• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Estakada na Morenę wymaga wymiany elementów konstrukcji

Krzysztof Koprowski
3 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Estakada w ciągu ul. Rakoczego powstała w latach 80. Tramwaje jeżdżą po niej od 2015 r.
  • Estakada w ciągu ul. Rakoczego powstała w latach 80. Tramwaje jeżdżą po niej od 2015 r.
  • Estakada w ciągu ul. Rakoczego powstała w latach 80. Tramwaje jeżdżą po niej od 2015 r.

Nie tylko Most Siennicki będzie wymagał w najbliższym czasie remontu. Okazuje się, że w złym stanie są także elementy konstrukcyjne estakady w ciągu ul. RakoczegoMapka, po której poruszają się tramwaje na Morenę oraz do nowo otwartej trasy przez al. Adamowicza. Urzędnicy szukają wykonawcy robót w trybie "zaprojektuj i wybuduj".



Czy remont estakady w ciągu ul. Rakoczego będzie stanowił dla ciebie utrudnienie?

Przypomnijmy: w ubiegłym tygodniu pisaliśmy o złym stanie technicznym Mostu Siennickiego. Mieszkańcy Stogów, którzy wreszcie doczekali się wznowienia ruchu tramwajowego do ich dzielnicy, mogą niebawem być zmuszeni do ponownego korzystania z komunikacji zastępczej.

Niewykluczone, że podobne utrudnienia będą czekały mieszkańców Moreny (Piecek-Migowa) oraz Ujeściska. Niezbędna jest bowiem wymiana dylatacji, łożysk i naprawa korpusów przyczółków estakady w ciągu ul. Rakoczego (przy Galerii Morena).

To właśnie tędy poruszają się tramwaje z Siedlec do pętli Ujeścisko i krańcówek Lawendowe Wzgórze oraz Brętowo PKM.

Otwarto dwie linie tramwajowe: na al. Adamowicza i na Stogi



- W zakresie wymiany łożysk nie jesteśmy w stanie określić zakresu wyłączeń w ruchu - czy będą to poszczególne pasy estakady, czy całkowite jej zamknięcie. Organizacja ruchu będzie uzależniona od przygotowanego projektu przez wykonawcę - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Wymiana dylatacji będzie wiązała się z zapewnieniem ruchu na dwóch pasach w każdym kierunku, zaś remont przyczółków nie będzie wiązał się z ograniczeniami w ruchu.
Estakada w trakcie budowy w kwietniu 1988 r. Estakada w trakcie budowy w kwietniu 1988 r.

12 miesięcy na wykonanie prac od momentu podpisania umowy



Jak informują urzędnicy, istniejące dylatacje modułowe zostaną zastąpione dylatacjami palczastymi w strefie jezdni. a także wkładkami neoprenowymi, dylatacyjnymi w strefie torowiska i chodników. Montaż nowych urządzeń pozwoli uszczelnić strefy przy skrajnych podporach - przyczółkach, co nie dopuści do degradacji konstrukcji obiektu.

Ponadto obecne wypracowane stalowe łożyska (44 szt.) zostaną zastąpione bardziej nowoczesnymi, zaś ściany korpusu przyczółków będą częściowo skute i wypełnione betonem polimerowym.

Wszystkie prace budowlane muszą zostać wykonane w ciągu 12 miesięcy od momentu podpisania umowy z wykonawcą. O wyborze wykonawcy zdecydują kryteria najniższej ceny (60 proc.) oraz gwarancji na wykonane prace (40 proc.).

Otwarcie trasy tramwajowej na Morenę (Piecki-Migowo) w sierpniu 2015 r.

Opinie (312) ponad 20 zablokowanych

  • Konstytycja... Dulkiwicz nie wie jakie są zadania prezydenta (4)

    nie jest gospodarzem miasta, bawi się w politykę krajową i wkładaniem kija w szprychy rządowi...
    efekty mamy każdego dnia

    • 27 4

    • Na takie problemy najlepszy jest Duda,przyjedzie,nakszyczy,pomacha i już.

      • 0 0

    • (1)

      to jest słup - lejce w Gdańsku trzyma ktoś inny

      • 8 0

      • kto?

        • 1 0

    • czego wymagasz od leguminy?

      • 7 1

  • Oby nie remontowali tak długo jak Estakadę Kwiatkowskiego w Gdyni (4)

    Tam to jest nie kończący się remont. Obecnie wychodzi "fachowość" budów i remontów z ostatnich lat PRL. Most Siennicki był kapitalnie remontowany w drugiej połowie lat osiemdziesiątych czyli tak samo jak estakada na Piecki Migowo.

    • 73 8

    • Jest taki branżowy żart (suchar):

      Były sobie 4 mosty:
      - przedwojenny,
      - z lat 50tych,
      - z lat 80tych,
      - z przełomu XX i XXI wieku.
      Wiecie co łączy te 4 mosty? Że wymagają one wszystkie remontu w bieżącym roku :)

      • 2 0

    • (1)

      I dlatego stoi od 30 lat ...

      • 11 0

      • a powinno 80....

        • 1 3

    • Się Tadziu przyjrzyj aktualnym efektom końcowym, na osiedlach

      ciekawe po ilu latach zacznie się to wszystko sypać w proch i pył.

      • 11 0

  • Morena (11)

    Parę lat minęło i do remontu,chyba coś tu jest nie tak?.

    • 48 70

    • No proszę.... (9)

      ...zabrał głos "mostowiec" .Człowieku, ledwo skończyłeś podstawówke, a zabierasz głos w sprawie konstrukcji inżynierskiej.Niedobrze sie robi czytajac tutaj niektóre komentarze "domorosłych fachowców".Powinna obowiązywać zasada, nie znam sie nie zabieram głosu, a takie mądrale maja jedyny cel....tak jak obecny rząd, skrytykować z sensem lub nie przeciwników politycznych

      • 13 14

      • akurat skonczyłem dwie szkoły techniczne w GDańsku (6)

        wiec strzelaj dalej ślepakami.

        Dyplomy jeszcze z konca wieku.

        • 6 6

        • Nie zabieraj głosu! Elektorat platformersko demokratyczny wie lepiej czy się Znasz czy nie. (2)

          Głos mogą zabierać wyłącznie liberalni postępowi europejczycy! A chamy z zaścianka są głupie i mogą co najwyżej machać łopatą!

          • 13 9

          • Głos może zabierać jedynie Słońce Narodu, Kim Jong Duda.

            Poziom propagandy PiS przerasta już nawet tą z północnej Korei.

            • 2 2

          • Przewalać gnój

            w oborze też !

            • 4 1

        • Super! Brawo Ty!

          Znam dziewczynę co skończyła politechnikę, kierunek: technik laborant. Raczej nie powierzył bym jej misji projektowania mostu.
          Znam też ludzi po architekturze, które nie powinny nigdy otrzymać uprawnień, takie babole przy wyliczaniu prostych naprężeń statycznych walą.
          Tak więc samo ukończenie uczelni technicznej o niczym nie świadczy. Sam jestem Mgr Inżynier a na budowie mostów się nie znam więc milczę, choć logiczne dla mnie jesteś, że konstrukcja intensywnie eksploatowana przez 3 dekady będzie wymagała remontu: cudów nie ma, materiały się zużywają. Nawet kamień i stal.

          • 1 1

        • Dwa fakultety..

          ...szacun, ale od kiedy WUML i KUL to uczelnie i na dodatek techniczne?

          • 4 0

        • i tacy ludzie mają dwa dyplomy a nawet prostego tekstu nie rozumieją

          estakada o której napisano w artykule ma ponad 30 lat, załączono nawet fotkę z okresu budowy

          • 9 1

      • ta " złota" zasada powinna obowiązywać urzędników (1)

        nie znam się nie prowadzę inwestycji! nie zatrudniam się!
        nie zarządzam miastem !
        albo odpowiadam za błędy!

        • 11 4

        • No to może by zacząć od wywalenia ustawy o przetargach publicznych?

          Co taki urzędnik może, jak musi wybrać najtańszego wykonawcę?

          • 1 0

    • Parę? chyba zbyt krótko tu żyjesz.

      ja kojarze ten teren od urodzenia. widac jak dewastuje sie układy drogowe i komunikacyjne od lat. Niestety glupcy wybierają.

      • 13 8

  • (1)

    Nie narzekać,wyborcy lubią swoją władzę i ciągle głosują na nich.Są zadowoleni z zarządzania miastem.

    • 21 3

    • Tak jest!

      Legumina dostała ponad 80% poparcia. Masakra jak ludzie są zamroczeni a jak się ktoś z nimi nie zgadza, to od razu pisior albo ruski troll.

      • 1 0

  • Kiedyś to mieli rozmach. Estakady, kładki etc teraz co najwyżej pasy namalują za pół miliona.

    • 1 0

  • Ważniejsze było budować drogi pod dewelopera

    • 1 0

  • Moja ukochana Morena :)jak.milo widziec jak bardzo sie rozwija. Od lat 1992 do teraz mega duzo zmian I oby tak dalej. Serdecznie pozdrawiam z Glasgow

    • 1 3

  • jurek

    musiałem zajrzec do kalendarza czy dzis nie jest 1 kwiecien ?bo jesli to jakis zart to nie jest smieszny

    • 2 0

  • Super

    Całe szczęście, że Gdańsk tak dobrze zarządza miastem, że otworzyli alternatywną nitkę przez Al. Adamowicza, która na czas remontu będzie mogła odciążyć ruch na ul. Rakoczego. Ten jeden pas na pewno pomorze.

    • 0 1

  • Przyjedzie pan prezydent d i sprawę załatwi.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane