• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Estakada na Morenę wymaga wymiany elementów konstrukcji

Krzysztof Koprowski
3 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Estakada w ciągu ul. Rakoczego powstała w latach 80. Tramwaje jeżdżą po niej od 2015 r.
  • Estakada w ciągu ul. Rakoczego powstała w latach 80. Tramwaje jeżdżą po niej od 2015 r.
  • Estakada w ciągu ul. Rakoczego powstała w latach 80. Tramwaje jeżdżą po niej od 2015 r.

Nie tylko Most Siennicki będzie wymagał w najbliższym czasie remontu. Okazuje się, że w złym stanie są także elementy konstrukcyjne estakady w ciągu ul. RakoczegoMapka, po której poruszają się tramwaje na Morenę oraz do nowo otwartej trasy przez al. Adamowicza. Urzędnicy szukają wykonawcy robót w trybie "zaprojektuj i wybuduj".



Czy remont estakady w ciągu ul. Rakoczego będzie stanowił dla ciebie utrudnienie?

Przypomnijmy: w ubiegłym tygodniu pisaliśmy o złym stanie technicznym Mostu Siennickiego. Mieszkańcy Stogów, którzy wreszcie doczekali się wznowienia ruchu tramwajowego do ich dzielnicy, mogą niebawem być zmuszeni do ponownego korzystania z komunikacji zastępczej.

Niewykluczone, że podobne utrudnienia będą czekały mieszkańców Moreny (Piecek-Migowa) oraz Ujeściska. Niezbędna jest bowiem wymiana dylatacji, łożysk i naprawa korpusów przyczółków estakady w ciągu ul. Rakoczego (przy Galerii Morena).

To właśnie tędy poruszają się tramwaje z Siedlec do pętli Ujeścisko i krańcówek Lawendowe Wzgórze oraz Brętowo PKM.

Otwarto dwie linie tramwajowe: na al. Adamowicza i na Stogi



- W zakresie wymiany łożysk nie jesteśmy w stanie określić zakresu wyłączeń w ruchu - czy będą to poszczególne pasy estakady, czy całkowite jej zamknięcie. Organizacja ruchu będzie uzależniona od przygotowanego projektu przez wykonawcę - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Wymiana dylatacji będzie wiązała się z zapewnieniem ruchu na dwóch pasach w każdym kierunku, zaś remont przyczółków nie będzie wiązał się z ograniczeniami w ruchu.
Estakada w trakcie budowy w kwietniu 1988 r. Estakada w trakcie budowy w kwietniu 1988 r.

12 miesięcy na wykonanie prac od momentu podpisania umowy



Jak informują urzędnicy, istniejące dylatacje modułowe zostaną zastąpione dylatacjami palczastymi w strefie jezdni. a także wkładkami neoprenowymi, dylatacyjnymi w strefie torowiska i chodników. Montaż nowych urządzeń pozwoli uszczelnić strefy przy skrajnych podporach - przyczółkach, co nie dopuści do degradacji konstrukcji obiektu.

Ponadto obecne wypracowane stalowe łożyska (44 szt.) zostaną zastąpione bardziej nowoczesnymi, zaś ściany korpusu przyczółków będą częściowo skute i wypełnione betonem polimerowym.

Wszystkie prace budowlane muszą zostać wykonane w ciągu 12 miesięcy od momentu podpisania umowy z wykonawcą. O wyborze wykonawcy zdecydują kryteria najniższej ceny (60 proc.) oraz gwarancji na wykonane prace (40 proc.).

Otwarcie trasy tramwajowej na Morenę (Piecki-Migowo) w sierpniu 2015 r.

Opinie (312) ponad 20 zablokowanych

  • i znów najniższa cena

    Może ny kryteria ustalić inaczej lepiej zapłacić więcej ale za dobre rozwiązania i najlepsze dostępne materiały i rozwiązania techniczne. Może najpierw dialog techniczny z potencjalnymi wykonawcami, a potem opis przedmiotu zamówienia ?

    • 1 0

  • Pytanie o wiek (3)

    Ile lat ma most Siennicki,jeździłem nim na stogi w latach sześćdziesiątych
    a ile estakada?

    • 12 1

    • ponad 30

      komuna, lata osiemdziesiąte

      • 0 0

    • most powstał w 1912 roku (1)

      i był naprawdę uroczy...
      Powstał w podobnym czasie, jak kompleks ZNTK.
      Most brzydko się zestarzał... Uszkodzony w czasie wojny, został trwałą prowizorką do dzisiaj.
      Może zamiast dodatkowego mostu przy Stągwiach (donikąd), zbudować nowy/stary Siennicki? Może nie zwodzony ale z dawnymi wieżyczkami...? ;)

      • 2 1

      • jaką prowizorka?

        • 1 0

  • Dobrze ,ze ktos myslacy jest w nadzorze i te buble wylapal.

    Szacun.Pytanie kto pelnil nadzor wczesniej ?

    • 5 0

  • no cóż estakada budowana za komuny w latach 80-tych

    nic dziwnego że trzeba zrobić remont
    ha, ha, ale widzę tu mnóstwo "ekspertów" od utrzymywania obiektów budowlanych za pomocą pędzla i wiadra farby
    no brawo "znafcy"

    • 2 4

  • Gdansk

    tutaj szybciej trzeba naprawiac niz budowac nowe

    • 1 0

  • lepiej

    nowy rydwan, wyjdzie taniej ;-)

    • 4 0

  • jak na trzecim załączonym obrazku, jest pod wiaduktem teren rezerwy drogowej (1)

    która mogłaby biec do Kartuskiej. Odciążyłaby ul. Piekarniczą. Obecnie połączony z Kartuską jest dolny odcinek Myśliwskiej, która łączy z Piekarniczą. Powinien być wprowadzony zakaz wjazdu z Kartuskiej na Myśliwską, która służy jako droga tranzytowa jak pamiętam od 20 lat, wyłożona płytami betonowymi to prowizorka i żenada. Od kiedy otwarto Al. Adamowicza, ten odcinek Myśliwskiej powinien być zamknięty albo jednokierunkowy i tylko dla mieszkańców pobliskich osiedli. Ta droga jest za wąska, kręta na ruch dwukierunkowy, ponieważ od ul. Pagórkowej nie ma żadnego pobocza dla pieszych. A jak ktoś z Kartuskiej chce się przeciąć Morenę, to równie dobrze może pojechać kawałek dalej równoległą Pagórkową albo Al. Adamowicza.

    • 3 2

    • tam (pod estakadą) miała być nie tylko droga

      ale i linia tramwajowa do Wrzeszcza...

      • 2 0

  • Uwazam ze tramwaje powinny byc zatrzymane calkowicie (4)

    i wykonany generalny remont wszystkich torowisk w Trojmiescie. Do tego czasu tylko ruch rowerowy.

    Kacper

    • 5 11

    • ja jestem aktywistą tramwajowym i wszedzie powinny byc tylko tramwaje 4 linie w jednym kierunku :)

      komisja rewitalizacji gdańska

      • 0 0

    • (2)

      Jeśli wstrzymają też samochody to czemu nie

      • 2 3

      • zwlaszcza tez z dostawami do supermarketu (1)

        • 1 0

        • I sklepów rowerowych.

          • 2 0

  • Jakie remonty wiaduktów? Deweloperka potrzebuje nowych gruntów pod stawianie swoich betonowych pudeł.

    To jest najważniejsze w Gdańsku. Dziurawe jezdnie i krzywe chodniki też nikogo nie interesują.

    • 5 0

  • Ważne źeby przejechały tramwaje i autobusy. (2)

    Jak dla mnie powinni zacząć zwężać, wyjdzie nas wszystkich taniej.

    • 5 4

    • albo tramwaje albo autobusy,zamiast tramwajów lepsze buspasy i autobusy

      • 0 0

    • wystarczy nie zabudowywac kazdego kawalka wolnego miejsca i zieleni.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane