- 1 Rozporządzenie ws. zakazu wstępu do lasów (43 opinie)
- 2 8 godzin opóźnienia i lądowanie w Poznaniu (375 opinii)
- 3 Nie będzie lepszej segregacji - będą kary (262 opinie)
- 4 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (114 opinii)
- 5 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (109 opinii)
- 6 Pomorze za 36 lat: kobiece i... stare (89 opinii)
Estakada na Morenę wymaga wymiany elementów konstrukcji
Nie tylko Most Siennicki będzie wymagał w najbliższym czasie remontu. Okazuje się, że w złym stanie są także elementy konstrukcyjne estakady w ciągu ul. Rakoczego, po której poruszają się tramwaje na Morenę oraz do nowo otwartej trasy przez al. Adamowicza. Urzędnicy szukają wykonawcy robót w trybie "zaprojektuj i wybuduj".
Niewykluczone, że podobne utrudnienia będą czekały mieszkańców Moreny (Piecek-Migowa) oraz Ujeściska. Niezbędna jest bowiem wymiana dylatacji, łożysk i naprawa korpusów przyczółków estakady w ciągu ul. Rakoczego (przy Galerii Morena).
To właśnie tędy poruszają się tramwaje z Siedlec do pętli Ujeścisko i krańcówek Lawendowe Wzgórze oraz Brętowo PKM.
Otwarto dwie linie tramwajowe: na al. Adamowicza i na Stogi
- W zakresie wymiany łożysk nie jesteśmy w stanie określić zakresu wyłączeń w ruchu - czy będą to poszczególne pasy estakady, czy całkowite jej zamknięcie. Organizacja ruchu będzie uzależniona od przygotowanego projektu przez wykonawcę - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Wymiana dylatacji będzie wiązała się z zapewnieniem ruchu na dwóch pasach w każdym kierunku, zaś remont przyczółków nie będzie wiązał się z ograniczeniami w ruchu.
12 miesięcy na wykonanie prac od momentu podpisania umowy
Jak informują urzędnicy, istniejące dylatacje modułowe zostaną zastąpione dylatacjami palczastymi w strefie jezdni. a także wkładkami neoprenowymi, dylatacyjnymi w strefie torowiska i chodników. Montaż nowych urządzeń pozwoli uszczelnić strefy przy skrajnych podporach - przyczółkach, co nie dopuści do degradacji konstrukcji obiektu.
Ponadto obecne wypracowane stalowe łożyska (44 szt.) zostaną zastąpione bardziej nowoczesnymi, zaś ściany korpusu przyczółków będą częściowo skute i wypełnione betonem polimerowym.
Wszystkie prace budowlane muszą zostać wykonane w ciągu 12 miesięcy od momentu podpisania umowy z wykonawcą. O wyborze wykonawcy zdecydują kryteria najniższej ceny (60 proc.) oraz gwarancji na wykonane prace (40 proc.).
Otwarcie trasy tramwajowej na Morenę (Piecki-Migowo) w sierpniu 2015 r.
Opinie (312) ponad 20 zablokowanych
-
2020-07-03 12:12
i znów najniższa cena
Może ny kryteria ustalić inaczej lepiej zapłacić więcej ale za dobre rozwiązania i najlepsze dostępne materiały i rozwiązania techniczne. Może najpierw dialog techniczny z potencjalnymi wykonawcami, a potem opis przedmiotu zamówienia ?
- 1 0
-
2020-07-03 08:09
Pytanie o wiek (3)
Ile lat ma most Siennicki,jeździłem nim na stogi w latach sześćdziesiątych
a ile estakada?- 12 1
-
2020-07-03 12:01
ponad 30
komuna, lata osiemdziesiąte
- 0 0
-
2020-07-03 11:04
most powstał w 1912 roku (1)
i był naprawdę uroczy...
Powstał w podobnym czasie, jak kompleks ZNTK.
Most brzydko się zestarzał... Uszkodzony w czasie wojny, został trwałą prowizorką do dzisiaj.
Może zamiast dodatkowego mostu przy Stągwiach (donikąd), zbudować nowy/stary Siennicki? Może nie zwodzony ale z dawnymi wieżyczkami...? ;)- 2 1
-
2020-07-03 11:54
jaką prowizorka?
- 1 0
-
2020-07-03 11:43
Dobrze ,ze ktos myslacy jest w nadzorze i te buble wylapal.
Szacun.Pytanie kto pelnil nadzor wczesniej ?
- 5 0
-
2020-07-03 11:39
no cóż estakada budowana za komuny w latach 80-tych
nic dziwnego że trzeba zrobić remont
ha, ha, ale widzę tu mnóstwo "ekspertów" od utrzymywania obiektów budowlanych za pomocą pędzla i wiadra farby
no brawo "znafcy"- 2 4
-
2020-07-03 11:21
Gdansk
tutaj szybciej trzeba naprawiac niz budowac nowe
- 1 0
-
2020-07-03 11:13
lepiej
nowy rydwan, wyjdzie taniej ;-)
- 4 0
-
2020-07-03 10:14
jak na trzecim załączonym obrazku, jest pod wiaduktem teren rezerwy drogowej (1)
która mogłaby biec do Kartuskiej. Odciążyłaby ul. Piekarniczą. Obecnie połączony z Kartuską jest dolny odcinek Myśliwskiej, która łączy z Piekarniczą. Powinien być wprowadzony zakaz wjazdu z Kartuskiej na Myśliwską, która służy jako droga tranzytowa jak pamiętam od 20 lat, wyłożona płytami betonowymi to prowizorka i żenada. Od kiedy otwarto Al. Adamowicza, ten odcinek Myśliwskiej powinien być zamknięty albo jednokierunkowy i tylko dla mieszkańców pobliskich osiedli. Ta droga jest za wąska, kręta na ruch dwukierunkowy, ponieważ od ul. Pagórkowej nie ma żadnego pobocza dla pieszych. A jak ktoś z Kartuskiej chce się przeciąć Morenę, to równie dobrze może pojechać kawałek dalej równoległą Pagórkową albo Al. Adamowicza.
- 3 2
-
2020-07-03 11:10
tam (pod estakadą) miała być nie tylko droga
ale i linia tramwajowa do Wrzeszcza...
- 2 0
-
2020-07-03 07:58
Uwazam ze tramwaje powinny byc zatrzymane calkowicie (4)
i wykonany generalny remont wszystkich torowisk w Trojmiescie. Do tego czasu tylko ruch rowerowy.
Kacper- 5 11
-
2020-07-03 10:54
ja jestem aktywistą tramwajowym i wszedzie powinny byc tylko tramwaje 4 linie w jednym kierunku :)
komisja rewitalizacji gdańska
- 0 0
-
2020-07-03 08:21
(2)
Jeśli wstrzymają też samochody to czemu nie
- 2 3
-
2020-07-03 08:35
zwlaszcza tez z dostawami do supermarketu (1)
- 1 0
-
2020-07-03 08:59
I sklepów rowerowych.
- 2 0
-
2020-07-03 10:54
Jakie remonty wiaduktów? Deweloperka potrzebuje nowych gruntów pod stawianie swoich betonowych pudeł.
To jest najważniejsze w Gdańsku. Dziurawe jezdnie i krzywe chodniki też nikogo nie interesują.
- 5 0
-
2020-07-03 09:11
Ważne źeby przejechały tramwaje i autobusy. (2)
Jak dla mnie powinni zacząć zwężać, wyjdzie nas wszystkich taniej.
- 5 4
-
2020-07-03 10:53
albo tramwaje albo autobusy,zamiast tramwajów lepsze buspasy i autobusy
- 0 0
-
2020-07-03 09:15
wystarczy nie zabudowywac kazdego kawalka wolnego miejsca i zieleni.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.