac. gdyby jeszcze ktos nie wiedzial komu rozdac lopaty na potrzeby remontu moze zaczerpnac info z innych moich postow

    • 35 10

    • dlatego tramwaje są do bani

      W przeciwieństwie do autobusów, które mogą jeździć po normalnych drogach lub buspasach, tramwaje potrzebują specjalnych torów po których nic innego nie pojedzie, potrzebują też trakcji, świateł, dużych wysp i łagodnych zakrętów, a do tego hałasują, niszczą budynki (oraz drogi i wiadukty), nie radzą sobie na wzniesieniach, a jak jeden padnie, to cała trasa zablokowana. Nie idźmy tą drogą, inwestujmy w autobusy elektryczne lub niskoemisyjne, oraz buspasy! Autobus może łatwo zmienić trasę, wyminąć przeszkodę, podjechać pod górkę, ostro zakręcić - i nie wymaga dedykowanej, potwornie kosztownej infrastruktury. A do tego buspasem mogą jeździć taxi, służby, motocykle, rowery, itp.

      • 2 1

    • Widzę, że znasz się na "mostownictwie" (1)

      Wrzucałeś zaprawę do betoniarki, czy budowałeś mosty w piaskownicy? Jeśli sie mylę, to może "porzadnie" zaprojektuj jakas estakade....

      • 9 3

      • to do mnie?

        kopalem studnie zadna sie nie zawalila ale sporo wyschlo

        • 4 2

    • Projekt tej estakady był robiony jeszcze w latach 70-tych ubiegłego wieku za tow. Gierka,

      którego jak to stwierdził prezes PiS również należy cenić. Niedaleko pada jabłko od jabłoni. PiS=współczesna bolszewia!

      • 8 11

  • (46)

    Wymiany i remontu to wymaga 90% ulic Gdańska.Powinny być szeroko zakrojone prace,a póki co kilka odcinków łatanie,reszta farba.

    • 144 88

    • Ekspert się znalazł (23)

      Kogo byłoby stać na gruntowną wymianę dosłownie całej infrastruktury w mieście?
      Pewnie ekspert z PiS. Co to potrafią wszystko obiecać i skrytykować. A kończy się ich reforma jak w Janowie Podlaskim

      • 36 26

      • Nawarstwiły się zaniedbania to i może teraz Nas nie stać (3)

        Od kilkudziesięciu lat mamy tutaj praktycznie dwóch gospodarzy z jednego obozu czyli można mówić o jakiejś współpracy, stabilności i spokojnej atmosferze dla podejmowania ważnych decyzji. Przez ten czas można było regularnie, systematycznie i gruntownie remontować drogę po drodze w takiej jakości i technologi w jakiej zbudowana jest nawierzchnia obwodnicy Trójmiasta, po której poruszają się setki tysięcy pojazdów od dziesięcioleci, a jej stan mimo tego pozostaje w bardzo dobrej kondycji. Dzisiaj martwilibyśmy się tylko o kosmetyczne poprawki i drobne roboty. A tak dosłownie na własnej skórze doświadczamy coraz większego bałaganu i chaosu.

        • 1 1

        • A zwróć uwagę na to, że każda z tych dróg, które się sypią, pamięta jeszcze Gierka. (2)

          • 0 1

          • Co z tego, że pamięta Gierka? (1)

            Jak obecnie nie buduje sie w Gdansku porządnych dróg.

            Lepiej żeby nie niszczyli tego co jest i będzie życ sie tu taniej. Przykład Dlugiego Nabrzeża, Koscioła Mikołaja, itd

            • 0 0

            • W ogóle należy kupić 70 bilionów ton formaliny

              I zalać całe miasto.

              • 0 0

      • Może tego kto wyprzedal pol GDanska (11)

        a wróc.. przecież oni nie mysla do przodu. Ze jak sie zbuduje to trzeba bedzie remontowac i miec odlozone na to fundusze.. Lepiej zadluzyc miasto. co?

        • 17 21

        • Hmm... (4)

          Aha, czyli miasto powinno mieć jak najwięcej gruntów w mieście, a następnie zajmować się zabudową tych gruntów? Taka jest funkcja Rady Miasta?
          Zresztą już na przykładzie cudownego programu "mieszkanie +" widzimy jak urzędnikom idzie budownictwo mieszkaniowe.

          • 4 2

          • Na podlasiu niech budują mieszkania+ i tam gdzie ich elektorat! (2)

            • 0 4

            • to czemu dotąd nie budowano? (1)

              przez tyle lat rzadów budynia i leguminy?

              • 1 0

              • Mało Ci jeszcze patologii z kamienic?

                Ale to nie Budyń szedł do wyborów z obietnicą budowania mieszkań.

                • 0 1

          • Jesli chce rzadzic i miec tyle urzedników

            i przestrzen publiczna dla podatników.. Inaczej niech odda to co zabiera ..w podatakach.

            • 1 0

        • Rząd jest skuteczny w zadłużaniu miast. (5)

          Zwłaszcza tych głosujących przeciw PiS!

          • 15 21

          • Co ty masz z tym pisem? (3)

            Most Siennicki nieudolnie wyremontował PiS? Ponad dwa lata z remontem na stogach grzebie się PiS? Przejście naziemne nad tunelem dla pieszych na podwalu robi PiS? Na rydwan 100tys twoich złotych wydał PiS? Na płatne, regularne wywiady w onecie po 40tys twoich złotych każdy wydaje PiS? Na trochę piasku rozsypanego i kilka leżaków na Dolnym Mieście w zeszłym roku 103tys twoich złotych wydał PiS?
            Co za hipokryta. Na twoim podwórku trwoni się Twoje pieniądze na potęgę a ty wzywasz imię jakiejś partii.

            • 30 12

            • albo jestes ignorantem albo nic nie wiesz. remont stogów przedłużył się ze względu na niewybuchy znalezione podczas budowy, ale najlepiej bić piane i robić z siebie głupka.
              pozdrawiam

              • 8 3

            • A kto wypłaca 500+, rząd czy samorządy? (1)

              To kto zadłuża miasta?

              • 15 20

              • prezydenci miast

                ich głupimi "inwestycjami"

                • 13 7

          • tak tak .. to napewno no pis zadluzyl miasto przez 21 lat

            i tak rzuca ci kłody :)

            wyjdz do rzeczywistosci! I przestan pisac bzdury

            • 22 11

      • na niepotrzebną mieszkańcom spalarnie odpadów dla ponad 30 powiatów jest 500 milionów (2)

        a na drogi nie?

        no tak drogi nie są oddawane w zarządzanie zagranicznej firemce która odpala miejsca w radzie nadzorczej z sowita wypłatą za nicnierobienie...

        • 4 3

        • dokładnie / genau

          • 0 0

        • Na drogi idą rocznie dziesiątki milionów.

          A że Janusze przeciążonymi samochodami je niszczą, to się nie dziw, że koleiny wszędzie.

          • 1 2

      • Nie masz racji (2)

        Przeprowadziłem się tu z południa. Bardzo fajnie sie tu mieszka ale pod względem dróg jakbym się cofnął w czasie o 10 lat. Jest naprawdę źle

        • 9 2

        • (1)

          Wyjedź z trójmiasta w stronę Żukowa. Granicę gmin widać gołym okiem po stanie dróg.

          • 4 2

          • a moze zamiast nisczyc drogi budowami bez sensu

            dewloperzy sami sie stad wyprowadzą i budują z dala stąd.

            • 0 0

      • Zarzucasz innym to co sam robisz i nie mieszaj PISu.

        Jeśli używamy pojazdu czy czegokolwiek bardzo intensywnie to normalne ze potrzebne są okresowe przeglądy i minimalna konserwacja. W wielu przypadkach można dłużej pociagnąć ale potem jest już poważny remont. Dyskusja na tym poziomie nie wymaga zapisania sie do PIS czy innych fanatyku. Nadmienię jeszcze że im nowoczesniejsi jesteśmy tym wiecej materiałów i wykonywania prac w systemie oszczędności a to powoduje wieksze szkody jesli konserwacja nie jest na bieżąco. A propo Janowa to nie wiem o czym piszesz. Tam w jednym roku sprzedano najdroższą klacz i zdarzył sie faktycznie bardzo dobry wynik finansowy. Jednak sam Janów najczęściej ocierał sie o granice opłacalnosci zawsze. Jesli więc wyeliminujemy ten wygrany na loterii rok to zasadniczo nic sie nie zmieniło. Tyle samo więc sa siebie warci poprzednia ekipa jak i obecna w Janowie.

        • 10 8

    • (11)

      A może podpowiesz skąd na to wszystko pieniążki brać skoro budżet na ten rok na przykład z 500 milionowym deficytem

      • 6 10

      • (6)

        Od tego chyba jest samorząd?

        • 13 8

        • jesteś niemadry (5)

          i pokazujesz zupełną ignorancję. Dużo gorszy stan budżetu samorządów w tym Gdańska jest spowodowany działaniami pisowskiego rządu. Szczególnie demolka edukacji podwyżki płac zrzucone na samorządy (bezprawnie!!) oraz zabrane czesciowo dochody z PiT sa przycyznami

          • 4 7

          • I słusznie (4)

            Widząc jak samorządy gospodarują środkami. Jakie projekty finansują vide: rydwan, lotnisko w Gdyni i wiele innych misi. A na czym oszczędzają: niedostateczna ilość żłobków, przedszkoli i szkół. Uważam, że jeszcze więcej rząd powinien im zabrać i centralnie rozdysponować.

            • 2 2

            • Komuś widzę marzy sie5 powrót PRL (2)

              I gospodarki centralnie sterowanej...
              Boli was ten rydwan jak cholera... Perełka propagandy i szczucia jedynej słusznej partii...

              • 2 1

              • Nie, nie boli (1)

                Boli brak miejsca w publicznym żłobku dla mojego dziecka i tumiwisizm lokalnych urzędników w tej kwestii. A jedynie słuszna partia chociaż częściowo rozwiązała ten problem za pomocą 500+. Chociaż subiektywnie oddałbym ten wątpliwy przywilej, za miejsce w placówce publicznej blisko miejsca zamieszania.

                • 0 1

              • Ale tego nie dostaniesz

                Bo pracujący nie są grupą, którą 500+ przekona do czegokolwiek, a po co bezrobotnemu darmowy żłobek?

                • 1 0

            • A tak, z czegoś trzeba zapłacić za pfn, tvp i misia w Radomiu.

              To jest dopiero gospodarność.

              • 2 1

      • pis obniżył podatki z których samorządy miały dochody na remonty, pis podniósł place jakie wypłacają samorządy (1)

        • 8 8

        • A poza tym, odbił sobie nadwyżkę, wprowadzając nowe podatki.

          Więc Kowalski i tak zapłaci tyle samo, ale miasto dostanie z tego mniej.

          • 1 2

      • ktoś kto mówi pieniązki nie moze byc traktowany serio :)

        • 2 4

      • było nie rozdac na nagrody

        tego co szlo ze sprzedanych, szkól, sceny muzycznej gdanska, itd..

        • 12 3

    • (4)

      Daj kasę. Miasto ma wiele obszarów odpowiedzialności a nie tylko drogi.

      Zrób darowizne na 50mld euro na cele remontowe dróg to ci zaczną na potęgę robić.

      • 5 7

      • to powiedz czemu robi sobie kolejne nie myslac ze wszystko trzeba potem utrzymac? (3)

        np ECS..

        • 13 4

        • budżet pisowskiego Muzeum II Wojny Światowej jest ile razy większy od budżetu ECS? (2)

          • 5 10

          • tak Cie boli? (1)

            to nie idzie z budzetu mojego miasta

            • 8 3

            • Ale mogłoby go zasilić.

              Tak samo, jak 10 miliardów, które poszły na TVP.

              • 1 0

    • W dobrze zarządzanym mieście większą uwagę powinno się poświęcać remontom i utrzymaniu

      istniejącej sieci ulic, chodników i dróg dla rowerów niż tworzeniu wizji rozbudowy kolejnych elementów sieci pseudoautostrad miejskich z pseudobezkolizyjnymi skrzyżowaniami tych pseudoautostrad na estakadach i innych przewymiarowanych wiaduktach. Inwestycje w małe mostki, wiadukty i cyklostrady oraz komfortowe i bezpieczne korytarze ruchu pieszych i rowerzystów prowadzące do stacji dobrej komunikacji szynowej (SKM i PKM) to przyszłość systemu komunikacyjnego dobrze zarządzanego Trójmiasta i innych ośrodków miejskich naszego regionu.

      • 3 0

    • Pojedź do Wrocławia (2)

      Albo innego miasta niż Gdańsk. W Gdańsku jeździ się najlepiej, jest najwięcej gładkich dróg oraz takich, których jakość jest akceptowalna. We Wrocławiu, po którym ostatnio sporo się poruszam, ulice są w tragicznym stanie. Bruk, dziury, stare szyny w jezdniach, dziura na dziurze. Także nie narzekaj na Gdańsk, bo nie znam miasta w Polsce gdzie jest lepiej.

      • 6 8

      • prawda, a Kraków to już w ogóle jest masakra, jeden wielki korek.

        • 2 1

      • Tyle, ze Wrocław ma dobra komunikacje publiczną

        O ktorej GDansk niestety już moze pomarzyc. Poza tym tam jest wiecej miejsca dla pieszych spacerów i jest to naprawde duze miasto, gdzie kwitnie handel lokalny. A co za tym idzie podatki ida do budzetu i nie ma tak ogromnego zaduzenia jak w Gdansku gdzie nie ma tak wiele terenów miejskich..

        • 4 3

    • i 100%

      kanalizacji burzowej

      • 0 0

  • foto Zbigniewa Kosycarza.... (6)

    troche nie w temacie, ale ten gość ma sfotografowane chyba wszystko i w każdym czasie :)
    - brawo za dokumentowanie dla nas wspolczesnej historii Gdanska i okolic. Po latach zapominamy jak to kiedyś było i jak wygladalo

    • 15 3

    • foto Pana Kosycarza jak najbardziej w temacie (2)

      przecież to o tą, ponad 30 letnią estakadę chodzi w tym artykule

      • 3 1

      • ludzie sa co pamietaja inny Gdańsk (1)

        • 2 1

        • zapewniam cię że to autentyczne zdjęcie

          • 0 0

    • (1)

      dziwne bo podobno w tamtych czasach nie można było sobie ot tak fotografować a on ma zdjęcia nie tylko architektury ale i wydarzeń z sekretarzami....

      • 2 1

      • w sumie racja

        mnie scigali kiedy zrobilem zdjecie w dawnym terminalu lotniska Rebiechowo.

        • 1 0

    • Ja mam tez. To zaden problem jesli sie chce tylko

      • 0 3

  • Ponad 30 lat ma ta budowla (7)

    nie kojarzę większych remontów, więc trzeba teraz coś pogrzebać przy tym bo wykorzystanie jest niesamowite. Ogromny ruch plus tramwaje.

    • 150 12

    • Falowce mają już 50 lat i tez bez większych remontów (5)

      Ile jeszcze postoją bo zastanawiam się kupoić kawalerkę za 15 tysięcy za metr. Oczywiscie pod inwestycje :)

      • 6 6

      • dopóki nikt nie wpadnie na pomysl zeby wstawic tam swoje betonowe lapy (1)

        • 1 1

        • Co może być bardziej betonowego, niż falowce?

          • 1 0

      • W falowcavh obciążenie z czasem maleje, na estakadzie rośnie.

        • 1 0

      • Mhm. (1)

        I codziennie te falowce są obciążane dynamicznie masami od 1 do 50 ton, punktowo, z przesunięciem? Kiedy ostatnio w falowcu w jednym mieszkaniu zebrało się jednocześnie 700 osób (masa pełnego tramwaju PESA) i biegało potem razem po korytarzach z prędkością 50km/h)?

        • 5 2

        • Inna konstrukcja i inne obciążenia.

          • 0 0

    • Pamiętam, że przez dłuuugi czas ten wiadukt stał nieużywany od momentu jego wybudowania. Był ślepą uliczką.

      • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane