• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Feralne przejście będzie bezpieczniejsze

ms
18 grudnia 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 

Film z 15 grudnia

Do tego zdarzenia doszło w ostatni weekend.



Trzy rodzaje zabezpieczeń mają sprawić, że pechowe przejście przez al. Hallera we Wrzeszczu stanie się bezpieczniejsze.



Czy proponowane zmiany zwiększą bezpieczeństwo w tym miejscu?

W ostatnim czasie przejście przez al. Hallera, pomiędzy wiaduktem kolejowym przy ul. Klinicznej i Operą Bałtycką zobacz na mapie Gdańska zyskało miano najbardziej feralnego w Trójmieście, a za sprawą filmów dokumentujących mające tam miejsce wypadki, nawet ogólnopolską sławę.

Przypomnijmy: na początku listopada potrącono w tym miejscu prawidłowo przechodzącego mężczyznę, na początku grudnia - kobietę, która także zastosowała wszystkie zasady bezpieczeństwa na drodze, a w ostatni weekend samochód uderzył tu w słup oświetleniowy.

Jeszcze przed tym ostatnim zdarzeniem pojawił się pomysł (na szczęście szybko zdementowany), że pechowe przejście powinno się zlikwidować (czytaj więcej na ten temat).

Dziś już wiadomo, że przejście zostanie, ale na pewno się zmieni. W poprawie bezpieczeństwa w tym miejscu mają pomóc trzy rodzaje zabezpieczeń.

Po pierwsze: przed przejściem pojawi się podświetlany znak drogowy uprzedzający o przejściu (dziś stoi tu zwykły znak informacyjny).

Po drugie: w jezdni pojawią się odblaskowe tzw. kocie oczy, które uprzedzą kierowcę o zbliżaniu się do przejścia.

Po trzecie: równolegle do osi jezdni pojawią się tzw. pinezki, które dla kierowców będą przestrogą przed gwałtowną zmianą pasa w tym miejscu i próbą wjechania na tory tramwajowe.

Natomiast na pewno nie pojawi się tu sygnalizacja świetlna, która - zdaniem gdańskich drogowców - utrudniłaby ruch samochodowy na tym i tak zwykle obciążonym odcinku.
ms

Opinie (179) 2 zablokowane

  • Piratów drogowych karać ale i te niedojdy, którym się wydaje, że jak postawią nogę na przejściu to nawet ptak na nich nie na (1)

    • 1 7

    • ty juz łupnoołes i widac to nieraz tak ze juz od tych uderzeń rozum straciłes!

      skoro takie bzdury wypisujesz znaczy ze tez jestes piratem drogowym

      • 1 0

  • Pierwszy wypadek to ewidentnie głupota pieszego. (1)

    Wina kierowcy ale głupota pieszego.
    Koleś najpierw wszedł przed jadący samochód a potem jak gdyby nigdy nic szedł sobie nie patrząc nawet czy zza zatrzymanego samochodu może coś wyjechać!!!
    Oczywiście, że wina jest kierowcy ale co z tego? Jakim trzeba być debilem i zadufanym w sobie bufonem, żeby iść przez jezdnię nafaszerowaną samochodami i nawet się nie rozejrzeć czy coś nie jedzie? CO Z TEGO ŻE MIAŁ PIERWSZEŃSTWO, pytam? To, że masz pierwszeństwo nie spowoduje, że samochód się od Ciebie odbije jak od drzewa! Wchodzisz na jezdnię? Patrz. Masz zielone? Patrz. Masz pierwszeństwo? Patrz.

    • 12 16

    • a ty musiałes sie pochwalic swoja głupotą

      • 2 2

  • kara i zabranie prawa jazdy

    Kierowca ktury nie umie dostosować prędkośći nie powinien jeżdzić samochodem za takie kolizjie powino śię zabierać prawojazdy

    • 3 0

  • skoro Feralne przejście to "powinno" być video z potracenia pieszego (1)

    a nie wielki łuk walącego w słup auta. Nadmierna uprzejmość w stosunku do pieszego może stwarzać zagrożenie dla niego samego. Nagłe hamowanie auta na prawym pasie ustępując pieszemu może spowodować, że ten na lewym pasie może spóźnić się o te pół-do sekundy reakcji i niestety walnąć pieszego. I zatrzymywać się minimum 2 metry przed przejściem aby była widoczność. raz na kilkaset tysięcy przypadków jest splot sytuacji i bum ...:-(

    • 2 0

    • prawda. Wystarczy w tym czasie zerknąć w lusterko-a i już mamy do tyłu reakcję pól sekundy

      a to dużo. Jutro nie będzie już tego artykułu, święta i spokój do nst. bum. Oby NIE

      • 0 0

  • Pinezki to słaby pomysł. (2)

    Zróbcie tam w poprzek kilka pasów farbą strukturalną "na obudzenie" a nie zabraniacie pas zmieniać, to nie zmniejszy prędkości i gapiostwa.

    • 52 20

    • (1)

      Jest prosty sposób - zerwać asfalt między torami lub odpowiednio go pofalować. Skończy się jeżdżenie po torowisku, droga nie będzie już traktowana jako półtora pasa w każdą stronę (a więc nie będzie wyprzedzania na przejściu), optycznie stanie się węższa (a więc większość kierowców podświadomie zwolni). Tanie i skuteczne.

      • 4 0

      • Też mam wątpliwości...

        Przydałby się pas zieleni, który by też optycznie ożywił okolice.

        Osobiście mam wątpliwości, czy ci konkretni kierowcy wiedzieli, że np. nie wolno wyprzedzać na przejściu, a że zbliżają się do przejścia to chyba jednak wiedzieli. Dlatego mam wątpliwości, czy dodatkowe oznaczenie wystarczy. To jest tak naprawdę 500m drogi bocznej. Jakby tam wprowadzić fizyczne ograniczenia (węższe, pojedyncze pasy, może nawet spowalniacze), to efekt byłby pewny. A zielona wyspa na drodze może złagodziłaby obyczaje :-).

        • 0 0

  • Musi ktoś zginąc (5)

    Aby pojawiły się światła albo inne cuda..

    • 92 46

    • pasy są, znaki też są - tylko debile niestety nie informują którędy jeżdżą

      • 0 0

    • Logicznie rzecz biorąc... (1)

      No tak to jest że czasem nie wiadomo że coś jest nie tak. Jak coś mnie boli to idę do lekarza a nie idę do lekarza bo coś może mnie zaboleć.

      • 2 3

      • Popatrz

        To tak jak z chorobami lepiej dać jakiś wkład i zapobiegać czy czekać aż ludzie będą padać i robić cmentarze 15 metrów od osiedla mieszkalnego?

        • 4 0

    • (1)

      Nikt tam przecież nie zginął już nie nadawaj temu takiej martyrologii bo zaraz z tego Smoleńsk wyjdzie. Ale co prawda to prawda trochę osób nieźle zostało poturbowanych.

      • 4 8

      • I kto tu zaczyna...

        Głodnemu Smoleńsk i tfuu.. polityka na myśli. Widać od razu prawdziwy przykładny "obywatel" nie zapomnij pochodni zapalić na święta i polecieć do Paryża po sianko.

        • 5 5

  • (3)

    I bardzo dobrze nich coś z tym zrobią

    • 52 7

    • światełka, progi, farba strukturalna, cuda na kiju bo KIEROWCY NIE PATRZĄ NA ZNAKI I JEŹDŻĄ ZA SZYBKO

      • 1 0

    • Wszystko ok poza pierwszym punktem.

      Podświetlany znak powinien być centralnie nad przejściem, po jednym nad każdymi dwoma pasami w obu kierunkach i z wielkimi strzałkami w dół po obu stronach . Generalnie musi być OCZOJEBNE.
      Po boku zleje sie z resztą świecących pierdół na które i tak nikt nie zwraca uwagi.

      • 0 0

    • Tam powinni

      zlikwidować możliwość jazdy samochodem po torowisku,poprzez zamontowanie chorągiewek...wzorem Krakowa.Że co,że kierowcy będą stali w wiekszym korku???? No i co z tego ???? Z ich "pośpiechu" nic dobrego nie wynika,a jak sie nie podoba niech jada inna drogą!!!

      • 4 1

  • Czyli jak zwykle- niby trzy zabezpieczenia,a tak naprawde zadne nie jest zabezpieczeniem (3)

    • 72 20

    • To nie są (2)

      żadne zabezpieczenia.To tylko inna odmiana znaków mających oddziaływać wizualnie.Nasi dzielni wspaniali kierowcy nawet nie zwrócą na nie uwagi!

      • 8 2

      • Tam jadąc w deszczu kompletnie nie widać tego przejścia jeszcze jak stoi na przeciwległym pasie sznur aut i daje ci po oczach. (1)

        Ja jadę tam codziennie to wiem . Ale jak bym jechał pierwszy raz to w życiu bym nie zauważył. Teraz niby jest wielki znak z prawej ale kto patrzy dziś na znaki?
        Prawda jest taka że kierowcy patrza tylko i wyłącznie na oznakowanie poziome. Jeszcze jak pieszy sie ubierze za ninje to zlewa sie zupełnie z otoczeniem.
        Jak na tym przejściu rozpoznać dobrego kierowce?
        Widząc czekającego pieszego i jadąc w ciągu aut po prostu sie nie zatrzymuje. A mając auta tylko za sobą zatrzymuje sie ale na obu pasach na raz aby uniemożliwić aktywację głupoty u wyprzedzających.

        • 0 0

        • Tyle, że tam nie ma dwóch pasów tylko jeden szeroki i to jest właśnie cały problem - ruch odbywa się tam jak popadnie - zwęzić drogę aby nie korciła jazda "na dwa pasy" i problem się rozwiąże.

          • 1 0

  • czy musialo zginac 7 osob?

    czy musialo az tyle osob zginac aby zastosowac jakiekolwiek modyfikacje majace na celu poprawe bezpieczenstwa? co z ta POlska?

    • 1 1

  • Feralny łuk. (1)

    Ten łuk już nie jedną osobę zaprowadził do Bozi także i tych za kierownicą.Zimową porą z szyn tramwajowych ślizgają się na te masywne słupy oświetleniowe.A może by tak na tym łuku zamontować barierki ochronne.? ? ?

    • 0 1

    • a moze zwolnic wystarczy skoro wiadomo ze jest ciezki zakret hmm?

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane